[WN] kleine veulens worden groot

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Re: kleine veulens worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:12

Owow wat heb jij een verstand van paarden zeg..
Gelukkig maar dat je er bij bent

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:13

jarco schreef:
ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt schokkend vind om dit te lezen.
een 1,5 jarig paardje verkloten !
en dan nog beweren dat het niet zo erg is ...
HM is zelf nog maar 15 jaar oud en denkt al alles over paarden te weten.

ik maak me er gewoon boos om en vind dat jij zelfs niet verandwoordelijk genoeg bent om een muis te verzorgen laat staan een paard !

HAHAHAHAHA SORRY, hier moet ik even op reageren..
Ja, ik ben zó goed! ik weet alles!! 8-) BLA BLA BLA!

zeg ik dat? nee, ik vertel alleen mijn mening maar ach, als die toch niet bij de meningen hier past! Ojee!!

Vjestagirl

Re: kleine veulens worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:14

Er bestaan dingen als meningen die gebaseerd zijn op geheel foute onderbouwingen. Dat het je mening is wil niet zeggen dat je gelijk hebt. Wij zijn aangekomen met wetenschappelijk bewijs dat het bijzonder onverstandig is. Kom jij maar met wetenschappelijk bewijs dat het wel goed voor hem is?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:15

Geen woorden voor... :n :n :n

1 advies: Als je niet kunt wachten met op je paard te zitten, koop er dan 1 va de leeftijd van 4 jaar...
Dit is nog een onvolwassen dier die nog helemaal moet groeien en af en toe er op is in mijn ogen gewoon echt zwaar onverstandig.
Voor de "show" voor de foto is ook zwaar overbodig en nutteloos en je paard heeft er meer schade van dan baat bij.
Laat em lekker jong wezen en opgroeien en haal dit soort dingen pas later uit.
Je kunt zat dingen met em doen zonder te belasten.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:16

ikbenfilou schreef:
Binckydenice schreef:
Ja, maar je bent al aardig begonnen met het belemmeren van zijn groei, dus ben benieuwd hoe snel het zal gaan....

Wat bedoel je daar mee??
wat belemmer ik dan zijn groei

het dier heeft al zijn energie nodig om zijn lichaam te laten groeien, zijn pezen en spieren zijn helemaal nog niet klaar om zoveel te doen. Daarmee belemmer je hem in zijn groei... Als hij terug wilt met fietsen mag dat zei je? Fluiterd hij je in jou oor, baasje ik heb een beetje spierpijn zullen we terug gaan? Als je zo'n jong dier hebt moet je hem ook zo behandelen. Jij doet alsof hij volwassen is....

0maris0

Hier ga je zeker nog spijt van krijgen..
Mischien niet binnenkort, maar zeker over een jaar..

Captain

Vjestagirl schreef:
Er bestaan dingen als meningen die gebaseerd zijn op geheel foute onderbouwingen. Dat het je mening is wil niet zeggen dat je gelijk hebt. Wij zijn aangekomen met wetenschappelijk bewijs dat het bijzonder onverstandig is. Kom jij maar met wetenschappelijk bewijs dat het wel goed voor hem is?

zeg ik dan dat ik gelijk heb? NEE!!
volgens mij is dit een vrij land en kun je hier je mening uiten waar en wanneer je maar wil! gebaseerd op feiten ja of nee!

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:17

Nou lieve bokkers ik weet jullie mening
bedankt!!

Maar vinden jullie ook niet dat Mo gegroeid
en dat hij er prachtig uit ziet wat daar ging het bij mij allemaal om
gewoon even laten zien hoe trots we zijn op ons MO

Wat gek dat ik nou bij bijna niemand mag lezen
wat een leuk paardje enz.
maar ja.....

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:18

ikbenfilou schreef:
bedankt!!

maar ja.....

Je spo*** niet..
Heb medelijden met hem..
Laatst bijgewerkt door 0maris0 op 14-01-09 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Hannah_Menno schreef:
Vjestagirl schreef:

volgens mij is dit een vrij land en kun je hier je mening uiten waar en wanneer je maar wil! gebaseerd op feiten ja of nee!

Goed, dus je geeft nu zelf toe dat je stom bezig bent, en toch blijf je het verdedigen?

Sientje

Ik quote mezelf maar even, het was zelfs m'n eerste zin :):

Sientje schreef:
Je paardje is mooi gegroeid! Als je dat zo wilt houden, zou ik er de eerst komende twee jaar in elk geval NIET meer op gaan zitten. Je denkt misschien wel dat het kan, maar je paard is nog lang niet volgroeid en sterk genoeg om je te kunnen dragen. En nee, ook niet 'heel eventjes' en ook niet 'alleen als 'ie stil staat'. Wees alsjeblieft zuinig op je paardje!!!

Edit: ik zie dat je de foto hebt weggehaald. Kennelijk weet je dus dat het niet de bedoeling is op zo'n jong dier te gaan zitten?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:20

volgens mij is dit een vrij land en kun je hier je mening uiten waar en wanneer je maar wil! gebaseerd op feiten ja of nee![/quote]

Goed, dus je geeft nu zelf toe dat je stom bezig bent, en toch blijf je het verdedigen?[/quote]

Ja, Ik ben enorm STOM bezig! man man man, echt heel erg!!

