[WN] Mijn Eerste stapjes in de westernwerel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 22:06

God zij dank.

Jou posts zijn zelf ontzettend grof ;) dus hou je woorden maar voor jezelf
Bedankt dat je eindelijk zwijgt.

Ik reageer tegen helemaal niemand ' net zo ' ik reageer gewoon terug op jou posts.
Waar anderen het ook met mij eens zijn dat die TE zijn om mee te beginnen. Ik ben in het begin netjes gebleven, maar nu hang je me de keel uit.

ElCamino

Re: Mijn Eerste stapjes in de westernwerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:48

haha, right!! Mensen die gericht vragen stellen of antwoorden geven in je andere topics krijgen net zulke reacties...mensen lezen méér dan alleen dit topic van je en houden hun mond. Zij zijn verstandiger, ik kan soms mijn mond niet houden, als je niet gereageerd had, dan had ik nooit meer een reactie geplaatst, alleen nu je zo naar mij doet kan ik het niet laten....en een aantal van de mensen die het eens zijn met je, weten zelf niet veel van western...

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 11:18

Sorry , maar ik ben de eerste paar keren vriendelijk gebleven ;) na dat jij een persoonlijke aanval deed op mij.
nu val je weer mensen aan.
Ik vind het wel super voor je dat je zoveel van jezelf vind. Fijn om zo een hoge dunk van jezelf te hebben lijkt me.
Chapeau voor jou.

Wat betreft ' die andere mensen in de andere topics' , neem ik aan dat het gaat om de ' fok ' topics. Heb ik gewoon netjes met hun uitgepraat.

Dus je wil zeggen dat ik mezelf niet mag verdedigen na je eerste post :) fijn hoor.
Prima, zeik me maar af op basis van enkele foto's waar DUIDELIJK bij staat, mijn EERSTE stappen in de westernsport.
Lees je eerste reacties maar ;) daar is niets fatsoenlijk aan. Maar daar heb je oogkleppen voor op. Jammer

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:28

ElCamino schreef:
haha, right!! Mensen die gericht vragen stellen of antwoorden geven in je andere topics krijgen net zulke reacties...mensen lezen méér dan alleen dit topic van je en houden hun mond. Zij zijn verstandiger, ik kan soms mijn mond niet houden, als je niet gereageerd had, dan had ik nooit meer een reactie geplaatst, alleen nu je zo naar mij doet kan ik het niet laten....en een aantal van de mensen die het eens zijn met je, weten zelf niet veel van western...

Tot nu toe las ik alleen maar mee, maar wil nu wel even mijn mening geven. Het is niet eerlijk van je dat je via dit topic andere mensen aanspreekt op hun kennis. Als je daarmee zit zou ik hun een pb sturen. Daarbij is het generalisatie en een overhaaste redenatie. Ik begrijp dat als je boos bent je soms dingen zegt waar je later spijt van hebt, maar hier op Bokt worden dingen (mede doordat je elkaar niet recht in de ogen kan kijken) groter dan ze in werkelijkheid zijn.

Als je kijkt naar mijn reactie op dit topic, zie je dat ik opbouwende kritiek geef. Ik weet hoe lastig het is om over te stappen, en ik had het geluk dat het paard waar ik op rijd een "gevorderde" reiner is.

Niemand heeft iets aan negatief commentaar, en ik kan me voorstellen dat mensen zich dan gaan indekken.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 11:42

Ps Elcamino: andere mensen zeggen hier ook dat ik nog heel veel te leren heb ;) en dat weet ik ook.
Maar zij zeggen het op een fatsoenlijke opbouwende manier, met tips ed waar ik iets aan heb.
Aan geen enkel van jou antwoorden heb ik iets? Dat is gewoon storend.
Prima dat je me vreselijk vind rijden, maar met een beetje sociale vaardigheden, kun je me toch wat beter helpen dan uit te schreeuwen dat ik niet kan rijden en dat er niks positief is.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:23

Gimme spurrs:ik refereer naar een ander topic...en bedoelde jou niet....heb geen naam genoemd dus voel je niet aangevallen.

roosjuh17: ik zeg nergens dat je vreselijk rijdt,en ik heb nu al meerdere malen aangegeven dat jij je meer aangevallen voelt dan de bedoeling is...ik heb gewoon 1 keer gezegd dat ik geen goede foto's heb gezien, is dat nou echt zo'n ramp ???
Jij bent degene die dingen roept waar ik niks over zeg...
ik heb nooit iets gezegd over je houding, over bitten, over van alles....alleen maar dat je bij de basis begint,en dat je eerst netjes rond en laag moet rijden voor je wat anders doet. Dat je een spin wil om "te voelen" prima, maar zet dan die niet op een eerste foto over je beginnende western rijden. Dan creeer je een verkeerd beeld.
Ik heb al een paar keer gezegd, laat wat andere foto's zien, dan heb ik een ander beld, dat vat je óók totaal verkeerd op.
Ik kan blijkbaar in je ogen niks meer goed doen...dat is jammer...

