Dinopino schreef:Precies je ziet het niet
Tenzij je rontgenogen hebt
Toch is het echt per ras en per paard verschillend en als je dan toch zo denkt doe het dan op z'n ijslands en wacht tot ze echt volgroeid zijn met 7 a 8 jaar
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dinopino schreef:Precies je ziet het niet
Tenzij je rontgenogen hebt
MSQuincyTE schreef:Zulke foto's kun je beter niet op bokt neer zetten, want ik vraag me af waar jij mee bezig bent, want ik vind dit niet normaal wat je doet
Dinopino schreef:neem hem dan gewoon gezellig mee op een buitenrit als handpaard. Lekker rechtdoor en krijg je ook een leuke band

TiaraBungy schreef:de TS is een hij
Inderdaad vind ik die buitenrit ook niet zo'n goed idee..
Maar ik denk voordat het een gewoonte word 
Dinopino schreef:neem hem dan gewoon gezellig mee op een buitenrit als handpaard. Lekker rechtdoor en krijg je ook een leuke band
Ariebren schreef:Dinopino schreef:neem hem dan gewoon gezellig mee op een buitenrit als handpaard. Lekker rechtdoor en krijg je ook een leuke band
Wordt ook al gedaan.
Alleen dan met de fiets.
Lekker 2 km recht uit draven.
Shyla25 schreef:Nee er is geen verschil per ras. Bij IJslanders is het algemen aanvaard dat men langer moet wachten met belasting omdat het kleine paarden zijn die vaak door volwassenen gereden worden.Toch is het echt per ras en per paard verschillend en als je dan toch zo denkt doe het dan op z'n ijslands en wacht tot ze echt volgroeid zijn met 7 a 8 jaar
Dus ik weet niet of het zoveel zin heeft..
De psyche en niet de fhyse(kan effe niet op het normale woord komen) Deze moeten bij het inrijden op gelijk nivo zijn.
Je koopt een schetlander en wacht erop dat ie gaat groeien. Intussen is ie 5 en nog steeds geen "echt"paard geworden. Tja dan kun je hem net zo goed gaan inrijden
Volgens mij wachten ze zolang met inrijden omdat ze hopen dat ze nog groeien
(grapje)DubbelDun schreef:Shyla25 schreef:Nee er is geen verschil per ras. Bij IJslanders is het algemen aanvaard dat men langer moet wachten met belasting omdat het kleine paarden zijn die vaak door volwassenen gereden worden.Toch is het echt per ras en per paard verschillend en als je dan toch zo denkt doe het dan op z'n ijslands en wacht tot ze echt volgroeid zijn met 7 a 8 jaar
Dat is een kwestie van cultuur blijkbaar, helaas zit western aan het andere eind van die cultuur.

Don't shoot me if i'm wrong..
TiaraBungy schreef:Gelukkig zijn er ook in de westernsport mensen die wijzer zijn, maar het overgrote deel weet niet beter c.q. wil niet beter weten en volgt het voorbeeld van 'grote broer' Amerika. Al het goede komt immers daar vandaanWaarom gelijk de westernsport zo negatief beoordelen..?
Ik zie dat je zelf ook western rijd.. En er zijn mensen in de westernsport die dit NIET doen.. Dus het verschilt per persoon..
dus quarters hebben in een ingebouwde turbogroei booster. Waarschijnlijk zit die in de bips en is die daarom zo groot.
Martine123 schreef:nou snap ik het. ik zie inderdaad ook het probleem niet, zo'n jong paard moet nooit hard of lang bereden worden, maar in Amerika zitten ze er al veel jonger op, en wat denk je van die renpaarden? die worden vaak ook met hun 1 al ingereden