Bla Bla, kom op zeg! respecteer andere hun mening, of je het er mee eens bent of niet! vindt dit een beetje onvolwassen gedrag als ik heel eerlijk ben!

Binckydenice

Inderdaad, ze weet dat het niet juist is anders had ze de foto niet direct weggehaald...

0maris0

Binckydenice schreef:
Inderdaad, ze weet dat het niet juist is anders had ze de foto niet direct weggehaald...

Indd

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:21

Oh wat flauw om de foto weg te halen als je niet tegen kritiek kunt.

Meid, je hebt geen flauw benul waar je mee bezig bent. Ik hoop voor je dat je paard wat langer meegaat dan op de manier waar je nu mee bezig bent. Je gaat namelijk niet maar 1x voor de show op je paard zitten, er komen altijd meerdere keren bij. Ik hoop dat je paard tot een gezond paad kan uitgroeien, en hij niet op zijn 8e al kapot is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:21

Hannah_Menno schreef:
Ja, Ik ben enorm STOM bezig! man man man, echt heel erg!!

Bla Bla, kom op zeg! respecteer andere hun mening, of je het er mee eens bent of niet! vindt dit een beetje onvolwassen gedrag als ik heel eerlijk ben!

Ik respecteer mensen die hun mening kunnen onderbouwen, die weten waar ze hun mening op baseren. Geen mensen die zomaar wat in de ruimte rondjes draaien en vervolgens roepen dat ze respect moeten krijgen. Respect moet je verdienen. En sorry, jij verdient geen respect. Tenminste niet op dit punt.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 14-01-09 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:22

Nu wil ze een mening over Mo, terwijl je kan geen fatsoelijk woord meer uitbrengen als je dit dier zit. ik heb echt medelijden met Mo dat hij zulke baasjes heeft getroffen. Hij zou rustig ouder moeten worden met baasjes die respect en geduld voor hem over hadden gehad. En niet penny's die alleen maar bezig zijn met zichzelf....

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:23

ikbenfilou schreef:
bedankt!!

maar ja.....

Ik zou zeggen doe er wat mee!
Als je wilt dat je paardje zo mooi doorgroeit zoals ie idd nu nog lekker doet zou ik er maar niet meer op gaan zitten :n
Het is een leuk dier, wees er trots en vooral ZUINIG op!

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:24

0maris0 schreef:
ikbenfilou schreef:
bedankt!!

maar ja.....

Dank je wel }:0

Je spo*** niet..
Heb medelijden met hem..

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:26

Onbegrijpelijk dat er zulke onwetende mensen bestaan. Spreek je nog wel is over aantal jaren als hij rugproblemen heeft kijken of dit dan nog zo grappig is.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:26

Hoop echt dat je er wat meedoet wat hier allemaal gezegt wordt..
Het is toch veel leuker om langer van het paardje te genieten?! en om er evt zelfs nog wat mee te bereiken?!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:27

Lieve kinderen, het is wetenschappelijk bewezen dat het niet goed is om op zo'n jong paard te gaan zitten. Ook niet voor drie seconden. Dat is geen gezeur, dat is gewoon zoals het is.
Het zou jullie sieren als je zou zeggen, jullie hebben gelijk, we waren fout bezig (want jong en enthousiast en 2 jaar wachten duurt wel erg lang), maar we doen het vanaf nu niet weer.
Want de kans is best groot (zou ik denken) dat je over een maand of wat denkt 'ach, een keer in de maand gaat goed, dan kan 2 keer in de maand ook wel, of iedere dag'. Dus respecteer je paard, ga er gewoon niet meer op zitten!!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:27

Ik denk niet dat grootte iets te maken heeft met ofdat je er al op ken gaan zitten :+

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:29

Kinderachtig om de foto weg te halen... je had van te voren kunnen weten dat je dit soort reacties over je heen zou gaan krijgen.. gewoon te triest voor woorden zeg!!! Echt belachelijk

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:30

Binckydenice schreef:
Nu wil ze een mening over Mo, terwijl je kan geen fatsoelijk woord meer uitbrengen als je dit dier zit. ik heb echt medelijden met Mo dat hij zulke baasjes heeft getroffen. Hij zou rustig ouder moeten worden met baasjes die respect en geduld voor hem over hadden gehad. En niet penny's die alleen maar bezig zijn met zichzelf....

Hallo deze penny is allang die leeftijd voorbij hoor
en dan MO staat overdag lekker buiten in de wei en met de nacht binnen
zelfs in deze winter mag hij zoveel mogelijk lekker buiten in de wei
en de afgelopen dagen hebben we ook zeer zeer weining met hem gedaan
ja buiten ,binnen zettten en een aai gegeven.want met deze kou en gladheid
hebben we uiteraard niet met hem gewandeld of wat dan ook.
Hij is zelf binnen gebleven toen het zo heel glad was want de wei leek wel een ijsbaan.
hooguti 2x per keer gaan wij met hem wandelen met nog meer kleine vriendjes
geen hele stukken uiteraard maar gewoon een stukje soms een half uurtje soms korter
ligt eraan als ze terug willen wachten we het even af en laten ze dan terug gaan.
daarna mag hij weer lekker in de wei.