Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar het hoeft niet persee:P rijbroek met lerenzitvlak is ook wel fijn,, dan schuif je ook niet zo extreem en kun je miss wel beter blijven zitte
egt een mooi paardje ook,, ik zou zegge dat je daar nog wel ver mee zou kome,, denk dat die dressuurmatig ook erg goed zou kunne gaan
Sorry hoor! maar ik moet gewoon lachen!

, op zoek naar jou met je vreselijke zit en je paardje die nog veel moet leren en een leek blijkt te zijn...
Die een heel leuk dier heeft die lekker aan het werk gezet wordt 
want dat paard loopt helemaal uit elkaar! En die ruiter die zit op haar gat!
ze zijn aan het uitstappen...

wees jezelf!
! Ik zie dat je een handige ruiter bent en je je paardje tenminste nagevelijk aan het rijden bent, in plaats van aan een lange teugel door de bak heen sjokken.
) kost een paard behoorlijk wat kracht, dat bouw je op met je tempowisselingen en ook voorwaarts rijden.
Natalie1992 schreef:ik zie dat je met 2 handen rijdt, kan je paard nog niet op 1 hand worden gerede?? zelf ben ik ook meer spring en dressuur ruiter,, maar ik rij ook beetje creatief western, ik rij al mijn paarden op een hand,, behalve natuurlijk die wat we beleren![]()
![]()
maar ik vind het verder tog wel netjes uitzien hoor,, opzich inderdaad die rijlaarzen moet je ff veranderemaar het hoeft niet persee:P rijbroek met lerenzitvlak is ook wel fijn,, dan schuif je ook niet zo extreem en kun je miss wel beter blijven zitte
egt een mooi paardje ook,, ik zou zegge dat je daar nog wel ver mee zou kome,, denk dat die dressuurmatig ook erg goed zou kunne gaan
Even ter info, toen ik deze post plaatste, was ik echt wel van mijn eigen 'rij-on-kunsten' overtuigd hoor... Denk dat er namelijk nog veel werk is aan me, vooral op gebied van zelfvertrouwen blijkbaar
haha. Nou goed, weten we dat ook weer, kunnen we daar ook aan gaan werken
haha.
Als er een duidelijk evenwicht is, en ik hier bewust mee omga, dan denk ik dat het niet zo'n ramp is.
whaha. Is zelfs nog 1 zonder veiligheidssluiting, dat is een extra riempje dat ik er aan heb hangen. Dus ja, ik denk wel dat die cap van mij ondertss verboden is
Maar toch liever dit (en het risico op een gebroken neus) dan een schedelbreuk... Ik rijd altijd met cap, durf praktisch niet zonder, zit er zo ingebakken. Ben wel op zoek naar andere leuke cap die beetje past bij het western. Heb er eentje op het oog, maar is momenteel nog beetje boven mijn budget, dat wordt dus nog even sparen
Vind 'em zelf prachtig, hij zit ook superlekker en mijn paard is een stuk ontspannender met dit zadel. Toch ga ik op zoek naar een goed passend boomzadel, ik mis net dat beetje extra steun. Heel jammer vind ik het, maar ja, soms moet je keuzes maken hè.
Het is gewoon een erg voorwaarts paard, dat graag wil werken. Maar het helpt wel om haar beetje af te remmen, ik moet wel zeggen een 'beetje' want het grootste deel moet toch echt van mezelf komen, dus lekker ontspannen zitten en 'traag' denken
Ik vond het vooral een erg fijne reactie, dat doet een mens goed
haha. Ooit maak ik dat plaatje wel es compleet ^^
Dat heeft mams echt wel super gedaan hoor, want ik ben echt heel gelukkig met die knol van me 
Citaat:@ Bergje, hoe is het met de prachtige moeder van mijn fantastische bontje Dat heeft mams echt wel super gedaan hoor, want ik ben echt heel gelukkig met die knol van me
Ik heb alvast plezier in het rijden en Saartje die vindt het ook allemaal best. Tot hier toe nog nooit last gehad van bokken of steigeren of wat dan ook. Het enige dat ze durft doen, is eens 'dwars' doen, dat geeft ze echt een signaal dat ze er geen zin (meer) in heeft. Maar dat is er even doorheen drijven en dan heb ik daar ook geen last meer van. Superknollie hoor

en jah dat snap ik,, is ook niet het makkelijkst voor elk paard,, vind wel dat ze het goed oppakt dan,, als je eerst dressuurmatig met haar/hem hebt gerede
Sorry als dat een verkeerde indruk gaf! Haha 
Haha, ik vind outfit dus (duidelijk) niet zo belangrijk, als ik maar lekker comfortabel kan rijden en er plezier in heb idd!
We zijn echt nog maar in een beginstadium western rijden hoor. Eerst de basis, dan de rest!
Maar door aantal kleine 'probleempjes' op de baan (niks ernstig ofzo, maar gaf gewoon geen lekker gevoel), vond ik dat we toch echt wel moesten gaan lessen om de boel veilig en plezierig te houden! Denk dat ze het zo makkelijk opneemt omdat ze gewoon vrij snel begrijpt wat de bedoeling is en het ook wel graag doet, hoop ik dan toch!
achjh ik ken je probleem hoor,, bij mijn knol hielp een oorpetje goed xD ze is gelijk rustiger
maarjh nu zijn die knolle van mij erg vreemd haha,,
Veel plezier samen!