[WN] Mijn Eerste stapjes in de westernwerel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: Mijn Eerste stapjes in de westernwerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 08:55

Pardon: wie zegt dat ik geweldig ben ??? ik zeker zelf niet....ik weet er alleen wel genoeg vanaf na 22 jaar western meedraaien....en ik heb zelf ook working cowhorse gereden en wat teampenning....ik noem mezelf toch echt geen cowboy... kritiek mag nooit op bokt...that's life....

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:33

Nou zo lang het opbouwende kritiek is, heeft de TS er vast geen moeite mee, sterker nog volgens mij vindt zij het wel prettig om goede tips te krijgen. Maar iedereen hier probeert haar voornamelijk te helpen ipv af te kraken, je kunt toch moeilijk beweren dat jij vriendelijke tips geeft hier. Dus probeer het eens iets vriendelijker de volgende keer. Dat is echt net zoveel typewerk! Kost je niks extra's. En nogmaals, ik geloof echt geen seconde dat de TS de term "cowboys" negatief of denegrerend gebruikte.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:17

Dus wanneer je zegt wat er niet goed is mag dat niet ? hoe moet ik dat opbouwend zeggen dan ??? Sorry, daar ben ik niet zo goed in....als er iets goed gaat zeg ik dat ook heus wel, ik vond er gewoon niet echt iets goeds inzitten....moet ik dan mijn mond maar houden ?? Mogen er alleen maar goede berichten geplaatst worden? Volgende foto's zullen vast beter zijn en wanneer dat zo is kan ik wellicht wél iets"opbouwends" zeggen. Ik bedoel het helemaal niet om "af te zeiken" maar blijkbaar kijk ik kritischer ernaar dan de rest...

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 21:34

Bedankt Rebel_gloe: klopt, er moet nog veel gewerkt worden.
Maar ik rij nou 5 x per week 3 quarters per dag al Van eind november dus komt wel goed.
Ik heb ondertussen geleerd om met een losse teugel te rijden, maar ook met een contact teugel.
Omdat de eigenaar wel wil dat ze ook compact gereden worden en vooral hun achterhand leren te gebruiken.
Omdat ze allemaal nogal hebben geleerd vooral op de voorhand te lopen.
Ik ben ondertussen ook overgestapt naar 1 lesgever die vooral bezig is met cutting en cattle penning.

De eigenaar zelf helpt mij ook 3 x per week en geeft ook al jaren les.
Wat betreft dat draaien, oké dat was gewoon om het te ervaren, dat zit er ondertussen ook beter in.
Mijn benen zijn langer en ik zit nog relaxed.
Dus bedankt voor je antwoord, het komt zeker goed. Ik rij inderdaad niet met een Shanks Od.

El camino:Wat betreft de naam ' cowboy' , ben ondertussen op meerdere stallen geweest en mijn lesgever zegt het ook dus.
Ik vind het eerlijk gezegt ook hard van je om zo kortaf en sneppig te reagere. Ik zit er nog niet lang in dus ik weet toch ook niet dat ik mensen zoals jou zou beledigen ermee.
Je mag zeker commentaar en kritiek geven, hoe meer hoe beter.
Maar je breekt me alleen helemaal af, en je geeft me geen opbouwende commentaar waar ik daadwerkelijk iets aan heb.
Je posts zijn allemaal stuk voor stuk inderdaad nogal bitchy.
Ik hoop dat je zo geen les geeft, want dat is gewoon echt niet prettig.
Prima dat je het niet vind uitzien, maar iets is niet 100% negatief ;) er zijn altijd wel dingen die positief zijn.
Reacties als van, goh het ziet er nog niet helemaal goed uit, maar neem je les?
Je kan bvb ipv je teugels kort te nemen toch iets meer ruimte geven en vervolgens meer op been en gewicht rijden.
Nee jij zegt, NEEM JIJ WEL LES? IK ZIE HIER NIET GOED IN.

