[WN] Jiskefet (haflingerxfjord) @ western-outfit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Asmaryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:59

OEH!
Wat een mooie, is misschien wat voor de toekomst een FjordXhaflinger...De Fjordlinger, of de Haflord... :+
Echt een mooi plaatje!

Watermeloen

Re: Jiskefet (haflingerxfjord) @ western-outfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:41

Wat is het toch een lekkerding emmaa :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 21:02

Marie_X_X schreef:
OEH!
Wat een mooie, is misschien wat voor de toekomst een FjordXhaflinger...De Fjordlinger, of de Haflord... :+
Echt een mooi plaatje!

Ja, mischien moeten ze er maar een echt ras van maken :P
Fjordlinger is leuk :)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:14

Kirr__ schreef:
Dagmar_1995 schreef:
Kunnen jullie echt vanaf zon foto zien dat het zadel kwalitatief zo slecht is? Knap hoor.

Ja dat kunnen wij echt :D .
Nee geen geintje, echt waar. Ik weet niet of jij in de westernwereld zit of niet, maar de kwalitatief slechte zadels herken je echt zo... aan de vorm, de hoogte van de boom, de knop, de beugels, de singel die eraan hangt, de versiering, de kleur van de wol aan de onderkant.
En ook de prijs, als ze zegt dat het al duur is om een goede singel te kopen, kan ik al raden dat ze niet meer als 500 euro uitgegeven heeft aan een zadel. Om een echt goed zadel te kopen, moet je echt wel wat meer neertellen.
Ze zegt zelf dat het zadel schuift, past het dan? Ik denk het niet.... en laat dat nu net het belangrijkste zijn.
Je ziet ook gewoon, het is een breed paard, maar die brug is enorm hoog en smal, dat kan noooooit passen.
Na een tijd in de paardenwereld te zitten, zie je echt veel dingen alleen vanop foto's ;) hoe ongelofelijk jij dat ook vindt.

Rustig maar, het was gewoon een vraag. Ik rijd geen western en daarom vroeg ik het. Kan dat tegenwoordig ook al niet meer? Beetje raar om dan metteen te zeggen dat ik er totaal geen verstand van heb. En ja ik heb een zadelmarkt zadel. Hardstikke fijn zadel en ik ben er heel erg blij mee, goed na laten kijken door een zadelmaker, past en hij was er ook kwalitatief erg tevreden over.
Dat even terzijde, jammer dat je meteen zo aanvallend reageert. Het was gewoon maar een vraagje.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:16

Zack schreef:
@Dagmar
Ik vind het erg knap dat jij het niet ziet vanaf de foto :D
Maar als ik de reactie van kirr lees, heb je ook de balle verstand van zadels.
Dus dat scheelt dan weer.

Mijn paard heeft een moeilijke rug.. geen enkel standaard zadel paste hem.
Heb dus een zadel laten aanmeten, was even een rib uit mn lijf en heel veel werken.
Maar ik heb nu wel een paard wat graag werkt!

Dus omdat 1 iemand zegt dat ik geen verstand heb van zadels, heb ik dat meteen niet? Sorry hoor, maar je kent me niet eens. En na alleen een paar reacties te gelezen hebben van mij kan je echt niet zien of ik er wel of geen verstand van heb.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 21:20

Kirr__ heeft het topic verlaten voor mensen die nog op haar willen reageren

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:54

emma525 schreef:
Marie_X_X schreef:
OEH!
Echt een mooi plaatje!

Ja, mischien moeten ze er maar een echt ras van maken :P
Fjordlinger is leuk :)

ik ben voorstander!!! :Y)

Lott__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:09

Wat een mooie manen en kleur vacht. Jemig zeg.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 22:18

Lott__ schreef:
Wat een mooie manen en kleur vacht. Jemig zeg.

dankje, in de zomer is hij ook zo mooi :9

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:28

Moderatoropmerking:
Een aantal berichten verwijderd en verzoek om op topic te blijven. Laten we vooral met respect met elkaar omgaan!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 08:23

Even een berichtje van een RODBLAKKE fjordeneigenaresse.

Wat een prachtige fjordlinger zie er echt veel fjord in hij lijkt qua uiterlijk erg op mijn pas overleden RODBLAKKE fjordenmerrie Krista { zie profiel }.
Ik val wel op dit soort types hoor, jullie zijn een mooie combinatie.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 08:31

Je hebt het ondertussen al zo vaak gehoord..
Maar wat een onwijs mooi paardje heb je! (Even een rare vraag hoor.. Maar heeft hij nou van die korte pootjes?)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 11:45

annebe schreef:
Je hebt het ondertussen al zo vaak gehoord..
Maar wat een onwijs mooi paardje heb je! (Even een rare vraag hoor.. Maar heeft hij nou van die korte pootjes?)

valt wel mee, maar ik denk dat het door zijn dikke buik wel zo lijkt. hij staat prachtig in verhouding met alles.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 11:48

Spikers schreef:
Even een berichtje van een RODBLAKKE fjordeneigenaresse.

