[WN] Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:01

Prachtig paard! Hij ziet er lekker ontspannen uit. Zou wel die sporen voorlopig aflaten want op merendeel van de foto's ziet dat er totaal niet fijn uit en het zijn nou niet de stompste sporen die er zijn.

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:07

ik zou een foto als nr. 6 nooit geplaatst hebben..
sowieso , als gezegd word, dat het 2handig oppakken "moment "opnames zijn, had ik de plaatjes geschoten op de andere momenten, waar de teugels losser waren, en de sporen eraf.
spoortjes zijn aardig :\

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:08

Ik begrijp nooit waarom mensen foto's plaatsen van momenten die net niet lekker gaan, zorg dan voor foto's waar het er wel lekker op uit ziet als je geen commentaar wenst.

Het bit waar TS mee rijdt is een bit voor een paard dat af is in training, niet voor eentje in training.
Is het paard af en zou het zo heel af en toe nog eens een correctie nodig hebben dat zijn er toch meer dan genoeg momenten om een foto te maken waarop het paard super loopt.

Altijd grappig hoe kort de lontjes zijn bij reiners :D

TS gaaf paard, sterkte met de trainingen en succes op show!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:16

Persoonlijk zou ik dat ook doen inderdaad.

Wat ik knap vind is dat er blijkbaar door een boel mensen vanaf de buitenkant gezien wordt met wat voor bit TS rijdt. Behalve shanks zie ik niks, het mondstuk wil ook nog heel wat zeggen.

Daarnaast heb ik een goede trainer, en heb meerdere 'goede" trainers gezien en les van gehad, die nog nooit een bit in twijfel heeft getrokken. Ik rijdt met een babyshank, heeft mijn trainer en andere trainers nog nooit wat over gezegt. Waarom? 1 reden: het gaat niet om het bit wat erin hangt, maar wat er door de mensenhanden mee gedaan wordt.
Daarnaast rijden er heel veel mensen op 2 handen op zo'n bit. Niet alleen de huis tuin en keuken ruiter, maar ook veel mensen die in het wedstrijd circuit zitten.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:35

Cer schreef:
@Sevke: wie zijn "ze" in jouw verhaal? >;)
Ik vind de zgn geheimtaal waarin je schrijft een tikkeltje denigrerend?

"Ze" = TS, de andere "ze" zijn de vanalles-lozen.

Geheimtaal ???

BasBasBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:44

Jeee wat een gaaf paard!

kirsten19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:58

Ik ken dit paard van 'vroeger' en toen was hij niet de gemakkelijkste. Daarom kan ik nu oordelen dat hij er zo happy uitziet!!! Heel ontspannen! De weg naar het heden zal best moeilijk zijn geweest, dus super gedaan!!!! Hij is zo mooi!!!
Zet hem op bij de wedstrijden!!!!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:51

Ik vind het een mooi paard, ik heb heel lang een paard gereden met dezelfde papa! En ik ja ik rijd ook wel eens met twee handen op schanks, en ja foto's worden ongelukkig genomen.
Mooie combo!
En 'eerlijk' dat je alle foto's plaatst!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:19

Knappe levi <3
Jammer dat de foto's jullie geen recht doen. Vind jullie nog steeds een gouden combi.
Waar train je nu? Succes bij jullie wedstrijden!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 07:34

sevke schreef:
Cer schreef:
@Sevke: wie zijn "ze" in jouw verhaal? >;)
Ik vind de zgn geheimtaal waarin je schrijft een tikkeltje denigrerend?

"Ze" = TS, de andere "ze" zijn de vanalles-lozen.

Geheimtaal ???

Ja de afkortingen (SW? BF? AF? GL? RK?) van andere (bekende?) ruiters die gebruikt worden en oa de zin 'worden ze (wie dan?) helemaal lyrisch'

Wat zijn 'vanalles-lozen'?
Knap staaltje van generaliseren :D

Oh ja maar ik rij geen Western dus dan mag je geloof ik niks melden in een wn topic behalve halleluja roepen :D overigens vind ik de Western wedstrijdsport niet zo'n leuke tak van sport dus daar wil ik ook niet zoveel mee eigenlijk... :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:00

Mooi paard heb je! :j
Buckskin blijft toch een gave kleur!