Dus AUB reageer in het vervolg deftiger of gewoon niet, want aan jou commentaar heb ik nu niets, en daar heeft niemand iets aan.
Gelieve ook niet meer te reageren als je niets fatsoenlijk te zeggen hebt.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:56

Jullie overdrijven wel enorm hoor....pfffffff jullie blijven doorzeuren over een post van mij....maar goed, gelukkig denken degene die ik lesgeef er anders over....haha, en degene bij wie ik de koeienclinics doe ook...... maar ik zei al, als de volgende foto's beter zijn kan ik wellicht wél iets anders zeggen.... ik vond gewioon dat je deed alsof je de paarden "trainde" en in mijn ogen beginje met rijden. Als je inleidende tekst wat duidelijker was geweest had ik je niet aangepakt als "trainer" maar als "beginnende ruiter". en ja, dan was mijn commentaar minder hard geweest. Nu vatte ik het op dat je de paarden western trained en dan ben ik harder in mijn commentaar. Maar goed....ik zal niks meer zeggen...om niet erg in een off-topic discussie te verzanden.....

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:01

Vraagje? Je zegt ergens dat de reining je niet ligt, maar dat je de kant van de koeien op wil?
Werken met vee is geweldig, maar omdat rij technisch correct te doen, zal je toch wel de reining moeten beheersen
Dat is de basis van het werk met vee

Verder wil ik je veel plezier wensen met het western rijden, het is echt verslavend!

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 11:04

Backup: Natuurlijk moet je rij technisch wel goed genoeg zijn om met de koeien te werken.
Reining ( wedstrijden ) liggen mij niet zo zeer.
De manier waarop vele zijn gereden spreken mij niet zo aan.

Bedankt

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:41

Reining de basis voor het werken met vee? Dat is nieuw voor mij.
Dat de basis voor alle disciplines hetzelfde is, ja dat lijkt me logisch. Of je nou cutting, pleasure, reining of barrel race rijdt :) je moet ergens beginnen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:11

Tja, de BASIS blijft altijd hetzelfde....welke sport dan ook, alleen het verdere trainen en verfijnen ligt een beetje aan de discipline, maar ik vind gewoon dat TS niet bij de basis begint...maar dat mag ik niet zeggen...ik leerde eerst normaal in de rondte rijden in 3 gangen, nageeflijk en daarna begonnen we pas aan side passes, kleine circkels, schouders wegzetten en daarna pas de spin, rollback en andere....En dat leer ik mijn klanten ook....zolang ze niet netjes in de rindte kunnen rijden leren ze er niks bij...

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:07

ElCamino schreef:
Dus wanneer je zegt wat er niet goed is mag dat niet ? hoe moet ik dat opbouwend zeggen dan ??? Sorry, daar ben ik niet zo goed in....als er iets goed gaat zeg ik dat ook heus wel, ik vond er gewoon niet echt iets goeds inzitten....moet ik dan mijn mond maar houden ?? Mogen er alleen maar goede berichten geplaatst worden? Volgende foto's zullen vast beter zijn en wanneer dat zo is kan ik wellicht wél iets"opbouwends" zeggen. Ik bedoel het helemaal niet om "af te zeiken" maar blijkbaar kijk ik kritischer ernaar dan de rest...

Als je wilt dat mensen ook echt naar je luisteren/je opmerkingen serieus zullen nemen, zul je je boodschap wat anders moeten verpakken. Op deze manier komt het niet aan, want ipv naar de inhoud te kijken, beginnen ze al te steigeren door de botheid van je reacties. Als je daar geen zin in hebt, zul je dit soort reacties wel vaker krijgen.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 22:51

Ik heb wel degelijk mijn basis, weliswaar niet in de western, maar ik rij 17 jaar.
Waarvan de laatste 6 jaar voor andere mensen,stallen etc.
Vind je commentaar nu wel erg grof worden hoor.
Ik kan heus wel stap draf en galop op 1 ritme.

