[WN] Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:03

Gister toevallig een erg blije koopster van mn zadel over de vloer gehad. Ik heb mn Missoula Nut snel kunnen verkopen dus!Dat is ook weer een voordeel van boomloos ;)

Josefien

Re: Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 12:18

das boffen! Ik had je zadel ook al doorgegeven aan een kennis van me maar die zijn met vakantie..

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 21:52

hmmm bij de nieuwe HAF pad is na 1 ritje al een stukje van het "leer" lees nep, gaan bladderen aan de zijkant...mag
het terugsturen en krijg een nieuwe..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:14

Mnn, das raar, ik rij nu al een paar maanden met de nieuwe haf pad, en nog niets los gelukkig, goed dat je hem kan inruilen!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:08

de fabrikant verzekerde me dat ik een nieuwe zou krijgen waar niks van los zou laten dus ik ben benieuwd..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:52

had er op vorige stal 2 stalgenoten gehad dat ze deze zadels hadden, ziet er gelikt uit hoor, beiden in westernstijl.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:53

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 18:33

nog niet, ben vandaag na week vakantie thuis gekomen.. hoop dat ie gauw terugkomt!
leuke foto's en het staat ook erg leuk op een schimmel ja!!
heb jij ook dat je even moet zoeken hoe je je benen legt? Met de Cheyenne en de Arizona had ik dat helemaal niet maar met deze wel. Ik heb nog geen westernles gehad dus alleen maar buiten gereden met de Missoula, maar als ik dan weer een keer de White Star met boom pak, dan zit die ineens als een huis :D ook al is die eigenlijk te groot voor mijn achterwerk...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:35

Ja bruin staat ook goed op schimmel he. Ik moet af en toe nog steeds zoeken met mijn benen. Net of die stijgbeugeltjes/stijgbeugels heel wiebelig zijn en er zo af kunnen vallen :D Maar is een kwestie van wennen/tijd denk ik.

femmiel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:48

Mooi zadel :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:17

Josefien schreef:
nog niet, ben vandaag na week vakantie thuis gekomen.. hoop dat ie gauw terugkomt!
leuke foto's en het staat ook erg leuk op een schimmel ja!!
heb jij ook dat je even moet zoeken hoe je je benen legt? Met de Cheyenne en de Arizona had ik dat helemaal niet maar met deze wel. Ik heb nog geen westernles gehad dus alleen maar buiten gereden met de Missoula, maar als ik dan weer een keer de White Star met boom pak, dan zit die ineens als een huis :D ook al is die eigenlijk te groot voor mijn achterwerk...
Dat je op je boomzadel dus als een huis zit was voor mij de dus de rede om de Nut te verkopen! Als je oud en seniel word zoals ik :D dan is een beetje houvast op een wiebel paardje erg fijn namelijk! Maar het blijft een leuk zadel hoor.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 20:28

nah ik ben ook geen 18 meer :D en ik moet zeggen Quest is erg braaf maar kan nog best eens schrikken en tot nu toe bleef ik goed zitten... mocht het echt niet gaan lukken bij bv de lessen (kan me voorstellen dat je met een sliding stop toch wel lekker moet kunnen blijven zitten... :+ )dan zal ik de white star eerder omruilen voor een zadel met een iets kleinere zit (dit zadel zat bij het paard..) en blijf ik de buitenritten met de Missoula rijden, want het zit als een fauteuil!!!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:07

Josefien schreef:
ik heb de Arizona en de Cheyenne gehad, maar deze zit wel veel fijner vind ik! ben nu bezig met een hele mooie HAF pad, oranjerood westernmodel... :D
Afbeelding als die geschikt is voor de Missoula dan wil ik die graag hebben..

Wat een mooie pad is dit zeg, zitten daar ook inlages in, en zou deze ook onder de cheyenne kunnen.
Is zeker wel een duur padje ;) .

Ennuh wat voor ketting ga je maken dan, waar hang je deze dan bij je paard, heeft dit dan nog een functie ofzo. Vind het wel leuk maak je foto's ervan.
Lijkt me ook wel mooi om voor Bono te maken.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 21:19

hoi Irma,
deze heeft wel inlages maar die kun je r niet uit halen dus...en ik denk dat die ook wel onder de Cheyenne past!
en de ketting is een Rythm Bead, die staat ook in mijn profiel ergens maar die is helaas ernstig gebroken een keer onderweg haha! Dat is een Indiaans gebruik maar ik vind het gewoon erg mooi staan (maar kan geen rode houten kralen vinden, de mevrouw van de kralenwinkel had wel blankhouten kralen en zei dat ik ze wel kon verven...ik zei toen: ik heb wel ene hobby maar ook nog een leven hahahahahaha!!)

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:21

Ok zou eens kijken in je profiel.
En ik zou eventjes aan een vriendin vragen of zij misschien rode houten kralen heeft die heeft nl een kralen winkeltje.
Zou ff opzoeken en laat ik het je even weten.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 21:29

oh dat zou fijn zijn! die ik eerst had met groen erin moesten speciaal besteld worden. Ik heb de zwarte/ bruine en naturelkleurige kralen nog wel, moet er alleen dus knalrood bij hebben!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:44

Op haar site http://www.kralenhandel.nl staan geen rode.
Maar heb haar even gemaild of ze deze soms wel heeft.
Ze moet haar site nog helemaal maken en daarom staan er nog niet veel soorten op. Maar ben er van de week geweest en er stonden zoveel kralen, dus?? je weet het nooit.
Ze laat ze volgens mij ook uit verwegistan komen.
Maar ze is nu druk is net verhuisd en 32 weken zwanger, dus is nu niet echt bezig met kralen hihi.
Maar is wel erg leuk zeg zo'n ketting. Ga ik ook eens maken ga ik eens mooie kralen bestellen bij mijn oude buuf.

Waar heb je de pad vandaan, want wil wel ff kijken of deze misschien geschikt is voor onder de cheyenne.
En voor mijn portemonnee hihi.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 21:55

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:32

Heb eventjes op de site gekeken. Maar jeetje daar ga je echt kwijlen zeg wat een mooie dingen en ook nog redelijk betaalbaar.
Ga daar nog eens goed snuffelen.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 22:58

ja en goeie service dus!!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 09:17

heb mijn nieuwe HAF binnen en ga die zo uitproberen onder mijn White Star boomzadel, kijken of dat ook goed zit :D
Irma ik heb de kralen geregeld, maar bedankt anyway!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 08:11

Hoyn Josefien!

Hoi bevalt het zadel je zo?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 09:45

ik moet nog heel erg wennen en betrap mezelf erop dat ik nu weer vaker het boomzadel erop leg, vanwege de stevige zit.. :o maar dat is niet het goeie zadel voor mij,schuif te veel, wil dan kijken of ik dat kan inruilen tegen eentje met een kleinere zit (deze is denk ik 18 inch of groter zelfs) Maar de zit van de Missoula is geweldig, heel comfortabel, alleen die benen he, ik lijk wel een beginneling zo voelt dat! :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:50

So do I :D Ik merk af en toe wel is dat er stukjes beter gaan hoor :j Maar soms dan lijkt het weer een drama haha. Het is wel wennen als je altijd op boomzadels gereden hebt.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 10:04

nou ik heb eerst altijd op een Arizona gereden en daarna een Cheyenne maar die zijn gewoonweg niet te vergelijken met de Missoula, daar zat ik wel goed op gek genoeg! dus het zal ook een beetje aan het zadel liggen en met name de beenligging dus de ophanging van de fenders..