[WN] eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:43

AnnemiekvM schreef:
Wat een leuk paardje. Helaas zal je snel op zoek moeten naar een ander, want deze zal het niet lang volhouden...
Hoop dat je niet teveel zand tussen je kiezen hebt van het in het zand steken van je hoofd!

Ik vrees dt je jezelf nog ernstig gaat tegenkomen.

Precies. En zodra het zand ertussen uit is kan ze volgens mij meteen de salami express gaan bellen, dier is waarschijnlijk al versleten nog voordat het volwassen is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:44

Moniek: Veel plezier met je nieuwe aankoop! Leuke naam heb je er van gemaakt!

En voor al die zeurende dressuurmensen, kunnen jullie nu werkelijk alleen reageren op western als jullie wat te zeiken hebben??

Ikima

Och arm diertje, die hoort nog in de wei en niet zo strak bijgezet en zo om zijn achterbenen getrokken te worden. Het dier is nog volop in de groei en dat draaien op de achterbenen is niet echt bevordelijk.
Ook ik ben iemand die niets van deze "westernsport" begrijpt en wil het ook niet begrijpen als het zo gaat.
Ik hoop dat je hem nog een jaartje jeugd gunt als je hem krijgt, dan doe je er zeer waarschijnlijk veel langer mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Die tweejarige topper zal op deze manier van trainen niet lang meer een topper zijn.

Veel plezier met je paard en ik mag van harte hopen dat jij niet van plan bent je jonge dier zo te rijden. Wat een broekie is dat paardje nog. Arm ding.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:45

Niels schreef:

En voor al die zeurende dressuurmensen, kunnen jullie nu werkelijk alleen reageren op western als jullie wat te zeiken hebben??

Vind jij dit voorbeeld normaal dan?

Somebitch

Ikima schreef:
Och arm diertje, die hoort nog in de wei en niet zo strak bijgezet en zo om zijn achterbenen getrokken te worden. Het dier is nog volop in de groei en dat draaien op de achterbenen is niet echt bevordelijk.
Ook ik ben iemand die niets van deze "westernsport" begrijpt en wil het ook niet begrijpen als het zo gaat.
Ik hoop dat je hem nog een jaartje jeugd gunt als je hem krijgt, dan doe je er zeer waarschijnlijk veel langer mee.

Wat een belachelijke reactie, niet iedereen rijd hier dressuur hoor. :o Waarom nou weet het woordje dressuur?

De mensen die zo reageren willen dit paardje graag nog lang en gelukkig zien leven, zonder pijn. :o

Ladygiroc

Niels schreef:

Ookal had er een dressuurzadel op gelegen, de reactie's zouden niet verschillen..

bulck

soory maar heb nu zelf ook een tijdje western gereden, dus verschuil je niet achter je tak van de sport. 2jaar is baby en ik weet dat ze vroeger ingereden worden, maar dergelijk werk hoort daar dan in elk geval niet bij.

Oogkleppen afzetten, kritisch blijven en vooral je gezond verstand gebruiken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:46

TS: Mag ik vragen wat je wil gaan doen met dit paardje als je hem/haar opgehaald hebt?

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:46

OMG !! Wat zonde van dat dier zeg.. Hier hoef je geen ervaring met western te hoeven hebben om te kunnen zien dat dit echt niet kan !
Dit soort dingen zouden ze echt moeten verbieden, ik had die vent eraf getrokken, om te kotsen dit !

Edit : al had er een springzadel, dressuurzadel of geen zadel opgelegen, dit is gewoon dierenmishandeling in mijn ogen. Kan er niks meer van maken.
Laatst bijgewerkt door kaill87 op 14-09-09 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:47

worden die jonge paarden eigenlijk dan wel al toegelaten op wedstrijden? als dat pas vanaf 4 zou zijn kan je tog makenlijk een jaar wachten?

yvonne101

laat er maar een wet komen die verbied dit soort jonge dieren al op 2 jarige leeftijd in te rijden. Ze zijn geestelijk ook nog helemaal niet in staat om alles op een nette manier aan te leren.