Wel jammer dat de discussie hier er toe leidt dat mensen die het niet eens zijn met of vragen stellen over de manier van rijden van TS op basis van de geplaatste foto's, een beetje afgedaan worden als mensen die geen western rijden, geen reining rijden, geen wedstrijd rijden, er geen verstand van hebben, geen profiel hebben waaruit hun staat van dienst blijkt .... >;)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:34

Mooi paard, en enorm gaaf kleurtje!! Jaloers!
(Ik mag van mijn juf pas overstappen op Shanks als ik met m'n snaffle op 1hand kan rijden)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:50

simodi schreef:
Wel jammer dat de discussie hier er toe leidt dat mensen die het niet eens zijn met of vragen stellen over de manier van rijden van TS op basis van de geplaatste foto's, een beetje afgedaan worden als mensen die geen western rijden, geen reining rijden, geen wedstrijd rijden, er geen verstand van hebben, geen profiel hebben waaruit hun staat van dienst blijkt .... >;)

En soms....heel erg soms (of niet zo heel erg soms)....kom je niet waar je zijn wilt met simpel paardje instralen en dansje om hem heenmaken bij het licht van de volle maan. Foto's zijn momentopnames, het is heel eerlijk van ts om dit te plaatsen, maar al die bakrandridders die roepen dat het beter kan en moet, zonder voorbelasting van enige kennis van zaken, en zonder enige ervaring met het echt wedstrijdklaar maken van een paard, daar kan ik serieus moe van worden.

Niemand is ooit perfect. TS afbranden op grond van een misschien niet zo gelukkig gekozen momentopname die ze eerlijk op Bokt plaatst vind ik niet eerlijk. Op grond van de foto's zie je namelijk niet waar ze vandaan komt. Wat voor traject er met dit paard doorlopen is. En klein tipje: de theorie is mooi, kan je heerlijk bij wegzwijmelen, maar helaas hebben de paarden dat theorieboekje nooit gelezen. En hou even in je achterhoofd dat we allemaal aan het leren zijn, en niemand ooit perfect is. TS niet, jij niet, en alle bakrandridders niet die op grond van dit topic over TS heenvallen.

Maar weet je wat dit soort topics voor gevolg zouden kunnen hebben? Dat niemand ooit een foto gaat plaatsen op Bokt. Zou heel saai worden, denk je niet? Want ik heb genoten van deze foto's. Jullie niet?

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:00

je hebt ergens wel gelijk.
maar moment opnames zijn dan ook een opname van een bepaald moment.
als je 10 mooie , rijtechnisch goede foto's plaatst, zegt iedereen ;Wow ! niemand zegt, "het is een moment opname, voor hetzelfde geld reed je de rest van het uur belabberd ".
zodra er minder rijtechnisch mooie foto's zijn ( en ik bedoel zeker TS nu niet ), dan kwekkeren we allemaal : moment opnames.
wat mij aangaat, zijn momentopnames, die ene enkele foto, waar het niet zo netjes gaat.
als je van de 10 fotos- B.V. !-10 x 2handig rijd , is dat geen momentopname. dan is het meer stelselmatig. moment opname is b.v. 8 x 1 handig, en dan 2 x net een foto, waar je het paard net ff oppakt.
mij is geleerd, dat je een paard alleen ff 2 handig oppakt, ter verduidelijking, of om te corrigeren. waarna je weer gelijk overgaat op 1 hand.anders leer je het nooit, als je voor je gemak 2 handig blijft rijden.(ik spreek hier voor mezelf , en doel niet op TS ! ).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:05

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Maar als we voor het gemak er even van uitgaan dat het gros van de Bokkers die hier reageren echt NUL ervaring hebben met het wedstrijdklaar maken van een reiner op shanks, dan is kritiek op de manier waarom niet zo'n klein beetje ongepast, vind je niet?

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:19

kritiek hebben vereist ook niet perse ervaring.er zijn genoeg misstanden -niet dit onderwerp ! - waar ik kritiek op heb, zonder ooit b.v. een levend konijn heb geplukt ;)
ik zelf doe geen reining, maar ik weet wel, wat mij is verteld, toen ik - een hele poos geleden :D - bij het overgaan naar shanks.
door iemand, die nu meer als verdienstelijk rijd in de -op europees niveau !- reining .hij zei letterlijk ; als je voor je gemak op 2 handen gaat rijden, leer je het nooit.dan blijft het een gewoonte.
(spreek nu over mijn eigen situatie ).
en hij heeft gewoon een punt daar, ook al rijd ik geen reining.
ik zie m weleens trainen. en altijd met shanks op 1 hand. ook de groene paarden. (die aan de shanks toe zijn dan )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:23

Over die misstanden op andere gebieden gaat dit topic niet, en daar ga ik niet verder op in omdat dit het topic gaat vervuilen.

Dus terug ontopic: voordat persoon in kwestie Europees Niveau heeft bereikt, wat voor traject heeft hij doorlopen? Ik hoef geen antwoord hoor, gewoon even over nadenken. Want deze wijsheid heeft deze ook ergens opgedaan. Hij heeft ook fouten gemaakt en is ergens in de leer geweest. Gun dat een ander dan ook.

En zoals gezegd, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Wat uiteindelijk beoordeeld wordt is het eindresultaat. En hoe je daar komt maakt voor de Jury niet uit. De grenzen wat je gaat doen om daar te komen zet je zelf. Maar laat ik een ding stellen: als je onnodig grof en oneerlijk naar je paard toe wordt, ga je nooit dat laatste beetje vrijwillig krijgen wat nodig is om uiteindelijk te winnen.

