Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lara_Silver schreef:Daarbij vind ik het geen westernrijden, op één hand terwijl het neckreining nog niet eens bevestigd is en de aanleuning te wensen over laat.
Zouden een paar echte lessen westernrijden niet wat voor je zijn? Je paard doet namelijk erg zijn best, dat is te zien vanaf de foto's. Ik weet zeker dat met goede begeleiding je dadelijk een echte westernhaflinger hebt.
Eline_S_S schreef:Bij western hoort het bit war meer ruimte te hebben als bij engels. Ook omdat je geen neusriem hebt. Je kan opzich ook best zonder kinriempje hoor.
IndianRose_ schreef:Lara_Silver schreef:Daarbij vind ik het geen westernrijden, op één hand terwijl het neckreining nog niet eens bevestigd is en de aanleuning te wensen over laat.
Zouden een paar echte lessen westernrijden niet wat voor je zijn? Je paard doet namelijk erg zijn best, dat is te zien vanaf de foto's. Ik weet zeker dat met goede begeleiding je dadelijk een echte westernhaflinger hebt.
Ze zegt wel degelijk duidelijk zelf dat ze geen western rijd, dus wat is het probleem?
Leuke foto's, plezier straalt ervan af! Over zadels weet ik zelf niet zo veel, ik laat het liever 'handigere' mensen in mijn plaats passen
Dat het bitje te hoog zit, vind ik ook wel een beetje.
Als je wandelingen rijd, waarom zou je dan de hele tijd moeten verzamelen en met aanleuning rijden? Je kan het wel onderweg eens oefenen, maar ik vind het zelf niet fijn om de hele tijd daarop te letten (heb daar nu ook niet het makkelijkste paard voor maarkom).
Als ik op wandeling ga is dat puur ter ontspanning en mag mijn paard gerust eens vollop crossen zonder te denken aan aanleuning hoor.
Ik denk dat ze ook voor de foto's op 1 hand rijd en niet altijd?
Mabotje schreef:Eline_S_S schreef:Bij western hoort het bit war meer ruimte te hebben als bij engels. Ook omdat je geen neusriem hebt. Je kan opzich ook best zonder kinriempje hoor.
Huh???Waar komt deze 'wijsheid' in hemelsnaam vandaan?
Ga mee met Sevke & spicegirl. Als je paardje lief is, en dat is het anders had je haar niet gered, doe dan wat aan je uitrusting en luister naar de tips die hier gegeven worden door ruiters met ervaring. Dat je 15 bent wil niet zeggen dat je niks weet, maar mensen die ouder zijn én een lading ervaring hebben weten wel veel méér.
Als je nog heel lang plezier met haar wilt hebben neem je de adviezen ter harte, want je paard is er de dupe van en dat is zonde, daar is ze veel te leuk voor.
superpony schreef:IndianRose_ schreef:Ze zegt wel degelijk duidelijk zelf dat ze geen western rijd, dus wat is het probleem?
Leuke foto's, plezier straalt ervan af! Over zadels weet ik zelf niet zo veel, ik laat het liever 'handigere' mensen in mijn plaats passen
Dat het bitje te hoog zit, vind ik ook wel een beetje.
Als je wandelingen rijd, waarom zou je dan de hele tijd moeten verzamelen en met aanleuning rijden? Je kan het wel onderweg eens oefenen, maar ik vind het zelf niet fijn om de hele tijd daarop te letten (heb daar nu ook niet het makkelijkste paard voor maarkom).
Als ik op wandeling ga is dat puur ter ontspanning en mag mijn paard gerust eens vollop crossen zonder te denken aan aanleuning hoor.
Ik denk dat ze ook voor de foto's op 1 hand rijd en niet altijd?
Je gaat toch op de rug zitten? Dat zegt in mijn ogen genoeg. En elk gezond en normaal paard kan correct gereden worden.
Zonder kinriempje? Kinriempje altijd gebruiken, is niet voor niks...........een westernhoofdstel is geen engels hoofdstel zonder neusriem, er is over nagedacht.