[WN] Update Classy.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Re: Update Classy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:01

Het zal zeker helemaal goed komen met Classy..geloof het meteen...lekker rustig aan met Classy en alles komt goed Lachen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:27

Ariebren schreef:
Enne het inrijden, volgend jaar pas.

In dat geval Ariebren, neem ik mijn opmerking over t inrijden terug! En wens ik je volgend jaar heel veel plezier met het inrijden! Ja Ik weet uit ervaring hoe leuk dat is met een jong paard dat alles braaf doet! Hyper!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:56

Hee Ariebren, men is ook in dit topic wel heeeeel hongerig zeg!!! Haha! Clown

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 23:46

silas schreef:
Hee Ariebren, men is ook in dit topic wel heeeeel hongerig zeg!!! Haha! Clown

Saté Gambing met Bier Bintang is heel lekker.

Voor de leken, Geiten saté en heineken bier, gebrouwen in Indonesie is heel lekker.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:55

AHAAAAA daar heb je die geiten voor. Tja dan snap ik het, en Classy mag ze voor je vangen zeker Huilen van het lachen

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 01:04

rina schreef:
AHAAAAA daar heb je die geiten voor. Tja dan snap ik het, en Classy mag ze voor je vangen zeker Huilen van het lachen

Nee, geen Classy, er loopt bij mij een andere merrie rond die een heel erg los voorbeentje heeft.

Een echte kippen killer en vorige week had ze bijna mijn sateetjes gambing, te pakken.

Afbeelding

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 01:15

Chex99 schreef:
Wat mij nou opvalt is: dat altijd als iemand iets leuks wilt delen met andere bokkers dat er altijd een discussie uit voortvloeid.
Meningen mogen natuurlijk gezegd worden maar hee, het wordt helemaal uit zijn verband getrokken. Zo is een blije toppic van iemand meteen een discussie punt geworden.
Al die negativietijd...
Je kan je blijheid voortaan maar beter voor je houden op deze manier..

En dat is mijn mening.

Ariebren, succes met het beleren van je paardje!! Knipoog

Chex99, hier ben ik het mee eens maar;
soms laten mensen dingen zien in toppics (niet specifiek deze) die naar mijn mening in zekere zin schadelijk zouden kunnen zijn voor hun paard. Daarom kan ik me negatieve reacties best voorstellen zo hier en daar.
Al mogen deze reacties soms best wat netter en minder aanvallend, maar als advies, geuit worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 07:48

eline_di schreef:
Al mogen deze reacties soms best wat netter en minder aanvallend, maar als advies, geuit worden.

Dat was in het vorige topic -op uitzonderingen na- het geval, maar zoals in dit topic blijkt heeft de TS de 'adviezen' in de wind geslagen en gaat men aan de slag met het beleren van een (te) jong paard.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:35

@ Francis; mijn mening is totaal onbelangrijk.....

Het enige wat mij opvalt is dat er 'mensen' (in zijn algemeenheid dus ik noem niet iemand specifiek) zijn, die in het ene topic 'pro' zijn of 'er niks van zeggen', en in het andere topic 'zwaar anti'. Dat begrijp ik niet... waar ligt dat dan aan? Het gaat mij dus niet om deze 'discussie' maar wel om het feit dat ik het gevoel krijg dat er soms met 2 maten wordt gemeten.....

Groetjes, Gisela

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:36

Chex99 schreef:
Francis schreef:

Gisela, ik maak er geen gewoonte van om in fototopics dergelijke opmerkingen of info te plaatsen. Maar in dit geval wel... in een vorig topic is de eigenaar van dit paard al op de feiten gewezen (je kon toen dus nog van onwetendheid spreken) maar nu blijkt dat ze, tegen haar eigen uitspraken in, toch verder gaat met het dier, dan vind ik dat geen onwetendheid meer paar pure eigenwijzigheid/dommigheid/kwaadaardigheid... noem het maar wat 't is, maar onwetendheid is't in ieder geval níet meer... Dus wordt willens en wetens zonder één enkele góede rede (want de eerste persoon die mij een góede rede kan geven om op een twee jarig paard te gaan zitten moet nog opstaan!) weer een te jong paard onder 't zadel geknalt, met grote kans dat er over 1 of 2 jaar rijtechnische problemen ontstaan die zo simpel met een béétje geduld en zelfbeheersing voorkomen hadden kunnen worden...

