[WN] Bo voor het eerst op Einsteins Playmate

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:20

mistercooper schreef:
@ CherokeeChum, Jij ziet echt hele andere dingen dan ik... B-)
er zit een foto bij waar hij zn binnenhand meer doorvraagt, maar verder zie ik echt geen strakgespannen teugels en etc.
Gelukkig kan jij je paard wel trainen met lief gefluister en geaai, maar ik weet wel dat ik mn 3jarige met volste vertrouwen door Bo zou laten inrijden.
Iniedergeval.. Dit is weer zo'n eindeloze discussie, dus ik ga dr niet verder op in.
Ts, echt een heel mooi paardje!

Er is ook een tussenweg, wat ik zeg is dat dit niet uit de foto's blijkt,maar dat dit ongelukkige
momentopnames zijn die reactie uitlokken.
Lezen is schijnbaar erg moeilijk. Als het allemaal zo tof is waarom word er dan zo in de verdediging geschoten?

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 23:17

Hoi allemaal,
ik heb de moderator verzocht dit topic te sluiten.
Het was niet de bedoeling, dat er zo een discussie ontstaat en eerlijk gezegd vind ik hier somige antwoorden echt te ver gaan. :(
Ik zelf ben erg blij met Bo als trainer van mijn merrie en had ik geen vertrouwen in hem dan was hij dit ook niet.
@ die ladies, die hem leuk finden: Bo is in vaste handen van een lieve vriendin dus kijken mag maar... ;)
Playmate is op 2 jaarige leeftijd bereden, daarvan staat een video op youtube, maar voor de duidelijkheid - dat was niet mijn beslissing want ik heb haar pas korte tijd. En zelf was het mijn beslissing geweesd - so what! Iederen mag het toch zelf beslissen, het is een vrije wereld!
Playmate kwam in februari vanuit de VS, ze was te dun en had littekens op haar achterbenen maar ze was geen enkele dag kreupel en ook gaat het hier niemand iets aan: ze heeft 5 maanden op de wei gestaan, maar niet zo als jullie dat hier meestal met die paarden (moeten) doen maar 24/7 op 40 hectare weiland in een kudde in duitsland en jullie mogen mij geloven dat ze daarvan een geweldige conditie heeft. Dat ze na de eerste rit zo gesweten was - kijk naar het weerbericht! Het was benauwt die dag!
@MidnightPSan, ik heb geluisterd en dus mag ik ervan uitgaan dat ze haar hooft pas laat zakken, als ze vertrouwen heeft - mooi toch? *D
Voor wie het interesseerd, Bo gaat haar nu een tijdje trainen en uiteindelijk hopelijk ook showen. Het was de bedoeling dat ze door Big Chex To Cash gedekt word maar dat is dit jaar niet gelukt dus ga ik die dekking voor een van mijn andere merries gebruiken want zij mag/moet nu eerst maar laten zien wat ze kan.
Nochmaals wat die fotos betreft - wie van jullie zou er nu echt fotos op bokt zetten dat de trainer het paard stapt of even pauseerd of droogwrijvt of knuffelt of of of... Ik was er die dag onwijs trotz dat dit meisje al zo veel kan en niks is vergeten, als sommige van jullie dat moeten afkraken - hebben jullie niks beters te doen? Voor dat ik echt elk foto op een strakke teugel of en geopened mond ga afzoeken zet ik er liever gewoon geen fotos meer op bokt.
Die mensen die graag willen weten hoe het met haar verder gaat zullen het zeker ook komen te weten - de westernwereld in NL is klein :D
Groetjes,
Cornelia

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:28

de antwoorden gaan niet te ver het zijn vragen. Je zegt dat ze een jaar lang op een weiland heeft gestaan in een kudde, Dat is niet een paard trainen om gelijk de 1e keer dat ze weer onder het zadel is dit te vragen van haar en te verlangen. Dat vind ik niet eerlijk tegenover een paard. Dat is inderdaad ieder zijn eigen mening.

Mijn paarden staan 24/7 op een ontiegelijk groot stuk weiland met 4 andere. maar zet ik mijn 4 jarige een jaar stil dan bouw ik langzaam op niet met zwaardere oefeningen. Zo zie je maar dat ieder zijn gedachte er anders over is.

