[WN] Gezocht foto's van NK quarter horse 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:03

rapido schreef:
Weet eigenlijk niet of 5000 euro voor een paard als dit nu weinig geld is! Je zal er maar van af moeten om welke reden dan ook!!

Ik denk dat het gezien zijn Halter palmares een relatief lage prijs is,ik begrijp ook niet waarom hij niet bij een Halterenthousiast terecht gekomen is?
Tja,in mijn omgeving word het als redelijk decadent beschouwd om een paard alleen te showen en niet te rijden en daar heeft men niet veel geld voor over.
Het leeft hier ook niet zo als in de VS waar ze wel zeer waardevol zijn .
Anderzins,ik zou niet weten waarom je hier geen rijpaard van zou kunnen maken,ik heb hem een paar jaar geleden eens op een hengstenpresentatie in Kootwijkerbroek gezien.
Hij ontsnapte tijdens de presentatie in de bak en liet een mooie beweging zien.
Prachtige kleur ook trouwens. Ik zou hem best willen als rijpaard. Maar dat vinden de Halterenthousiasten vast not done }>

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:18

Dan ga je hem toch halen??? :+
Hij heeft de merries inmiddels al wel vol denk ik... :o

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:48

Ik heb er al zat verzameld :+ :D

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:37

Ach, 1 meer maakt ook niet veel uit }>

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:16

quarterH schreef:
taboe op dobbel imprensive?
alle goede/top halterpaarden hebben 1,2 of meerdere keren impresive... ikz ie het taboe niet.. (misschien hier op bokt maar daar zijn wel meer taboe's te vinden die ik elders niet tegenkom :D :+ )

pfff inderdaad! de mooiste halterpaardjes: impressive impressive impressive

Mac

Re: Gezocht foto's van NK quarter horse 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:30

Inmiddels ook de beste Pleasurepaardjes: Impressive, Impressive Impressive ;-)

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:45

Bij Burgmeier staat een leuke reiner ook deels Impressive.
Ik heb die afkeer van Impressive ook nooit zo begrepen,maar ze zijn nog steeds hier in Europa niet echt gewild.Hypp testen,geen Hypp no problemo toch?
Vind Kid trouwens mooier als zijn vader qua beenwerk, die is wel erg ingesnoerd op de pijpbeenderen.
Of ze hebben die foto teveel geshopt :Y)
Laatst bijgewerkt door CherokeeChum op 05-07-10 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:46

waarop baseer jij dat ze niet gewilt zijn hier? wie zegt dat?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:50

Probeer ze maar eens te verkopen... Ze worden nog steeds geassocieerd met Hypp.
En veel zijn te zwaar om bijvoorbeeld te reinen,of anderzins en dat is toch de markt.
Misschien Italie waar ze meer into Halter zijn,en salamie als ze uit gehalterd zijn }>

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:23

Halterpaarden in het algemeen zijn hier gewoon niet erg gewild, daarom niet alleen specifiek Impressive-afstammelingen.
Wij hebben een Obvious Conclusion kleindochter die als jaarling/tweejarige enkele keren geshowd is geweest in de Open halter. Voor reining is ze absoluut niet geschikt, horsemanship en pleasure op laag niveau lukt nog wel (niet dat ze er ook echt voor getraind is). Ja, probeer zoiets maar eens te verkopen... je krijgt er nog geen 3000 euro voor, iig niet in België. In landen zoals Duitsland ligt dat wel anders.

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:02

CherokeeChum schreef:
rapido schreef:
Weet eigenlijk niet of 5000 euro voor een paard als dit nu weinig geld is! Je zal er maar van af moeten om welke reden dan ook!!

Ik denk dat het gezien zijn Halter palmares een relatief lage prijs is,ik begrijp ook niet waarom hij niet bij een Halterenthousiast terecht gekomen is?
Tja,in mijn omgeving word het als redelijk decadent beschouwd om een paard alleen te showen en niet te rijden en daar heeft men niet veel geld voor over.
Het leeft hier ook niet zo als in de VS waar ze wel zeer waardevol zijn .
Anderzins,ik zou niet weten waarom je hier geen rijpaard van zou kunnen maken,ik heb hem een paar jaar geleden eens op een hengstenpresentatie in Kootwijkerbroek gezien.
Hij ontsnapte tijdens de presentatie in de bak en liet een mooie beweging zien.
}>

hij ontsnapte niet,was de bedoeling om zijn bewegingen te laten zien..

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:10

waarom is een halterpaard hier niet gewild? ik denk dat dit onderdeel onderschat word en de meeste mensen niet weten hoe je zo paard moet trainen en onderhouden.
ik zie halter paarden erg graag...vind het daarom ook zoo jammer dat er altijd zo weinig paarden in dit onderdeel starten..

