[WN] You bet I am Classy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re: You bet I am Classy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:52

Dinopino schreef:
Haha! Precies je ziet het niet Clown Tenzij je rontgenogen hebt Cool

Toch is het echt per ras en per paard verschillend en als je dan toch zo denkt doe het dan op z'n ijslands en wacht tot ze echt volgroeid zijn met 7 a 8 jaar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:57

een 2-jarige zadelmak maken 'want er gaat toch nog niemand op zitten' (maar de dag dattie 3 wordt zit er meteen iemand op als je het mij vraagt...) en 3 a 4x per week al longeren

... ach, in de westernwereld is het kennelijk heel normaal volgens sommigen hier:?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:02

MSQuincyTE schreef:
Zulke foto's kun je beter niet op bokt neer zetten, want ik vraag me af waar jij mee bezig bent, want ik vind dit niet normaal wat je doet

Ik denk dat jij met deze post de toon voor het hele topic heb gezet. Koe

Ik vind het er persoonlijk niet verkeerd uit zien. Sommige reageren hier alsof de ts ´s morgens uit haar bed komt, paard van stal trekt, een zadel er op gooit en vervolgens flink aan het longeren slaat, paard opjaagd tot het dier helemaal uit geput is.....

Ik DENK dat de TS er niet verkeerd aan doet om 3-4 keer per week 10 minuutjes te longeren. Zolang het om een basis gaat het niet om het opbouwen van conditie en hij niet over z'n tempo gejaagd wordt zal hij er weinig aan over houden.

Vind een leuk beestje om te zien en denk als hij zometeen 3/3,5 jaar is er een leuke basis in zit.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:17

linda arnold wat heeft tempo met opbouw van botten te maken?? En wat heeft het voor zin om een paard 10 minuten te longeren. Dat is veel ste kort om iets van spieren en balans op te bouwen.
Dan kan je het net zo goed helemaal laten Bloos

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:19

10 min is misschien te kort voor opbouw enzo maar niet voor routine op te bouwen en een band met je dier Knipoog

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:23

neem hem dan gewoon gezellig mee op een buitenrit als handpaard. Lekker rechtdoor en krijg je ook een leuke band Haha!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:28

Ik vind het een leuk paard, maar persoonlijk zie ik een 2 jarige liever niet aan een longeerlijn.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:41

Dinopino schreef:
neem hem dan gewoon gezellig mee op een buitenrit als handpaard. Lekker rechtdoor en krijg je ook een leuke band Haha!

Ik vindt dat nou niet echt een veilige oplossing maar dat is mijn persoonlijke mening Knipoog

Iedereen in zijn waarde laten is ook een kunst zo te zien. Hopelijk doet TS wat hij zelf goed vindt en luisterd ze wel naar de adviesen en haalt er de dingen uit die hij kan gebruiken.

Succes met je mooie vosje Knipoog

1x edit
Laatst bijgewerkt door Shyla25 op 29-06-08 14:48, in het totaal 2 keer bewerkt

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:42

de TS is een hij Knipoog
Inderdaad vind ik die buitenrit ook niet zo'n goed idee.. Bloos

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:48

TiaraBungy schreef:
de TS is een hij Knipoog
Inderdaad vind ik die buitenrit ook niet zo'n goed idee.. Bloos

Ik zag een zij dus nam aan dat het een zij was, mijn excuus het is al aangpast Knipoog

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:52

ja, ik zag het ook al een paar keer.. Knipoog Maar ik denk voordat het een gewoonte word Tong uitsteken
Maakt toch niet uit Knipoog

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 14:57

Dinopino schreef:

Wordt ook al gedaan.

Alleen dan met de fiets.
Lekker 2 km recht uit draven.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:14

Mijn vraag is:
Waarom moet het allemaal zo jong? Heb je dan zo weinig geduld om nog een jaar te wachten? Want volgens mij heeft het echt met geduld te maken. Je kunt het paard op zijn derde toch ook pas zadelmak maken. Maar ja.... dan staat ie nog een jaar lang geld te kosten he.... Dus dan maar met 2 beginnen. No Cheer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:18

Ariebren schreef:
Dinopino schreef:

Wordt ook al gedaan.

Alleen dan met de fiets.
Lekker 2 km recht uit draven.

Nou, waarom dan ook nog longeren?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:51

Shyla25 schreef:
Toch is het echt per ras en per paard verschillend en als je dan toch zo denkt doe het dan op z'n ijslands en wacht tot ze echt volgroeid zijn met 7 a 8 jaar Knipoog
Nee er is geen verschil per ras. Bij IJslanders is het algemen aanvaard dat men langer moet wachten met belasting omdat het kleine paarden zijn die vaak door volwassenen gereden worden.
Dat is een kwestie van cultuur blijkbaar, helaas zit western aan het andere eind van die cultuur.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:11

@DD ik zie toch zeker wel verschillen per ras in de leefdtijd dat een dier volwassen toont en gedraagt.
Tuurlijk is het nooit goed maar mijn ijslandopmerking was omdat ze zei dat het dier dan nog groeiproblemen kon krijgen, ieder paard groeit tot 7 a 8 dus waarom dan wel met 3 inrijden?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:27

verschil per ras of juist per individu?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:27

bij een quarter zijn de gewrichten al met 18 maanden volgroeid.. Dit zegt natuurlijk niet dat het zo jong al mag/moet.. Maar, jeetje, wat wij/jullie ook zeggen, ik denk dat hij er toch wel mee doorgaat Knipoog Tong uitsteken Dus ik weet niet of het zoveel zin heeft.. Tong uitsteken

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:29

shyla volwassen lijken dat is de buitenkant Bloos De psyche en niet de fhyse(kan effe niet op het normale woord komen) Deze moeten bij het inrijden op gelijk nivo zijn.

En ik ben er ook achter waarom men ijslanders wel later inrijd Haha! Je koopt een schetlander en wacht erop dat ie gaat groeien. Intussen is ie 5 en nog steeds geen "echt"paard geworden. Tja dan kun je hem net zo goed gaan inrijden Haha! Volgens mij wachten ze zolang met inrijden omdat ze hopen dat ze nog groeien Vork (grapje)

Volgens mij zijn er geen rassen met een turbogroei, bij de paarden.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:31

DubbelDun schreef:
Shyla25 schreef:
Nee er is geen verschil per ras. Bij IJslanders is het algemen aanvaard dat men langer moet wachten met belasting omdat het kleine paarden zijn die vaak door volwassenen gereden worden.
Dat is een kwestie van cultuur blijkbaar, helaas zit western aan het andere eind van die cultuur.

Waarom gelijk de westernsport zo negatief beoordelen..? Scheve mond
Ik zie dat je zelf ook western rijd.. En er zijn mensen in de westernsport die dit NIET doen.. Dus het verschilt per persoon..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:34

quarters met 18 maanden de gewrichten al volgroeid?
Zijn oorgewricht zeker want bij de rest van de gewrichten kan ik me daar niets van voorstellen.
De rug al helemaal niet.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:37

nee, maar het vlies tussen de gewrichten ofzoiets toch?? van zijn knieeen..
Nee, de rug weet ik ook niet, daar ga ik me niet over uitlaten..

edit: bij quarters en engelse volbloeden is dat zo volgens mij.. Ik zal er even iets over opzoeken.. Bloos
Ik heb 't al een paar keer gehoord dat dat zo is.. Bloos! Don't shoot me if i'm wrong.. Bloos

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:38

TiaraBungy schreef:
Waarom gelijk de westernsport zo negatief beoordelen..? Scheve mond
Ik zie dat je zelf ook western rijd.. En er zijn mensen in de westernsport die dit NIET doen.. Dus het verschilt per persoon..
Gelukkig zijn er ook in de westernsport mensen die wijzer zijn, maar het overgrote deel weet niet beter c.q. wil niet beter weten en volgt het voorbeeld van 'grote broer' Amerika. Al het goede komt immers daar vandaan Cool

Hierbij dan nogmaals het beroemde skeletplaatje, wat NIET rasgebonden is.
Afbeelding

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:38

Haha! dus quarters hebben in een ingebouwde turbogroei booster. Waarschijnlijk zit die in de bips en is die daarom zo groot. Bloos

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:39

Martine123 schreef:
nou snap ik het. ik zie inderdaad ook het probleem niet, zo'n jong paard moet nooit hard of lang bereden worden, maar in Amerika zitten ze er al veel jonger op, en wat denk je van die renpaarden? die worden vaak ook met hun 1 al ingereden

Renpaarden met 1 jarige leeftijd lijkt me wel erg stug. Weet wel dat ze met dravers beginnen dan om ze mee naar wedstrijd te nemen en met 1,5 wordt ze vaak voor de sulky beleerd, ook te jong vind ik zelf maar trekbelasting schijnt minder te zijn als wanneer iemand erop zit.

Verder je springt toch ook niet van de brug omdat de rest dat ook doet?