[WN] Westerntinker COOSJE @ training voor de westernsport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyRider

Re: Westerntinker COOSJE @ training voor de westernsport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:18

Maar dat de vader iets kan wil toch niet zeggen dat de dochter het ook kan Haha! Mijn pa is accountant, maar ik heb er de ballen verstand van Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:20

.. en als je wel net zo'n accountant zou zijn als je pa, maar je pa is gewoon een beroerde accountant, dan ben jij dus ook een beroerde accountant...

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:22

Francis schreef:
.. en als je wel net zo'n accountant zou zijn als je pa, maar je pa is gewoon een beroerde accountant, dan ben jij dus ook een beroerde accountant...

ROFL

[edit] Overigens wil ik niet zeggen dat Coosje niks zou kunnen hoor! Heb ik werkelijk geen idee van [/edit]

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:25

Is Ben (zie vorige pagina) toevallig de vroegere lesgever van de TS? Wat ik volg het even niet meer Nagelbijten / Gniffelen

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:27

Soet schreef:
Is Ben (zie vorige pagina) toevallig de vroegere lesgever van de TS? Wat ik volg het even niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Ja

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:42

JoyRider schreef:
[edit] Overigens wil ik niet zeggen dat Coosje niks zou kunnen hoor! Heb ik werkelijk geen idee van [/edit]

OH, ik ook niet hoor.. ken die hele Coosje niet.. maar 't ging mij alleen even om de uitspraak 'zij is goed wánt ze heeft het van d'r vader geleerd'... dat zégt gewoon hélemaal niks (óf juist alles... Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:48

Waarom zit die broek eigenlijk zo omgeslagen??

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 18:56

coosje is een geweldig paardje en ze heeft het na mijn idee wel inzig.
Ik was de laatste tijd met der aan het dressuur rijden geweest, omdat ze de coordinatie niet echt door had leek het wel. Dat ging begevemend erg goed en kreeg ik ook veel complimenten over.
Toen kwam ineens het westernzadel erop en alles.
De fenders zaten nog niet gedraait dus me beugels zaten raar en had ze wat korter gedaan.
Vandaar me voet zo door de beugel, want ik hielt hem niet vast en het deed zelfs een beetje pijn.
Dat naar voren zitten op 1 foto was, omdat ik der even liet racen. Op de andere foto's als ik daar te ver naar voren zit sorry bedankt voor de tip. Over me kleding het was erg warm dus dan vind ik dat ik zelf bepaal met wat vor kleding ik rij als het maar geen korte broek is. Ik heb nu al een aantal maanden geen les meer gehad vanwege blessure aan mijn eigen paard door zijn bouw. Het was stom van die gympies dat doe ik nog wel eens. Nu is de eigenaar alweer zelf aan het rijden met begeleiding van een dressuur instructrice. Ze wilt der wel western gaan rijden. Ik heb der toch erg van genoten van het rijden. En ja bedankt voor de tips en jammer dat der niet zulke leuke reacties tussen zaten. Ik heb nu gezegd wat ik wou zeggen en ga verder der niks meer aan doen ja les nemen op mijn eigen paard.

Ariebren @ bokt; erg leuk om de vader van Coosje te zien. Ik hoop dat Coosje net zo goed gaat worden als de vader. De eigenaresse wil der wel recreatief mee gaan rijden. Maar ik geloof best dat western der wel inzit.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:40

Tof dat je het zo oppikt Denies Ja OK dan! Coosje is ook een toppertje en je eigen paardje komt er ook wel als hij weer helemaal tiptop in orde is: je hebt het gehoord, als je hem in het land laat staan bereik je nooit de top ROFL Cool

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:08

Ik sluit me bij JR aan Deniies. Super dat je met je eigen paardje verder les gaat nemen. Niemand is te goed om te leren en met een goede instructie kom he ver!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:35

Kritiek krijgen is één ding, d'r ook wat mee doen, da's top... Goed zo Deniies.. gewoon lekker gaan lessen met je eigen paardje straks, dan kun je de volgende keer dat je foto's laat zien de complimenten van je vooruitgang oogsten. (je weet nu waar men op let dus je weet 't.. al was het maar voor de Bokt foto's...géén gympen Knipoog ) (ik heb ooit één keer, geheel tegen m'n princiepes in, met gympen gereden en ook dat was op foto vast gelegd.. ik zei toen tijdens het maken van de foto's al 'Oh, wat ga ik daar een commentaar op krijgen op Bokt!' Gelukkig kon een toeschouwer toen bevestigen dat er wel speciale veiligheidsbeugels aan dat zadel zaten, met korfjes om de beugels, anders was het mij net zo vergaan. En terecht, want het is gewoon gevaarlijk. Dat weet je nu en hopelijk houd je daar in de toekomst rekening mee als je naar stal gaat. Liever zweetvoeten dan een gebroken nek toch?)

