[WN] DRHA Reining fever

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: DRHA Reining fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:09

Wow die kan rijden Sevke! Heel gaaf. Ik rij sinds kort wat fanatieker reining, ik heb het geluk een super western stal met hele goede reiningbodem om de hoek te hebben en daar een heel leuk bijrijdpaard gevonden. Heb ook heel goed les nu. Als ik dan filmpjes als dat zie, vind ik dat zo knap! Het ziet er altijd zo "makkelijk" uit, terwijl je weet dat je ondertussen echt je handen vol kan hebben. Dat is natuurlijk ook wat je wil zien, maar echt superknap als je het op die leeftijd al zo voor elkaar hebt.

En tsja, dan kunnen je ouders wel een duur paard kopen maar als je niet kan rijden kom je nog nergens. Die meiden hebben echt wel talent hoor. Duur paard of niet...

Ik denk dat in deze discussie de eventers/dressuurruiters/springers en reiners het nooit eens zullen worden. Die sporten zijn zo anders. Ik zie eigenlijk geen wereldschokkende dingen in het filmpje van de jeugd. Het is ook maar net wat je gewend bent om te zien denk ik. Gister een stukje WEG dressuur gekeken en dat vind ik er persoonlijk heel zwaar uitzien, terwijl de dressuur ruiters de reining er weer niet uit vinden zien. Ieder z'n ding en gewoontes, toch?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:50

Nimroid en Gilles zijn zeker goede jeugd ruiters maar eerlijk is eerlijk, die hebben ook beste paardjes onder hun kont hé!?
In België zijn trouwens meer jeugd ruiters die het erg leuk doen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:53

in Nederland hebben we ook Zoey kant, Alissa leloux (hoewel die dit jaar niet meer echt heeft geshowt) en Giomani Puts. ok, hebben wel ook verschillende en goede paarden maar je moet het er wel nog uit rijden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:03

Ik heb vroeger op de manege toen ze een jaar of 10 was denk ik nog bij Giomani in de les gereden :')
En nu staat mijn bijrijdpaard bij haar op stal. Grappig hoe je elkaar dan weer tegenkomt. Ze heeft inderdaad goede paarden maar je moet het er ook maar uit rijden. Ik vind het knap in ieder geval.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:32

En dan hebben we ook nog Nuith Linthorst, die sinds kort niet meer in de jeugd thuishoort maar die wel over een flinke dosis talent beschikt!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:13

Heeeeele flinke dosis zelfs!