[WN] Mijn vriend voor het eerst westernrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smax

Re: Mijn vriend voor het eerst westernrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:02

Ik zeg ook niet dat het geen lief paard is, Ik vond hem altijd al een kanjer. Knipoog

NoomsJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:39

Ik vind het er wel gaaf uitzien zo Haha! sportschoenen of cap is eigen verantwoordelijkheid Knipoog (ik rijd zelf ook western met sportschoenen Clown ) mooi paardje ook Knipoog

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:25

Ik zeg ook niet dat het geen lief paard is, Ik vond hem altijd al een kanjer.

geloof me, het is nog steeds een kanjer, gewoon een mooi paard.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:44

MSQuincyTE schreef:
Het is gewoon de waarheid wat daar staat Toekie ze zijn ook duur maar ze lopen ooo zo lekker

Ja dat geloof ik. Knipoog Maar ik vond de opmerking nogal onaardig overkomen. Kwestie van woordkeuze denk ik.

Maar nu weer ontopic...

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:49

Leuke foto,s hoor en fijn dat t zooo goed ging Lachen
Gaat tie t nog vaker doen denk je ???

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 23:17

goldflower schreef:
Leuke foto,s hoor en fijn dat t zooo goed ging Lachen
Gaat tie t nog vaker doen denk je ???

Jaaaa, hij wilt nu ook een western paardje. Ff goed sparen dus....

pep_chinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:17

leuk dat je vriend ook nu een westernpaardje wil.
mijn vriend heeft afgelopen vrijdag zijn tweede les gehad(zie topic van blaze " just for fun olc) hij reed daar op mijn paardje (voor mensen die gaan kijken mijn vriend is sandor en rijd op het kleinste paardje in de les) hij is ook over stag en wil zelfs prive les gaan nemen . leuk om te horen dat er meer vriendjes over stag gaan om western te gaan rijden.

gr eef en sandor

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:58

ja echt goed of nie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:03

Ben net terug van vakantie maar over de cap moet ik toch even reageren. Een cap is niet voor niets uitgevonden, ik rijd nu 12 jaar en heb volgens mij maar 1 of 2x zonder gereden. Die ene keer (nu 3 jaar geleden) dat ik een goede vriendin van haar paard zag vallen zonder helm en het feit dat zij vervolgens 3 dagen bewusteloos is geweest: dat was voor mij doorslaggevend om mijn helm tijdens het rijden nooit of te nimmer langs de bakrand te laten liggen. Maargoed, die strijd over het wel-niet dragen van een helm zal altijd voortduren.

Je paard ziet er echt heel erg mooi uit. Ook leuk dat je je vriend les geeft en dat hij nu zelf ook een paard wil. Jullie vinden er vast wel een die bij hem past. Ik zou hem alleen wel laten merken hoe het is om een eigen paard te hebben. Een paard is niet iets wat je zomaar aanschaft, maar dat weet jij ook wel. Laat hem eens een paar dagen voor jouw paard zorgen zodat hij meer kennis opdoet en zodat hij ook weet dat met paarden werken niet altijd even leuk is Lachen Over de rollback vind ik niets mis mee, ik heb zelf ook in mijn 1e westernles de rollback geleerd. Als het onder goede begeleiding gebeurd kan het gewoon naar mijn mening. En je hoeft geen speciale westernlaarzen aan te schaffen. Ik rijd nu een jaar western en wil ze ook niet, vooral omdat ze duur zijn en ik vind het niet zo nodig. Ik heb een heel goed paar leren rijschoenen. Een paar leren jodphurs van de Decathlon a 20 euro zijn ook heerlijk om mee te rijden.

Suc6 met sparen en de zoektocht naar een paard als alles goed gaat Tong uitsteken

mertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:27

mooi paard op die foto s *kwijl* Tong uitsteken Knipoog

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:58

Wranglerbutt schreef:
Leuk voor je vriend, maar een beetje sneu voor het paard Ach gut
Laatstgenoemde vond het zo te zien een stuk minder leuk dat een totale beginner zich binnen een kwartier aan een rollback waagde Scheve mond Braaf paard! Ja

Jij lacht toch ook niet de hele dag?haha Knipoog
Maar je kan ook gelijk hebben hoor ik ken het hele paard niet dus weet niet of ie vaak zijn oren naar achter heeft.
En of dat standaard is.
Verders trouwens wel een leuk paardje ziet er braaf uit!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:02

Tijdens je eerste les een rollback geleerd???? Hoelang duurde die les???

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 21:34

was geen echte les, maar de eigenaresse heeft hem precies uitgelegd wat hij moest doen en die instucties heeft hij opgevolgd... en het paard deed vervolgens de rollback, k denk een combinatie van een goed doorgetraind paard en een leergiergig persoon

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:59

Wranglerbutt schreef:
Leuk voor je vriend, maar een beetje sneu voor het paard Ach gut
Laatstgenoemde vond het zo te zien een stuk minder leuk dat een totale beginner zich binnen een kwartier aan een rollback waagde Scheve mond Braaf paard! Ja

knap dat je dat paard van 1 foto kent OK dan!

ik ken moon al een beste tijd en ik kan je vertellen dat hij er erg veel plezier aan beleeft als hij gereden wordt, maakt niet uit door wie, wat of hoe, hij heeft schik. die foto is net op het verkeerde moment genomen, precies op dat moment heeft hij zijn oren opzij hangen...tis een moment opname en daar kan je niet uithalen hoe het paard het vond (over de hele rit genomen...)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:19

Afbeelding

Ik vond vooral dit er gewoon niet zo lekker uitzien... Scheve mond
Verkeerd moment zeker Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:20

smax schreef:
Tijdens je eerste les een rollback geleerd???? Hoelang duurde die les???

Gewoon, net als iedere les, een uurtje op een manegepaard. Maar let wel: het was mijn 1e Westernles. En ik ben met western begonnen nadat ik 11 jaar dressuurmatig heb gereden. De hulpen die ik moest geven werden mij uitgelegd en toen kon ik de rollback maken met die juiste hulpen. Alleen nu (na een jaar) heb ik wel veel meer bijgeleerd dus de rollbacks gaan nu wat vloeiender dan in het begin.