Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Adamootje schreef:Ayasha schreef:Adamootje; uhu maar de meeste daar van gaan wel op 3 jaar de fok in en bovendien zijn die hun ruiters heel bewust een heel pak lichte dan TS is.Die lichte zadeltjes en kleine ruiters zijn niet voor het gemak/het oog
Maar wat dacht je dan van de renpaarden (veelal engelse volbloeden en op 1,5 jarige leeftijd ingereden)? Die zijn rond de leeftijd van 2 ook al heel intensief bezig in de paardensport. Jammer helaas dat deze paarden ook snel versleten zijn. Ze gaan dan ook al heel erg vroeg op pensioen.
Ayasha schreef:Schat, ik bén een Belg. Maak er niet zo'n drama van. Heb nog maar weinig complexen over gehouden aan bokt dus hun vooroordelen wb Belgen vallen al bij al wel mee maar er zij genoeg "Belgen zijn dom" mopjes om te vermoeden dat dat toch een beetje deel is van onze reputatie
liberty22 schreef:gut treurnieten je mag toch zeker iemand vertellen dat het biomechanisch best wel onverantwoord is een paard met twee jaar in te rijden , net als dat iemand jouw ooit verteld heeft dat je boven de hindernis niet achterover moet gaan zitten
Saars schreef:Ayasha schreef:Schat, ik bén een Belg. Maak er niet zo'n drama van. Heb nog maar weinig complexen over gehouden aan bokt dus hun vooroordelen wb Belgen vallen al bij al wel mee maar er zij genoeg "Belgen zijn dom" mopjes om te vermoeden dat dat toch een beetje deel is van onze reputatie
Ik heb er gewoon een hekel aan dat we ook even lekker gaan benadrukken dat de TS geen Nederlandse is. Laat de mensen toch gewoon in hun waarde.
TS, ik hoop dat je nog veel plezier aan je paardje hebt. Het ziet er echt een lieverd uit.
Ik denk dat je nu onderhand wel door hebt dat vroege inrijders hier niet gewenst zijn.
Al denk ik dat er genoeg plaatsen zijn waar dit gebeurt - ook in Nederland.
Je kan altijd een moderator vragen of je beginpost wat verduidelijkt kan worden... Zo wordt je topic misschien wat leuker, al kan ik dat niet beloven.

Carien87 schreef:liberty22 schreef:gut treurnieten je mag toch zeker iemand vertellen dat het biomechanisch best wel onverantwoord is een paard met twee jaar in te rijden , net als dat iemand jouw ooit verteld heeft dat je boven de hindernis niet achterover moet gaan zitten
Sommige posts kunnen toch echt wel wat genuanceerder gebracht worden, daar zie ik geen enkele biomechanische les in terug!
Nogmaals, keur het niet goed, maar het is dus wel gebruikelijk. Ayasha schreef:Eh ja hoe komt dat denk je?
En dan hebben we het nog over een sport waarin ze echt wel opletten met die beesten en alles zo licht mogelijk maken met een manier van belasting die verreweg het meest natuurlijk is voor een paard. Kan je nagaan.... Western is een stuk belastender voor een paard dan heul hard rennen.
lifaya schreef:ik ken nog wel een een Quarter dekhengst (ook op zijn 2e beleerd in de USA) die op zijn 16e nog in de top goed presteerde reining gebied, als ik het goed heb. Ik zelf zou mijn paard niet op 2,5 jarige leeftijd beleren maar een paard is niet per definitie verpest als die op die leeftijd word beleerdNogmaals, keur het niet goed, maar het is dus wel gebruikelijk.
lifaya schreef:ik ken nog wel een een Quarter dekhengst (ook op zijn 2e beleerd in de USA) die op zijn 16e nog in de top goed presteerde reining gebied, als ik het goed heb. Ik zelf zou mijn paard niet op 2,5 jarige leeftijd beleren maar een paard is niet per definitie verpest als die op die leeftijd word beleerdNogmaals, keur het niet goed, maar het is dus wel gebruikelijk.
Whizonita schreef:Ik ben eens benieuwd wie van al diegenen die hier moeilijk doet over de leeftijd, echt in de westernsport zit, een quarter heeft ... en er goed mee om gaat.
Whizonita schreef:Of je nederlander, belg of van mijn part bin laden bent is voor het onderwerp niet relevant. Inrij leeftijd van je paard is afhankelijk van kennis, kunde en geld, niet van je paspoort.Ik heb het alvast veranderd voor al die druktemakers. Ik ben belg ja! Getrouwd met ne Nederlander. Goed hé!
Ayasha schreef:lifaya schreef:ik ken nog wel een een Quarter dekhengst (ook op zijn 2e beleerd in de USA) die op zijn 16e nog in de top goed presteerde reining gebied, als ik het goed heb. Ik zelf zou mijn paard niet op 2,5 jarige leeftijd beleren maar een paard is niet per definitie verpest als die op die leeftijd word beleerdNogmaals, keur het niet goed, maar het is dus wel gebruikelijk.
Er is hier op bokt een springpaard dat voor 60% of zo iets verbrand was dat het leuk doet in de springsport nu. Maar of het nou zo'n goed plan is om je paard in een brandende schuur te zetten?
Whizonita schreef:Ik stop er gewoon mee. Ik vind het echt belachelijk. Jullie hebben mij op een uur tijd helemaal de grond in geboord. Een site waar ik veel van verwachtte ... ook van de mensen ... en kijk. Tegendeel bewezen.
Gelukkig zitten er nog enkele aardige mensen op. Western is veel zwaarder ja. MAar een kind leer je ook eerst kruipen alvorens te stappen en te lopen. Denk je nu echt dat zij het eerste jaar meer heeft moeten doen dan enkel de gangen ... en het sturen? Aangezien ik zelf nog maar 3 jaar rijdt waarvan 2 jaar met haar weet ik dat ik niet goed kan rijden ... weet ik dat alles heel moeilijk en traag gaat. Maar juist een voordeel voor mijn paard. Zoals ik al zei is ze heel rustig ingereden. Ik heb zolang op dat verdomde sturen zitten werken, dat ze dat nog steeds niet perfect doet na 2 jaar... Ik werk nog steeds elke keer op dat sturen erbij. Dus zeg me nu niet dat ik haar zwaarder belast heb omdat ik western rijdt...
Elk paard begint met stap draf galop en sturen en wenden en alles.