Swift schreef:Ik heb er vooral veel moeite mee dat er zonder cap gereden wordt, als jij hersenletsel oploopt loopt je baby ook erg veel risico.
Het risico om hoog zwanger op een paard te stappen is ook een risico dat ik zelf nooit heb genomen, ik heb ook een erg brave Haflinger maar ik ben zelf een keer met paard en al gevallen (pony vloog uit de bocht) en heb twee keer iemand met paard en al zien vallen (eentje vanuit stap door een rare struikel actie). Dat is ook een risico wat je loopt als je gaat rijden.
Je loopt inderdaad bij heel veel activiteiten risico maar ik vind persoonlijk wel dat je de plicht naar je baby hebt om, als je ervoor kiest om bewust een risico te lopen, de kans op letsel zo klein mogelijk te maken. Het dragen van een cap vind ik dan ook echt een must (vind ik altijd maar al helemaal in dit soort situaties).
Dat is dus een eigen keus. TS rijdt ook western en over het algemeen nemen we weinig risico's en hebben zeer goed opgevoede paarden. Je kan wel zeggen dat het een paard blijft, maar ik ken heel weinig mensen die tijdens gewone training een ongeval hebben gehad. En bij wie wel, was het idd meteen ernstig. Maar dat aantal is zo klein en te verwaarlozen tegenover het aantal auto, fiets etc ongelukken.
Mijn zeer ervaren en goede gyn vond het geen probleem. Een baby zit behoorlijk goed en loopt minder risico's dan de moeder.
Daarnaast stapt TS na de bevalling er ook weer op, net als vele moeders en dan loop je nog dezelfde risico's waarbij je kind(eren) hun moeder kunnen verliezen of iets anders.....
TS heeft dit paard al enige tijd en gaat ook NIET op haar andere paard zitten waarbij ze dit risico niet durft te nemen. Ze stapt wat en paard heeft dr kop bij de ruiter.
En al gaat ze achterste voren zitten, dan nog is het een eigen keus.