[WN] 37 weken zwanger maar ik kom er nog op :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:11

Superpony : het enige wat ik heb gehoord is dat ik een iets dikkere kop heb gekregen haha :')
Met mijn vriend gaat het redelijk, móet nog wel lang revalideren voor hij weer zelfstandig kan lopen zonder krukken..

Ann jaaa ze is mooi hè <3 zo moeder zo zoon toch :D
Storm ja als je bekken problemen hebt is het praktisch onmogelijk geloof ik om er nog op te gaan.. Lijkt me echt vervelend..!

Stoer van Alice naber haha maar dat zie ik mezelf toch niet doen! hou het wel bij stap :p
Jo1994 daar hopen we op haha!

Swift ook bedankt voor je reactie, ieder zo z'n mening natuurlijk!

Achterom

Re: 37 weken zwanger maar ik kom er nog op :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:15

Het ziet er fijn uit, heerlijk dat je nog even kunt genieten zo!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:23

Jey vief, lekkere foto's. Viva is ook gewoon een schatje en ik kan het weten!

Ik ben benieuwd naar de kleine hummel.

Hier op stal meerdere zwangere dames die nog gewoon door reden tot dat ze moeste bevallen. Die deden alles nog, stap draf gallop. Wel in mindere maten natuurlijk.

Op Mara zou ik ook npg durven. Nash weet ik zo net nog niet :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:53

Swift schreef:
Ik heb er vooral veel moeite mee dat er zonder cap gereden wordt, als jij hersenletsel oploopt loopt je baby ook erg veel risico.
Het risico om hoog zwanger op een paard te stappen is ook een risico dat ik zelf nooit heb genomen, ik heb ook een erg brave Haflinger maar ik ben zelf een keer met paard en al gevallen (pony vloog uit de bocht) en heb twee keer iemand met paard en al zien vallen (eentje vanuit stap door een rare struikel actie). Dat is ook een risico wat je loopt als je gaat rijden.
Je loopt inderdaad bij heel veel activiteiten risico maar ik vind persoonlijk wel dat je de plicht naar je baby hebt om, als je ervoor kiest om bewust een risico te lopen, de kans op letsel zo klein mogelijk te maken. Het dragen van een cap vind ik dan ook echt een must (vind ik altijd maar al helemaal in dit soort situaties).

Dat is dus een eigen keus. TS rijdt ook western en over het algemeen nemen we weinig risico's en hebben zeer goed opgevoede paarden. Je kan wel zeggen dat het een paard blijft, maar ik ken heel weinig mensen die tijdens gewone training een ongeval hebben gehad. En bij wie wel, was het idd meteen ernstig. Maar dat aantal is zo klein en te verwaarlozen tegenover het aantal auto, fiets etc ongelukken.
Mijn zeer ervaren en goede gyn vond het geen probleem. Een baby zit behoorlijk goed en loopt minder risico's dan de moeder.
Daarnaast stapt TS na de bevalling er ook weer op, net als vele moeders en dan loop je nog dezelfde risico's waarbij je kind(eren) hun moeder kunnen verliezen of iets anders.....
TS heeft dit paard al enige tijd en gaat ook NIET op haar andere paard zitten waarbij ze dit risico niet durft te nemen. Ze stapt wat en paard heeft dr kop bij de ruiter.
En al gaat ze achterste voren zitten, dan nog is het een eigen keus.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:54

VivaLaVida schreef:
Superpony : het enige wat ik heb gehoord is dat ik een iets dikkere kop heb gekregen haha :')
Met mijn vriend gaat het redelijk, móet nog wel lang revalideren voor hij weer zelfstandig kan lopen zonder krukken..

Ann jaaa ze is mooi hè <3 zo moeder zo zoon toch :D
Storm ja als je bekken problemen hebt is het praktisch onmogelijk geloof ik om er nog op te gaan.. Lijkt me echt vervelend..!

Stoer van Alice naber haha maar dat zie ik mezelf toch niet doen! hou het wel bij stap :p
Jo1994 daar hopen we op haha!

Swift ook bedankt voor je reactie, ieder zo z'n mening natuurlijk!

Oke, dan zal dat het wel zijn. Ik vind dat je bij sommige mensen ziet dat ze iets zachts krijgen. hahaha, maar softy wordt je vanzelf wel als het er is :)
Sterkte voor je man, stom ongelukje. Als ie maar klaar is met revalideren als hij erachteraan moet rennen :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:57

Ik ken VivaLaVida idd al een hele poos en viva is echt uber uber uber braaf. Ik zie het probleem niet zo.

