[WN] Gucci de drie jarige (b)engel helemaal vrij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1

Re: Gucci de drie jarige (b)engel helemaal vrij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:15

ik weet meerdere shetlanders bijvoorbeeld die nog niet door de verharing zijn en die zijn toch kerngezond.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:50

Volgens mij ligt het dan meer aan de huisvesting :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:51

Hier ook 2 shetters waarvan er 1 mooi verhaard en de ander altijd lang nodig heeft en ook 2x zoveel wintervacht aanmaakt.

Die krijgen precies hetzelfde te eten.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:17

1 staat dag en nacht op de wei (3 jaar) nog niet verhaard maar kerngezond. De ander is geschoren maar heeft cushing en verliest nog haar. Dus verschilt echt per paard. De shet hier is ook echt nog niet verhaard.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:29

Alleen de jaarling hier (welsh ook nog dus dik haar) is nog niet door het haar heen, maar met jaarlingen is dat soms toch lastig. Verder alles, incl de 2 oude dames (nrps en welsh) die dag en nacht op t land staan zonder deken, al lang en breed verhaard.

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen (en bijvoorbeeld Shetlanders komen volgens mij vaak moeilijk uit de vacht) maar een paard dat nu nog niet door de vacht heen is klopt voor mij toch niet helemaal. Maar goed, soms helpt het bij die jonge dieren ook om ze gewoon een beetje te ondersteunen, zeker in de groei kunnen ze een beetje extra vaak wel gebruiken.

freshBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:52

Pracht paard, daar mag je trots op zijn <3

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 18:02

freshBOY schreef:

Thanks! Dat ben ik ook zeker. Al is hij nu met dit weer meer een zwijntje :D

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:08

Vind 'm grappig...leuke kleur maar vind zeker dat hij nog flink moet aankomen...zie zijn billen en heupen.
Werken of niet werken,méér voeren dat ie sterk kán worden.
Verder veel plezier met hem.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:48

Wat zonde, ik lees nergens lelijke reacties, dus ik kan de 'zoek een hobby' ook niet zo goed plaatsen. Uiteraard is het niet zinvol als iedereen elkaar na gaat kletsen maar om nu zomaar te negeren...

Ik wens jullie veel plezier op jullie weg!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 01:25

amyz schreef:
Alleen de jaarling hier (welsh ook nog dus dik haar) is nog niet door het haar heen, maar met jaarlingen is dat soms toch lastig. Verder alles, incl de 2 oude dames (nrps en welsh) die dag en nacht op t land staan zonder deken, al lang en breed verhaard.

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen (en bijvoorbeeld Shetlanders komen volgens mij vaak moeilijk uit de vacht) maar een paard dat nu nog niet door de vacht heen is klopt voor mij toch niet helemaal. Maar goed, soms helpt het bij die jonge dieren ook om ze gewoon een beetje te ondersteunen, zeker in de groei kunnen ze een beetje extra vaak wel gebruiken.

Hoopte dat mijn 3jarige in dit poedersuiker weer ook nog wintervachtje had hoor! Nu bevriest hij door de harde wind en de regen. Hij staat 24/7 buiten zonder schuilhok dus moet ik aan de dekens...
Dus over dat verharen zou ik echt niet klagen. Je hebt dit paardje deze winter niet gezien dus kun je ook niet oordelen hoe ver hij al uit zn wintervacht is. Mijne had een wintervacht van 5cm op zn minst! Duurde ook een heel eind voor hij er helemaal door was.

freshBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:59

Kimvicious schreef:
freshBOY schreef:

Thanks! Dat ben ik ook zeker. Al is hij nu met dit weer meer een zwijntje :D

Haha, ja dat geloof ik best. 'T scheelt, inmiddels is 't al weer effe droog en zonnig. Eenmaal weer opgedroogd, klop je 't er zo weer vanaf :))

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:56

Kruizing is leuk maar jeetje. Hij ziet er slecht uit, en zeker niet als een 3 jarige. Het ziet eruit alsof je op een jaarling zit. Ik zou mij toch nog wel 40x achter de oren krabben voordat je daar weer op gaat zitten.... Die heeft nog een heeeeeele groeiweg te gaan...... Serieus mijn bijna 2 jarige is nog gespierder en volgroeider dan dat.

