[WN] Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Re: Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:07

Ooit de Cheyenne 'geleend'. Die zat ook compleet anders als de Missoula, maar voelde wel wat van die rare beenligging.. Maar idd, geen 1 zadel is te vergelijken met de Missoula! Ook geen echt westernzadel en geen boomlooszadel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:35

Josefien schreef:
ik moet nog heel erg wennen en betrap mezelf erop dat ik nu weer vaker het boomzadel erop leg, vanwege de stevige zit.. :o maar dat is niet het goeie zadel voor mij,schuif te veel, wil dan kijken of ik dat kan inruilen tegen eentje met een kleinere zit (deze is denk ik 18 inch of groter zelfs) Maar de zit van de Missoula is geweldig, heel comfortabel, alleen die benen he, ik lijk wel een beginneling zo voelt dat! :D
18 inch of groter :? Is erg ruim hoor! Ik heb altijd op een 16inch gereden en die is mij ook te ruim (heb maat 38 onder) Mijn nieuwe zadel word een 15,5 inch. Veel mensen rijden op een te ruim western zadel en zitten dan vaak in een stoelzit. De maat van je seat kan dus veel aan je houding verbeteren.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 11:39

ja maar dit zadel zat bij het paard en de vorige eigenaresse was eeeh nogal stevig zeg maar...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:35

Ik heb hem zojuist aangevraagd als testzadel bij Equixantos!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 09:52

nou mocht ie bevallen heb je toch kans dat je hem bij mij heeeeel voordelig over kan nemen... :o
ik ga vandaag naar Wanroij en eens effe praten met Evelien van EuroHorse om dat 18 inch White Star zadel om/ in te ruilen voor een 16 inch...
Sandra we zien mekaar misschien vandaag? ik ben vanaf 12.30 u daar!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:59

Sorry ik was er alleen gisteren! Voor pappa van Apacho (Red Pebbles :+:) . Evelien (Eurohorse) ook nog even gezien ja, hebben wij Apacho's zadel vandaan, super aardig vrouwtje is dat.

migo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:38

Op mijn tinker rij ik al 4 jaar boomloos (de arizona) en het rijdt heerlijk...wel goed aansingelen want anders kom je er niet op haha...en ook een pad gekocht bij masja van Lucky leathers met jute...die schuift niet zo erg....maar vind de missoula wel errug gaaf.....nog veel plezier ermee

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 11:09

heb nu toch besloten dit zadel even niet meer te gebruiken, want mijn zit is waardeloos erop. Ik ga eerst mijn boomzadel laten bekijken door Evelien van Euro Horse, mogelijk kan ik de boel inruilen op een Equiflex, want ik heb dus drukplekken op mijn rechter binnenbeen en dat is zoooo pijnlijk, alleen van het rijden op de Missoula (dat kan toch niet goed zijn... :( )

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:12

Ow dus jij ook al.

Ik heb de missoula uitgeprobeert.
Mens wat zat ik te stuiteren
Gut dat heb ik je verteld toe ni kbij je was voor Aiko bedenk ik me nu...

Heb je die drukplekken niet toevallig van de singel, ik had gewoon blauwe plekken ervan.....

Wel jammer je had je zo erop verheugt he..zonde joh.....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:28

ben ik dus toch niet een uitzondering dat ik het waardeloos vond zitten!

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:30

Heb het nog verteld, mar ach ik moest lerne zitten.

UUhh ik rij veel zonder zadel of met schaap, da;'s een echt schapenvel met singelstoten eraan, durf van mezelf te zeggen dat ik echt wel plak hoor!

Op de missoulla niet ,galop heerlijk, stap ook, maar draf....voelde me een hele grote milkshake....

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 12:22

ja klopt, ik vond draf echt een kermisattractie. Ik weet niet waar ik die drukplek van heb, ik zal het nog eens bekijken, ik dacht gewoon van het heen en weer schuiven (maar waarom allen rechts dan>??)
ik vind het wel jammer hoor, vind het een erg mooi zadel..

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:25

Da's wel een heel mooie omschrijving ja...zo voelde ik me ook

Idd prachtig zadeltje, om lekker op te stappen....hihi

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:03

Jemig wat balen zeg! Ik klop ook nog maar even af dan.. Ik heb het gevoel dat mijn zit iedere keer beetje beter word (wel minimaal hoor :D)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:33

