[WN] Halterimpressie, NK Quarters te Wanroij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 12:52

SusanW schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik schrik van de conditie van GGB. Zoals Toekie zegt: Die heeft wel een jasje uitgedaan zeg! Maar wellicht is daar een goede reden voor?
Uriah schreef:
Mijn hemel wat ziet GGB er slecht uit ,hopelijk is daar een goede reden voor . ik herinner me hem als vol en goud glanzend.
Toekie schreef:
Oke, thanks. Ja ik vroeg het omdat het lijkt alsof -ie een jasje heeft uitgetrokken. Maar misschien zeg ik nu wel iets heel doms hoor. :o
Stom genoeg was het me nog helemaal niet echt opgevallen :\, je bent zo bezig een paard vierkant op de foto te krijgen :o Wel merkte ik dat hij veel lager werd geplaatst dan voorheen, toen ik hem regelmatig als winnaar van de halterklassen op de foto kreeg...

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:58

Daar hoef jij je toch ook niet voor te verontschuldigen Gera ;) De foto is verder hartstikke mooi hoor :D

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:27

_janet_

Re: Halterimpressie, NK Quarters te Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:13

Erg mooie foto's
Natascha wat ziet Probie er super uit zeg! Je 2 mannen hebben het super gedaan zo te zien!

Annatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:26

Zeer mooie foto's. Mooie paarden ook!!

funnycowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:32

gera schreef:
Natascha dH schreef:
Eén uitzondering was er wel: bij de Stallions hebben ze een 2-jarige echte "bullebak" laten winnen. Jemig, wat een bulten spier zaten er op dat beest. Was bovendien net zo groot en breed als een volwassen paard. Allemaal een beetje twijfelachtig voor zo'n jong paard. }>
Kwam uit Luxemburg en kaapte alle titels weg......
Heb je daar nog een plaatje van Gera?
Ik verwacht van niet, maar ga even kijken. Misschien dat ik er toevallig eentje heb. Zal dan misschien niet zo'n voordelige zijn, maar goed, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat paard er ook niet veel positiever uit kon laten komen :x Ik wist niet eens dat hij twee was... eigenlijk ziek.

Dat was een twee jarige palomio Halter gefokte zoon van mr yella fella uit een IMA Cool Skip dochter. Makeert niks aan is puur halter gefokt en dat ziet men in Nederland nooit......
Maar over smaak valt niet te twisten. . .

EmmaK schreef:
hele mooie foto's heb je toevallig ook van mijn paardje een foto? was startnummer 419

Helaas kan ik je hier niet aan helpen, ik heb maar weinig combinaties gefotografeerd en ben ook nog eens de helft van de tijd niet in de bak geweest, omdat ik wel erg veel last had van al het stof.... Ik heb de mares vrijwel helemaal gemist...

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 20:51

funnycowgirl schreef:
Dat was een twee jarige palomio Halter gefokte zoon van mr yella fella uit een IMA Cool Skip dochter. Makeert niks aan is puur halter gefokt en dat ziet men in Nederland nooit......
Maar over smaak valt niet te twisten. . .
Je kunt in mijn boktverleden zien dat ik zeker een groot liefhebber was van haltergefokte paarden, maar nu ik een beetje uit de business ben, stond ik er ineens weer heel anders naar te kijken. Nee, over smaak valt niet te twisten, en we hoeven ook absoluut geen meningen uit te gaan wisselen hier, maar ik moet zeggen dat hij er toch wel uitsprong tussen de paarden, en of dat positief of negatief is dat laat ik aan anderen over. Ik dacht alleen met een ca. zesjarige hengst van doen te hebben, dus was even shocked toen ik hoorde dat hij slechts twee was...