Ga met de rest van de lezers/schrijvers mee dat dit echt te vroeg is. Maar daar kun jij niets aan doen. Als het je droompaardje is, zorg er dan maar goed voor. Geef hem ook de vrijheid om nog jong te zijn en zet hem anders een langere periode in de opfok.

Loody

Het valt wel op dat er ineens mega veel dressuur/springruiters aanwezig zijn in dit topic...

Als TS nu haar paardje wil laten zien, waar ZIJ blij mee is, laat haar toch..

Ze weet ook wel dat het niet verstandig is maar bij prospects gebeurd dit nu eenmaal en om haar dan te gaan uitschelden voor dierenbeul vindt ik wel ver gaan...ze zit er niet eens zelf op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:48

bulck schreef:
soory maar heb nu zelf ook een tijdje western gereden, dus verschuil je niet achter je tak van de sport. 2jaar is baby en ik weet dat ze vroeger ingereden worden, maar dergelijk werk hoort daar dan in elk geval niet bij.

Oogkleppen afzetten, kritisch blijven en vooral je gezond verstand gebruiken.

Oogkleppen *D ?

Ladygiroc: Ik val er meer over dat de engelsen alleen komen als ze kunnen zeiken, je vindt ze niet zoveel bij topics van een wedstrijd oid waar niks over te zeiken is.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:48

Breghje schreef:
Moniek schreef:
kan me niet herinneren dat ik gevraagd heb naar jullie geweldige kennis?
en de rest van jou opmerking slaat werelijk waar nergens op!

_O- Wees blij dát er mensen zijn die hun kennis nog met je willen delen!! Je paard is dan wel je droompaard, jij bent toch echt niet het vrouwtje waar hij/zijn van droomt als je er op deze manier mee om wil gaan.

Moniek schreef:
waarom kunnen jullie het niet accepteren dat er overal anders word getraind?
er lopen zoveel paarden in elke tak van de sport die vroeger zijn gereden dan dat jullie zouden doen.
en toch lopen er nog zoveel ook op latere leeftijd mee in de sport

Aub goed quoten, Ik heb dat gezegd en niet Romkabouter. En ik accepteer alle vormen van training die hun verstand gebruiken en normaal met het paard omgaan, en ik ben tegen ALLE vormen van training die nadelig is voor het paard, zowel geestelijk als zijn anatomie. De drafsport vind ik ook zum kotsen wbt de leeftijd van traingen en uitbrengen van de paarden, net zoals dit. In welke vorm het paard dan ook getraind wordt, 2 is TE JONG!!!!
Laatst bijgewerkt door Breghje op 14-09-09 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:49

Geweldig dat je dit paardje bij die verschrikkelijke ruiter hebt weg gehaald, ik hoop dat hij bij jou een beter leven tegemoet gaat...
Helaas aan jou reacties te zien vind jij dit nog normaal ook ;( Dit is echt om te huilen, dat arme arme paard! Je ziet toch zelf ook wel dat dit gewoon een afschuwelijke manier van paardrijden is?! En dan heb ik het nog niet eens over de leeftijd van het dier

Ik word hier heel verdrietig van ;(

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:49

Sodeletuut schreef:
TS: Mag ik vragen wat je wil gaan doen met dit paardje als je hem/haar opgehaald hebt?

kei hard trainen zeker 6 dagen in de week een uur of ander half sorry kon het ven niet laten.
ik ga door met waar we zijn en dat is 3x per week 20 min.
verder gaat ze regelmatig terug naar de stal waar ze vandaan komt om dit samen te blijven doen,,dit zit in de 3x perweek wel te verstaan

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:49

Niels schreef:
Oogkleppen *D ?

Ladygiroc: Ik val er meer over dat de engelsen alleen komen als ze kunnen zeiken, je vindt ze niet zoveel bij topics van een wedstrijd oid waar niks over te zeiken is.

