[WN] Western op haflinger Lindey!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lotte557

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:12

ik vind het er echt heel stoer uitzien, ik ga niks van het zadel zeggen want daar heb ik toch geen verstand van.
ik hoop dat jullie nog lang samen zijn!

maaaanndy95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:24

Leukeeee foto's meid!!!

Eline_S_S

Re: Western op haflinger Lindey!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:34

Ik vind het zadel wel meevallen eigenlijk. Hij is wat aan de lange kant maar volgensmij valt er nog best mee te rijden.
Je teugels vind ik echt te kort. Je bit zit ook te hoog. Je moet wel onthouden dat western heel wat anders is dan engels.
Bij western hoort het bit war meer ruimte te hebben als bij engels. Ook omdat je geen neusriem hebt. Je kan opzich ook best zonder kinriempje hoor.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:28

Lara_Silver schreef:
Daarbij vind ik het geen westernrijden, op één hand terwijl het neckreining nog niet eens bevestigd is en de aanleuning te wensen over laat.
Zouden een paar echte lessen westernrijden niet wat voor je zijn? Je paard doet namelijk erg zijn best, dat is te zien vanaf de foto's. Ik weet zeker dat met goede begeleiding je dadelijk een echte westernhaflinger hebt.

Ze zegt wel degelijk duidelijk zelf dat ze geen western rijd, dus wat is het probleem?
Leuke foto's, plezier straalt ervan af! Over zadels weet ik zelf niet zo veel, ik laat het liever 'handigere' mensen in mijn plaats passen ;)
Dat het bitje te hoog zit, vind ik ook wel een beetje.
Als je wandelingen rijd, waarom zou je dan de hele tijd moeten verzamelen en met aanleuning rijden? Je kan het wel onderweg eens oefenen, maar ik vind het zelf niet fijn om de hele tijd daarop te letten (heb daar nu ook niet het makkelijkste paard voor maarkom).
Als ik op wandeling ga is dat puur ter ontspanning en mag mijn paard gerust eens vollop crossen zonder te denken aan aanleuning hoor.
Ik denk dat ze ook voor de foto's op 1 hand rijd en niet altijd? :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:06

Eline_S_S schreef:
Bij western hoort het bit war meer ruimte te hebben als bij engels. Ook omdat je geen neusriem hebt. Je kan opzich ook best zonder kinriempje hoor.

Huh??? :\ Waar komt deze 'wijsheid' in hemelsnaam vandaan?
Ga mee met Sevke & spicegirl. Als je paardje lief is, en dat is het anders had je haar niet gered, doe dan wat aan je uitrusting en luister naar de tips die hier gegeven worden door ruiters met ervaring. Dat je 15 bent wil niet zeggen dat je niks weet, maar mensen die ouder zijn én een lading ervaring hebben weten wel veel méér.
Als je nog heel lang plezier met haar wilt hebben neem je de adviezen ter harte, want je paard is er de dupe van en dat is zonde, daar is ze veel te leuk voor.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:23

IndianRose_ schreef:
Lara_Silver schreef:
Daarbij vind ik het geen westernrijden, op één hand terwijl het neckreining nog niet eens bevestigd is en de aanleuning te wensen over laat.
Zouden een paar echte lessen westernrijden niet wat voor je zijn? Je paard doet namelijk erg zijn best, dat is te zien vanaf de foto's. Ik weet zeker dat met goede begeleiding je dadelijk een echte westernhaflinger hebt.

Ze zegt wel degelijk duidelijk zelf dat ze geen western rijd, dus wat is het probleem?
Leuke foto's, plezier straalt ervan af! Over zadels weet ik zelf niet zo veel, ik laat het liever 'handigere' mensen in mijn plaats passen ;)
Als je wandelingen rijd, waarom zou je dan de hele tijd moeten verzamelen en met aanleuning rijden? Je kan het wel onderweg eens oefenen, maar ik vind het zelf niet fijn om de hele tijd daarop te letten (heb daar nu ook niet het makkelijkste paard voor maarkom).
Als ik op wandeling ga is dat puur ter ontspanning en mag mijn paard gerust eens vollop crossen zonder te denken aan aanleuning hoor.

Je gaat toch op de rug zitten? Dat zegt in mijn ogen genoeg. En elk gezond en normaal paard kan correct gereden worden.

Zonder kinriempje? Kinriempje altijd gebruiken, is niet voor niks...........een westernhoofdstel is geen engels hoofdstel zonder neusriem, er is over nagedacht.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 14:18

Mabotje schreef:
Eline_S_S schreef:

Huh??? :\ Waar komt deze 'wijsheid' in hemelsnaam vandaan?
Ga mee met Sevke & spicegirl. Als je paardje lief is, en dat is het anders had je haar niet gered, doe dan wat aan je uitrusting en luister naar de tips die hier gegeven worden door ruiters met ervaring. Dat je 15 bent wil niet zeggen dat je niks weet, maar mensen die ouder zijn én een lading ervaring hebben weten wel veel méér.
Als je nog heel lang plezier met haar wilt hebben neem je de adviezen ter harte, want je paard is er de dupe van en dat is zonde, daar is ze veel te leuk voor.

Ik ben inmiddels een heel stuk meer over Lindey te weten gekomen.
Namelijk dat wat de laatste maanden geleidelijk kwam, en waarvan ik (door dat geleidelijk komen, en de leeftijd van lindey) dacht dat het koppigheid was, dat dus pijn is. Er zit iets vast in/bij haar bekken. Dat verklaart voor mij een hele hoop..
Dit is al langer aan de gang, dus het is niet afkomstig van mijn westernzadel
Mijn paardje is heel eerlijk, en dat heeft mij geleerd dat je soms een stapje terug moet doen om vooruit te komen.
Ik ga voorlopig weer 'back to basic' , dus lekker rustig aan met een vzh zadeltje erop. (dat wel goed past)

En voor de mensen die zich druk maken over 'je hebt gereden terwijl je paardje pijn had'
Ik heb ongeveer 1 keer in de 2 weken gereden

Nadere uitleg: Ik merkte het een beetje toen de paarden een maandje of wat in de stal stonden, dat lindey het vervelend begon te vinden om te lopen.
Ik heb daar zeker over nagedacht en het volgende allemaal bedacht: -Slecht zadel, was het niet.. (vzhzadel dat er toen op lag na laten kijken)
-Binnen staan, omdat ze als ik ging rijden er vaak een draf bokkend in galop overging.
-Harde ondergrond, misschien last van haar hoeven etc.
-Rugpijn, rug gevoeld enz, reageerde ze niet op..
Totdat.. er iemand hét plekje ontdekte dat bij haar zoon pijn doet. Dat was voor mij een opluchting.. eindelijk weet ik wat er aan de hand is met haar.. Veearts is gekomen.. Voorlopig ga ik haar heeel rustig weer oppakken. (met vzh-zadel)

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:14

superpony schreef:
IndianRose_ schreef:

Je gaat toch op de rug zitten? Dat zegt in mijn ogen genoeg. En elk gezond en normaal paard kan correct gereden worden.

Zonder kinriempje? Kinriempje altijd gebruiken, is niet voor niks...........een westernhoofdstel is geen engels hoofdstel zonder neusriem, er is over nagedacht.

Het is te zien wat je onder correct rijden begrijpt en ik wil alleen maar duidelijk maken dat je niet altijd met aanleuning moet rijden. Soms is het ook eens fijn om gewoon losjes en ontspannen te rijden.

Edit: heb even de post hierboven gelezen. Da's niet fijn als je niet vind van waar het komt! Gelukkig heb je het nu gevonden ;)
Nog veel plezier met je paardje!