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:33

Ik denk dat het hem er meer in zit dat een Haltergefokt paard meestal (!) niet zo'n bewegingswonder zal zijn. De meeste mensen (vooral de amateurs) in Europa willen toch een paard waar ze ook mee kunnen rijden, dus dan kiest men liever voor een meer allround of rijdisciplinespecifiek (yo!) paard.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:52

Daarom snap ik ook niet dat hij buiten het westernwereldje terecht is gekomen,Kid kan nml wel bewegen.
Misschien teveel paard voor de meeste amateurs dan?

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:36

Kid/ Bucky heb ik ook prima zien bewegen, heeft een schitterende kleur, goed papier , is HYPP n/n getest neem ik aan en volgens mij toch ook nog zadelmak maar ik vermoed dat als Buck via een bekende western-stal/ rijder werd verkocht, er wel degelijk een grotere kans was geweest dat Buck in de westernwereld was terecht gekomen, desnoods in het buitenland. Misschien had zelfs La Pavarana/ Marco Bertazzoni hierin kunnen bemiddelen???

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:06

FlyingHigh schreef:
Kid/ Bucky heb ik ook prima zien bewegen, heeft een schitterende kleur, goed papier , is HYPP n/n getest neem ik aan

Volgens AQHA site niet, want:

Additional Horse Information for KIDS CLASSIC SIERRA:

* Genetic Typed
* Incentive Fund Foal
* Parent Verified

This horse has an ancestor known to carry HYPP, designated under AQHA rules as a genetic defect. AQHA recommends testing to confirm presence or absence of this gene.

Ik dacht dat dat verplicht was tegenwoordig?

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:58

FlyingHigh schreef:
Kid/ Bucky heb ik ook prima zien bewegen, heeft een schitterende kleur, goed papier , is HYPP n/n getest neem ik aan en volgens mij toch ook nog zadelmak maar ik vermoed dat als Buck via een bekende western-stal/ rijder werd verkocht, er wel degelijk een grotere kans was geweest dat Buck in de westernwereld was terecht gekomen, desnoods in het buitenland. Misschien had zelfs La Pavarana/ Marco Bertazzoni hierin kunnen bemiddelen???

deze best man was niet meer de eigenaar he..dat weet jij ook.
je weet nooit aan wie je een paard verkoop..ook al denk je de mensen te kennen.
het blijft altijd maar hopen dat ze net zo goed zijn voor het paard als dat jij dat bent geweest.

bucky is erg breed als hij goed in training staat,...of je het hem dan aan moet doen om ook nog onder het zadel te lopen dat weet ik niet.
ben heel erg benieuwd hoe het nu met hem gaat..we horen helaas niks meer van de gene die dit heeft gestart.zeg maar.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:02

Ik kan je vertellen dat hij er op dit moment van een afstandje prima uit lijkt te zien :)
Ik kom er namelijk elke dag langs.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:24

Dizzy01 schreef:
deze best man was niet meer de eigenaar he..dat weet jij ook

Dat wil toch nog niet zeggen dat Marco niet had kunnen bemiddelen, of wel? Hij zit behoorlijk in het halterwereldje, deze hengst komt bij hem vandaan, hij kent Brigitte goed dus ik zou niet weten waarom Marco niets zou kunnen doen....

Maar ach, Buck mag zich nu vermaken bij een stel vrolijke dames en het zal Buck geen bal uitmaken of het Q/P/A merries zijn of Noorse dames, :P

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:36

Romkabouter schreef:
Ik kan je vertellen dat hij er op dit moment van een afstandje prima uit lijkt te zien :)
Ik kom er namelijk elke dag langs.

Heb je dan vandaag of morgen niet heeeeel toevallig je camera in de auto liggen en zie je vlak naast een
mooi paard een haas met een zonnebril en een mp4 speler , maar kun je niet zo goed foto's maken dat je net
niet de haas op de foto zet , maar wel een mooi creme-gekleurd paard?? :+ }> 8-)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:22

Nope :n
En als dat wel zo was, zou ik ze zeker niet op bokt plaatsen ;)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:28

Ik ken dat paard hij staat bij Ruitercentrum het Fjordenpaard en niet bij Stal het fjordenpaard dat zijn 2 helen anderen dingen.
Het gaat erg goed met hem en het is een super mooi paard

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:28

rapido schreef:
Stal het Fiordenpaard??? Ja daar ga je ook echt heen om je mooie quarter merrie te laten dekken!!!

Ik niet iig.

Hij staat bij Ruitercentrum het Fjordenpaard
En niet bij stal Fjordenpaard

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:32

Wat zonde dat hij daar terrecht is gekomen.
Zoon prachtig paardje hoort bij iemand thuis die echt quater gericht wil gaan fokken.
Volgends mij dekt hij daar maar raak :=
Ik wist dat hun friese hengst die heeft bijna de hele zomervakantie op stal gestaan en af en toe in de paddock.
Ik hoop niet dat ze dat met deze ook gaan doen :(:)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:33

Hoezow zonde dat ie der terecht is gekomen ?