[WN] DG Dry Jill haar allereerste show!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:08

Spurstop en spurslow is remmen of stoppen met je sporen. Ik snap dat je aan je veiligheid moet denken, maar 1 gaatje langer lijkt me mooier en prettiger zitten.
En snelheid is niet meer zo belangrijk als het soms was, terecht want er zijn veel paarden in een dralop enzo in de pleasure. Dus echt pleasureles bij iemand die goed kijkt naar je paard kan je ver brengen! Eigen ervaring, ik leer nog steeds bij over de gangen en hoe ik mijn paard in balans kan laten lopen.

Hier nog wat trainingstips.
http://americashorsedaily.com/warming-u ... VyG0RhUerX

En: http://americashorsedaily.com/warming-u ... VyG0RhUerX

Paint_Lover

Re: DG Dry Jill haar allereerste show!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 16:47

Ik zit best prettig hoor...

Spurstop/spurslow gaat m voor ons sowieso niet worden want ik rij zonder sporen ;)

Zal eens naar je linkjes gaan kijken :D

Ik leer ook steeds bij... En de dralop die veel pleasure paarden laten zien is voor mij niet om aan te zien.

Mijn dame zal nooit n 100% pleasure paard worden, heeft ze de bouw niet voor etc.

En tja, les nemen bij iemand anders: dan moet er ook maar net n pleasure ruiter/trainer bij je in de buurt zitten en zover ik weet is dat in mijn geval niet van toepassing.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:44

Mooi plaatje zijn jullie!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 21:00

Thanks! :D

lizlemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:29

Mooi paard, en het hele plaatje ziet er mooi uit. De walk is snel, maar zoals je zelf al zei, is het geen pleasurepaard. Je teugels zijn idd kort, maar wat me meer opviel was de houding van je hand. Een tijdje geleden had ik mijn hand ook zo,toen ik met touwteugels (of hoe dat ook mag heten) reed. Toen vroeg mijn instructrice wat ik met m'n hand aan het doen was :) Weet jij of deze handhouding in een bepaalde discipline gebruikt wordt?

06tess04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:39

ik zag in het filmpje dat ze allemaal hun teugels in hun linkerhand houden, is dat verplicht?
lijkt me echt heerlijk zitten, zo relaxed.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 18:53

Thanks!

In principe hou je je teugelhand (en t maakt niet uit welke hand ;)) voor de knop en wat lager... Mijn hand is nog wat te hoog maar word steeds beter.

Teugel mag zowel links als rechts vastgehouden worden en ik heb dus voor links gekozen en dat is niet eens mn sterke kant maar is voor mij gewoon t fijnste.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:44

Ik weet dat ik hier op een redelijk oud topic reageer, maar ik wil graag even toevoegen dat er binnen western riding verschillende stijlen bestaan. De meeste mensen in Nederland rijden western op de Texaanse manier. Er bestaat ook nog de Californische [of vaquero] stijl. Er zijn verschillen in tack, teugelvoering, enzovoort.
Korte uitleg: https://en.wikipedia.org/wiki/Vaquero#Modern_America

Waarschijnlijk heeft TS zoveel negatieve reacties gekregen omdat de California stijl in Nederland erg onbekend [maakt onbemind..] is en er een hoop misverstanden over bestaan.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 14:55

Thanks voor de reactie!

Ik lig niet zo heel erg wakker van de soms wat negatievere reacties hoor, ondertussen net mn 3e show gereden en daar 3e in hand geworden (1e keer voor ons beide), 2e in de green 2 gait roadhack, 1e in de green 2 gait pleasure, 1e in de green 3 gait roadhack, niet geplaatst in green 3 gait pleasure omdat ze verkeerd aansprong (ze was moe, het was 32 graden) EN ik ben reserve champion geworden van de green klasses!

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:23

Goed zeg. Gefeliciteerd Cubalibre :-)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 21:52

Thanks! Ben erg blij met lnze prestaties :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:19

Ik moet zeggen dat ik inderdaad even moet wennen aan het beeld, in de oprichting qua hoofdhouding maar...ik heb je filmpjes een aantal keer bekeken en ik zie een paard wat veel meer draagt dan de gemiddelde Quarter en wat daarnaast ook veel natuurlijker overkomt, ik zie een rustige hand met een onconventioneel maar wel keurig stang gebruik.
Ik zie een vriendelijke ruiter en een tevreden paard.
Persoonlijk zou ik ook inderdaad iets meer lengte in je been willen zien maar, indien dit medisch voor jou niet haalbaar is dan moet je lekker zo doorrijden. Comfort en veiligheid voorop!

Waar ik wel benieuwd naar ben is de gedachtegang achter de hoofd/halshouding zoals jullie rijden; weet jij dit en zo nee, zou je dit eens aan je trainer willen vragen?
Ik wens je heel veel succes met je prachtige merrie, gezien de showresultaten en het fijne beeld gaat dat ongetwijfeld goed komen!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 14:48

Als 1e: Dank je wel voor je post! Ik rij ondertussen al een tijdje met mijn beugels op 1 gaatje langer en dat gaat goed. Langer dan dit ga ik niet doen vanwege mijn rug in combinatie met een beknelling in mijn rechterbovenbeen, als ik dat wel zou doen word het onverantwoord want als mijn been besluit niet mee te werken (en dat merk ik vaak pas veel later!) dan heb ik n probleem en wil ik wel graag net wat druk onder mn voet hebben ;)

Ik weet de gedachtegang wel min of meer maar zal het haar nog eens een keer vragen! We hebben het er n aantal maanden geleden over gehad maar moet ook zeggen dat we zo lekker aan het trainen zijn dat ik er eerlijk gezegd niet eens meer bij stil gestaan heb dat er mensen in NL kunnen zijn die net dat stukje dieptegang zouden willen hebben :D

Word dus vervolgd!

Voor de liefhebbers kan ik evt wel kijken of ik in dit topic nog wat linkjes kan/mag plaatsen van mn afgelopen show, als dat niet kan/mag open ik gewoon een nieuw topic (en plaats dat hier de link ;))