[WN] quarter aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:01

papagroom schreef:
upendo schreef:
hoezo????moet je 18 zijn ompaarden te beleren??? :Y)

Goh, ja tuurlijk. Nee, ik bedoel dat een dier van 2,5 nog helemaal niet aan dit werk toe is...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:01

Nouja, ik zal er wel heel anders over denken en misschien snap ik het wel gewoon niet.

Ik ga er verder niet over posten.

Wees er zuinig op, tis een mooi diertje.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:02

JNAWA_Nienke schreef:
Sure... de omgeving ziet er ook erg Hollands uit, en daarom zijn alle nummerplaten van de auto's ook wit met rood! _O-

Ja waar was dit westernevenement eigenlijk?

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 00:02

[/quote]
Misschien heb jij als kleuter al geleerd hoe je moest autorijden, maar de meeste van ons leren dat pas rond hun 18e.
Hetzelfde geldt voor paarden beleren..[/quote]
hoezo????moet je 18 zijn ompaarden te beleren??? :Y)[/quote]

bedankt, jij kan er tenminste nog mee lachen. Al die stomme mensen hier die het natuurlijk beter weten. Ik ben fier op mijn paardje. Ik heb er zo'n band mee al van kleins af. ZE werkt super graag voor mij en dat verandert niet.

Ik ben er ook echt super zuinig mee, daarom ben ik ook echt kwaad op al die loze berichten hier!

Ik heb er gewoon niet bij stilgestaan dat het zo een ramp was dat ik daar 2 jaar schreef. Ik schreef gewoon wat de realiteit toen was en heb er niet bij stilgestaan dat iedereen hier zo een ramp van ging maken

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:03

April 2008, dan is ze nu dus 3 jaar.

Het is wel redelijk gebruikelijk dat quarters vanaf dit moment (begin van het jaar dat ze 3 zijn) beleerd worden, maar er zo vroeg in het jaar al op zitten heb ik nog maar één keer eerder gezien.

Hier in Nederland doen trainers dat over het algemeen ook niet, want dat levert ze een slechte naam op. Bovendien wil dan niemand meer dat paard hebben.

Het zal vast wel gebeuren, maar dat wordt dan wel stil gehouden, en zeker niet vol trots op internet gezet.

Het heeft ook alleen maar 'nut' als je verwacht dat het paard al vroeg hoog in de sport kan lopen, waardoor je hem duur kunt verkopen. Het zo jong beleren van je eigen recreatiepaard heeft imo alleen maar nadelen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:05

Geloof me, iedereen wil alleen maar het beste voor je paard! 't is inderdaad een leuk dier dus het zou zonde zijn als het medisch over een paar jaar fout gaat. Veel Bokkers hebben echt wel verstand van zaken dus het zou niet verkeerd zijn om je even open te stellen voor andere opinies.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:07

Ayasha schreef:
Aan TS haar schrijfstijl te zien, gok ik op Belg. ;) En sommige Belgen doen helaas hun reputatie alle eer aan... .

Meen je dat nu serieus? En bedankt, zeg... -O- De eerste keer dat ik merk dat ook bokkers Belgen minderwaardig vinden.
Ook bedankt aan jou, TS, om dit leuke vooroordeel voor mij te benadrukken.
Wees maar trots op je ingereden veulen.

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 00:09

Ik weet nog een niet hoe ik die topic kan aanpassen en die leeftijd er uit kan halen. Ik ben net op de site aangemeld ... en dacht ik zal eens iets leuk posten over mijn paardje amaai. Ik kan veel trainers aanhalen die vroeg beginnen. Veel trainers die zelfs in februari al wouden beginnen, maar waarbij wij gewacht hebben tot april. Niet dat die 2 maanden dan super veel zouden uitmaken. Maar ze zijn dan veel fijner om aan te pakken. Ik heb haar nooit moeten 'breken' zoals ze dat noemen. Ik heb haar altijd alles rustig en geduldig gevraagd en beloond wanneer ze het super deed. Ze heeft nooit veel moeten werken dat eerste jaar en ik heb ze naar de winter toe telkens wat rust gegund op de wei zodat ze verder kon groeien. Maar dan zat de basis er wel al op. Het is blijkbaar een gewoonte... en ok ik ga er niet mee akkoord gelijk in de USA ... zo snel opleren en zo hard trainen voor die grote wedstrijd. Maar ik heb echt niets mis gedaan met mijn paardje, dat voel en merk je gewoon. Ze was er echt klaar voor.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:10

Engelse volbloeden worden zelfs al ingereden wanneer zij 1,5 jaar zijn! :oo

Ts, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet wist dat een quarter al op 2,5 jarig leeftijd werd ingereden. Persoonlijk had ik gewacht, maar dat is uiteraard jouw eigen keuze geweest. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:12

Saars schreef:
Ayasha schreef:
Aan TS haar schrijfstijl te zien, gok ik op Belg. ;) En sommige Belgen doen helaas hun reputatie alle eer aan... .