Moet je eens bij mij op stal kijken. Je wordt dood gegooit met zwangere vrouwen die lekker paardrijden. Ja net cap, maar maakt dat verschil voor de baby imo niet...

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:01

Ik heb ook zo lang gereden toen ik zwanger was, en ik heb zelfs geen cap. :D
Echt mooie foto's VLV ! En zo'n bescheiden buikje, je past vast snel weer in je oude broeken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:06

Het is inderdaad haar eigen keuze. Wel of geen cap. Wel of niet hoogzwanger op een paard gaan zitten. Ik vind het echter niet stoer, eerder een beetje dom.

Ik heb bij de eerste tot 20 weken gereden, toen kreeg ik een buikje. Volgens mijn arts was het vanaf dan extra risicovol omdat je vanaf het moment dat je buik begint uit te steken kans krijgt op stomp trauma (? Woorden van de arts) bij een val. Daarvoor is je kind nog een klein zwemmend vruchtje goed beschermd tegen stoten door vruchtwater.

Je bent in je leven maar heel even zwanger en ik vond het persoonlijk geen hele grote opgave om voor mijn kindje een poosje niet te rijden. Van wandelen word je ook fit. Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik dus helemaal niet meer op het paard gezeten.

Desalniettemin, mooie foto's.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:07

Super gaaf TS ik ben zoooooooo jaloers op je :D ..
ben zelf 13 week zwanger maar begin geloof ik nu al bekkenklachten te krijgen ben dus bang dat ik vanaf nu beter niet meer kan paardrijden , baal zo ontzettend want ik wou nog zolang door rijden !

Geniet er daarom extra van want ik denk dat er nog meer dames jaloers op jou zijn :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:23

[***] schreef:
Het is inderdaad haar eigen keuze. Wel of geen cap. Wel of niet hoogzwanger op een paard gaan zitten. Ik vind het echter niet stoer, eerder een beetje dom.

Ik heb bij de eerste tot 20 weken gereden, toen kreeg ik een buikje. Volgens mijn arts was het vanaf dan extra risicovol omdat je vanaf het moment dat je buik begint uit te steken kans krijgt op stomp trauma (? Woorden van de arts) bij een val. Daarvoor is je kind nog een klein zwemmend vruchtje goed beschermd tegen stoten door vruchtwater.

Je bent in je leven maar heel even zwanger en ik vond het persoonlijk geen hele grote opgave om voor mijn kindje een poosje niet te rijden. Van wandelen word je ook fit. Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik dus helemaal niet meer op het paard gezeten.

Desalniettemin, mooie foto's.

Je kent de ts niet, dus niet oordelen. Ze doet niet stoer,ze is gewoon even lekker ontspannen op haar brave pony gaan zitten.Daarnaast hebben western ruiters veelal gewoon een andere benadering en denkwijze. Dat zie je ook af aan de vele brave paarden die goed luisteren. En dom is heel kort door de bocht.

Het gaat ook helemaal niet om het ervoor over hebben, dat is ook weer een vooroordeel over iemand die je niet kent en daar gaat het gewoon niet om.

Elke arts is anders. Ik kwam wekelijks bij mn gyn en was behoorlijk medisch en die vond het prima. Behalve in een periode dat ik even niks mocht, maa dat stond er totaal los van. Ons paardje toen was ik rond de 5 maanden zelf wel klaar mee, maar met huidige pony was ik vast langer doorgereden.

Het is heel belangrijk om je dagelijkse dingen gewoon te doen en vooral lekker ontspannen te zijn etc. Daarom laten ze moeders ook niet graag tijdens de zwangerschap cold Turkey stoppen met roken bijv.

Mensen moeten niet zo snel iets roepen, laat mensen gaan en oordeel niet zomaar over dingen die je niet weet en mensen die je niet kent. Niet iedereen is bang, of heeft paarden die niet braaf zijn etc.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:27

Janne zo zie je maar weer dat de ééne arts de andere niet is.
Mijn gyneacoloog vond het juist prima dat ik bleef sporten en had helemaal geen bezwaar dat ik paard reed.
Ik heb 3 x keizersnede gehad en hij zei steeds "Hoe fitter jij de operatie in gaat, des te sneller ben je weer genezen" en het was een feit dat ik binnen de korste keren weer rond liep en na 4 weken weer paard reed, ook met toestemming van de arts.

