[WN] Tinker Diaz in westerntack!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:58

Sodeletuut schreef:
Weet je wat ik nou wel 'grappig' vind? Klijntjuh word hier doodgegooid met commentaar dat het niet goed is wat ze doet, omdat ze te vroeg op haar paard gaat zitten, waar ik het overigens wel mee eens ben, omdat je naar mijn mening niet op een paard van 3 moet gaan zitten. Maar ik vind het wel erg krom, want kijk eens rond op HAW/Rij-Itp, daar staan zó vaak topics van mensen die al volop dressuren met hun 3jarige, en er soms al mee starten, en daar komt alleen maar commentaar op van: 'OH WOW, wat loopt ze nu al mooi, wat knap!'. Dan wordt er echt NIETS over leeftijd genoemd, terwijl die paarden toch al een stuk zwaarder belast worden met werk...

En nee, ik wil het niet goedpraten, maar kom op, het mag wel een beetje recht blijven. Waarom reageert iedereen wel op het ene topic waarin iemand op een 3 jarige zit, en op het andere niet?

ik reageer op elke topic waarin iemand op een 3 jarige zit ,want ik vind 3 jaar gewoon te vroeg voor elk paard/pony ras , ik ben Macho pas gaan inrijden toen hij 4 jaar en 3 maanden was ,sterker nog , hij had tot ik met hem begon zelf nog nooit een halster om gehad ,hij is in de kudde opgegroeid waarin hij geboren was en hij staat nog steeds in dezelfde kudde als hengst en m,n nichtje vn 5 zit erop ,maar nu is Macho 6 en hij is nog steeds een zeer relaxte hengst
ik vind 4 jaar gewoon echt het minimum om te beginnen en dan is de basis van vriendschap,goede verstandhouding en verstand van inrijden absoluut een vereiste .rijden is maar een luxe en dat vergeet 90% van de paardeneigenaren ,verzorging is veel belangerijker

Anoniem

Re: Tinker Diaz in westerntack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:02

eerst was beleren met 2 slecht, daar was iedereen het over eens. Nu met 3 ook... volgend jaar is 4 ook slecht? Ik kijk altijd naar het paard zelf ipv naar de leeftijd (niet onder de 3, of nouja mijn haflingerhengst paar jaar geleden heb ik een maand voor hij 3 was beleerd)
Vind dat als je het daar niet mee eens bent, je best een tip mag geven er over. Maar die bemoeienis daar word ik zo moe van......Mijn stal-eigenaar zou zeggen "echt paardenmensen... zich altijd met een ander bemoeien"

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:48

VivaLaVida schreef:
eerst was beleren met 2 slecht, daar was iedereen het over eens. Nu met 3 ook... volgend jaar is 4 ook slecht? Ik kijk altijd naar het paard zelf ipv naar de leeftijd (niet onder de 3, of nouja mijn haflingerhengst paar jaar geleden heb ik een maand voor hij 3 was beleerd)
Vind dat als je het daar niet mee eens bent, je best een tip mag geven er over. Maar die bemoeienis daar word ik zo moe van......Mijn stal-eigenaar zou zeggen "echt paardenmensen... zich altijd met een ander bemoeien"

tja als je foto,s plaatst van een te jong paard met een slecht passend zadel is het logisch dat je er ook commentaar op krijgt ,en daarnaast is die bemoeizucht misschien hinderlijk voor jou ,maar als een jonge meid met paarden begint om te gaan en lessen en dergelijke ,weegt dat toch niet op tegen 36 jaar ervaring en de daarbij behorende degelijke opleidingen ,ja ik bemoei me als ik zie dat er een paard bewust of onbewust verpest wordt , ik kan me daar boos over maken

en daarnaast laat een paard eerst is behoorlijk uitgroeien ,waarom haast maken als en paard gemiddeld tot z,n 25e bereden wordt
door het te vroege inrijden zie je tegenwoordig nog maar heel weinig, zo goed als niet oude paarden die nog op en top gezond zijn ,zonder de slijtage ....

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:39

Er bestaat toch wel een verschil tuseen tips geven en je mening opdringen. We doen het toch allemaal op een manier waarvan we denken dat dat het beste is.
Volgens mij is slijtage bij oude paarden een natuurlijk proces, net als bij mensen, maar dat terzijde.
TS veel plezier met je paardje, nu en in de toekomst :)