[WN] Gucci de drie jarige (b)engel helemaal vrij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:51

Kimvicious schreef:
Thanks Rachel_x !

Verder, wat eerder aangegeven is hoeft niet herhaald te worden. Het punt is duidelijk en das knap voor mensen die alleen een paard op foto kunnen beoordelen. Nergens staan mijn plannen er hoe veel hij moet doen en hoe vaak.
Zoek. Een. Hobby. Hier zou ik het over dat onderwerp graag bij laten.

Vriendelijk bedankt.

sorry TS, ik denk dat jij beter een andere hobby kan zoeken, 1tje die van plastic is of zo... O:)

zivazoef

Re: Gucci de drie jarige (b)engel helemaal vrij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:09

Een paard kan pas spieren kweken als hij daar genoeg vet voor heeft. Laat hem eerst bijkomen van zijn groeispurt en begin er dan pas aan. Hij is er echt nog niet klaar voor

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:25

TS je reageert niet echt volwassen op goed bedoelde adviezen :\

Ook mijn reactie was om gelijk nogmaals de tekst te lezen hoe oud dit paardje eigenlijk was omdat het zo iel oogde.
Je paardje is nog niet toe aan gereden te worden al zullen uitstapstukjes echt niet zo'n probleem zijn, eerlijk gezegd ben ik minder blij met het longeerwerk want jong spul moet rechtdoor en niet alsmaar op een cirkel rond lopen, de gewrichten hebben dan veel te lijden.

Ik ben blij dat je zelf ook inziet dat er meer vlees op moet en daar ook mee bezig bent.
Verder is een boomlooszadel bij dit paardje ook een heel goed idee.

Al met al lees ik uit je berichten dat je toch heel bewust bezig bent met je paardje en ga ik er vanuit dat je het rijden heel rustig op pakt.
Nu wat zadelmak maken, liefst zoveel mogelijk rechtuit kwa werk, en dan met een goede zomer , kun je in het najaar vast met een vollere pony , rustig beginnen met rijden.

En de eerste keer erop is zeker een geweldige ervaring :j

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:36

spatter schreef:

Ook mijn reactie was om gelijk nogmaals de tekst te lezen hoe oud dit paardje eigenlijk was omdat het zo iel oogde.
Je paardje is nog niet toe aan gereden te worden al zullen uitstapstukjes echt niet zo'n probleem zijn, eerlijk gezegd ben ik minder blij met het longeerwerk want jong spul moet rechtdoor en niet alsmaar op een cirkel rond lopen, de gewrichten hebben dan veel te lijden.

Ik ben blij dat je zelf ook inziet dat er meer vlees op moet en daar ook mee bezig bent.

Al met al lees ik uit je berichten dat je toch heel bewust bezig bent met je paardje en ga ik er vanuit dat je het rijden heel rustig op pakt.
Nu wat zadelmak maken, liefst zoveel mogelijk rechtuit kwa werk, en dan met een goede zomer , kun je in het najaar vast met een vollere pony , rustig beginnen met rijden.

Hier ben ik het mee eens jong spul niet longeren maar lekker rechtuit laten lopen.
.
verder vind ik je pony een leuke kruising, ben benieuwd hoe hij zich verder ontwikkeld.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:47

Hee is dit in Overasselt? :D
Wat een aparte kruising zeg! Er is wel een gave kleur uit gekomen zeg!
Verder ga ik met het commentaar van Spatter mee. :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:46

Super dat hij het zo goed oppakt en super leuke pony :j Zo te lezen ben je nog niet van plan om echt aan het werk te gaan met hem en twee keer pw stappen lijkt me niet zon groot probleem..Vind wel dat hij wat mat oogt en er inderdaad niet super uitziet,qua gewicht vacht en uitstraling..Zelf heb ik hele goede ervaringen met your horse trace(te verkrijgen bij assiepassie hier op bokt)en met de balancer van je paard gezond en fit..Deze zijn in vergelijking met andere vitamine/mineralen supplementen echt veel beter is mijn ervaring,mijn paardjes zijn er op veel punten echt super van opgeknapt..Door bepaalde tekorten kunnen ze minder in hun vel komen te zitten en dat vullen deze mixen aan..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:55

spatter schreef:

