[WN] First Things First!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: First Things First!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 18:48

Nagezocht, het is inderdaad 50 euro maximaal Ja
Maar er loopt een BOA dat wil zeggen dat je niet verplicht bent je naam en adres door te geven.

Walter ging als volleerd buitenpaard mee. Hij was wel een beetje moe na de rit volgens mij.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:39

heerlijke foto's en zo te zien waren ze allemaal braaf dus op naar de volgende rit! OK dan! Ja Hyper!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:23

Anya schreef:
Maar er loopt een BOA dat wil zeggen dat je niet verplicht bent je naam en adres door te geven.

Euh.. Fout! Tong uitsteken 'n BOA (in dit geval één die aangesteld is om de naleving van de wetten en regels in het natuurgebied te handhaven), is bevoegd je staande te houden. Oftewel: Je personalia (volledige naam, geboortedatum, geboorteplaats en woonadres) vragen. Je bent verplicht deze info te geven Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 07:09

WB ik vond er dit over.. en in onze APV staat ongeveer hetzelfde maar dan ingewikkelder... En het lijkt me vrij ingewikkeld een eh 'ruiter in galop staande te houden door handoplegging". Maar hoe dan ook, ik heb nog nooit een boa of whatever gezien in het bos. We blijven keurig op de paden. Ik betaal de boete wel mocht ik er ooit eentje tegenkomen. Het alternatief is de keuze uit asfalt of asfalt. De Lutte is een seniorenvakantiedorp. Ze hebben alles platgeasfalteerd daar.

Je kunt echter ook te maken krijgen met een BOA: een buitengewone opsporingsambtenaar, een soort politie met beperkte bevoegdheden. Bovengenoemde toezichthouders met deze functie mogen je dan staande houden. 'Staande houden' betekent vastpakken door bijvoorbeeld een hand op je schouder of bike te leggen en naar je naam etc. te vragen. Als staande gehouden verdachte mag je je niet verzetten, maar ben je niet verplicht je personalia op te geven. Doe je dat laatste wel, dan mag je echter geen valse gegevens verstrekken. Opzettelijk geen personalia opgeven of weigeren stil te staan is niet strafbaar en is geen "verzet". Na vraag en antwoord is het 'staande houden' beëindigd.
Zij mogen je vervolgens aanhouden cq arresteren en een proces verbaal uitschrijven.
Slechts in bijzondere gevallen heeft een BOA ook politiebevoegdheden zoals fouilleren (ter identificatie) of geweld gebruiken. Hij moet dan een politielegitimatie kunnen tonen.
Een BOA is in elk geval verplicht zich te legitimeren. Zonder legitimatie en alleen met een indrukwekkend uniform, heeft hij geen recht om als BOA te handelen. Dus vraag altijd om legitimatie en noteer de gegevens van het legitimatiebewijs.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:11

En wurgt tie je dan daarna? (heel flauw)... Clown

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:19

Anya schreef:
En het lijkt me vrij ingewikkeld een eh 'ruiter in galop staande te houden door handoplegging"

Een beetje zweverig ook Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:52

Anya schreef:
Walter ging als volleerd buitenpaard mee. Hij was wel een beetje moe na de rit volgens mij.

Haha, ja. Moe van alle indrukken Ja

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 08:34

Equinecoach schreef:
En wurgt tie je dan daarna? (heel flauw)... Clown

Ja Haha!
het is een contrictor met bevoegdheid tot staande houden

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:51

Leuke foto's.
Fijn dat het allemaal goed ging !!
Jip : Texas vind het helemaal geweldig om buiten te wandelen en zeker alles bekijken.
Je doet hem daar een heel groot plezier mee ! Toppie hoor.

Groetjes Conny

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:05

Anya schreef:
Maar er loopt een BOA.................
Altijd baas boven baas.........wij hebben alleen maar adders Scheve mond ....en die lopen niet eens Boos!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:46

Ziet er uit als een heerlijk ritje!!