[WN] Westerndemo paard 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:53

Mijn quote die je hierboven aanhaalt gaat niet over het hebben van een mening, maar is een respons op jouw schrijven:
Citaat:
Blijkbaar is jouw idee van "goed", iets anders dan wat anderen zien als "goed".

Dus vroeg ik me af wie je met anderen bedoeld : jij persoonlijk? of misschien anderen in bijv de vorm van barrel race experts ,#
aangezien een aantal van de experts mijn mening deelde van `goed `, was ik benieuwd wie je met die anderen bedoelde, vandaar
de quote die je hierboven aanhaalt..
Maar als het jouw persoonlijke mening is dat op de WE positief getrokken werd dan vind ik het wel interessant, want de meeste
barrel racers kennen de advies van Martha Josey : een van de bekendste barrel racers van de wereld :
´Praat met je been maar fluister met je hand´ dus zullen trekken (hiermee niet sturen, richting geven of begeleiding bedoeld)
als negatief ervaren... Geyla zei al dat in het heetst van de strijd wel eens fouten gemaakt worden maar toch hoort het advies
van Josey een uitgangspunt te zijn vind ik... maar dat is ook weer mijn persoonlijke mening :) En ik ben het volledig met je eens dat
de hele wereld een eigen mening zou mogen moeten hebben.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:31

Sassy4barrel schreef:
was ik benieuwd wie je met die anderen bedoelde

Gewoon "anderen" in algemene zin.

Sassy4barrel schreef:
Maar als het jouw persoonlijke mening is dat op de WE positief getrokken werd

Watte :?
Die snap ik niet :))

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:08

Tuurlijk mag iedereen een eigen mening hebben maar het is de manier waarop die geuit word.
Maar goed... sommige kunnen alleen op deze manier aandacht krijgen. :D

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:55

Wat misschien wel leuk is: Goede adviezen van Amerikaanse barrel racers (na zien van video) over de barrel en de pole. Wat algemene dingen waar alle ruiters in speed events wat aan kunnen hebben dus met toestemming van mn zusje kan ik deze plaatsen:
"Well, it looked pretty good. I couldn't see clear enough details. However, 1st thing at the start, when she came in the arena from the right and then did a right turn that had the horse pick up the right lead. The horse then had to change leads before turning the 1st pole. I would have had my kids go in and do a left turn/circle before starting which would have made it easy for the horse to pick up the left lead. If that makes any sense at all."

"My advice is to stay up and over your horse. Don't get left behind on the end poles. When your horse goes, go With him. Make sure you use your feet. Your feet are very important to move your horse over just enough to skim past them when running poles.
Overall, it looked like her horse was really trying but just needed an extra inch to get past them. Lead changes were good and she stuck with him well.
From the looks of it, it looks like she'll be making even quicker runs before she knows it. Just remember to use your feet more than your hands. My quickest time on a standard set is a 19.4 "

"have her work on moving her body with the horse as he moves through the poles. Use inside leg to move him over during practice on barrel or poles, if she is having trouble with him getting to close. Oh and she did pull up early going home. Tell her she has a nice horse and good luck from Cassie in Oklahoma"

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:49

Romkabouter schreef:
Dat is waar, maar geen excuus toch?

Nee, daarom zeg ik ook dat ik soms zo'n reacties wel begrijp.
Maar ik vind ook dat er niet zo straf gereageerd moet worden, want er is heus geen paard "werkelijk om ver getrokken" :-) (en ja, je kan je paard echt omver trekken als jij en je paard niet getraind zijn op een barrel race)

jet99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:30

mooie foto's! ik ben altijd heel erg onder de indruk van western rijden!

plaaggeest01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:39

ik vond het ook vet zielig zo als die vrouw op dat kleine pony deed toen als ze westijd ging doen
je zag dat die pony dat niet leuk vond hoe die vrouw er mee omging ik vond het egt zeer triest en willen ze laten zien dat western niet een harde sport is nou ik vond het wel

Romkabouter

Re: Westerndemo paard 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:23

Misschien kun je beter eerst wat meer tijd steken in je Nederlands en daarna commentaar geven :D

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:38

ja egt niej lief he met die pony!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:54

neEj nAdiEh da wA eCht zO vEt SieLugH..

Volgens mij kunnen we de WE wel laten doodbloeden als paardenevenement. Als ik zie en hoor hoe weinig mensen bij de clinic van Craig hebben gezeten.. nou moe.. was het bij het barrelracen nog wat drukker? (hoewel dan vaak voor het spektakel gekeken wordt en niet voor de paarden)

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:17

ziet er leuk en gezellig uit :)
de western wedstrijd bij ons op de manege zien er heel anders uit