En je reactie op iedereen die je dit probeerd te zeggen is wel erg slecht en bot, getuigd niet van veel kennis of paardenliefde. Wij willen ook alleen maar dat dit pony'tje gezond oud word.

freshBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:58

Toydoll schreef:
Kruizing is leuk maar jeetje. Hij ziet er slecht uit, en zeker niet als een 3 jarige. Het ziet eruit alsof je op een jaarling zit. Ik zou mij toch nog wel 40x achter de oren krabben voordat je daar weer op gaat zitten.... Die heeft nog een heeeeeele groeiweg te gaan...... Serieus mijn bijna 2 jarige is nog gespierder en volgroeider dan dat.

En je reactie op iedereen die je dit probeerd te zeggen is wel erg slecht en bot, getuigd niet van veel kennis of paardenliefde. Wij willen ook alleen maar dat dit pony'tje gezond oud word.

Je mening word gewaardeerd, maar overdrijven is niet nodig.

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:31

waar komt de bont factor vandaan ?
ben je zeker van zijn leeftijd ?
en heb je wel begeleiding van iemand die er verstand (western-instructrice/trainer ) van heeft ?
mijne zag er zo uit met 3, tijdens het inrijden..
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:11

spicegirl schreef:
waar komt de bont factor vandaan ?
ben je zeker van zijn leeftijd ?
en heb je wel begeleiding van iemand die er verstand (western-instructrice/trainer ) van heeft ?
mijne zag er zo uit met 3, tijdens het inrijden..
[ Afbeelding ]

Waar het bont vandaan komt weet niemand helaas.
Verder ben ik door goed contact met vorige eigenaren zeker van zijn leeftijd. Hij is alleen wat smaller gebouwd dan een paint of quarter maar daarom niet minder stevig. Heb veulen foto's gezien en nooit te vergelijken geweest met de "echte" western rassen.
De basis knopjes heb ik al vaker paarden geleerd dus doe ik zelf en daarna zal ik gaan lessen. Heb hier in de regio geoeg keuze met Laura Pikavet en Wendy van Osch om de hoek :D
Maar dat zal nog wel een paar maandjes duren. Het hoeft allemaal niet zo snel. Wat we meepakken tijdens die 5 minuten af en toe is leuk en de rest mag lekker wachten tot het najaar.
Deze zomer mag die lekker mee wandelen als ik een goede dag heb en het zelf ook aan kan.

Dat is misschien een punt waarom ik nu ook al onbewust met hem bezig ben. In de winter durf ik dat niet aan omdat mn lichaam dan zo gammel is dat ik letterlijk uit elkaar val (dingen uit de kom etc). Zou fijn zijn als hij, wanneer hij er dan klaar voor is, beter opgepakt te worden ik niet iedere keer aan de pijnstillers moet omdat ik een gevecht aan moet gaan. Het uitbesteden vind ik echt geen optie omdat dit onze band, als dat mogelijk was, nog sterker maakt en hij alleen mij echt vertrouwd.

Hier kunnen mensen het mee eens zijn of niet maar dat is mijn keuze. Ik sta er zeker wel bij stil en houd het werken met hem ook op een minimum.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:18

Heel eerlijk, ik schrok echt. Ik dacht zit daar nu iemand op een jaarling? Ik ben je bericht meteen gaan checken naar de leeftijd. Ik vind hem ook echt mager... En slecht in de bespiering. Ik weet dat het al gezegd is maar ik wilde het toch even kwijt ik vind het wel heel vreemd dat een 3 jarige er zo uit ziet. Ik zeg absoluut niet dat het aan jou ligt maar ik zou er echt meer op letten. Verder heb je een geweldig uniek paard, super leuke uitstraling en ik ben jaloers dat jouw paardje grullo is, mijn merrie is drachtig van onze dunskin hengst en ik duim heeeel hard op een grullo veulen. Ik hoop echt niet dat je dit als een aanval voelt, ik wil je niet kwetsen!

Biggieboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:26

Wat een schatje! Je kunt waarschijnlijk zelf het beste zien/voelen of ze op haar leeftijd al klaar is voor rijden onder het zadel. Maar zou je niet liever een licht zadeltje nemen (bijv een Wintec die niks weegt) i.p.v. zo'n loeizwaar western zadel?
Suc6 ermee verder!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:28

Biggieboo schreef:
Wat een schatje! Je kunt waarschijnlijk zelf het beste zien/voelen of ze op haar leeftijd al klaar is voor rijden onder het zadel. Maar zou je niet liever een licht zadeltje nemen (bijv een Wintec die niks weegt) i.p.v. zo'n loeizwaar western zadel?
Suc6 ermee verder!

