[WN] 4e keer op Whitney.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essiedepessie

Re: 4e keer op Whitney.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 05:16

Er wordt duidelijk niet gelezen, weer dat groeischijven verhaal... Eindeloos doorbomen over groeischijven.

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:44

Bij mensen zijn bepaalde groeischijven pas uitgegroeid als een mens tussen de 20 en 23 is dus ik hoop dat jullie verder nog nooit aan sport hebben gedaan :roll:

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:49

@ Redneck; zo zijn er idd ook nog dezelfde onderzoeken uit de VS.
Dat het lichaam zich nog aan kan passen aan de extra belasting van de ruiter.
Dan moet je als ruiter natuurlijk wel weten wat je aan het doen bent, kwa belasting.
Ik ken er genoeg die met 2 hard werden gewerkt, en nu op late leeftijd( rond de 20) niks aan de benen mankeren, zelfs op de rontgenfoto's..

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:53

haha, laura, jouw schijven zitten zo dicht, daar kan geen speld tussen!

The_BUD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:57

hahahaha, ik had nog hoop, met al die verhalen over groeischijven, maar helaas...... dan waren die van mij heel vroeg dicht!!!!!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:26

sonita schreef:
@ Redneck; zo zijn er idd ook nog dezelfde onderzoeken uit de VS.
Dat het lichaam zich nog aan kan passen aan de extra belasting van de ruiter.
Dan moet je als ruiter natuurlijk wel weten wat je aan het doen bent, kwa belasting.
Ik ken er genoeg die met 2 hard werden gewerkt, en nu op late leeftijd( rond de 20) niks aan de benen mankeren, zelfs op de rontgenfoto's..

Ik weet het, wij hebben er zo ook een staan. Heeft op (en misschien zelfs voor) haar derde wedstrijden gelopen en goed gepresteerd, inmiddels bij ons zeven veulens gehad, en mankeert nooit iets. Maar uiteraard moet de trainer wel weten waar hij/zij mee bezig is... Zij is trouwens in de VS getraind, toen wij haar kochten was ze zes.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:29

IndianVegas schreef:
simodi schreef:
Ten eerste vind ik je paardje erg leuk, om maar eens even mee te beginnen!

De discussie over wel of niet gaan rijden op een 2-jarige blijft boeiend.
Dat de discussie hier ook over de leeftijd gaat, komt ook door het bericht van TS zelf, namelijk dat ze aangeeft nog maar heel weinig te rijden. Daarmee wordt duidelijk dat dit paard dus nog heel jong is, da's geen kwestie van uitzoeken of mieren.

Dus een ouder paard wat je beleerd zet je wel meteen iederedag meerder tijd aan het werk? Hoezo zou het hier persé om een jong paard moeten gaan?

Dat zeg ik niet!

Jammer dat je verder niet de moeite neemt om inhoudelijk om mijn - belangstellende - vraag te reageren ... (die was namelijk wel on-topic).

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:54

Moderatoropmerking:
Een aantal offtopic berichten verwijderd en een aantal berichten gesplit naar het topic [WN-AM] De leeftijd van het zadelmak maken graag in het topic van de link de discussie over inrijden voorzetten en niet dit topic daarvoor gebruiken.

Hier ontopic blijven, met het vriendelijke, doch dringende verzoek respectvol te blijven naar elkaar en TS :)

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:31

Ja ik noem een tabasco tari. Is ook echt niet op zijn 3e of 4e ingereden hoor en hij is nu volgens mij 17 ofzo en loopt nog zeer leuk mee op hoog niveau. Ik keur ook het jong inrijden niet goed als ze dan gelijk keihard aan het werk moeten maar zoals ts het doet vindt ik wel goed.
Dus ziet er leuk uit meid ga gewoon lekker door maar denk wel om je houding. Ik denk dat als je lekker rechtop gaat zitten en de teugels iets langer maakt hoef je ook niet naar voren te zitten.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 07:28

wat is het nou wat ze er op zit? bijna niks... ik zou zeggen ga lekker hier mee door zoals je bezig bent. :D
Je paard ziet er nou ook echt niet uit als een breekbaar poppetje..
ziet er leuk uit hoor +:)+
btw die van mij heb ik met 7 ingereden en die mankeert nu met haar 16e ook van alles. tja zegt dus ook niet alles ;)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:04

Moderatoropmerking:
Offtopic berichten verwijderd.

Nogmaals het verzoek de discussie over de leeftijd van het inrijden in het eerder genoemde topic voort te zetten en niet hier!

xmelissjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:24

netjes hoor!
en die gympies kunnen echt geen kwaad?
mooi paardje! <3

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:22

wat zal jij trouwens een poetswerk hebben met al dat wit :D

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:21

Nog een keer een reactie , de mijne hebben ze er vanaf gehaald.

Ik vind het een heel leuk paardje en hoop dat jullie nog veel plezier met elkaar hebben.
En je houding , dat heb je zelf al gezegd dat je daar aan moet werken.

Dat plaatje van die groeischijven daar klopt niks van .
De mijne is ook 2 jaar en die is 2 weken geleden op de foto geweest en zijn groeischijven waren dicht , ook de hakken terwijl in het plaatje 4 jaar staat , klopt dus niks van.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:35

Dream on,heb de laatste 3maanden foto's van 5jarigen gezien,Quarters en Paintsb waarvan de groeischijven van de knieen en sprongen nog niet gesloten waren, allen reiners.
Dus ik zou zeggen steek lekker je kop in het zand wat je niet weet deert je niet,toch?

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 06:00

Dus met met andere woorden mijn da heeft er geen verstand van en de foto's kloppen niet.
De sprongen , knieen en hakken waren dicht , cd rom heb ik hier .
Heb niet voor jan piet snot hem op de foto laten zetten.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 06:10

Misschien verschilt het van paard tot paard???

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 06:17

@rados: Volgende keer als je weer een jong paard hebt, dan pb je gewoon cherokee, die kan je dan op afstand zeggen hoe het met zijn groeischijven staat!

Kun je mijn paard ook even readen Cherokee?

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 06:27

Essie, dat is een goed idee en dat bespaart mij een hoop kosten !!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:07

Growth Plates
Conditioning strategies have evolved through scientific application and understanding of exercise physiology that has taken great strides in recent decades. We now know that basing maturity on growth plate closure is inappropriate to determine how to train a horse for athletic longevity.

Historically, people have measured a horse’s skeletal maturity by growth plate closure. However, this technique has only slight relevance. The growth plates of the knees and hocks are well closed by 11⁄2 years of age, 2 years at the latest, and so this becomes a moot issue in considering when to start your young horse in simple training.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:12

Slotje voor overleg