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:03

:p lees even het topic nog eens door aub.
en lees al jou commentaar nog eens ;) vervolgens tel nog eens hoe vaak je me aangevallen hebt.

Zoals jij het hierboven zegt ;) heb je pas op pagina 3 gezegt.
Je begon met HEB JIJ WEL LES. IK ZIE HIER NIETS POSITIEF. JE KENT ER NIKS VAN.

Ja als iemand dit naar me roept, ho maar ;) maar dan antwoord ik. Als je dan bezig blijft oke.
jammer dat je niet kan inzien dat jij te fel hebt gepost om te beginnen; Had je het beter onderbouwd en niet in drukletters geroepen had je een heel ander antwoord gekregen.
Maar ik ga ermee stoppen ;) Zonde dat je het niet inziet.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:42

O nee hoor ElCamino, ik voel me echt niet aangevallen. Ik weet genoeg, heb me erg veel ingezelen de afgelopen jaren. Waar het mij om gaat is dat je erg generaliseerd. Dat heeft niets te maken met de inhoud, en alles met de vorm.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:33

roosjuh17 schreef:
Dat komt, El camino, omdat je me gewoon gigantisch afzeikt met je woorden...
Nee ze loopt inderdaad niet fijn nagefelijk met lange teugel. Maar als ze dit 4 jaar nooit heeft gedaan, verwacht je dat ik een stijve hoog staande nek met vaste kaar netjes omlaag kan rijden dan?
Als je even in mijn topics kijkt met mijn eigen paarden , zie je dat ze wel netjes lopen ;)

Ik wil jou de mirakel ruiter die merrie wel eens effe na 1 x ermee rijden rond zien lopen aan de losse teugel hoor haha , op een afstand kan iedereen het altijdbeter.

Ik struikel over al jou posts, vind ze ongelofelijk arrogant en grof.

Wees zo eerlijk als je wil , maar geef opbouwende commentaar, en hou je grove commentaar voor jezelf.

Als je het niet zo persoonlijk opvat en nog een keer de post van ElCamino leest snap je misschien beter de essentie van haar bericht? Zolang je met een bepaald paard nog niet mooi en goed de rondte in kan rijden (netjes nageeflijk), moet je ook nog niet aan de hogere oefeningen beginnen (spinnen, rollback, stop, etc). Je gaat ook geen schouderbinnenwaarts oefenen met een paard dat nog niet nageeflijk loopt of kan inbuigen. Om zo een voorbeeld op eigen vakgebied te geven.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 19:13

verography: klopt hoor. helemaal mee eens. je zult me ook nooit zien draaien od. dat kan ik niet eens. de eigenaar liet me alleen een keet voelend.
Ik snap de essentie van haar bericht. het is manier waarop wat mij enorm stoort en aanvalt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:01

wat is een ,,ervaring cattle horse,,?

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:06

Volgens mij bedoeld ze een ervaren cutter/working cowhorse. :o

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:07

rapido schreef:
wat is een ,,ervaring cattle horse,,?

Ervaren bedoeld ze

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:59

Roosjuh nogmaals: ik zeik je niet enorm af, begrijp dat nu eens! Je hebt al steeds geroepen dat de manier waarop je niet aanstaat, dat weet ik nu wel. Als ik een keer zeg dat ik niets goeds aan de foto's zie kan dat toch gewoon....dat was het enige commentaar wat ik had, de andere posts komen voort uit je eigen reacties....

Ik begrijp niet goed waarom ik "elcamino de geweldige" of "mirakel ruiter" genoemd wordt, ik roep nergens dat ik goed ben ( al kan ik wel wát na 20 jaar shows rijden, zowel reining, working cowhorse als allround titels en ranch horse shows) en daar val ik ook niet over....maakt me ook niets uit. Ik plaats gewoon een eerlijke opmerking.

Gimme Spurs, je begrijpt ook best dat ik het commentaar bedoel van mensen die geen western rijden en het er goed uit vinden zien. Vind je reactie beetje olie op het vuur gooien...

maar goed, dit verzand enorm in een vervelende off-topic discussie en dat is uiteraard niet de bedoeling van de TS.
Ik trek me hieruit terug en hoop dat TS óók niet meer reageert met vervlende reacties naar mij.
Laten we erover ophouden.