Misschien omdat ' engelsen' zich niet echt voor western interesseren, maar wel voor paardenwelzijn?

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:50

Dit heeft helemaal niets met de stijl van rijden te maken. Als ik dit zie, vind ik dit gewoon pure mishandeling. Zelfs , als dit paard ouder zou zijn geweest, is deze manier van trainen niet goed. IK rijd zelf net een paard in, en heb me vrij veel verdiept inde anatomie van een paard. Zelf s mijn paard van 4,5 jaar vind ik nog niet volwassen. Ik zou dit paard nooit kopen. Normaal regaeer ik niet op dit soort topics, maar dit kan gewoon niet.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:50

Daan_Ordeal schreef:
Geweldig dat je dit paardje bij die verschrikkelijke ruiter hebt weg gehaald, ik hoop dat hij bij jou een beter leven tegemoet gaat...
Helaas aan jou reacties te zien vind jij dit nog normaal ook ;( Dit is echt om te huilen, dat arme arme paard! Je ziet toch zelf ook wel dat dit gewoon een afschuwelijke manier van paardrijden is?! En dan heb ik het nog niet eens over de leeftijd van het dier

Ik word hier heel verdrietig van ;(

heb jij misschien of iemand anders een goede tip waar ik straks heen kan met mijn paard?
een goede trainingstal?

Sim0ne

En dan nog is drafsport niet te vergelijken, dan zit er immers niemand op het paard. Met twee er al opzitten kan echt niet. Heeft niets met de tak van sport of de manier van trainen te maken, een paard dat nog zo jong is, kan dat gewicht en de inspanning gewoon niet aan en zal er aan kapot gaan.

eppie38

Wat een leuk paardje zeg.
Ik ben niet zo thuis in de westernsport helaas, heb het altijd al willen leren maar nooit tijd eigenlijk.

Veel plezier met je prachtige aanwinst

Elvira24

Ik vind dit echt heel vreselijk..

Moniek dit is echt niet ok..wil je totaal niet aanvallen hoor want dat is wel genoeg gedaan.
Ik vind het heel jammer dat je alleen naar geld kijkt..helaas zijn meer mensen in deze wereld die ook zo denken..
Gelukkig voor ook heel veel mensen de belangen van het paard!!

Voor de rest ziet het paardje er goed uit dus zal ook wel goed verzorgd worden maar het berijden van dit leuke paardje is verre van goed!!

Ik wens je heel veel plezier maar alsjeblieft start het langzaam op en haal die bijzetteugels weg.als je hem toch wilt rijden wat ik niet zou doen omdat ze nog jong doe het dan heeel rustig aan want alles moet nog ontwikkeld worden!!

Vind je het niet gek dat mensen zo reageren?
dus neem alle reacties mee en leer er van!

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:51

Wesseltje schreef:
[***] schreef:
Oogkleppen *D ?

Misschien omdat ' engelsen' zich niet echt voor western interesseren, maar wel voor paardenwelzijn?

En westernruiters hebben dat niet?

Omdat 1 persoon een andere mening heeft, hoeft het niet te betekenen dat ze het slecht voor heeft met haar paard ;)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:51

jwoltmanelp schreef:
Dit heeft helemaal niets met de stijl van rijden te maken. Als ik dit zie, vind ik dit gewoon pure mishandeling. Zelfs , als dit paard ouder zou zijn geweest, is deze manier van trainen niet goed. IK rijd zelf net een paard in, en heb me vrij veel verdiept inde anatomie van een paard. Zelf s mijn paard van 4,5 jaar vind ik nog niet volwassen. Ik zou dit paard nooit kopen. Normaal regaeer ik niet op dit soort topics, maar dit kan gewoon niet.

ik begin nu ook wel te twijfelen of hun wel verstand hebben van paarden en de manier van trainen.
ik ga eens navragen