[WN] Mijn Jaarling American's Eazy-boy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minkie

Re: Mijn Jaarling American's Eazy-boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:58

Splash_ schreef:
Pfff, sorry maar waarom ga je hier op een forum zitten omdat je toch zelf alles beter weet? En als echt serieus denkt dat je alles weet, waarom stop je een jaarling een bit in zijn mond, en weet je nog niet eens hoe je fatsoenlijk moet bandageren.

Nee sorry, ik zeg niet dat je paard iets te kort komt, hij krijgt juist veel te veel van wat nodig is

nu ben ik natuurlijk een koude kak dinges omdat ik het helemaal met je eens ben en geen eigen mening heb..

jantjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:00

ben het er trouwens helemaal mee eens als je alles van paarden afweet.... . dan kun je toch wel bandageren of heb ikdat :p

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:01

sorry, maar zo is het hier nou eenmaal... en leuke foto's? ongeacht wat erop staat... ik vind het geen leuke foto's, ze zijn niet mooi genomen... en laten niet de mooiste kant van het beestje zien

als je deze foto's laat zien, kun je deze reacties verwachten, dus plaats ze niet.

iedereen heeft altijd commentaar op mijn bit, terwijl ik ook weet wat ik doe, daarom plaats ik geen foto's meer met dat bit, ik hoef het commentaar niet..... dus ga het ook niet uitlokken

eazyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:01

mijn paard loopt vaak genoeg los mee ja dat klopt..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:01

[quote="eazyboy"]jong,ik ben op een leeftijd dat ik weet wat ik doe en veel dingen heb gezien,waar jullie last van hebben is die koude kak kolder om mee te lopen met iedereen,jullie hebben geen eigen mening en zullen er ook zeker geen gaan vormen door contineu na te praten,en nee dankje ik hoef jullie mening niet ik kan prima voor mezelf denken,ik heb alle rijstijlen gereden en heb zelfs paarden gered toen er 50 mensen omheen stonden te janken dat ze niet wisten wat ze moesten doen,dus ga mij nou niet vertellen hoe of wat... jullie probleem is gewoon dat je iets te doen moet hebben,ik kom alleen maar leuke foto's laten zien..maar sjonge jonge zelfs dat gaat al niet meer in deze verrote wereld is het niet?
er moet en zal negatief commentaar worden geschreven,
JULLIE DOEN ALTIJD ALLES PERFECT!!
zeker dat is het toch..
laat iedereen in zijn waarde en als je wat te klagen hebt ga dat dan ergenst anders doen,
het helpt toch niets hoor,,
je kan beter de magere verwaarloosde paarden gaan helpen/'redden' of kreupelen paarden die naar de slacht worden gebracht afgedankt worden omdat ze 'niet meer goed genoeg zijn'

schaam jullie zelf!
dit paard komt niets te kort![/quote]

Na deze post begint bij mij het pennyalarm te rinkelen, zie de vetgedrukte zinnen! ROFL

EDIT: toch eigenlijk niet,, volgens mij is ze nog serieus ook..
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 09-03-08 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:02

Lara_Silver schreef:
Even los van dat alles mensen.. Of de TS nu serieus is of niet. Die foto's komen ergens vandaan, dit wil zeggen dat er ergens echt een paardje is geweest waarmee dit gebeurd is. Scheve mond

even mezelf gequote,,

eazyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:11

Afbeelding

Afbeelding

deze paarden verdienen jullie reacties meer als mijn boy!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:12

Laat ik dan toch maar proberen om de discussie niet de mist in te laten lopen. @Lara_Silver, ja, je hebt gelijk. Dat is jammer.

@TS; ik ben ook een van die mensen die er van overtuigd is dat het voor een hengst van deze leeftijd het beste is om ingeschaard te worden. Het werk, dat komt later wel. Dit paardje heetf nog een heel leven voor zich, en je hebt nog alle tijd van de wereld om hem te kunnen trainen, waarom nu al? Dat vraag ik me echt oprecht af, uit interesse. Ik begrijp tot nu toe nog niet zoveel van je standpunt. Waarom heeft hij al bandages om en een bit in etc, behalve "voor de foto"?
eazyboy schreef:
paarden in de opfok zetten is zo cliché!

je paardje laten wegrotten (...)
Waarom is de opfok cliche? waarom vind je dat? Heb je slechte ervaringen ermee of..?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:13

eazyboy schreef:
deze paarden verdienen jullie reacties meer als mijn boy!

Nouja, dit is een zwaktebod, dat begrijp je natuurlijk wel Lachen
Wat hebben deze paarden ermee te maken? Het gaat nu toch om jouw paard?