Mijn kinderen hebben er in ieder geval niks van geleden, wel heb ik maar één amazone overgehouden, de andere 2 hebben niks met paarden, dus dat hobbelen heeft daarin niet geholpen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:32

Met stoer bedoelde ik de gemiddelde reacties in dit topic

Verder wordt het gewoon afgeraden om risicovolle sporten te beoefenen als je zwanger bent, en schokken zoals bij paardrijden ed te vermijden

Maar goed, als het superpony ook al verstandig lijkt om rustig door te roken als je zwanger bent worden wij het nooit eens. Het wordt namelijk sterk aangeraden voor de gezondheid van je kind om al te stoppen met roken voor je zwanger wilt worden

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:34

Totdat je valt en er iets gebeurd met je baby. Dan heb je je leven lang spijt.. Had ik maar niet....

Ook al is het nog zo'n superbraaf dier. Het blijft een onnodig risico die je bewust neemt met alle gevolgen van dien....

En over het roken, ik snap volkomen dat het veel stres met zich mee kan brengen als je stopt. Ik zal de laatste zijn die boos zal worden als iemand nog af en toe rookt tijdens de zwangerschap. Ik ben na mijn positieve test wel onmiddelijk gestopt en heb geen sigaret meer aan geraakt tot vier maanden na de geboorte. En heb geen seconde moeite gehad. Voor mij was het zwanger zijn een behoorlijke stok achter de deur om te stoppen. Maar sta nog versteld van mezelfd dat ik dat zo kon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:44

Ik ben niet het type dat luistert naar wat zomaar iemand roept, dus ik zou zeggen, zoek het maar op

Je kan ook stoppen met roken zonder stress dmv therapie of pleisters, ik snap het vergelijk met paardrijden niet zo.

Ik snap ook niet dat je voor die 9 maanden die om zijn in een zucht niet gewoon genoegen kan nemen met even niet paardrijden

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:47

Janne, ik ben echt meteen gestopt toen ik de 1e keer zwanger was, dus rookte bij de zwangerschap van onze zoon al een jaar niet meer. Ben gestopt van 1 op andere dag en rook nu hij 17 is nog steeds niet. Ben juist gezonder gaan leven.

Het is zo dat er mensen zijn die veel roken en dan zegt een arts dat ze moeten stoppen. Net als wat Spatter zegt, wordt er dan vaak voor een middenweg gekozen waarbij iemand wat minder probeert te roken. In een keer stoppen lukt sommigen niet, dus geeft ze stress en het schijnt dat hoe meer mensen dat zeggen, hoe moeilijker het wordt.

IK zou het niet doen.

Ik vond zelf autorijden op het laatst eng worden. Juist die gordel bij je buik vond ik 10x niks en ruim 17jaar terug kwam niemand met een oplossing, dus deed ik hem zelf in allerlei bochten.Ook als ik op het laatst ernaast zat.

En ik zeg ook eerlijk dat ik met 5 maanden stopte met rijden, want je kent je paarden. Maar na de bevalling was ik dus bang en heb bijna een jaar amper gereden.
Maar in de 35 jaar dat ik paardrijd heb ik nooit iets gehad. 2 maanden terug heb ik op de SEH gelegen door een ongeluk met een paard aan de hand. Tja............Maar als je dat over al die jaren uitspreid....Ik denk dat er mensen zijn die vaker in huis vallen of met de fiets etc.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:49

9 maanden niet autorijden niet fietsen niet snel ff de trap oprennen.. leven in een glazen bubbel!! :D

Gelukkig kijken verloskundigen en gynaecologen hier anders tegenaan!

Ik mocht willen dat ik zo mn zwangerschap lekker door kon komen en gewoon mn dingetjes kon blijven doen! T is je gegund viva en gewoon lekker van genieten!! :D

Ik ga wel voor jou in die glazen bubbel zitten hihi.. zit ik toch al :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:54

janne, dat jij een andere mening hebt, prima. Maar zoals meer mensen melden, gynaecologen zeggen vaak iets anders en daar loop je echt niet zomaar.
De manier waarop je steeds weer moet zeggen dat je niet snapt dat iemand het er niet voor over hebt, klinkt alsof je iemand slecht vindt en dat is totaal niet zo. Het is juist goed om dingen te doen en de meesten mensen stoppen echt als het niet goed voelt, ze geen vertrouwen meer hebben etc.
Ik heb echt moeite moeten doen voor mijn kind en dan past zo een opmerking me echt helemaal niet. Oordeel gewoon niet als je mensen niet kent en dingen niet weet.