Thanks! Hihi die lijkt alleen loeizwaar. Is boomloos en weegt werkelijk niks. Verder gaat op de meeste engelse zadels mijn heup uit de kom dus is niet handig :D

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:31

dan klopt de afstamming niet ..zowel fjord als AV zijn niet/nooit bont, KWPN soms, maar ik zie er niks van een groot paard, of een fjord in. is ie te smal en klein voor.
en als er de waarheid niet is verteld over de afstamming, de leeftijd dan wel ?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:36

spicegirl schreef:
dan klopt de afstamming niet ..zowel fjord als AV zijn niet/nooit bont, KWPN soms, maar ik zie er niks van een groot paard, of een fjord in. is ie te smal en klein voor.
en als er de waarheid niet is verteld over de afstamming, de leeftijd dan wel ?

Dan vertekenen de fotos wel heel erg want hij is toch echt wel fjord hoor. Zijn hoofd en aalstreep laten weinig ruimte voor iets anders over.
En de leeftijd weet ik wel heel zeker. Heb hem met anderhalf gekocht en hij was niet groot maar ook zeker geen veulen meer.
Goed bedoeld advies is leuk maar dit weet ik allemaal heel zeker. Ik zou dan verder ook mensen die het er niet mee eens zijn uitnodigen een keer langs te komen en hem in het echt te zien. Blijkbaar zijn het wel echt vertekenende foto's.

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:39

en toch moet het bont ergens vandaan komen.
een van de ouders moet bont geweest zijn.
een AV en een fjord is dan uitgesloten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:40

Zo zie je maar weer dat geduld en inzicht niet voor iedereen weg gelegd is... Een leek kan toch zien dat je 3 jarige het postuur van een jaarling heeft. Dit paardje roept nog net niet 'rijd niet op mij, geef me alsjeblieft nog meer tijd om te groeien ik ben nog een veulen!' Nee even serieus je gaat hier toch niet met je volle verstand op zitten? Klinkklare onzin dat ze er slechter of ongehoorzamer van worden als je ze laat staan. En die mythische band en jijzelf als enige enkele vertrouwenspersoon (wat er natuurlijk aan de haren bij getrokken is) lijden daar echt niet onder. Dit dier zou ik wel in de hand houden, grondwerk, lange lijnen etc. kortom lekker voorbereiden maar toch zeker niet onder het zadel? Ik kan bijna kwaad worden om zulke kortzichtigheid! Dat je een beer van een driejarige eens meeneemt op buitenrit en er keer mee werkt in de bak ok, maar toch niet zo'n iele onbespierde puppy belasten?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:44

spicegirl schreef:
en toch moet het bont ergens vandaan komen.
een van de ouders moet bont geweest zijn.
een AV en een fjord is dan uitgesloten.

Dan weten we 50% afstamming zeker en vrees dat de rest een raadsel zal blijven helaas. Had graag geweten wat er precies allemaal achter zit.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:45

Lara_Silver schreef:
Zo zie je maar weer dat geduld en inzicht niet voor iedereen weg gelegd is... Een leek kan toch zien dat je 3 jarige het postuur van een jaarling heeft. Dit paardje roept nog net niet 'rijd niet op mij, geef me alsjeblieft nog meer tijd om te groeien ik ben nog een veulen!' Nee even serieus je gaat hier toch niet met je volle verstand op zitten? Klinkklare onzin dat ze er slechter of ongehoorzamer van worden als je ze laat staan. En die mythische band en jijzelf als enige enkele vertrouwenspersoon (wat er natuurlijk aan de haren bij getrokken is) lijden daar echt niet onder. Dit dier zou ik wel in de hand houden, grondwerk, lange lijnen etc. kortom lekker voorbereiden maar toch zeker niet onder het zadel? Ik kan bijna kwaad worden om zulke kortzichtigheid! Dat je een beer van een driejarige eens meeneemt op buitenrit en er keer mee werkt in de bak ok, maar toch niet zo'n iele onbespierde puppy belasten?

Ik zou je graag uitnodigen hem een keer echt te komen bekijken zodat je een gegronde mening kan uiten. Ik zie je pb wel tegemoet.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:48

Ik woon inmiddels zo'n 700 km van mijn oude woonplaats. Dus nee die bezichtiging is me de benzine niet waard, die gaat er nu alleen maar nog uit voor familiebezoek. Anders was ik graag komen kijken, dan had ik ter plekke mijn mening kunnen onderbouwen.

Edit: spelfout
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 25-05-14 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt