Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pretletter17 schreef:Waar in mijn reactie oordeel ik dan over jouw paard? Ik zeg overal 'IK zou', 'voor MIJ' dus ik heb het nergens over wat jij wel of niet zou moeten doen. Als jij denkt dat jouw paard met zo'n uitdrukking juist veel plezier heeft, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is? Jij zal haar wel beter kennen, is het niet... Ik kan alleen maar op het plaatje afgaan en daar straalt in MIJN ogen niet veel vertrouwen en samenspel vanaf.
Joycie_25 schreef:pretletter17 schreef:Waar in mijn reactie oordeel ik dan over jouw paard? Ik zeg overal 'IK zou', 'voor MIJ' dus ik heb het nergens over wat jij wel of niet zou moeten doen. Als jij denkt dat jouw paard met zo'n uitdrukking juist veel plezier heeft, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is? Jij zal haar wel beter kennen, is het niet... Ik kan alleen maar op het plaatje afgaan en daar straalt in MIJN ogen niet veel vertrouwen en samenspel vanaf.
oké als jij dat vind mag dat, maar wat schiet Julia er mee op?
zij hebben er plezier in en dat is het belangrijkst, zij kent Babiche het beste en is slim genoeg om te weten of ze er wel of geen plezier in heeft.
wat ik hiermee wil zeggen: het gaat er niet om of je voor of tegen het aanleren van stijgeren bent of dat je denkt dat ze er plezier in heeft of niet. Het gaat erom wat julia wil en of babiche daar plezier in heeft. Ze vraagt alleen maar om tips...
stef schreef:cassidy: Deze discussie heb ik eerder met je gehad. Ik leef nú, en heb nú plezier met mijn paard. Ik ga dus geen dingen laten voor wat er mogelijk ooit in de toekomst gebeurt
robinelma schreef:Want ieder paard kan namelijk onverwachts steigeren, of ie het nou ook op commando kan of niet
uhuh, Maar tog is het zo dat 9 van de 10 keer, paarden die het geleerd hebben, het ook zonder reden gaan doen, en das dus gevaarlijk..
stef schreef:julia: Daarbij is het paard op het filmpje een zogenaamde "ranker". Prima paarden, is veel vraag naar voor rodeo's. Er gaat bij deze paarden nl een knop om zodra je erop gaat zitten.
stef schreef:robin: Waar baseer je dat op?
Een paard wat CORRECT leert steigeren, staat niet te pas en te onpas op zijn achterbenen.
Een paard gaat ook niet ineens in passage lopen omdat ie het leert, gaat ook niet ineens spinnen omdat ie het leert.
Een discussie prima, maar kom met gefundeerde argumenten (en Tog.... schrijf je met CH)
stef schreef:Ik ben er ook niet voor dat jan en alleman hun paard leert steigeren, maar zolang je weet waar je mee bezig bent, zoals een paar VD-ers hier (mireille, Amable, om er maar even 2 te noemen) is er niks aan de hand
robinelma schreef:Misschien moet het eerst foutgaan.. meestal zo he bij de mens..
Hoop niet dat je je pony er strax op afrekend dat zij iets doet wat je dr zelf aangeleerd heb