Dat jong spul rechtuit moet lopen en niet op een circel,heb je zeker gelijk in ...maar geldt voor erg grote slappe en snelgroeiende jonge paarden,met een stokmaat van + 1.70.Niet voor een pony van dit voormaat.
Longeren moet je nooit langer dan een kwartier doen.Goed voor het gymnastiseren van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:58

De foto's zien er vriendelijk uit naar je pony (die vriendelijkheid zou je best mogen uiten naar de mensen die hier goedbedoelde tips geven!) en je hebt een hele mooie pony om te zien.

Wel vind ik hem ook nog erg puppy ogen. En ja, even 'laten staan' kan een wereld van verschil maken. Als hij nog zo druk bezig is dat hij zo veel energie nog kwijt is aan het spelen op de wei, dat je daar al voor bij moet voeren, zou mijn keuze echt niet zijn om hem dan ook nog 'aan het werk' te zetten. Ook al is dat 'maar' 2x in de week, het is een gup van 3 jaar oud, en daar is 2x in de week ook best intensief voor. Voor jou niet, maar voor de pony wel.

Ik heb zelf het verschil ook gemerkt met mijn pony. Toen ik haar als 4 jarige kocht, leek ze ook al 'af genoeg' om erop te kunnen zitten. Maar als ik nu foto's én filmpjes vergelijk van het rijden toen ik d'r net had (dus op haar 4 jarige leeftijd) en nu (bijna 7 jaar, dus 3 jaar later) ben ik blij dat ik destijds maar even ben gestopt en gewoon even heb laten staan, puppy laten wezen en de tijd heb genomen om d'r eerst even 'af' te laten worden. Het is nu geen puppy meer en dat merk je met het rijden ook, dat het dan ook veel makkelijker voor het paard zelf is om te dragen en te lopen.

Wat je met deze adviezen doet moet je zelf uiteraard weten, maar iedereen afkatten met de mededeling 'zoek een geit, ga mekkeren, zoek een hobby'.. Het is niet bedoeld om je af te kraken, dus doe dit ook niet naar een ander. De adviezen over jonge paarden komen meestal niet van de eerste de beste penny die alle zielige paarden wil redden ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:08

weet je zeker dat hij echt 3 is? soms kloppen leeftijden wel eens niet en deze uk vind ik er als net 2 uit zien....

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:13

Leuke foto's en leuk paardje. Persoonlijk vind ik het zadel te groot, volgens mij heeft hij geen schoudervrijheid aan de voorkant en meer naar achteren leggen kan niet, want het komt al bijna tegen de heupbotten aan. Ik snap dat je langzaam aan wilt beginnen, maar ik zou hem naar dit goede begin lekker nog een hele zomer in de wei laten lopen en het in de herfst weer rustig aan oppakken. Dan is hij dit niet vergeten, maar heeft wel tijd gehad om te groeien. Veel plezier en succes met je paardje! Kan zien dat je veel van hem houdt!!!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:31

Als een kleuter vraagt of hij wilt roken, omdat het kind dat zo leuk vind doe je dat toch ook niet? :)*
Er zijn zoveel dingen die je nog kunt doen, die je pony ook leuk vind. Al eens aan wandelen gedacht? Ik had eerst gewacht totdat je paardje wat dikker is geworden :)

Aan de vacht te zien, zit er volgens mij ook niet helemaal wat goed ? Heb je haar al nagekeken?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:55

Roken is een beetje een raar voorbeeld, dat hoor je namelijk nooit te gaan doen :Y)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:23

Leuk dier, maar deze zou ik dus nog een jaar "laten staan". Zeker als ik lees dat je hem volgend jaar al met koeien zou willen laten werken, dan krijg ik haast een beetje medelijden met dat dier omdat dat niet past bij wat je eerder opschreef over rustig aan doen.
Heel veel succes met dit lieve jonge dier.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:26