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:42

ik ken hem ( en kreeg les ) uit de tijd Voor ! en toen deed ie hetzelfde.had een beetje dom geweest, als ie tegen mij A zegt, en zelf B doet.
en het gaat ook niet over grof, en oneerlijk.ook zeg ik nergens, dat ik iemand geen lering gun. tuurlijk wel. we moesten het allemaal eens leren.
of andere dingen.maar het punt is ; je mag ook kritiek hebben, als je geen ervaring hebt.wil dan niet zeggen, dat je kritiek altijd juist is :D
en fouten maken doet iedereen wel denk ik. maar niet iedereen verzint uitvluchten.(en dan bedoel ik weer dit hier niet ).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:48

Sorry, ik kan je niet meer volgen, je blijft daarvoor te vaag.

Iedereen maakt een ontwikkeling door. En wat betreft de lesgever die van begin tot het eind van zijn eigen opleidingstraject bij een en dezelfde persoon blijft (en daar lijkt het wel op als hij het altijd hetzelfde heeft gedaan): je persoonlijke groeicurve op dat gebied gaat zoveel sneller als je over de rand van je bord heenkijkt, kijkt hoe anderen het doen, je verschillende methodes eigen maakt en vervolgens beslist wat je gaat volgen.

Als je lesgever van begin tot eind bij één leermeester is geweest (en daar lijkt het op als hij het altijd hetzelfde heeft gedaan en nooit over de rand van zijn bord heen heeft gekeken, en dan weer, hoe lang les je bij hem) mag ik dan zeggen dat de opleiding op zijn minst beperkt is geweest?

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:55

nee, dat mag niet. ik snap niet waar je tot die conclusie komt.
ik zeg , dat ie -wat ie mij leerde bij de overgang naar shanks - zelf toepast. en dat voor zijn successen ook deed.
hij heeft juist heel ver over de rand van zijn bord gekeken !
daarna is ie pas echt succesvol geworden. kreeg ook betere kansen/betere paarden.
ik les nu niet meer bij hem. ik zei ook, dat ik dat TOEN, van een reining ruiter heb geleerd.dus van iemand, die wel weet, hoe je jonge reiners opleid.
maar om on -topic te blijven-het gaat niet over hem ;)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:01

Ik begrijp de 'onrust' in dit topic wel. Alle vragen die gesteld zijn, had ik ook.

Los van het feit of je wel of niet ervaren bent op het gebied van reining, vind ik het merendeel van de foto's ook geen reclame voor dit onderdeel van de paardensport.

Als dit momentopnames zijn, dan had ik deze foto's nooit geplaatst. Het houdt in dat er genoeg foto's zouden moeten zijn die een fijner beeld geven? Waarom plaats je die dan niet in plaats van deze?

De houding van de ruiter laat namelijk vaak te wensen over en daarnaast zijn er meer dan twee foto's waarop de ruiter behoorlijk stevig inwerkt met de hand waardoor het paard spert en z'n tong laat zien.

Of je nu western rijdt, dressuur of dravers traint, over een ontspannen lopend paard en een correct zittende ruiter zouden we geen discussie hoeven voeren lijkt me?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:24

Ik rijd geen western, maar als dit een plaatje is dat algemeen geaccepteerd word door wedstrijdruiters... Weet ik wel in welke tak van sport ik me nooit ga willen begeven.

Zonde, want ik heb er ook dingen van gezien dat ik oprecht zei 'wauw!'

Ik zie hier geen combinatie, een tegenwerkende zit, scherp gebruik van sporen maar vooral bit en een paard wat op alle foto's waar de zijkant te zien is zijn mond open heeft. Training of niet, dit lijkt me echt niet de bedoeling. Of is dat het wel?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 07:54

Nirvana_ schreef:

En op het moment dat je die dingen ziet, zie je natuurlijk ook op wat voor manier men daar gekomen is?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:07

Wat er nu beweert wordt, is dat het dus over de hele linie 'behoorlijk pittig' is qua rijden...
Dat is echt goede reclame voor de sport :j
Of nee, wacht, die is niet nodig, waarom zouden mensen dit willen gaan doen :? :') De eliteplaatsen zijn al vergeven

Ik had toch altijd nog de naieve illusie dat er meerdere wegen naar Rome leiden, maar die veronderstelling is dus helaas onterecht. Zoals de top rijdt, zo doet de middenklasser het ook, en als ze het goed willen doen, doen ze het allemaal hetzelfde...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:38

Cassidy schreef:
Nirvana_ schreef:

En op het moment dat je die dingen ziet, zie je natuurlijk ook op wat voor manier men daar gekomen is?

en jij sugereerd hiermee dat ook de top dit soort paard onvriendelijke methodes gebruikt op weg naar dus het is maar oke?!