Ik wil best geloven dat bo een supervent is die veel in zijn mars heeft. Misschien ben ik dan wel een meutje met mijn paarden omdat ik ze rustiger zou oppakken. Verder zijn het momentopname`s en waren mijn reactie`s echt geen speldenprikjes om je boos te maken. Iedereen heeft een mening en helaas verschillen die af en toe.

Ik zie idd ook dat het paard in het filmpje echt wel eerlijk gereden wordt en zo maar deze moment opnames zijn gewoon verkeerd. Op de ene foto hangt ze denk ik net te veel in het bit waardoor haar mond open gaat en het nogal gedwongen lijkt.

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 08:11

@ Dancie, ik had het over 5 maanden op het land, maar goed, whatever!
Ik zou wel graag een keer een van jou paarden naast die van mij zetten, dan zien we wel wie bespierder is, en daar ga ik zelfs voor een van mijn fokmerries die nu al 4 jaar niks heeft gedaan 8-)

en wat de rest betreft: WHATEVER!!!! You're the pro!

Berdien, ik zal het echt op prijs stellen als je dit topic nu sluit, want er komt toch niks goeds meer van!

dutchreiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:49

Hallo iedereen die op dit topic gereageerd heeft. Ik zal me even voorstellen ik heet Bo Kasbergen en ben de ruiter/trainer die op einsteins playmate rijd. Het enige dat ik kwijt wil aan de mensen die hier op gereageerd hebben is dat ik heel erg blij ben met de leuke reacties die er zijn. Voor de mensen die een afwijkende mening hebben, heb ik een voorstel voordat iedereen weer op zijn achterste benen gaat staan en zijn mening geeft wil ik diegene uitnodigen om een keer bij mij op stal langs te komen en mij te zien trainen. En van daar uit een mening te geven. Ipv op een aantal fotos te reageeren waarop een mega talentvol paard te zien is. Als jullie een afspraak willen maken om langs te komen kunnen jullie bellen met het volgende nummer ******. Met vriendelijke groet Bo Kasbergen
Laatst bijgewerkt door Berdien op 31-07-09 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tel.nr. verwijderd, dit is per PB op te vragen

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:53

Ik kan niks anders zeggen dat ik het ontzettend jammer vind als dit topic op slot gaat!
Er kan weinig goeds gezegd worden als er rijfoto`s worden geplaatst
Nu weer met deze foto`s maar zolang ik op bokt kom en er foto`s worden geplaatst die er uit zien als een training ipv een penny moment word er negatief gesproken over die foto`s

Foto`s zijn altijd moment opnames!
Waarom kunnen mensen niet uit gaan van het positieve ipv negatieve
Bo weet echt wel wat hij doet!!!!
Geen een enkele zichzelf respecterende trainer plukt een pony van het land en gaat op deze manier ermee aan de slag
Dit paardje heeft echt wel genoeg beweging anders ziet ze er niet zo uit !!!!!

Chexy ik hoop dat je in de toekomst nog wel foto`s blijft plaatsen van deze beauty !!!!!

Anoniem

Re: Bo voor het eerst op Einsteins Playmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:01

Idd Chexy. Zou jammer zijn als je hierdoor niks meer plaatst...
Ik vind het er iig netjes uit zien, zeker omdat het moment opname's zijn. De 'saaie' stapmomenten hoef je ook niet 10x te laten zien op de foto...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:06

Ik heb bo net uitgelegd in een Pm dat het allemaal beetje onduidelijk is

Eerst staat ze een jaar stil dan op de wei en dan is ze der mee wezen trainen en dan staat hij maar 5 maanden op de wei.

Het rijden ziet er niet verkeerd uit totaal niet al is er 1 moment opname die ik minder vind, maar het is een mooi paard met kwaliteit. En idd het is zonde als je helemaal niks meer plaatst. Ik wilde je niet afkatten ik had gewoon zo mijn vragen en ik snap best dat je aangebrand bent na zo`n topic en der dan geen zin meer in hebt.

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 09:27

@Dancie: LEZEN, dan schrijven! Ik heb die merrie pas sinds februari, geen idee wat ze daarvoor met haar hebben gedaan maar ik ga er gewoon van uit, dat ze heeft stilgestaan - misschien zijn ze haar ook gereden, misschien was ze daarom zo dun, misshchien was het geen ongeluk maar ze is mishandelt of wat dan ook, ik weet het niet want ze is pas sinds FEBRUARI van mij!
En ja, sorry dat ik er niet zo rustig er op kan reageeren als jij dat misschien zou doen - jammer dan, zo ben ik nu eens.

@Niels en Backup - er zijn nog andere forums, daar zal ik wel fotos laten zien :D

@Bo, ten minste een van ons kan rustig blijven, maar goed dat jij rijd en niet ik ;)
Laatst bijgewerkt door chexy op 31-07-09 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:35

Citaat:
@Niels en Backup - er zijn nog andere forums, daar zal ik wel fotos laten zien :D

En zo is het maar net !!!!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:39

Ik heb niet het idee dat iemand hier je heeft willen afkraken Chexy. Ik krijg juist eerder het idee, dat de 'verdediging' daarin meer zijn best doet en erg fel reageert, door dingen te roepen als 'fijn dat jij je paard wel kan trainen met geaai en gefluister' o.i.d. en deze opmerking van jou vind ik niet bepaald vriendelijk en imo ook niet relevant.

Citaat:
Ik zou wel graag een keer een van jou paarden naast die van mij zetten, dan zien we wel wie bespierder is, en daar ga ik zelfs voor een van mijn fokmerries die nu al 4 jaar niks heeft gedaan

Zoals je zelf al zegt: het is een vrije wereld. Meningen verschillen en dat mag. :-)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:41

En veel succes met deze geweldige merrie die bij Bo in goede handen is!!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:46

chexy schreef:
@Bo, ten minste een van ons kan rustig blijven, maar goed dat jij rijd en niet ik ;)

nou idd als je net zo los op een paard gaat als hier dan is het beter dat bo der rijd

paarden naast elkaar zetten zou ik best willen mijn 4 jarige is namelijk ook goed bespierd en mijn fokmerrie ook.. Ik vind het alleen een beetje kinderachtig om te doen. Ik denk namelijk dat mijn 4 jarige nog een grovere nek bespiering heeft.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 31-07-09 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 09:51

@Dancie, en dat was weer zo een onnodige opmerking 8-)
Danke je wel! :D

Ook word het topic waarschijnlijjk niet gesloten, voor mij stopt het hiermee want ik heb beters te doen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:53

je moet geen opmerkingen plaatsen als je der zo op reageert ik weet niet hoe oud je bent het maakt me ook niet uit maar ik vind je een hele kinderachtige manier van reageren hebben. Dat is erg jammer en lastig. Als je niet tegen kritiek kunt kan je idd maar beter geen trainings foto`s neerzetten.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:04

@Dancie. kijk maar in haar profiel voor dr leeftijd :)

@Chexy. ik vind dat je een leuk paardje hebt ;). zelfde voorouders als de mijne :D
Las dat Bo gaat showen? Zou je dat niet veeeel liever zelf doen? ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:45

Mag ik nog even op merken dat het heel gezond is als je iemand er lekker uit vind zien := Zelfs dat is nogal een probleem kennelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:55

wat een super gave merrie, heel veel plezier ermee! :D

(en ja ik heb het hele topic gelezen B-) )

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:11

@chexy, was niet voor jou.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:20

mooi paardje,
ziet er goed uit :D

budweiser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:26

Cornelia je heb een superleuk paard,ben erg benieuwd hoe ze over een paar weken gaat.
Ik weet absoluut zeker dat ze een goeie ruiter op z'n rug heeft.
Ik heb 3 jaar met veel plezier bij Bo gewerkt, veel trainingen gezien,
samen veel wedstrijden afgeweest,en mijn paard bij hem in training gehad.
Zonder twijfel gaat mijn volgende jonge paard weer naar Bo,ik denk dat dat genoeg zegt.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:28

Hey cis, Even offtopic, hoegaat het met de paardjes..?

@Chexy, GO GIRL!! :D
Dit is weer typisch bokt!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:51

Hey Chex!
Foto's zien er goed uit! +:)+
De foto's waar Bo diep insteld had ik persoonlijk niet geplaatst, maar gewacht totdat Playmate het weer wat meer opgepakt had en losser van de teugel kan werken.
Ze is trouwens erg mooi gefokt! :j
@ Bo: mooi aanbod heb je gedaan, naar de BOKT/ reining-critici toe, ik ben benieuwd of je er ook reactie op krijgt! ;) :D

Heavenknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:30

Wauw mooi paardje zeg! Maar de papa is dan ook niet mis! *D
(Ik heb Einstein ooit eens getekend voor een school opdracht :Y)]

specialA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:20

Go Chexy , Go Dutchreiner !!!!