Ik wens TS echter wél een hoop plezier met rijden en dat het uiteraard beter gaat, en wacht toch op andere leuke foto's.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:22

Prima dat je me commentaar wil geven hoor ;) hier zijn er meerdere.
Jammer dat je van jezelf niet kan zien hoe aanvallend je eerste posts zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:24

roosjuh17, ik vind dat jij ook behoorlijk heftig in de verdediging schiet hoor, actie=reactie.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:26

Lifaya, dat kan. maar ik voelde me enorm aangevallen na de eerste 2 posts ;) kijken hoe jullie zouden reageren.
Zie even mijn eerste reactie die ik gewoon netjes geef, en daar dan weer het antwoord op.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:27

Ik zou in elk geval proberen volwassen te blijven reageren :) Het is internet, dingen kunnen anders aankomen dan dat ze gebracht zijn

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:43

Dat is ook zo.
Maar ik word niet graag knoeier genoemd :) zo vreselijk vind ik het zelf niet uit zien.
Vind het enorm beledigend om naar mijn gezicht geslingerd te krijgen dat niets kan, en dat ze moet denken ' arm paard' want er zijn al prutsers genoeg in de wereld.
Nou sorry maar het was de 2e x dat ik ermee reed. Had ze ipv meteen met de vinger te wijzen mij wat tips gegeven, aangezien ze decennia ervaring heeft met western... waren we, en vooral ik al veel verder geweest, ipv een kat en muis spel met me te spelen.

Er zijn hier nog mensen die vinden dat ze te heftig en onderbouwd reageert. Je mening zeggen is super maar ipv alleen maar negatief te kraken , bouw dan wat op? Er staat toch duidelijk dat ik een beginner ben.
Wat betreft volwassenheid, vind ik dat we aan beide kanten te ver zijn gegaan.
Ik wou gewoon blij mijn beginners fotootjes posten.
En persoonlijk vind ik nog steeds niet dat het zo vreselijk ik.
ik zit er wat op met losse teugel of met contact teugel met een Snaffel.
Daarom ben ik geen prutser, gewoon een beginner in dit wereldje.
Er zijn ergere dingen :) , ik stoor mij meer aan mensen die menen dat ze westernruiter zijn , en dan alleen maar vollop met hun sporen erin schoppen , voor een scherp pit erin pleuren, en trekken maar.
En zich dan top noemen ( EL camino, dit heb ik uiteraard niet op jou moest je dat denken).

Ik voel mij nu ook gewoon niet meer geroepen om foto's te plaatsen in het westerntopic.
Ik blijf gewoon lekker mijn ding doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:47

het gaat om het feit dat je nu alleen over haar manier van reageren loopt te "zeuren" en helemaal niet naar de echte inhoud kijkt. Het was misschien wat bot opgeschreven, absoluut, maar je blind staren op de manier hoe het geschreven is en helemaal niet verder kijken helpt je natuurlijk ook niet :)

Blijf vooral foto's plaatsen hier hoor! Ik rijd ook helemaal nog niet super, moet nog héél veel leren. Ik vind wat "strengere" reacties ook fijn, daar kan ik wat mee, maar zo ben ik :P ElCamino, voel je geroepen om je mening te geven over mijn rijstijl als ik weer eens een topic open hihi :))

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 16:46

ik vind een strengere manier van commentaar geven ook fijn hoor :) dat springt er tenminste goed tussen uit. Tegen, ziet er goed uit. Heb ik niks; Maar zeg dan enminste wat ik wel moet doen en wat er precies niet goed is.
Met het ziet niet uit ben ik gewoon niks :)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:55

nu roep je wéér dat ik je een knoeier vind, dat is dus niet zo! Blijkbaar wíl je gewoon niet meer iets anders zien dan die dingen. En "arm paardje" was in het algemeen bedoeld, niet specifiek op jou, dat staat óók in mijn post., maar dat lees je niet.
En als ik op elke foto zou zeggen wat er niet goed is ben ik net zo'n negatieveling in jouw ogen. Ik wilde juist niet alle dingen negatief beschrijven maar gewoon 1 opmerking plaatsen zonder details. Anders krijg ik helemaal een bak herrie over me heen. Maar blijkbaar was dat ene zinnetje al genoeg om je dermate te irriteren dat je zo blijft reageren....

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 11:06

Elcamino, stop nu? Jij wil het niet inzien. Nou ik ook niet. Het is goed. Wil je me geen duidelijke fatsoenlijke tips geven hoe ik het dan wel kan doen. Laat het dan?
Als je dat allemaal niet vind, dan schrijf het niet. Jij leest ook niet wat ik schrijf.
Laten we gewoon ophouden. Ben het zat?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:33

Als ik een van jullie was was ik 3 pagina's geleden al opgehouden, wat een drama om niks zeg

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:59

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek weer ontopic te gaan. Commentaar geven mag, maar hou het netjes.