TS heeft gewoon een paar rondjes veilig en goed gestapt. Ze voelt zich prima. En de volle 9 maanden kan amper, want je weet het meestal niet 9 maanden lang en de eerste tijd kunnen de meeste mensen sowieso rijden.

Meeste westernruiters stoppen eerder, omdat de buik niet meer past ivm de knop.

Maar goed,w e zijn allemaal slecht en hebben niks voor ons mooiste kind over, bedankt Vraag maar aan de ts hoe een ongelukje van vaders in een heel klein en stom hoekje kunnen zitten. Over voorzichtig zijn gesproken...........

Vivalavida, jammer van je leuke topic en super foto's!!!!!!!!!! Lekker doen waar je zin in hebt.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:00

Ts super dat je nog op je paard een paar rondjes stapt. Idd eigen keus
Waar ik wel een beetje van opkijk zijn de reacties van de western ruiters hier... wij zijn heel anders en gaan anders met onze paarden om bladiebladiebla...
Hallo.... we rijden toch echt allemaal op een paard die kan schrikken en iedere mom to be mag en kan dan zelf bepalen of ze er op stapt ja of nee, western of niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:01

zullen we het even bij de paarden houden ipv over roken en weet ik veel wat allemaal? :D

Vind het overigens wel ver gaan om me dom te noemen, ik respecteer ieders mening hoor, maar doe dit dan andersom ook, al ben je het er niet mee eens.
Mijn verloskundige zei ook, zo lang je het vertrouwt en aankunt gewoon lekker rond blijven stappen hoor!
Mijn andere paard rijd ik inderdaad niet, als die een fout maakt wil ik haar meteen kunnen corrigeren en dan ga ik dus toch weer zwaarder trainen :+ ook zij zal niet gauw gekke dingen doen hoor maar is toch anders dan Vief :)

Kan wel gaan vertellen dat Vief een zeeeer goed opgevoed paard is en we haar al jaren hebben etc maar ik begrijp andermans meningen ook wel, maargoed het is mijn keus, laten we het daarbij houden! Niet zon zin in een heel discussie topic, het gaat om mijn paarden en eens worden we het toch niet!

ah thinka :(:)
sevke ik hoop dat ik inderdaad weer snel in mn normale kleding kan... mis ze!! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:06

Superpony dus ik mag geen andere mening hebben maar jij wel? Ik vind hoogzwanger op een paard zitten gewoon onbegrijpelijk. Ik heb in de topictitel of openingspost nergens zien staan: graag alleen halleluja reacties
En al stond dat er, dit is een openbaar forum.

Laatste keer dat ik van een paard ben gevallen was van mijn superbrave oude merrie, vanuit stap nog wel. Terwijl ik veel op jonge paarden rij. Ongeluk zit idd in een klein hoekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:08

Je kunt ook gewoon een andere mening toegedaan zijn [***].

mvkesteren90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:17

Wat een mooie plaatjes zeg!
Fijn dat je nog lekker een beetje rond kunt stappen.
Succes met de laatste weken en dan lekker genieten van je kleine.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:22

Heerlijk toch als je nog zo kunt rijden. Natuurlijk is het een risico, maar dat is het altijd. Als je aldoor maar stil moet staan bij wat er verkeerd kan gaan heb je geen leven meer.
Zelf ben ik met 27 weken gestopt, maar meer omdat ik harde buiken kreeg steeds na het rijden. Mijn merrie is nog nooit zo lief geweest als in die tijd. En ja, ze had kunnen struikelen, maar dat is niet gebeurd. Net zoals TS er niet vanaf is gestuiterd.

TS: succes met de laatste loodjes en geniet er nog lekker van. Ook van je paarden. :)

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:23

inderdaad een andere mening. Moet dat alleen maar in jouw voordeel zijn? Wat had je dan verwacht, dat je alleen positieve reacties zou krijgen? Kom op zeg....

Dat een verloskundige zegt dat je nog makkelijk op een paard kan stappen, wat een raar advies. Zij als geen ander weet wat er kan gebeuren.

Ik kan genoeg andere sportieve bedenken wat je kunt doen, in ieder geval veel minder risicovol.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:26

Pfff dat zegt de ts toch nergens :')...... dat het in haar voordeel moet zijn?

Maar respectvol blijven zou netjes zijn ipv iemand voor dom uitmaken die een andere mening heeft...

Het gaat erom dat er gelijk zo over doorgezaagd wordt...