AUB hou je commentaar nu maar voor jezelf

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 02:23

Backup schreef:
Vraagje? Je zegt ergens dat de reining je niet ligt, maar dat je de kant van de koeien op wil?
Werken met vee is geweldig, maar omdat rij technisch correct te doen, zal je toch wel de reining moeten beheersen
Dat is de basis van het werk met vee

Verder wil ik je veel plezier wensen met het western rijden, het is echt verslavend!

Ik doelde eigenlijk op deze opmerking.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:04

Wat is precies je vraag NRJ?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:35

Ik vind het nogal meevallen, er is 1 keer wat gepost door mij in het begin en daar blijft de TS over vallen. En de rest gaat vrolijk mee, die reacties ben ik gewend op bokt...iedereen die eerlijk is is gelijk een k*t, en wanneer ik nogmaals post om uit te leggen valt ze er wéér over....leg het naast je neer....

en blijkbaar bvat TS alles nu verkeerd op, en ík zie geen foto waarop het paard netjes nageeflijk in de rondte loopt met een losse teugel....en wanneer je zelf een goede basis hebt moet dat toch mogelijk zijn. Het zou een ander beeld geven als de TS dat soort foto's laat zien.Maar dat gebeurt ook niet.
Dan ben ik de eerste die wél een positief commentaar geeft.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 18:27

Dat komt, El camino, omdat je me gewoon gigantisch afzeikt met je woorden...
Nee ze loopt inderdaad niet fijn nagefelijk met lange teugel. Maar als ze dit 4 jaar nooit heeft gedaan, verwacht je dat ik een stijve hoog staande nek met vaste kaar netjes omlaag kan rijden dan?
Als je even in mijn topics kijkt met mijn eigen paarden , zie je dat ze wel netjes lopen ;)

Ik wil jou de mirakel ruiter die merrie wel eens effe na 1 x ermee rijden rond zien lopen aan de losse teugel hoor haha , op een afstand kan iedereen het altijdbeter.

Ik struikel over al jou posts, vind ze ongelofelijk arrogant en grof.

Wees zo eerlijk als je wil , maar geef opbouwende commentaar, en hou je grove commentaar voor jezelf.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:10

Backup schreef:
Wat is precies je vraag NRJ?

Je schreef dat reining de basis is voor het koeienwerk, dit is nieuw voor mij en heb ik nog nooit gehoord.
Dus ik ben benieuwd naar je toelichting :D

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:29

cirkels, stoppen, rollback en speedcontrol moet je onder controle hebben voor t werken met vee
Dat is in mijn ogen reining :+

kim1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:17

Ik zou ook heel graag willen western rijden, maar er is alleen geen western stal bij mij in de buurt :(

xdanieijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:29

Ik wil je alleen veel plezier wensen :) ben zelf ook overgegaan op Western ( al ongeveer 2 jaar) en was gelijk verslaaft!! ik heb nu mijn eigen quarter en paint haha :D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:42

Veel plezier!

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:30

Backup schreef:
cirkels, stoppen, rollback en speedcontrol moet je onder controle hebben voor t werken met vee

Aha op die fiets :+ Daar heb je wel gelijk in, zo had ik het nog niet bekeken ;)

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:38

NRJ schreef:
Backup schreef:

Aha op die fiets :+ Daar heb je wel gelijk in, zo had ik het nog niet bekeken ;)

:')

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 08:35

Ik zal niks meer zeggen, ik vind het niet grof maar gewoon de waarheid. En dat mag nooit gezegd worden.
Plaats nu eens een foto die wel netjes is, ik heb al gezegd dat ik dan heus wel iets positiefs kan zeggen maar tot nu toe zie ik niks...
Verder is je basis dus juist dat paardje laag en rond rijden, daar werk je dan toch eerst aan ipv aan alle andere oefeningen.... maar dat advies lees je overheen omdat je zo boos bent...