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:13

Lara_Silver schreef:
Lara_Silver schreef:
Even los van dat alles mensen.. Of de TS nu serieus is of niet. Die foto's komen ergens vandaan, dit wil zeggen dat er ergens echt een paardje is geweest waarmee dit gebeurd is. Scheve mond

even mezelf gequote,,

Dat is inderdaad een zorgelijk idee vooral ook omdat zij, blijkbaar, zichzelf zeer serieus neemt. Rolleyes

eazyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:15

ja er worden elke dag pijpholtes aan gort getrapt in de stallen omdat ze niet van elkaar kunnen vluchten,
als ze ziek zijn weet je dat niet want je bent er niet mee bezig /bezig geweest dus weet ook niet of zijn gedrag anders is..want je kent je paard niet,en je hebt het vertrouwen niet van jongs af aan,terwijl het belangrijk is voor ze een goede leider in de toekomst te hebben!

eazyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:16

maar kijk zie je nou,over die verwaarloosde paarden wordt niet geluld..is dat niet erg gewoon?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:18

Okee, dat is al een onderbouwde mening. Ik ga daar niet verder op in, omdat ik geen ervaring heb met opfokbedrijven, maar ik ben er wel zo mijn vraagtekens bij, maar dat terzijde.

Kun je nog antwoord geven op mijn andere vraag? Waarom al bandages en een bit?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:19

je kunt de aandacht op zwaar verwaarloosde paarden ook op een andere manier vestigen dan zul je een hele andere respons krijgen....

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:20

eazyboy schreef:
maar kijk zie je nou,over die verwaarloosde paarden wordt niet geluld..is dat niet erg gewoon?

Je gaat offtopic in je eigen topic door over die paarden te beginnen. Je probeert de aandacht af te leiden van je eigen paard..? Iedereen kent de Brooke Hospital-foto's wel.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:20

Omdat er al mensen zijn die hier hard voor werken om deze beestjes te helpen.

En we hier op bokt vaak fotos zien van mensen die DOM zijn en niet weten WAAR ze mee bezig zijn en dus zulke dingen tegen willen gaan die brooke hospital helpt. Ze hebben het al druk genoeg.
Laatst bijgewerkt door Yvie_Juudje op 09-03-08 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:21

Zwartwitje schreef:
Okee, dat is al een onderbouwde mening. Ik ga daar niet verder op in, omdat ik geen ervaring heb met opfokbedrijven, maar ik ben er wel zo mijn vraagtekens bij, maar dat terzijde.

Kun je nog antwoord geven op mijn andere vraag? Waarom al bandages en een bit?

Tja die vraag heb ik ook al gesteld over het bit, maar ze weet volgens mij gewoon niet wat ze erop moet zeggen...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:21

shadowlover schreef:
je kunt de aandacht op zwaar verwaarloosde paarden ook op een andere manier vestigen dan zul je een hele andere respons krijgen....

Precies.. dat wou ik maar net zeggen. In dit topic gaat het over jouw paardje, TS, en geen ander. Dus dat ballonnetje gaat niet op.

eazyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:23

je kunt niet vroeg genoeg beginnen met het beleren van je paard,
als jong paard hebben zei een 'imprint' geheugen,
dat betekend dat zij 3 keer zosnel leren als een paard dat uit de opfok wordt gehaald waar nooit wat mee gedaan wordt,
je bent maatjes met je paard..je leert hem begrijpen al van jongs af aan..je kent hem vanaf zijn eerste stapjes en weet wat je paard wilt en niet wilt..
hij heeft op een moment zijn bandages uit mijn kast gepakt en die aan mij gegeven..
hij heeft veel gekeken naar anderen paarden,
hierbij nam ik aan dat ik ze om moest doen en dat heb ik gedaan..
ook heeft hij daarna het longeerlijn aangegeven ..
toen zijn wij naar de bak gegaan en heb ik gevraagd wat hij nou wil,met dat ik dat deed op mijn manier begon hij te lopen en hiervanuit heeft hij zichzelf leren longeren...
zie het maar als rijden op een paard wat nooit getemd is!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:25

ROFL Hamer Gestoord Geen woorden voor...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:25

Hmmm. Hmmm.. met alle respect, ik denk niet dat paarden ertoe in staat zijn logisch na te denken in termen van oorzaak en gevolg. Sterker nog, ik weet 't wel zeker. Geloof je dat écht? Nagelbijten / Gniffelen

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:26

HAHAHAHAHAHHA sorry TS maar hier ga ik niet eens serieus op antwoorden, ik hoop dat je, als je het terug leest, je zelf gelooft. Want je zet je zelf hiermee aardig voor gek!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:27

Yvie_Juudje schreef:
Omdat er al mensen zijn die hier hard voor werken om deze beestjes te helpen.

En het levende bewijs heb ik in mijn bezit Haha!

eazyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:27

natuurlijk nu banketstaaf ik uit me nek..
maar goed dat is hoe het is en niet anders..
nooit tevreden he?

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:29

Hey, dat is leuk! Een paard wat dingen doet en 'praat'! Fantastisch zeg! Hij pakte zeker ook de scheermachine voor dat hart? Of schoor hij dat er zelf op? Intelligent dier zeg...
Ik pak de popcorn erbij! *wordt hier nog gezellig*