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:24

Leuke Tinker mooie vlekken en een lief hoofdje...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:51

Rob_H schreef:
Ik heb Sam net de foto,s gemaild en tja hij schaamde zich een beetje dat hij een Tinker is.
Heb hem duidelijk gemaakt dat het niet aan het Tinker zijn ligt.

gaat het nog een beetje met Sam. Of heeft hij vlugzout nodig.
Of misschien een grote zak Znoep Ja

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:54

Ariebren schreef:
Iedereen denkt er verstand van te hebben, maar de enige die weet wat Coosje nu kan, heeft ze mee gekregen van haar vader.

Afbeelding

Hartstikke leuke tinker. Maar om toch met enig commentaar te komen.
Dit paard loopt veel te hoog voor western. Leuk voor een dressuurwedstrijd, maar zeker niet leuk voor westernwedstrijden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:15

Ik begrijp dat mijn opmerking overkomt als "het wordt toch nooit wat met bovenstaand paard". Dat is niet de bedoeling van mijn opmerking.
Ik weet redelijk uit ervaring hoe het voelt om vooral te horen dat je paard aardig loopt, maar nu eenmaal geen quarter is...en ja die hals..... En als je weet dat de hals veel lager ingesteld moet worden......Dan kun je ZEKER een tinker met gemak lager instellen dan hier op de foto. Die hebben van nature een lagere halsinplant.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 07:05

Leuk dat iedereen zoveel verstand heeft van het western.
Maar om nu een mening te hebben na het zien van één foto vind ik toch wel heel ver gaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 07:13

We moeten die mening toch op die ene foto baseren, want die wordt geplaatst om iets te verduidelijken Ja
Had dan een andere foto gekozen waar ie op zn voordeligst uitkomt (zou ik wel proberen iig, vooral op bokt Haha! )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 07:22

zelfde merk paard, andere hoofdhouding (tijdens NK 2005).
Dat is dus wat bedoeld wordt.

Afbeelding

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 07:40

Deze komt dus beter in de buurt.

Afbeelding

Met dank aan KMD

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 07:43

Die foto van Anya is het helemaal voor het western rijden

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 08:03

Die komt inderdaad al beter in de buurt.

Het regelboek zegt:
666. Een goed pleasure paard heeft een aangename gang die in overeenstemming is met zijn uiterlijke verschijning. De veerkracht van de kogels moet de ruiter een aangename en soepele rit garanderen. Het paard draagt zijn hoofd ontspannen in zijn natuurlijke eigen houding, met de maantop niet lager dan de schoft. Het hoofd moet recht gedragen worden met de neus een fractie voor de loodlijn. Het paard is ontspannen, echter attent en bereid de lichtste hulp(en) van de ruiter aan te nemen en op te volgen. Als gevraagd wordt de gangen uit te strekken, dient dit te gebeuren in het zelfde ritme en gelijke soepelheid.

668. Fouten die (onder andere) puntenvermindering tot gevolg hebben:
- Te hoge hoofdhouding van het paard
- Te lage hoofdhouding van het paard (oorpunten lager dan de schoft)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 08:11

Ik weet wel hoe het moet.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 08:15

Ik weet wel hoe het moet.

Maar het topic ging over Coosje.
En niet over hoe mijn paarden gereden worden.

Afbeelding

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 08:20

Als dat zo is begrijp ik niet waarom je die hoog lopende foto hebt geplaatst. En de tweede foto van een lager ingesteld paard dat nog steeds te hoog loopt met een éénhandige teugelvoering die ook niet goed is.

Maakt niet uit hoor.. het stikt van de niet-helemaal-kloppende foto's op bokt (ook van mij) maar ik zet ze dan niet neer als lichtend voorbeeld omdat wij "kennelijk zoveel"(lees zo weinig) van western weten.

En ik denk dat over Coosje genoeg is gezegd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 08:25

edit: was dan met foto drie begonnen Ja
Die is mooi en ongedwongen.