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 12:08

Jij leest over mijn commentaar heen ;), zoals ik al zei liet de eigenaar mij gewoon eens een draai doen om me te laten voelen waar ik naartoe moet gaan werken. Wat moet ik zeggen NEE L*L dat doe ik niet :p want een of andere bokker die ik nog nooit heb gezien zegt dat ik eerst laag en rond moet rijden, Kom op zeg, wees realistisch. je mag de waarheid zeggen. Maar er is een verschil tussen de waarheid zeggen en gewoon ronduit grof zijn. Bij jou eerder de tweede.
Ik rij haar niet laag en rond, ik rij haar nu gewoon met losse teugel, omdat ze ontzettend pised word ervan. Nu loopt ze gewoon ontspanne aan de losse teugel, en longeer ik haar met lange lijnen en passoa 3 x per week.
JA dit is wat de eigenaar wil, dus hier mag je ook je commentaar over bij houden.
Ik kan er ook een Shanks in steken als je dat liever wil? Dan loopt ze wel omlaag...
Maar dat doe ik gewoon niet. Ik ben totaal geen fan van zware bitten, in geen enkel geval.

k voel mij niet verplicht om speciaal voor goedkeuring van jou te krijgen, foto's te laten maken hoor.
Zodra er zijn zet ik ze er wel op.

Ik ben niet boos, allesbehalve hoor. Ik geef je gewoon een antwoord.
Jij voelt je gewoon geroepen om je frustraties uit te werken op enkele foto's ;).
Ik krijg elke dag te horen hoe blij hij wel niet met me is, omdat zijn moeilijkste merrie op 2 maand tijd van naar de ..gereden reinen ( andere merrie niet op deze foto) van bange merrie die steeds in paniek sloeg , naar relaxd paard die met losse teugel op 1 tempo gereden kan worden.
Mijn lesgever zegt me ook steeds dat ik mss nog veel moet leren, maar dat mijn gevoel ervoor goed zit.
Dus waarom zou ik me boos voelen om de commentaar van een of andere bokker .
Zal ik je anders even het email adres van eigenaar geven dan kun je daar nog wat klagen over 7 foto's die je van me gezien hebt?

Ps: je zegt steeds dat je je mond houd , wanneer hou je je mond dan eens?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:01

TS: Ik reageer op jouw reacties, niet meer over je rijden, ik reageer op jou! Doe niet zo verschrikkelijk grof tegen mij. Dat hoeft helemaal niet. Je bent wel erg vervelend aan het doen en haalt er dingen bij waar ik helemaal niet over begin...ik zeg niet dat je trainer tegen moet spreken, ik begin niet over andere bitten, ik hoef helemaal niks van de eigenaar of trainer, als jij nou eens je niet zo aangevallen voelt over van alles dan valt het best mee. En de draai "voelen", dat stond niet in je openingspost....dat kwam later.

Ik vraag gewoon om gewoon ándere foto's, je hebt helemaal mij goedkeuring niet nodig. Dat staat ook nergens, en IK gefrustreerd om wat foto's ???? Sorry hoor, maar dat slaat nergens op, ik denk dat jij een beetje gefrustreerd bent....sorry, maar blijkbaar voel je je dermate aangevallen dat je zo reageren gaat.

Trek je je altijd zoveel aan van wat iemand zegt ? Dan heb je nog veel te leren in het leven...Je bent wel erg extreem in je reacties naar mij hoor, en als het je niks uitmaakt, reageer dan niet meer....ik zeg al niks meer over je rijden, maar wél over je vreemde reactie naar mij persoonlijk!

(En ach, ik lees je andere topics zojuist, uit nieuwsgierigheid en ik zie dat je net zo reageert naar anderen.....) dus bij deze, het is het niet waard.... ik blijf voortaan op mijn handen zitten achter mijn toetsenbord....