[WN] Romy en Blank Reckless Bandit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bambi

Re: Romy en Blank Reckless Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:28

Laat het paard gewoon paard zijn en kloot er niet teveel mee. En buiten dat kan je gewoon niet op een 1 jarig paard gaan zitten.

Die moeder is echt onverantwoordelijk bezig.

Laat ik het zo zeggen: JIj bent geen paardenmens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:41

mirgino schreef:
sorry hoor ,maar het is wel vermoeiend Gaaaap al die berichten over hetzelfde Clown

als het een zwak/ziek/of misselijk mager veulentje zou zijn dan geef ik jullie gelijk
maar dit kind weegt amper wat en dat even voor een foto op dit mooie sterke veulen van 1 jr gaat zitten,ik snap al dat commentaar niet.
zie jij z`n rug doorzakken? ik niet!
en met spelen met jaargenoten zal er ook wel eens een veulen bovenop hem hangen[wat erger is omdat deze het gewicht niet verdeeld].
en zo te zien kennen ze het dier erg goed Haha! anders zou ze het niet gedaan hebben.

het dier geeft er niet om,die blijft gewoon rustig staan,zo braaf is het Haha!

en ik heb nergens gelezen dat het vaker gebeurt,maar dat het alleen bij die x gebleven is.
nou mooi toch,iedereen mocht willen dat hij zo`n brave jaarling had.
ik zie er geen kwaad in Cool Haha!
er valt niets aan te winnen ,maar ook niet aan te verliezen.

ik vind het een mooi dier Vingers aflikken

Dus een veulen moet eerst ziek, zwak, misselijk en mager zijn wil je kritiek krijgen op het feit dat je op een veulen zit? Waar ik me ook aan stoor is het feit dat een groot deel van de bokkers dit gewoon goedkeurt. Bokkers schreeuwen altijd het hardst dat vroeg op een paard zitten niet mag, maar op de een of andere manier is dit wel ineens goed Verward En dat terwijl er meer van dit soort topics zijn geweest maar die mensen werden meteen met de grond gelijk gemaakt en die zaten nog op een paard van 2,5 jaar! Wie zegt dat hun paarden het erg vonden dat er iemand op hun rug zat? En dat hun paarden niet lekker rustig bleven staan? Maar nu ziet men er geen kwaad in en is het alleen maar een teken van 'vertrouwen'. Is dat dan niet een beetje hypocriet? Of heb ik het nu mis? Daarbij denk ik dat veel jaarlingen het toelaten als je eenmaal een goede band met ze hebt. Maar zoals Jus_dOrange zegt, je doet zulke dingen gewoon niet, klaar. Ik zal het zeggen tegen mensen die foto's hebben van een jaarling waar ze op zitten. Zet ze maar op het westernforum, daar vinden ze het alleen maar te gek wanneer je dit doet! Niets aan de hand joh, als hij het toch niet erg vind. Spring er maar op en maak een foto zou ik zeggen!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:58

jij maakt er een mooi verhaal van!!

maar zo zijn we op bokt.
we draaien alles naar ons eigen straatje!
ik [persoonlijk] zie in dit geval geen dierenmishandeling,eerder een jong meidje dat de verleiding niet kon weerstaan om er even op te zitten
en dat moest vastgelegd worden.
DEZE jaarling heeft hier geen last van gehad.
ik vind daarom dat alles hier zo opgeblazen word.
en dat vond ik zeker het geval met die mooie palomino van 2,5 jaar.

maar vooral jouw laatste 2 zinnen slaan echt nergens op!

en niemand vind dit goed,ik ook niet ,maar er is nu helemaal niets aan de hand er is nu niets gebeurt niet met de pony en niet met het meisje.
en dat ge-als wat heb je daaraan?
en heb je iets tegen westernruiters??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:12

Ja, ik heb zeker wat tegen westernruiters. Daarom rijd ik nu 1,5 jaar western met heel veel plezier en denk er zeker niet aan om te stoppen Knipoog

Nee het paard heeft er geen last van en het meisje ook niet. Ik, samen met de andere tegenstanders hebben nooit ergens gezegd dat dit paard mishandelt word. Hij ziet er geweldig uit en er is niemand die dat kan ontkennen. En tuurlijk is het hartstikke leuk dat ze erop kan zitten maar ze kan ook gewoon wachten tot hij 3 jaar is dan is het nog leuker! Mijn punt is dat ik het raar vind dat in een ander forum iemand met de grond gelijk word gemaakt en men hier lovende woorden van veel bokkers over zich heen krijgt. En dat zijn niet allemaal westernbokkers, volgens mij reageren hier veel andere bokkers. Toch denk ik dat men op deze manier wel weer vooroordelen krijgt. Zoals je mijn topic mss gelezen hebt over het feit dat ik in een ruitershop werd genegeerd toen ik zei dat ik een westernruiter was... En een van die vooroordelen over westernruiters is dat ze 'allemaal' op veel te jonge paarden rijden. Over een palomino weet ik helaas niets want ik ben een tijd niet op bokt.nl geweest.

