Sodeletuut schreef:Weet je wat ik nou wel 'grappig' vind? Klijntjuh word hier doodgegooid met commentaar dat het niet goed is wat ze doet, omdat ze te vroeg op haar paard gaat zitten, waar ik het overigens wel mee eens ben, omdat je naar mijn mening niet op een paard van 3 moet gaan zitten. Maar ik vind het wel erg krom, want kijk eens rond op HAW/Rij-Itp, daar staan zó vaak topics van mensen die al volop dressuren met hun 3jarige, en er soms al mee starten, en daar komt alleen maar commentaar op van: 'OH WOW, wat loopt ze nu al mooi, wat knap!'. Dan wordt er echt NIETS over leeftijd genoemd, terwijl die paarden toch al een stuk zwaarder belast worden met werk...
En nee, ik wil het niet goedpraten, maar kom op, het mag wel een beetje recht blijven. Waarom reageert iedereen wel op het ene topic waarin iemand op een 3 jarige zit, en op het andere niet?
ik reageer op elke topic waarin iemand op een 3 jarige zit ,want ik vind 3 jaar gewoon te vroeg voor elk paard/pony ras , ik ben Macho pas gaan inrijden toen hij 4 jaar en 3 maanden was ,sterker nog , hij had tot ik met hem begon zelf nog nooit een halster om gehad ,hij is in de kudde opgegroeid waarin hij geboren was en hij staat nog steeds in dezelfde kudde als hengst en m,n nichtje vn 5 zit erop ,maar nu is Macho 6 en hij is nog steeds een zeer relaxte hengst
ik vind 4 jaar gewoon echt het minimum om te beginnen en dan is de basis van vriendschap,goede verstandhouding en verstand van inrijden absoluut een vereiste .rijden is maar een luxe en dat vergeet 90% van de paardeneigenaren ,verzorging is veel belangerijker