Ik vind het een erg leuk beestje maar ik vind hem ook nog erg puppy. Persoonlijk had ik nog even gewacht met rijden, zeker als ik andere driejarige paarden zie die al beter zijn ontwikkeld. Ik vind dit echt nog te puppy om te gaan rijden eerlijk gezegd.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:33

Voor de duidelijkheid ik heb meer dan genoeg hobby's. Maar ik sluit me aan bij de meeste andere goedbedoelende bokkers. Je pony is nog niet af oogt echt nog jong, je zadel past echt niet beslaat een veel te groot deel van de rug. En sorry maar je bent er te groot voor binnen niet al te lange tijd.

Zeer zeker een aparte mooi kruising etc. Maar veel plezier en succes met hem wat je er ook mee gaat doen.

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:38

Leuke pony :) maar ik sluit me ook aan bij de rest. Je reactie is ook wel een beetje apart ze proberen je te helpen

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:59

Wat een prachtig dier heb je daar!
Verder zou ik hem nog even lekker een jaartje laten groeien. Hij ziet er nog puppy uit, zeker voor het gewicht dat hij moet dragen (sorry als het kwetsend overkomt..) Misschien is vd wel leuk om intussen te doen :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:42

knetterhard schreef:
Als een kleuter vraagt of hij wilt roken, omdat het kind dat zo leuk vind doe je dat toch ook niet? :)*
Er zijn zoveel dingen die je nog kunt doen, die je pony ook leuk vind. Al eens aan wandelen gedacht? Ik had eerst gewacht totdat je paardje wat dikker is geworden :)

Aan de vacht te zien, zit er volgens mij ook niet helemaal wat goed ? Heb je haar al nagekeken?

ik vind hem er ook niet gezond uitzien,zou mij niets verbazen als er wormen in zitten

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:47

Leuk dier! :) ik vind hem vrij jong tonen, maar ik denk toch echt dat de eigenaresse het beste kan inschatten wat die aankan. Die kent hem tenslotte het beste. Vele reacties zijn goed bedoeld maar komen toch niet altijd even vriendelijk over ;). Vind het een leuke pony, echt waar, maar denk dat een jaartje laten staan niks kwaad kan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:54

Batlow schreef:
Roken is een beetje een raar voorbeeld, dat hoor je namelijk nooit te gaan doen :Y)

Auto rijden dan? Dat zou mijn zoontje van 7 best willen, maar mag hij nu nog niet.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:34

Charaz schreef:
Batlow schreef:

Auto rijden dan? Dat zou mijn zoontje van 7 best willen, maar mag hij nu nog niet.

Dit bedoel ik er dus mee te zeggen :j, had niet zo snel een ander voorbeeld voor ogen :).
Een paard hoort in deze periode met dit mooie weer, allang te zijn verhaard.. misschien eerst even checken hoe en wat?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:48

Oh, jee, dan zijn al mijn paarden verschrikkelijk ongezond want geen van de 4 zijn al helemaal door hun winterhaar heen.
Mensen niet overdrijven :roll:

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:16

Mijn 2 paarden zijn ook nog niet door hun vacht heen..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:11

spatter schreef:
Oh, jee, dan zijn al mijn paarden verschrikkelijk ongezond want geen van de 4 zijn al helemaal door hun winterhaar heen.

dat is niet normaal hoor....of ze moeten ook 28 zijn en cushing hebben ,dan mag het....anders vind ik het geen goed teken.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:57

geerke schreef:
spatter schreef:

dat is niet normaal hoor....of ze moeten ook 28 zijn en cushing hebben ,dan mag het....anders vind ik het geen goed teken.

Onzin het ene paard verhaart sneller dan het andere. De ene mens loopt ook sneller in een t-shirt als het 15 graden is terwijl de andere dit pas bij 25 graden doet. Bij ons staat er ook 1 die al jaren laat is met verharen en ze mankeert verder helemaal niets. Dit paard is ook nog erg iel dus dat het dan wat later is met verharen is niet zo gek dat is de bescherming van het lichaam om het warm te houden.