[WN] Dagje eifelgoldranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shanna_dw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 11:48

Vera schreef:
horsesshanna schreef:
Dit zijn momentopnames hoor ze is heel zacht voor de paarden wil je het zien ga dan eens een kijkje nemen

* Gaat weer van handen af*
Een dergelijke momentopname is al diep triest.

Ik weet zelf wel dat dit niet goed is maar wat kun je dan zeggen ik zal vragen om dit topic te sluiten was niet de bedoeling om zo'n reachties te krijgen ik rij zelf met een qh hengst van 7die moet nog leren spinnen en dit doen wij ook geheel anders.

Loody

Re: Dagje eifelgoldranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:36

fijn om te lezen dat je het met die hengst anders doet hoor ;)

ik snap ook dat dit niet de reacties zijn die je voor ogen had, maar ik neem aan dat je het zelf ook ziet? net als wat Vera zegt, dit soort momentopnames zijn al erg triest

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:40

het paard op de foto's is niet van haar, die is van een vriendin.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:26

als een goede ruiter al sjanks en 2 handen nodig heeft om dit paardje leuk te rijden wat blijft er dan van over als er een gemiddelde ruiter op gaat rijden :?
ik weet het wel, over een half jaar doetiehutniemeer ;( :n :\
dan ligt het aan het zadel, of aan de trainer, is het een rotknol en uiteindelijk komt het omdat hij te vroeg is ingereden ,of, en........

mensen vergeten nog wel eens dat je hele andere kwaliteiten nodig hebt om een paard in te rijden als door te rijden in de sport
het ééne is totaal niet te vergelijken met het ander

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:38

Allereerst gefeliciteerd met je paard hoor!!

Dat filmpje pleit niet voor de manier hoe er ingereden wordt. Sportpaard of niet,maar het gebeurt. En Cira is echt niet de enige die het zo doet. Dat is voor mij ook de reden nooit de topsport te willen bereiken maar een goede non-pro te blijven.
Ik hoop dat jij het verder anders met je nieuwe paardje zult gaan doen en dan gaat het wel goedkomen voor je paard uiteindelijk. Veel plezier in ieder geval toegewenst!

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:31

mooi paard veel succes

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:38

FindingJack schreef:
Dat is voor mij ook de reden nooit de topsport te willen bereiken maar een goede non-pro te blijven.

Volgens mij is Cira dat ook ;)

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:50

Mooie paarden hoor,hoop dat je vriendin veel plezier van hem heeft! Ben het voor de rest helemaal eens met Spatter.

Wat ik mij alleen al de hele tijd afvraag is; weet Cira zelf wel dat je dit topic hebt geplaatst?vooral dat filmpje.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:54

Zeker mooie paardjes maar ook mijn ogen doen zeer, erg jammer! Hopelijk pakt de nieuwe eigenaresse het lekker rustig aan :) In ieder geval heel veel plezier!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:59

cira is nonpro dus niks trainer.

daarbij, oordeel niet over iets wat je geen kennis van hebt...
die shanks en 2 handig discussie...... het beest is 3, het 1 handig rijden zal dus nog niet helemaal geleerd zijn.

maar laat maar, je hebt sportmensen die dit snappen en waarschijnlijk ook zo doen (ja dan heb ik het weer over de top..... koop een willekeurige trainingsvideo van een toppresterende reining trainer en je ziet hetzelfde, fappani, fonck, sappergia....)

dus oordeel pas als je weet wat ze waarom doet aub.

nogmaals, deze discussie hoort hier niet

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:01

eens met pien!

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:27

Ik heb zelf stage gelopen bij Cira, en er is geen betere plaats voor paarden dan bij hun.
Dat ze dat ene half uurtje dat ze er op zit ook even wat moeten doen en misschien ook wel een beetje hard moeten werken, tja daar zijn ze dan paard voor he!
Verder staan ze daar dag en nacht buiten met 200 hectare weiland, in kuddes met het alle beste voer, met dierenarts ter plaatse en de allerbeste materialen.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:35

@PienB... hehe, eindelijk iemand die gelijk heeft ;) :Y)

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:40

Ik heb ook al aangegeven dat die discussie hier niet hoort
Voor alle mensen die daarover wel een discussie willen aangaan , is er al een topic over het jong inrijden van quarters!
Word hier echt moe van pftttt
En nogmaals :
Het heeft niks te maken of mensen een goed punt hebben of niet , maar niet in dit topic daarover door zeuren !

breaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:50

Backup schreef:
Ik heb ook al aangegeven dat die discussie hier niet hoort
Voor alle mensen die daarover wel een discussie willen aangaan , is er al een topic over het jong inrijden van quarters!
Word hier echt moe van pftttt
En nogmaals :
Het heeft niks te maken of mensen een goed punt hebben of niet , maar niet in dit topic daarover door zeuren !