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:06

Natascha dH schreef:
.... ik kan me herinneren dat de spieren bovenop zijn heupknobbels er zo ongeveer afvielen. ;(

Afbeelding

Deze spieraftekening vertoonde hij afgelopen weekend i.m.o. ook.
Is waarschijnlijk een echt Halter-type (gezien de pedegree), maar (blijkbaar) hou ik daar niet van ;) . (Alhoewel, Hot Scotch Man vind ik wel mooi. :D )
En ik blijf van mening dat een Halterpaard niet een vrijbrief heeft om een "bad-mover" oftewel "gewoon kreupel" te zijn. :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:12

Ik heb de hengst niet gezien, maar was het ook een bad mover, of kreupel, Natascha? Als jij het zegt, geloof ik je meteen, jij hebt er verstand van tenslotte :) :j

En ja, het is een beeetje over the top, maar ik vind het toch gaaf om te zien :o

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:33

Há Natas, maar daar noem je d'r ook een!! ;) HSM is mijn all time favourite maar hij was meer dan 'alleen' halterhengst hoor. Hij heeft ook héél veel Performance kinderen ge'sired' en ook niet de minsten.
En dat is dus in mijn ogen het perfect halterpaard, het paard met de looks maar ook de moves. Een paard wat z'n spieren ook daadwerkelijk kan gebruiken voor een super beweging. Zo hoort het (in mijn ogen).

kidding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:54

Val toch ook wel een beetje voor de wat zwaardere types, maar voorwaarde is wel dat ze gewoon moeten kunnen bewegen.En zeker gewoon onder het zadel mee moeten kunnen lopen.Maar een paar lekker hammen er aan :9 vind ik niks mis mee.Zolang het in proportie is .
Als het paard door de spiermassa amper kan bewegen >;) tja dan hoeft het voor mij niet meer :n

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:12

Powered by Sugar... :~

Mooie foto's overigens, super!! +:)+

MissBullit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:47

Hallo, even vanuit mijn kant een reactie over GGB voor het geval jullie nog gaan denken dat wij niet goed voor hem zorgen.

Voor degene die de halter hebben gezien kunnen zich misschien voorstellen dat ik niet erg lachtend erbij stond. Hij was heel erg vervelend. Ik stond daar dus behoorlijk stijf van de zenuwen. Maar dat neemt niet weg dat een lach om mijn gezicht niet beter was geweest. Goede tip voor de volgende keer! Het klopt dat we laatste geplaatst waren. Ik heb nog aan de jury gevraagd waaraan dit gelegen heeft. Dit had deels te maken doordat hij zo vervelend was en deels omdat hij er niet mooi bijstond waardoor hij slecht uitkomt. Maar ik was blij dat hij stil stond en dacht niets meer aan doen. Neemt niet weg dat ik nu wil suggeren dat ik ons beter vond dan de rest. Tijdens de summershow in Marienheem zijn we nog eerste geworden en reserve champion.

GGB is zeker een stuk dunner dan jullie gewend zijn. Wij vinden dit zelf ook erg vervelend. Toen wij hem gekocht hadden was hij erg dun geworden. Hij krijgt ruim voldoende ruw en kracht voer maar de kilo's komen er niet echt snel bij. Al is hij zeker al weer een stuk zwaarder dan dat hij geweest is. Verder gaat het wel erg goed met hem. Zover wij kunnen beoordelen is hij happy met het leventje die hij nu heeft. Hij krijgt veel aandacht en is altijd vrolijk en opgewekt. We blijven proberen om hem nog zwaarder te krijgen zonder er gelijk heel veel krachtvoer te geven zoals bij veel echte halter paarden gedaan wordt. Hopelijk over 3 weken gaan we het beter doen en ik zal proberen erbij te lachen....haha!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:53

Leuk MissBullit dat je hier zlef even uitleg komt geven! Zo verklaart het een hoop :j Ik weet dat hij het op de plek voordat hij bij jullie kwam niet goed heeft gehad en ben blij te lezen dat jullie wel met hem begaan zijn! Jullie doen blijkbaar enorm je best, dus dat gaat vast wel goedkomen ;)

Veel succes samen!

MissBullit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:05

Dank je voor je reactie Susan. Wij proberen zo goed mogelijk voor hem te zorgen. Hij staat inmiddels op een andere stal waar het wat minder druk is en dat doet hem ook goed. Wellicht dus ook een beetje stress erbij.