Ik heb het evengoed wel een jaar uitgehouden maar vond het een crime worden erop te stappen! ben zelfs een keer misselijk ervan geworden tijdens een buitenrit en moest toen nog een heel eind terug :o Het voordeel is dat je hem (in mijn geval dan) best makkelijk kunt verkopen want het is een mooi zadel.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 13:46

nou dat is wel heel erg, misselijk worden, maar ik merk aan mezelf wel dat ik kijk naar de beide zadels, voor ik ga opzadelen en dan toch de White Star pak.. :( ik vind dat mijn p0aard zich geweldig gedraagt als ik erop rijdt, want hij zet geen stap verkeerd terwijl ik het idee heb dat ik als een beginner erop zit, draven en galopperen dan he?? :D braaf paard! :o

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:53

Hmmm ik heb hem nu als testzadel an kan eigenlijk niets van wat jullie mee gemaakt hebben bevestigen.
Het is even wennen en de 1ste paar drafpassen zijn wat wiebelig maar na enkele rondjes is het prima, en ook doorsitten gaat super.
Maar het feit dat ik scheef ben in mijn rug komt wel erg na boven nu hihi, das wel even confronterend maar goed dat wisten we.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 14:21

nou je weet t Loes, misschien kunnen we een deal maken, :D ik wacht morgen even het bezoek van Evelien van EuroHorse af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:42

Hoi mensen, ik heb dit zadel nu ruim een half jaar en het is een verademing.
Met de singel had ik in het begin ook moeite omdat het zadel zich nog moest vormen.
Nu heb ik hem standaard op gaatje 8 en dat gaat super.
Verder leg ik het zadel juist niet te ver naar voren omdat je dan niet meer op de juiste plek op je paard zijn rug komt te zitten.
Wat mij goed heeft geholpen om met dit zadel te kunnen rijden is veel zonder zadel rijden.
Dit doe ik nog steeds af en toe en dan is het weer een verademing om je benen in de fenders te hebben hangen;). Verder zit hij ook heerlijk zacht vind ik.
Hierbij wat foto's.
Afbeelding
Afbeelding
met vriendin kim erop. zadeltas is van Debo van bokt. En ik heb nog mijn trektochthoofdstel die ooit vervangen wordt voor een echte Barefoot als mijn portemonnee dat toe laat ;) :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ps: De fjordendame is inmiddels succesvol aan het Sonjabakkeren :D :o

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:56

Wat mij wel opvalt is dat je in dit zadel snel de neiging hebt je benen iets tever naar achteren te leggen, dat lukt bij mij beter door de beugels 1 gaatje korter te doen.
Nu heb ik wel ontzettend korte benen want korter gaat niet hihi;)

Heb wel 2 droge plekken na het rijden achter de schoft, waardoor weet ik nog niet maar goed, daar komen we nog wel achter.

Afbeelding

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 15:32

charlotte wat me opvalt is dat je zadel van achter opwipt, zie laatste foto.
Loes ik heb de beugels ook al op het 1 na korste gaatje, maar dan zit ik toch anders dan op mijn boom zadel, waar ik echt met lange benen kan rijden en goed zit...zucht. Ik vind het best moeilijk, want ik ben echt weg van het zadel en op/ met de Arizona en de Cheyenne heb ik totaal geen problemen, drukplekken en kermisgevoel gehad..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:43

Ik blijf ook zeggen dat het enorm per paard (ras) zal verschillen hoe lekker je op dit zadel zit. Een Haf rijd nu eenmaal anders dan een rarebier met lange stelten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:57

Hij wipt niet hoor, heb er ook een filmpje van, het lijkt net zo ook vanwege haar dikke buik. de foto met kim erop is van pas geleden waarbij ze al wat afgevallen is waardoor de pad mooier (voor het oog) ligt.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:44

Josefien schreef:
nou je weet t Loes, misschien kunnen we een deal maken, :D ik wacht morgen even het bezoek van Evelien van EuroHorse af...

Doe Evelien de groeten van mij :D Heeft ooit Apacho's zadel (zie profiel valk hengst) aan laten meten/hebben we bij haar besteld. En ik heb haar ook mijn Barefoot Missoula Nut laten zien :D Ze vond hem erg gaaf voor een boomloze!

Ik moet zeggen, dat ie op mijn KWPN? mengelmoes ook lekkerder zit dan op mijn Arabiertje.. Zonder zadel zit ik op de KWPN ook lekkerder dan op Coen. Is gewoon de bouw.

Beugels zitten bij mij ook op het kortste gaatje, de rechtse zit volgens mij 1tje langer omdat ie anders scheef hangt :? Doordat de singelstoot rechts niet in het bandje van de singel past, omdat die te kort is. Fender komt er ook iets tegen aan waardoor die iets boller staat/korter staat. Vandaar rechts 1tje langer. Nu zitten mijn beugels als goed is gelijk! (of ik ben scheef)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 09:03

ok zal ik doen, misschien ruilt ze em wel in, ik ben geinteresseerd in een Equiflex, goede verhalen van gehoord, vooral bij wat bredere paardjes! :D