Wat een prachtige fjordlinger zie er echt veel fjord in hij lijkt qua uiterlijk erg op mijn pas overleden RODBLAKKE fjordenmerrie Krista { zie profiel }.
Ik val wel op dit soort types hoor, jullie zijn een mooie combinatie.

hij lijkt er echt heel erg op, maar fjorden hebben geen blesje ofzo daarom weet ik dat er sowieso haffie in zit ;)

maar wow echt veel gelijkenissen :P
nog veel sterke met je verlies van je prachtige paardje.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:19

Wat een geweldige Fjordlinger !!!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 18:10

azile schreef:
Wat een geweldige Fjordlinger !!!

dankje :P jij hebt ook een super paardje zeg :D

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:09

Thanks emma525,

Nog eventjes, fjorden kunnen wel een blesje hebben hoor en als deze niet te groot is dan word dat gewoon door het stamboek geaccepteerd. :+

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 19:27

Spikers schreef:
Thanks emma525,

Nog eventjes, fjorden kunnen wel een blesje hebben hoor en als deze niet te groot is dan word dat gewoon door het stamboek geaccepteerd. :+

oke ;) net als bij friezen?

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:38

Ja maar worden friezen met een blesje wel erkend bij het stamboek dat weet ik eigenlijk niet.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 20:03

Spikers schreef:
Ja maar worden friezen met een blesje wel erkend bij het stamboek dat weet ik eigenlijk niet.

geen idee, volgens mij wisselt dat heel erg.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:23

WauW!! Wat een schitterende kruising!!! Ik moest ook lachen om zijn naam! Jisk betekend trouwens as, mocht je dat als afkorting gebruiken. Ik vind zijn potloodstreepjes bles helemaal te gek en de kleur is prachtig bijzonder met van die lichte fjorden pootjes! Om verliefd op te worden!!

Er is al veel gezegd over het zadel en ik kan alleen maar als tip meegeven om goed op je paardje te blijven letten hoe hij erop reageert, als je twijfels gaat krijgen over de pasvorm (en dat gaat zeker een keer gebeuren) bel dan evelien van eurohorse! Met de bouw van je paardje zul je niet heel snel een perfect passend zadel voor je budget kunnen vinden, maar ze kan je wel goed adviseren.

De laatste foto ziet er top uit, daar zit western talent in! Vergeet niet je dressuur achtergrond en blijf je paardje rechtrichten dmv oa schouderbinnenwaarts en travers e.d Ook voor verzameling zul je zo nu en dan echt de teugels moeten oppakken ter ondersteuning, dat hoort ook bij western!

Tot slot een kleine uiting van kritiek over dat buikje.. ik heb zelf ook een koudbloed die snel `stevig`wordt. Hij is zijn ahum kuch babyvet kwijtgeraakt door training (intensief niet extra lang!) en voeding (alleen hooi en mager gras) en zit nu veel beter in zijn vel en zadel! Het valt niet mee en is zeker niet in één jaar op te lossen, maar wees je er bewust van dat je deze paarden snel teveel geeft aan krachtvoer.

Veel plezier met deze kanjer en ik hoop nog eens wat foto`s tegen te komen!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:37

dapperdier schreef:
WauW!! Wat een schitterende kruising!!! Ik moest ook lachen om zijn naam! Jisk betekend trouwens as, mocht je dat als afkorting gebruiken. Ik vind zijn potloodstreepjes bles helemaal te gek en de kleur is prachtig bijzonder met van die lichte fjorden pootjes! Om verliefd op te worden!!

Er is al veel gezegd over het zadel en ik kan alleen maar als tip meegeven om goed op je paardje te blijven letten hoe hij erop reageert, als je twijfels gaat krijgen over de pasvorm (en dat gaat zeker een keer gebeuren) bel dan evelien van eurohorse! Met de bouw van je paardje zul je niet heel snel een perfect passend zadel voor je budget kunnen vinden, maar ze kan je wel goed adviseren.

De laatste foto ziet er top uit, daar zit western talent in! Vergeet niet je dressuur achtergrond en blijf je paardje rechtrichten dmv oa schouderbinnenwaarts en travers e.d Ook voor verzameling zul je zo nu en dan echt de teugels moeten oppakken ter ondersteuning, dat hoort ook bij western!

Tot slot een kleine uiting van kritiek over dat buikje.. ik heb zelf ook een koudbloed die snel `stevig`wordt. Hij is zijn ahum kuch babyvet kwijtgeraakt door training (intensief niet extra lang!) en voeding (alleen hooi en mager gras) en zit nu veel beter in zijn vel en zadel! Het valt niet mee en is zeker niet in één jaar op te lossen, maar wees je er bewust van dat je deze paarden snel teveel geeft aan krachtvoer.

Veel plezier met deze kanjer en ik hoop nog eens wat foto`s tegen te komen!

Dankje ;) is goed, ik rijd hem ook heel veel met contact en dressuur. Ik les ook gewoon met hem. Dat buikje ik weet het, hij krijgt eigenlijk alleen na het rijden een handje graan. verder niet. Alleen hooi dan op de wei. Voor de zomer ga ik ook een graaskorf kopen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:43

Ik heb de foto's ook bekeken en vind het ook een prachtige kruizing

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:13

Dapperdier kan opbouwende kritiek op een fijne manier geven en daarbij ook nog alle complimentjes die jullie verdienen.
Veel plezier met je paardje.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 08:40

dankjewel :)

kritiek vind ik erg moeilijk om mee om te gaan, maar op die manier is het een stuk makkelijker ;)