Meen je dat nu serieus? En bedankt, zeg... -O- De eerste keer dat ik merk dat ook bokkers Belgen minderwaardig vinden.

Schat, ik bén een Belg. Maak er niet zo'n drama van. Heb nog maar weinig complexen over gehouden aan bokt dus hun vooroordelen wb Belgen vallen al bij al wel mee maar er zij genoeg "Belgen zijn dom" mopjes om te vermoeden dat dat toch een beetje deel is van onze reputatie :')

Adamootje; uhu maar de meeste daar van gaan wel op 3 jaar de fok in en bovendien zijn die hun ruiters heel bewust een heel pak lichte dan TS is. ;) Die lichte zadeltjes en kleine ruiters zijn niet voor het gemak/het oog
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-01-12 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:13

Whizonita schreef:
Ik weet nog een niet hoe ik die topic kan aanpassen en die leeftijd er uit kan halen. Ik ben net op de site aangemeld ... en dacht ik zal eens iets leuk posten over mijn paardje amaai. Ik kan veel trainers aanhalen die vroeg beginnen. Veel trainers die zelfs in februari al wouden beginnen, maar waarbij wij gewacht hebben tot april. Niet dat die 2 maanden dan super veel zouden uitmaken. Maar ze zijn dan veel fijner om aan te pakken. Ik heb haar nooit moeten 'breken' zoals ze dat noemen. Ik heb haar altijd alles rustig en geduldig gevraagd en beloond wanneer ze het super deed. Ze heeft nooit veel moeten werken dat eerste jaar en ik heb ze naar de winter toe telkens wat rust gegund op de wei zodat ze verder kon groeien. Maar dan zat de basis er wel al op. Het is blijkbaar een gewoonte... en ok ik ga er niet mee akkoord gelijk in de USA ... zo snel opleren en zo hard trainen voor die grote wedstrijd. Maar ik heb echt niets mis gedaan met mijn paardje, dat voel en merk je gewoon. Ze was er echt klaar voor.

Ik vraag je nogmaals mijn post te lezen. De meeste Bokkers hebben er verstand van, je kunt er veel van leren dus stel je alsjeblieft open. Niemand hier wil je echt 'aanvallen', ze willen je paard en jou gewoon helpen de juiste keuzes te maken.

TRainers zijn ook niet altijd je van het. ER zijn er ook zat die met 3 jaar slofteugels eraan gooien, in de krul getrokken trainen...Maar dat wil niet zeggen dat het ook direct goed voor een paard is...

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:13

Wat een stelletje treurnieten zeg in dit topic, ga eens echte boeven vangen!

Ts, ik zou mijn paard ook niet snel op 2.5 jaar beleren. Maar ieder voor zich en ik snap dat het westerncultuurtje anders in elkaar zit. Veel plezier met je paardje!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:14

Ayasha.. :') _O_

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 00:14

Ik heb het alvast veranderd voor al die druktemakers. Ik ben belg ja! Getrouwd met ne Nederlander. Goed hé!

innieminnie

Re: quarter aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 00:14

Ik ben eens benieuwd wie van al diegenen die hier moeilijk doet over de leeftijd, echt in de westernsport zit, een quarter heeft ... en er goed mee om gaat.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:14

Carien87 schreef:
Wat een stelletje treurnieten zeg in dit topic, ga eens echte boeven vangen!

Ts, ik zou mijn paard ook niet snel op 2.5 jaar beleren. Maar ieder voor zich en ik snap dat het westerncultuurtje anders in elkaar zit. Veel plezier met je paardje!

