Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
simodi schreef:Je hebt een heel leuk paard en ik vind het heel stoer dat je dit durft, maar ... ik vind dat je weinig openstaat voor de kritiek die gegeven wordt op het strenge gebruik van het bit, waarbij ook nog eens een stootteugel bevestigd is! Het is duidelijk dat je je paard enorm in de mond zit, ook met een snaffle zou dit overigens niet prettig zijn.
Waarom rijd je je paard eigenlijk met een stootteugel (ik snap de werking wel), juist als hij snelheid moet maken en wendbaar moet zijn lijkt me vrijheid voor het hoofd wel prettig.
Nogmaals, knap dat je dit durft en kunt, maar ik zou ook het plezier van je paard in de gaten houden en het voor hem comfortabel houden!
simodi schreef:Je hebt een heel leuk paard en ik vind het heel stoer dat je dit durft, maar ... ik vind dat je weinig openstaat voor de kritiek die gegeven wordt op het strenge gebruik van het bit, waarbij ook nog eens een stootteugel bevestigd is! Het is duidelijk dat je je paard enorm in de mond zit, ook met een snaffle zou dit overigens niet prettig zijn.
Waarom rijd je je paard eigenlijk met een stootteugel (ik snap de werking wel), juist als hij snelheid moet maken en wendbaar moet zijn lijkt me vrijheid voor het hoofd wel prettig.
Nogmaals, knap dat je dit durft en kunt, maar ik zou ook het plezier van je paard in de gaten houden en het voor hem comfortabel houden!
). Het is altijd lastig oordelen op basis van foto's, maar als alle foto's zo duidelijk een bepaald beeld geven kun je daar wel een indruk van krijgen hoe op die momenten het bit ligt in de paardenmond en of dat er wel of niet comfortabel uitziet.

Het spijt me maar dit viel me als eerste op en vind dat nou niet echt goed als dat het is eerste is wat ik zie..
simodi schreef:Sassy4Barrel: kijk, da's een duidelijk antwoord op mijn vraag. Ik hoef het niet overal mee eens te zijn, maar nu weet ik in elk geval waarom iets wordt gedaan in deze -in NL redelijk onbekende- tak van sport. Daar leer je weer wat van!
Je zegt dat de tie down de werking van het bit beinvloed, zit deze dan vast aan het bit en niet aan de neusriem?
.
simodi schreef:Sassy4Barrel: kijk, da's een duidelijk antwoord op mijn vraag. Ik hoef het niet overal mee eens te zijn, maar nu weet ik in elk geval waarom iets wordt gedaan in deze -in NL redelijk onbekende- tak van sport. Daar leer je weer wat van!
Je zegt dat de tie down de werking van het bit beinvloed, zit deze dan vast aan het bit en niet aan de neusriem?
Jaycee: uiteraard reageren hier mensen die er geen verstand van hebben, maar ook mensen die dat wel hebben (en dat weet jij dan weer niet). Het is altijd lastig oordelen op basis van foto's, maar als alle foto's zo duidelijk een bepaald beeld geven kun je daar wel een indruk van krijgen hoe op die momenten het bit ligt in de paardenmond en of dat er wel of niet comfortabel uitziet.
Of jij daar iets mee doet of je wat van aantrekt is jouw eigen beslissing, maar daarmee wordt het oordeel van mensen die dat zien/vinden niet minder.
Jaycee schreef:Ik heb ondertussen ook al 3x gezegd dat ik met barrel racen gestopt ben, dus ik snap niet eens waar deze discussie nog over gaat... Blijkbaar kan iedereen het toch beter.
). Het is dus ook geen kritiek op je barrelracen, maar op de aanblik van hoe het bit in de mond zit. Daar kun je wat mee doen of niet. Boos worden lijkt me de slechtste optie, zeker als commentaar opbouwend bedoeld is.simodi schreef:Jaycee schreef:Ik heb ondertussen ook al 3x gezegd dat ik met barrel racen gestopt ben, dus ik snap niet eens waar deze discussie nog over gaat... Blijkbaar kan iedereen het toch beter.
Ik zal het kort houden, maar de reden dat er opmerkingen gemaakt worden over het bit staat los van het barrelracen, je kunt ook zo rijden als je gewoon reining rijdt (of recreatief). Het is dus ook geen kritiek op je barrelracen, maar op de aanblik van hoe het bit in de mond zit. Daar kun je wat mee doen of niet. Boos worden lijkt me de slechtste optie, zeker als commentaar opbouwend bedoeld is.
Veel succes met je mooie paardje verder.

Sassy4barrel schreef:Dat vind ik niet. De foto link die je bijvoegd zijn hele mooie fotos. Maar daar rijd je met een ander bit als op de foto´s in dit topic. Barrel race is een snelheidssport maar niet schadelijker of harder voor het paard als bijv reining of een andere vorm van western of paardensport (bij iedere vorm van paardensport ligt het eraan hoe je het beoefend en welke matrialen je gebruikt) Ik denk dat jouw paard op de eerste fotos van de topic zijn mond open heeft vanwege de hefboom- shanks aan jouw bit in combinatie met de tiedown werkt dit bit (met tiedown kan hij zijn hoofd niet hoger doen om ´onder het bit uit te komen´) harder in en dat vind je paard niet prettig. Dat heeft niets met de tak van sport te maken.
(En het blijft een mooi paard
) Sassy4barrel schreef:Dat vind ik niet. De foto link die je bijvoegd zijn hele mooie fotos. Maar daar rijd je met een ander bit als op de foto´s in dit topic. Barrel race is een snelheidssport maar niet schadelijker of harder voor het paard als bijv reining of een andere vorm van western of paardensport (bij iedere vorm van paardensport ligt het eraan hoe je het beoefend en welke matrialen je gebruikt) Ik denk dat jouw paard op de eerste fotos van de topic zijn mond open heeft vanwege de hefboom- shanks aan jouw bit in combinatie met de tiedown werkt dit bit (met tiedown kan hij zijn hoofd niet hoger doen om ´onder het bit uit te komen´) harder in en dat vind je paard niet prettig. Dat heeft niets met de tak van sport te maken.

Rebel_Gloe schreef:Heb dit jaar op t NK van de week een jong meisje zien winnen met de barrelrace en die sleurde dr paard niet aan de mond rond die tonnen hoor. Je kunt zeggen wat je wil, "mensen hebben geen verstand van barrelrace omdat ze het zelf niet beoefenen" maar je hoeft nog niet eens op een paard te hebben gezeten om te zien dat je in die eerste foto's het paard gewoon onmeunig in de bek zit. En dat is echt niet de bedoeling van het barrelracen! In tegendeel! Er zijn inderdaad erg veel trainingsvideos te vinden via forums maar ook op youtube. Iets meer verdieping in de tak van sport lijkt me niet geheel overbodig. Wel goed dat je op conditie traint, erg belangrijk. En je hebt een mooi paard, de tweede serie foto's ziet er ook een stuk prettiger uit.
dat was ik