Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Josefien schreef:18 inch of groterik moet nog heel erg wennen en betrap mezelf erop dat ik nu weer vaker het boomzadel erop leg, vanwege de stevige zit..maar dat is niet het goeie zadel voor mij,schuif te veel, wil dan kijken of ik dat kan inruilen tegen eentje met een kleinere zit (deze is denk ik 18 inch of groter zelfs) Maar de zit van de Missoula is geweldig, heel comfortabel, alleen die benen he, ik lijk wel een beginneling zo voelt dat!
Is erg ruim hoor! Ik heb altijd op een 16inch gereden en die is mij ook te ruim (heb maat 38 onder) Mijn nieuwe zadel word een 15,5 inch. Veel mensen rijden op een te ruim western zadel en zitten dan vaak in een stoelzit. De maat van je seat kan dus veel aan je houding verbeteren.
) . Evelien (Eurohorse) ook nog even gezien ja, hebben wij Apacho's zadel vandaan, super aardig vrouwtje is dat.
)
)
Het voordeel is dat je hem (in mijn geval dan) best makkelijk kunt verkopen want het is een mooi zadel.
ik vind dat mijn p0aard zich geweldig gedraagt als ik erop rijdt, want hij zet geen stap verkeerd terwijl ik het idee heb dat ik als een beginner erop zit, draven en galopperen dan he??
braaf paard!

Josefien schreef:nou je weet t Loes, misschien kunnen we een deal maken,ik wacht morgen even het bezoek van Evelien van EuroHorse af...
Heeft ooit Apacho's zadel (zie profiel valk hengst) aan laten meten/hebben we bij haar besteld. En ik heb haar ook mijn Barefoot Missoula Nut laten zien
Ze vond hem erg gaaf voor een boomloze!
Doordat de singelstoot rechts niet in het bandje van de singel past, omdat die te kort is. Fender komt er ook iets tegen aan waardoor die iets boller staat/korter staat. Vandaar rechts 1tje langer. Nu zitten mijn beugels als goed is gelijk! (of ik ben scheef)