Voor het geval ik het vergeet.....de foto's zijn erg mooi Gera.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:08

Hee Marieke!
Ik schrok idd ook wel een beetje van m. Maar heerlijk dat GGB het zo naar zijn zin lijkt te hebben! Jullie kennende heeft ie aan verzorging geen gebrek! ;) Ik hoop dat hij over een tijdje weer helemaal de oude knappert is!

Succes saampjes!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:13

@ MissBullit , misschien een idee om te informeren bij de 1e eigenaar (in nl) wat ze GGB precies voerden .

Ik heb toevallig een GGB nakomeling en die is ook snel te dun , wat bij hem helpt is maisbrok naast zn gewone brok .

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:43

Goed dat je toelichting geeft MissBullit! Overigens lijkt het meer alsof hij bespiering kwijt is, en niet zozeer 'vet'/opvulling. Dat hij voldoende voer krijgt, twijfelde ik persoonlijk niet aan ofzo. ;) Belangrijkste is dat hij verder gewoon lekker in zn vel zit en dat zit zo te horen wel goed. Succes op het NK!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:47

MissBullit schreef:
Hzonder er gelijk heel veel krachtvoer te geven zoals bij veel echte halter paarden gedaan wordt. Hopelijk over 3 weken gaan we het beter doen en ik zal proberen erbij te lachen....haha!

Mag ik dit misverstand toch maar weer even ontkrachten... Dat doen de mensen die het halteren niet helemaal begrepen hebben, maar een echt halterpaard VOER je niet, die FOK en TRAIN je. Sure, er moet massa op zitten en ze mogen wat zwaarder zijn dan hun performance collega's maar het is niet zo (en ik ben daar ook fanatiek tegenstander van) dat je een halterpaard op 10 kilo krachtvoer moet zetten, om maar wat te zeggen. No Way!
Wat je wél doet met een Halterpaard is heel uitgekiend voeren en vooral vetten en eiwitten en minder koolhydraten voeren. Eiwitten heb je nodig voor spieropbouw dus al die 'laag eiwitvoertjes' zijn helemaal niet zo goed als iedereen denkt (leuk, je reiningtopper op low protein' zetten en dan met vit. E en selenium aan de slag moeten omdat ze spierproblemen krijgen. Ja, gek hé!!), vetten slaat een paard op als lange termijn energie, koolhydraten (= zetmeel en suiker, bijv. granen en dus ook mais) zijn snelle energie en moeten dus direct verbrand worden (lees: paard wordt 'heet').
Wat je dus wel moet doen als serieuze Halter-fitter is je verdiepen in spijsvertering en stofwisseling van het paard en uitgekiend voeren, zoals een bodybuilder ook een uitgekiend dieet heeft om zo droog mogelijk toch veel massa te kweken. Daar hoort dus ook voor het halterpaard een specifiek trainingsprogramma bij, met spieropbouw als doel.
Zoals ik al eerder zei, Halter is meer dan met je paard aan een touwtje in de bak gaan staan. En dus ook meer dan 'geef maar een paar kilo extra voer'...

MissBullit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:08

Francis, ik bedoelde het ook niet zo zwart/wit als ik het schreef, sorry. Ik weet dat er echt veel meer bij komt kijken dan alleen even met je paard aan een touwtje in de bak staan. Ik hoor het alleen vaak om me heen, helaas, dat als de paarden die alleen voor de halter gebruikt worden zo erg veel krachtvoer krijgen. Vandaar even mijn vergelijking.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:38

Was ook niet zo zeer naar jou alleen toe maar meer om een 'algemene veronderstelling' te ontkrachten, want helaas gebeurt het vaak zat dat mensen dénken dat het zo hoort en het dús ook maar gaan doen, met alle negatieve gevolgen van dien.
Zit nu op m'n werk, zal vanavond je PB uitgebreid beantwoorden ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:26

Mooie fotos!!!!!

Maar die hengst, vreselijk! Wat moeten dat soort paarden ook enorm gevoelig zijn voor spierbevangenhed lijkt mij ...