Lara_Silver schreef:Deze foto's doen me denken aan mezelf een aantal jaar terug. Had ook zo'n goedkoop zadel gekocht, wat net zo slecht lag als de jouwe en was er destijds ook helemaal blij mee. Gelukkig heeft bokt me de ogen geopende en ligt het nu in de garage met een dikke laag stof. Meid je zadel druk verschrikkelijk op zijn schoft en schouder en komt vanachter omhoog. Dat dit vanaf de foto's al te zien is, is geen goed teken. Daarbij vind ik het geen westernrijden, op één hand terwijl het neckreining nog niet eens bevestigd is en de aanleuning te wensen over laat. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een goede (!) zadelmaker die je een leuk tweedehands zadel kan verkopen dat goed past, want hiermee ga je problemen krijgen. Zouden een paar echte lessen westernrijden niet wat voor je zijn? Je paard doet namelijk erg zijn best, dat is te zien vanaf de foto's. Ik weet zeker dat met goede begeleiding je dadelijk een echte westernhaflinger hebt.
IK ga hier in mee, je hebt ene super leuke en lieve haflinger, maar haal dat zadel van zijn rug want hij drukt daardoor ook echt steeds zijn rug weg, hij loopt geen een keer netjes ontspannen. Western rijden is niet even een zadel erop en rijden maar. ten eerste zul je dan ook je teugels losser moeten laten , maar dat zou ik ook in het andere rijden doen, je hebt veel te veel druk in de mond van je paard.
Neem goed les in western of in dressuur. dressuur is altijd de basis ook voor het western, ook met dressuur hoort je paard op de teugel in de hals te sturen en niet zoals vele denken op het bit, dus leer rijden met een indirecte teugelhulp en op je zit.