papagroom schreef:upendo schreef:hoezo????moet je 18 zijn ompaarden te beleren???
Goh, ja tuurlijk. Nee, ik bedoel dat een dier van 2,5 nog helemaal niet aan dit werk toe is...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
[/quote]Ayasha schreef:Aan TS haar schrijfstijl te zien, gok ik op Belg.En sommige Belgen doen helaas hun reputatie alle eer aan... .
De eerste keer dat ik merk dat ook bokkers Belgen minderwaardig vinden.Saars schreef:Ayasha schreef:Aan TS haar schrijfstijl te zien, gok ik op Belg.En sommige Belgen doen helaas hun reputatie alle eer aan... .
Meen je dat nu serieus? En bedankt, zeg...De eerste keer dat ik merk dat ook bokkers Belgen minderwaardig vinden.
Ook bedankt aan jou, TS, om dit leuke vooroordeel voor mij te benadrukken.
Wees maar trots op je ingereden veulen.

Die lichte zadeltjes en kleine ruiters zijn niet voor het gemak/het oog Whizonita schreef:Ik weet nog een niet hoe ik die topic kan aanpassen en die leeftijd er uit kan halen. Ik ben net op de site aangemeld ... en dacht ik zal eens iets leuk posten over mijn paardje amaai. Ik kan veel trainers aanhalen die vroeg beginnen. Veel trainers die zelfs in februari al wouden beginnen, maar waarbij wij gewacht hebben tot april. Niet dat die 2 maanden dan super veel zouden uitmaken. Maar ze zijn dan veel fijner om aan te pakken. Ik heb haar nooit moeten 'breken' zoals ze dat noemen. Ik heb haar altijd alles rustig en geduldig gevraagd en beloond wanneer ze het super deed. Ze heeft nooit veel moeten werken dat eerste jaar en ik heb ze naar de winter toe telkens wat rust gegund op de wei zodat ze verder kon groeien. Maar dan zat de basis er wel al op. Het is blijkbaar een gewoonte... en ok ik ga er niet mee akkoord gelijk in de USA ... zo snel opleren en zo hard trainen voor die grote wedstrijd. Maar ik heb echt niets mis gedaan met mijn paardje, dat voel en merk je gewoon. Ze was er echt klaar voor.
Carien87 schreef:Wat een stelletje treurnieten zeg in dit topic, ga eens echte boeven vangen!
Ts, ik zou mijn paard ook niet snel op 2.5 jaar beleren. Maar ieder voor zich en ik snap dat het westerncultuurtje anders in elkaar zit. Veel plezier met je paardje!
Ayasha schreef:Ayasha schreef:Aan TS haar schrijfstijl te zien, gok ik op Belg.En sommige Belgen doen helaas hun reputatie alle eer aan... .
Meen je dat nu serieus? En bedankt, zeg...De eerste keer dat ik merk dat ook bokkers Belgen minderwaardig vinden.
Ook bedankt aan jou, TS, om dit leuke vooroordeel voor mij te benadrukken.
Wees maar trots op je ingereden veulen.

er zijn hier ook echt wel aardige mensen
Adamootje schreef:Engelse volbloeden worden zelfs al ingereden wanneer zij 1,5 jaar zijn!![]()
Ts, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet wist dat een quarter al op 2,5 jarig leeftijd werd ingereden. Persoonlijk had ik gewacht, maar dat is uiteraard jouw eigen keuze geweest.
Whizonita schreef:Ik ben eens benieuwd wie van al diegenen die hier moeilijk doet over de leeftijd, echt in de westernsport zit, een quarter heeft ... en er goed mee om gaat.
Whizonita schreef:Ik ben eens benieuwd wie van al diegenen die hier moeilijk doet over de leeftijd, echt in de westernsport zit, een quarter heeft ... en er goed mee om gaat.
Ayasha schreef:Adamootje; uhu maar de meeste daar van gaan wel op 3 jaar de fok in en bovendien zijn die hun ruiters heel bewust een heel pak lichte dan TS is.Die lichte zadeltjes en kleine ruiters zijn niet voor het gemak/het oog