Zeg nou zelf... vind jij dit een vrolijk paardje, wat blij is dat z'n baas bezig is met em? Sorry hoor, maar mijn paard heeft nooit zo zuur gekeken met longeren, zadelen en rijden... dit paard is niet blij en laat dat weten... er wordt alleen niet naar haar geluisterd. Nú fluistert ze nog... straks gaat ze schreeuwen en ontstaan de problemen en 9 van de 10 keer krijgt 't paard de schuld... stinkmodder bok, zuur ding, wil niks, moeilijk paard enz. enz....

En waarom??... Geef die ene goede rede nou es dan?

Maak het nog erger zeg pffff... Slapen

Ja precies, gaaaap, boeiend dat zulke paarden afgeschreven worden. Ik corrigeer paarden als werk, en alleen al het feit dat ik er mijn brood mee kan verdienen zegt al dat er veel te veel van zulke paarden zijn. En inderdaad zoals hierboven word beschreven is dat een veel gemaakte fout. En je hoort mij niet zeggen dat ik over een paar jaar dit paard op mijn of iemand anders correctiestal zie staan, begrijp me niet verkeerd. Maar ik ben wel erg benieuwd waarom er persee (ondanks de lichamelijke en geestelijke nono's) nu opgezeten moet worden?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 08:46

Oh wat geniet ik van de wijsheid die nu weer voor de zoveelste keer geschreven wordt.

Voorlopig is er alleen maar op het paard gezeten en een klein rondje gestapt.
Dus wie de onzin de wereld van Bokt in helpt dat het paardje ingereden wordt, die moet zich nu diep schamen.

En vaak staan de oren van een paard naar achter om te luisteren wat er achter haar gebeurd.

ps:

De uitnodiging staat nog steeds.
Komt allen langs en maak het mee hoe hier op stal gewerkt wordt.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:55

Ik pass.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 09:19

rina schreef:
@Ariebren pas jij wel op......................... voor je geiten. Die lust ze ook zonder saus hoor Haha! Cool

Binnenkort organiseer ik op de Gold city Ranch geen cowclinic maar een geitenclinic.

Arie jaagt de geiten de wei uit.
Afbeelding
Afbeelding

Classy weet nu ook hoeveel lol het geeft om achter de geiten aan te gaan.
Gelukkig weten de geiten onder het schrikdraad door te gaan.

Afbeelding
Afbeelding

Maar uiteindelijk is "You bet I am Classy" een super paardje.

Afbeelding

En toen werd Classy weer terug gebracht naar haar wei.

Afbeelding

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:15

Ik vind het een mooi westernpaard maar probeer dat aub ook zo te houden. Ik ga niets zeggen over het erop zitten (hoewel ik daar een duidelijke mening over heb) maar echt serieus: de eerste de beste klojo die ik zo zijn longeerlijnen neer zie leggen heeft echt een gloeiend probleem met me. Ik vind dat dus écht, maar dan ook écht niet kunnen. Ik kan mijn painted ook rustig een kwartier los in het gangpad zetten en ze zal geen stap verzetten, maar het blijven hoe dan ook vluctdieren. Ik hoef toch geen voorbeelden te zoeken waar het mis is gegaan hoop ik? En helemaal met een dubbele longeerlijn is deze manier van werken vragen om problemen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 10:49

Hier heb ik ook een antwoord op.
Heb een week geleden een demo meegemaakt met de echte Monty Roberts.
Bij Annemarie uit Oudenhoorn, een super middag
Een van mijn paardjes mocht ook in de ring gemontyd worden.
Een Join Up.
En wat zag ik?
Monty liet ook de dubbele longeer lijnen gewoon op de grond liggen terwijl hij al pratend rond liep.

Heb je vertrouwen in je paard, dan heeft het paard ook vertrouwen in jouw.