Ik zit niet bij de politie, dus boeven vangen is niet mijn taak. ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:15

Ayasha schreef:
Ayasha schreef:

Schat, ik bén een Belg. Maak er niet zo'n drama van. Heb nog maar weinig complexen over gehouden aan bokt dus hun vooroordelen wb Belgen vallen al bij al wel mee maar er zij genoeg "Belgen zijn dom" mopjes om te vermoeden dat dat toch een beetje deel is van onze reputatie :')

Adamootje; uhu maar de meeste daar van gaan wel op 3 jaar de fok in.[/quote]
een andere reputatie is,dat de dames dan weer uiterst charmant zijn.... <3

sliertje

TS, je hebt een mooi paard, wat jou zichtbaar ook vertrouwd en waar je goed mee kunt geworden, daar gaat tijd in zitten om dat met je paard op te bouwen, super!

Om nou hier telkens de leeftijd van aanvang training af te kraken schiet ook niet op, laten we een nieuw ld tenminste netjes WELKOM heten, misschien kan de TS nog wat opsteken hier van de mensen die niet gelijk zo ontzettend negatief reageren.
Waren wij allemaal heilig toen we begonnen met paardrijden???? NEE! En zelfs kritiek geven kan wel wat subtieler dan hier wordt gedaan..

TS, welkom op bokt ;) er zijn hier ook echt wel aardige mensen :)

annesterre

ik snap het niet meer :x
je maakt het verhaal steeds anders en probeert het er naar te maken dat het niet erg is om een paard op 2 jarige leeftijd in te rijden ...

Caily

Het kan voor jou nog zo goed voelen, kan jij zien wat er van binnen gebeurd? Feitelijk is het dier gewoon nog in de groei en door de belasting verstoor je dat natuurlijke proces. Ik laat mij verder niet uit over hoe goed of slecht dat is. Dat recht heb ik niet, gezien ik ook al 5 keer (hooguit een paar minuten zitten, zonder intentie tot meer, en dat wordt over 3 maanden niet plotsklaps anders) op mijn puppy van nu 2 jaar en 9 maanden heb gezeten. Echter doe jij jezelf presenteren als de alwetende paardeneigenaar, en dat ben je niet. Dat is niemand, gezien niemand een heel paard van binnen en buiten, lichaam en geest, binnenste buiten kan keren.
Laatst bijgewerkt door Caily op 16-01-12 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Adamootje schreef:
Engelse volbloeden worden zelfs al ingereden wanneer zij 1,5 jaar zijn! :oo

Ts, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet wist dat een quarter al op 2,5 jarig leeftijd werd ingereden. Persoonlijk had ik gewacht, maar dat is uiteraard jouw eigen keuze geweest. :j

Klopt, wij hebben een EV uit Engeland die op de renbaan heeft gelopen... Heeft nu een bar slechte rug die zowat op de grond hangt, ze kraakt aan alle kanten en heeft rugpijn, nekpijn... Zo zie je maar wat dat met een paard kan doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:16

Dat hangt af van je ambities vermoed ik _O- :') (sorry nederlanders)

ppg: Kan je nagaan hoe fout ook positieve vooroordelen kunnen zijn _O- O:)

upendo

Whizonita schreef:
Ik ben eens benieuwd wie van al diegenen die hier moeilijk doet over de leeftijd, echt in de westernsport zit, een quarter heeft ... en er goed mee om gaat.

Dat heeft er verder geen bal mee te maken. Ik zeg nergens dat kre je paard mishandelt, ik zeg alleen dat zo vroeg inrijden niet de ideale methode is.

Marjo

Whizonita schreef:

Wat maakt dat uit? Feit is dat geen enkel paard uitgegroeid is voor zijn 6e levensjaar en je dus zijn groei enorm belemmerd door er al zo vroeg op te gaan rijden.

Als je kan wachten totdat je paard 2,5 is, waarom dan niet tot 3,5? Ik snap best dat het er anders aan toe gaat in de westernwereld, maar dat hoeft niet te betekenen dat het allemaal maar goed is ;)

Adamootje

Ayasha schreef:
Adamootje; uhu maar de meeste daar van gaan wel op 3 jaar de fok in en bovendien zijn die hun ruiters heel bewust een heel pak lichte dan TS is. ;) Die lichte zadeltjes en kleine ruiters zijn niet voor het gemak/het oog

Maar wat dacht je dan van de renpaarden (veelal engelse volbloeden en op 1,5 jarige leeftijd ingereden)? Die zijn rond de leeftijd van 2 ook al heel intensief bezig in de paardensport. Jammer helaas dat deze paarden ook snel versleten zijn. Ze gaan dan ook al heel erg vroeg op pensioen. :j