Nouvje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:25

Citaat:
ij maakt er een mooi verhaal van!!

maar zo zijn we op bokt.
we draaien alles naar ons eigen straatje!
ik [persoonlijk] zie in dit geval geen dierenmishandeling,eerder een jong meidje dat de verleiding niet kon weerstaan om er even op te zitten
en dat moest vastgelegd worden.
DEZE jaarling heeft hier geen last van gehad.
ik vind daarom dat alles hier zo opgeblazen word.
en dat vond ik zeker het geval met die mooie palomino van 2,5 jaar.

maar vooral jouw laatste 2 zinnen slaan echt nergens op!

en niemand vind dit goed,ik ook niet ,maar er is nu helemaal niets aan de hand er is nu niets gebeurt niet met de pony en niet met het meisje.
en dat ge-als wat heb je daaraan?
en heb je iets tegen westernruiters??

Ik was het palomino-slachtoffer Knipoog (topic Peppolena Hotrod)
Ben blij nu in ieder geval een aantal reacties te lezen van mensen die de reacties van toen ook een beetje overdreven vonden. Ik was nl. erg geschrokken ervan en had toen niet gedacht zo'n shock-golf teweeg te brengen. Ik verbaas me dan ook een beetje over de overwegend positieve reacties op deze foto's. Ik wil hierover verder geen reactie uitlokken of zo hoor. Maar vind het verschil tussen een jaarling en een 2 en een half jarige toch wel vrij groot. Ik snap dat er nog altijd mensen zijn die het ook erg vinden dat ik iemand op een paard van 2 1/2 laat zitten hoor... maar goed... het is bij 1x gebleven en ik ga pas volgens jaar rijden...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:51

Nou aangezien sommigen het blijkbaar lijken te accepteren dat iemand op een jaarling gaat zitten, waar leggen we de grens? Half jaar? 3 maanden? Achja, als 't een gezond veulen is zal hij er vast geen last van hebben... Koe

Ik snap 't echt niet meer, op een jaarling zitten is "wow wat een band hebben jullie", en op een twenter zitten is "ben je niet veel te vroeg bezig?". Nu loopt er ook een topic op WN ITP waar iemand foto's laat zien waarop ze op haar 2,5 jarige paard zit, zij krijgt afkeurende reacties. Maar een meisje op een jaarling wordt blijkbaar geaccepteerd want ze hebben zo'n goede band. Of begrijp ik dit nou verkeerd? Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:57

Denk dat wij het niet snappen Jus...mss zijn we toch in de twilight zone belandt?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:32

Ik ben ook volledig de draad kwijt...
De grenzen worden ernstig vervaagd..en het leek zo goed te gaan Verdrietig ...
Mensen zijn blijkbaar liever gewoon stronteigenwijs dan dat ze nog even geduld kunnen opbrengen en doen wat het beste is.

1biertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:55

En denk niet dat het met geduld te maken heeft...
Maar meer om te laten zien wat hun allemaal kunnen met hun jaarling(net een jaarling geworden).
Maak ik vind het zo gelul over het vertrouwen..
Je kan ook zoals hier al meerdere malen word gezegt anders het vertrouwen op bouwen met je paard.
Als je het nu allemaal lees en helemaal wat bandit neer zet dan moet je hier toch helemaal niet op reageren ze haalt jullie allemaal uit de kast..
Deze dame spoort niet en is zeker niet verantwoordelijk bezig met haar paarden.

Ook als wat het maar 2 keer...........

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:59

Ik vind het wel wat ver gaan om te zeggen dat ze niet spoort...das niet zo netjes van je.

1biertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:32

nee wat is het dan...super dom om je kind op een jaarling te laten...

1biertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:33

in mijn ogen spoor je gewoon niet..
en denk dat het best wel mee valt hoor....als je lees wat anderen zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:53

Je bent nog niet zo lang op bokt zie ik dus ik zal even uitleggen hoe het hier werkt. Er zijn genoeg mensen die zich er niet aan houden maar op bokt is het de bedoeling dat je in een discussie je mening geeft maar iedereen in zijn of haar waarde laat. Ook al ben je het niet eens met wat ze aan het doen zijn. Zo voorkom je ruzies en blijft er een fijne manier van discussieren. Als iedereen gaat zeggen dat iemand gek is, niet spoort of weet ik veel wat draait een discussie al snel op een persoonlijke vete uit en dat maakt de boel grimmiger. Bokt moet een gezellig forum blijven waar iedereen zijn mening over het desbetreffende onderwerp, niet over of de persoon wel of niet 'spoort', kwijt kan.

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 13:22

mee eens..

laten we het over gezellige dingen hebben

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:24

Op een 1 jarig paard hoor je niet te zitten. Of het nou eenmalig, 3x keer per week, of een half uur per dag is Lachen

Een 1 jarige hoort in de wei te staan, de hele dag onbezorgt gras te vreten. Zonder gepluk en gehannes aan zijn lijf Lachen

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 00:27

Nog mijn laatste reaktie al TS.. Knipoog Ook ik lees bijna elke dag al jarenlang alle forums die mij aanspreken op Bokt,en wat een negativiteit kan de mens soms uitspreken...... lees weleens dat somigge enthousisast een Topic starten om zomaar om iets LEUKS mede te delen op Bokt, en daarop betwetters reakties krijgen zonder, dat ze diegene kunnen...,of ECHT begrijpen... (goed lezen) en helaas soms dan een aanvallend respons daarop krijgen, is wel soms eens vergaande.... Verward En oke...da's Bokt... Knipoog

Ben ik blij dat ik iedereen zijn geluk gunt,zijn doen en laten in waarde laat altijd,en ieder vast en zeker wel weet waar ie mee bezig is.. en wow.... ieder zijn meug hoor... Knipoog (wie ben ik,om te oordelen over iemands bezigheid,doen en laten..?) Ja En nergens mee bemoei... Haha!

Jullie reakties op mijn Topic zijn weer duidelijk meningsverschillend,en eerlijk gezegd respecteer ik ieders mening,maar sta ik echter nog steeds achter mijn topic start... Knipoog Wie ben jij,... wie zijn wij.... en als dat ooit duidelijk mocht zijn,talken we verder... Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 06:42

Hmmm..... Als kleindochter van een fokker, opgegroeid binnen een echte paardenfamilie weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Wat ik wel weet is dat als ik het in mijn hoofd had gehaald om op een van onze jaarlingen te gaan zitten, ik de hele stal was doorgeslagen. En gezien het feit mijn opa nooit sloeg en de rust zelve was, geeft dat wel een indicatie van hoe hij over "zijn" paarden dacht. Natuurlijk kan 1 keer niet kwaad, hij zal niet meteen zijn rug breken of wat dan ook. Maar waarom ga je in vredesnaam op een jaarling zitten? Wat is de meerwaarde ervan? Zet zo'n paardje in een groep, dat hoeft niet eens een grootschalige opfok te zijn. Laat het gewoon met rust. Ze hebben de rest van hun leven nog om in handen te zijn. Wat is nou 2, 3 jaar op een paardenleven? Geduld is een toverwoord als het om paarden gaat.

Mijn opa zei altijd: "Jaarlingen zijn kleuters en kleuters stuur je ook niet naar de middelbare school. Zelfs niet voor 1 keer. Met rust laten, niet aan plukken en groot laten worden. Dat is de enige juiste manier om goed met je jonge paard om te gaan."

Wat een wijsheid...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:34

Als je het niet om je jaarling doet, denk dan aan je kind. Je geeft zo niet het goede voorbeeld. Je beloond je eigen kind met aandacht omdat ze iets fout heeft gedaan. Ze zal het vast nog wel een keer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:46

Ik denk dat als je alleen maar leuke reacties had gewild, je geen topic had moeten openen met iemand die op een jaarling zit. Bokt is er nou eenmaal om te discussieren, dus als je het niet eens bent met iemands zijn doen of laten dan mag dat gerust gezegd worden. Je komt nou eenmaal niet op een discussieforum om je mening niet te zeggen of om het overal mee eens te zijn. Maar je zegt het zelf: Ieder heeft zijn eigen mening en jij hebt het volste recht om dit topic te openen dus hebben wij als medebokkers het volste recht om ons ermee te 'bemoeien' en het niet met jouw manier van doen eens te zijn. Knipoog

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:54

Precies...
Heb je misschien een idee waarom de meerderheid het niet met je eens is??
Het is misschien een puntje om over na te denken...