Lief van je dat nog aan degene denkt die haar nu ook moet missen, maar je weet dat ook jij toendertijd gewoon moest en dan is het toch super als ze terug kan naar iemand die al die jaren zo gek van haar gebleven is!
Laat ons maar lekker horen, hoe jullie van elkaar genieten!
Weet nog hoe het was toen jullie haar net hadden....op de triple.... later zag ik haar ineens in Nieuwegein (was het toch? met slicker om in een box, dacht toen huh?).... toen ze weg was... en toen je weer contact met de eigenaresse had... toen we haar ophaalden voor Kootwijk met de trailer....toen ze weer terugging..... toen ze in februari weer bij je kwam, en hoe blij je toen al was...en nu.... SUPERGAAF!!!!!!!!
Haha en een vader die heel graag een eigen 'Lightje' wil nu ze helemaal van ons is, ik vind het stiekum ook wel geweldig hoor! We zullen wel zien, moet eerst eens goed in de verervingen duiken qua kleuren en bloedlijnen dus ik zal nog wel om hulp gaan roepen her en der.
OLWS en dergelijke, kan volgens mij beter even laten testen mocht het zover komen of misschien een quarter als hengst nemen.
Kijken kan (meestal) geen kwaad, effe heerlijke mannenbillen spieken, legaal! haha
40 euro dus, mag ik je vragen waar je dat kan laten doen Anika? Mocht ze OLWS dragen dan kan ze niet met een overo toch?
Bedankt weer voor de leuke reacties! Maakt het allemaal nog mooier! Ja al die momenten die we al hebben meegemaakt. Niet te vergeten mijn ongeluk met haar in het doorwaadbare van het amsterdamse, brrrr dubbele whiplash. De botsing met Bratt...rot blessure...
Wow, Wat een geweldige droom die uit komt! Back together again.. Zo hoop ik ooit mijn vorige merrie, ook gedwongen verkocht, terug te kunnen kopen... Kan me het gevoel dus levendig voorstellen! Mooie merrie ook zeg!
Wil je bijlezen qua OLWS: http://www.olws.nl Inderdaad best gewoon even testen. Ze is hartstikke sabino maar uiterlijk zegt nou eenmaal niet alles... Mocht ze het dragen kan ze niet met een andere drager.. dat zijn Frame Overo's. Maar bijv. wel met een sabino overo als David Frost (kijk maar in de lijst met OLWS-vrije hengsten op m'n site). Genoeg Painthengsten die OLWS-vrij zijn.
Edit: Pedigree bekeken.. hihi, met die ene kwart Paint die ze heeft is ze nog familie van de mijne ook..
Ja, ik weet waar Fly staat, beter in ieder geval dan bij degene aan wie ik haar verkocht, dus dat scheelt. Maar toch had ik iets anders voor haar gehoopt dan lespaard (ze heeft het goed hoor en er wordt ook op een goede paardvriendelijke manier les gegeven, maar toch hé...)
Dat spikkelige, da's duidelijk Sabino. Op de APHA site bij Genetic Equation (onder The Breed) http://www.apha.com/breed/geneticeq4.html zie je een duidelijk voorbeeld, en op mijn OLWS-site, in de hengstenlijst is David Frost een mooi voorbeeld. Maar Sabino kan ook meer op Frame overo lijken, als het niet 'spikkelig' is maar meer 'gevlamde' vlekken zoals bij dit paardje (kon even zo snel geen groter voorbeeld vinden)
Welke tak familie is van Dot.. nou, dat kan maar 1 tak zijn hé.. jouw paardje is voor driekwart Quarter en 1 kwart Paint.. Jetalito zit ook achter Dot's papa.
Ik vind dat ronde in het lijf wel mooi en dit komt voor mijn idee het beste uit op de foto's bij de bijna effen hengsten. Is wel goed om eea in real life te bezoeken denk ik want foto's kunnen zo vertekenen. Ook merk ik dat ik de wat 'rankere' wat minder mijn smaak vind. Weet niet of ik het duidelijk uitleg . Beetje allround als het kan en een wat 'kortere' rug zou wel mooi zijn. OLWS en homozygoot voor bont is dus niet hetzelfde en het zijn niet alleen overo's die het gen kunnen dragen. Mocht ze zelf negatief getest worden voor OLWS dan zou ik dus wel elke paint kunnen kiezen qua vererving? Hoort geeft alleen overo kans op blauwe ogen? (sorry dat is echt een tik van mij, maar ik ben daar zo onwijs verliefd op.. ).
Leuk he, zo'n (nog) leek wat uitleggen?
Ja je zou graag anders zien..helaas heb je dat idd niet voor het zeggen...gelukkig staat ze wel bakken beter dan 'toen' Och heden ja sorry hoor, Jetalito natuurlijk!! Die bloedlijn kan ik trouwens beter vermijden ivm haar eigen ouders toch?
Oooh, wat gaaf dat je pa helemaal is aangestoken. Kan hij gaan mennen met een Paint, maakt het uit het heeft ook vlekken, tenzij je een solid bred fokt. Kan hij niet met de VUT; ik weet nog een paar mooie paardenstekjes voor jullie hier in de buurt.
Zal wel nodig zijn dan! We moeten gaan stapelen ben ik bang . Hij was al helemaal verliefd op Lightje vanaf dat hij haar zag, zo mooi om te zien. Mennen kan ook nog, pleasure driving lijkt ons ook errug leuk. Beetje van alles, oh wat kriebelt dit onwijs zeg!
Kan natuurlijk wel op een accoordje gooien, hij een veulen van MIJN merrie en dan wel met zijn allen naar het oosten
Geen probleem om een nog Paintleek wat uit te leggen hoor, vind ik alleen maar leuk... Welcome to the family! Idd.. als ze negatief test kunt je elke Paint gebruiken. Blauwe ogen 'hangt' aan het splash en sabino gen, vermoed men... Dot's pa was een tobiano maar had 1 halfblauw oog. Wel Jetalito d'r achter dus, dus daar zal het wel ergens vandaan gekomen zijn. Jetalito zit een eindje weg, kom jij een hengst tegen waarbij het ook verder weg op het papier zit, is het geen probleem om daar mee te fokken, je fokt dan a.h.w. terug op Jetalito (moet je es kijken hoe sterk er soms op bepaalde bloedlijnen is terug gefokt.. hengsten die wel 3 of 4 keer op 1 papier voor komen... Niet dat ik daar een voorstander van ben, maar bij jou merrie een afstammeling van Jetalito zou geen probleem moeten geven.