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:53

ja.......totdat ie schrikt of er iemand aan kom lopen die hij leuk vind en er normaal (bv in de wei) ook altijd naartoe mag lopen omdat diegene hem altijd ff een aai geeft..Dan loopt ie rustig naar diegene toe,stapt op het touw en weet dan niet hoe hij zichzelf los moet krijgen....en als hij dan in paniek schiet wat dan?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 10:59

Dan heb je een rond rennenende Arabier in de bak.
Voorheen diverse malen meegemaakt.
En het stomme is wat er dan gebeurd:

De lijnen vliegen door de lucht en het paard heeft nergens last van.
Aan de andere kant, deze merrie, Classy, blijft gewoon staan als het moet.
Heb een hele serie foto's gemaakt dus hier de link.

http://www.mijnalbum.nl/Album=P7X7QNA7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:15

Ariebren schreef:
En wat zag ik?
Monty liet ook de dubbele longeer lijnen gewoon op de grond liggen terwijl hij al pratend rond liep.

Oh, nou, als Monty het doet is het wel goed natuurlijk Clown

Het is gewoon niet veilig, of je nou Monty of Anky of Jan L*l heet. Het heeft niks te maken met vertrouwen, maar alles met veiligheid.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:42

Hou maar op, we hebben hier iemand die op alle wereldproblemen een antwoord heeft.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:34

Jammer van de vele negatieve reacties op dit topic. Er is helemaal niets mis met de manier waarop ze met Classy bezig zijn. Zo te zien heeft ze tussen de "lessen" in genoeg tijd om "paard" te zijn. Ik ben heel benieuwd naar de verdere vorderingen.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:00

Jammer dat je common sense als negatief bestempelt.
Ik dacht dat alleen aangespannen paarden oogkleppen dragen......

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:43

Classy.... "the goat whisperer" Clown

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:17

Ariebren schreef:
Hier heb ik ook een antwoord op.
Heb een week geleden een demo meegemaakt met de echte Monty Roberts.
Bij Annemarie uit Oudenhoorn, een super middag
Een van mijn paardjes mocht ook in de ring gemontyd worden.
Een Join Up.
En wat zag ik?

Heb je vertrouwen in je paard, dan heeft het paard ook vertrouwen in jouw.

Ik heb een tijdje geleden een clinic met Annemarie vd Toorn meegemaakt met werken met lange lijnen. Daar ging het ook niet goed en draaide een lijn om het paard heen! Terwijl zij ook weet hoe ze er mee om moet gaan! Het kan altijd fout gaan. Niet alles wat Monty doet is even goed/verstandig/handig, je moet altijd zelf blijven nadenken! Knipoog

Ik heb geen oordeel over wat je verder met je paardje doet, ze lijkt me heel koel en maakt niet de indruk dat ze gestressed raakt oid, maar wat is haar grens ... Het blijft een (vlucht)dier, daar moet je juist als je veel ervaring hebt en goed bent met paarden juist niet je ogen voor sluiten!!!

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:34

Er kan inderdaad altijd iets misgaan... maar omdat het 9 van de 10 keer goed gaat, staan we er helaas niet meer bij stil. soms doe ik ook wel eens iets, waarvan ik achteraf denk, dat had gigantisch mis kunnen gaan! Bloos
dus probeer ik dat de volgende keer te voorkomen. hopelijk neemt TS zich de adviezen ten harte... Haha! want achteraf denk je altijd: had ik maar!
en wat betreft het op zo'n jonge leeftijd erop zitten, daar waag ik me verder niet aan, het enigste wat ik wil zeggen is dat ik het niet zo verstandig vind...
mijn paardje is 3,5 en wordt volgend jaar pas ingereden. ze heeft deze zomer wel al eens het zadel opgehad en ik heb er al een keertje overheen gehangen, maar thats it! ze was superbraaf en bleef gewoon staan! Haha!

anna1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:15

Jemig, sorry hoor ik ben nu nog niet zo lang op bokt en wat mij opvalt is dat iedereen het altijd beter weet.
Het grappige is ook dat het overgrote deel van de bokkers totaal geen verstand van paarden hebben.

Het is beter om met een 2 jarige op een rustige manier te beginnen als met een driejarige die dan alles snel moet leren.

Classy ziet er goed uit en het lijkt mij niet dat zij in de stress is geraakt hierdoor.

Succes met Classy