ben het hier helemaal mee eens...die eeuwige discussie....en het verpesten van toppics....
ga op deze ranch even een kijkje nemen...dan zien jullie hoe t daadwerkelijk werkt.....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:04

Moderatoropmerking:
Er loopt inderdaad een centraal topic over de leeftijd van het zadelmak maken. Echter, er mag in die trant hier wél gereageerd worden, dat is immers een reactie op het beeldmateriaal wat hier getoond wordt. Houdt elkaar hierbij wel in ieder zijn waarde, en houdt het netjes :)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:51

rapido schreef:
Het gaat mij niet om het rijden met shanks op 2 handen (zou mij uberhoupt een worst wezen hoe iemand rijd op zijn paard!) maar dat het dier zo word geshowt aan een aspirant koper! Waarom worden volgens jou jonge dieren op deze manier voor gebracht dan?

Zeg je nu niet 2 tegenstrijdige dingen? Als het jou niet uitmaakt hoe iemand rijdt op zijn paard waarom hier dan wel?

Misschien heeft het te maken met het feit dat bij de NRHA 3-jarigen op 1 hand geshowd moeten worden.
Dus best wel logisch dat hier een 3-jarige met shanks voorgesteld wordt.

Dat hij/zij misschien nog niet voldoende broke is om op 1 hand te rijden zou best kunnen.

Maar train jij altijd op 1 hand zodra je met een shank-bit rijdt?

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:36

Bij de familie Baeck moeten er geen paarden verkocht worden om brood op de plank te krijgen hoor *D

Het is zo dat Cira bij de wereldTOP behoort, en ja, spijtig genoeg worden in dat milieu de paarden op deze manier getraind. Dat is niet goed te keuren, maar als de topruiters dit doen, worden amateurs ook aangezet om op dezelfde manier te trainen. Het is ook alom bekend dat grote ruiters niet met elk paard de top kunnen bereiken. De quarters worden ook gefokt (of eerder "geselecteerd") op hun gewillige en 'intimideerbare' karakter. De 'rotzakken' worden ofwel kapotgereden (mentaal of lichamelijk), ofwel worden ze terug naar huis gestuurd.

Om als recreatieve ruiter mee te draaien in zelfs de non-pro wereld zal je toch heel wat centen in training moeten steken. Bijna allemaal worden de amateurs stevig begeleid door de pro's. Zo worden de paarden van Cira en zijzelf, voor de grote wedstrijden overgevlogen naar de States om de puntjes op de i te zetten. Oneerlijke concurrentie? Neen, als je de centen kan en wil neerleggen kan ook jij meedraaien. Motiverend? Neen.

@horseshanna: wens je vriendin veel plezier met dit mooie paard
@pienb: heeft Fonck ook een trainingsvideo?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:47

(ben ondertussen wel benieuwd of Cira ook weet van dit topic..)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:22

troi schreef:

Die heeft wel wat beters te doen....
en lacht toch iedereen uit.

Zou ik ook doen als ik in haar schoenen stond *D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:29

Precies storrum!

Weet niet of bernard een video heeft maar heb hem zelf zien trainen ed dus weet dat hij dit ook zo doet wilde geen namen noemen waar ik niet zeker van was :-)

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:11

storrum schreef:
troi schreef:

Die heeft wel wat beters te doen....
en lacht toch iedereen uit.

Zou ik ook doen als ik in haar schoenen stond *D

Denk niet dat Cira de persoon is om anderen uit te lachen. Zij weet gewoon beter...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:22

Ik ga me niet in de discussie mengen over deze foto's en het filmpje.
Wel weet ik dat de paarden op de Eifel Gold Ranch een geweldig leven hebben. Ook ik heb er stage gelopen. En heb nergens een stal gezien waar zoveel tijd, aandacht en liefde aan elk paard wordt gegeven.
Ik heb nooit gezien dat paarden daar ruw gereden werden.

Ja, de familie Baeck heeft het absoluut niet krap als het op geld aankomt. Maar om te bereiken wat Cira heeft bereikt is meer nodig dan geld.
Cira en alle andere medewerkers werken van 7 uur 's morgens tot zeker 8 uur 's avonds kei en keihard om alle paarden van de ranch hun portie aandacht te geven.
Er wordt in niks op tijd gekort. De paarden staan op het land en worden iedere dag ALLEMAAL ( toen ik er stageliep waren het er rond de 70 ) uitgebreid op wondjes en eventueel mok e.d. gecontroleerd. Hebben ze een wondje of mok dan worden ze meegenomen uit het land ( soms wel 20 min. wandelen! ), behandeld en weer terug gezet in het land.

Deze mensen leven voor paarden, geen enkele moeite is ze teveel.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:25

het stomste is dat het ook altijd dezelfde die die discussies op gang brengen... ik word er echt moe van.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:28

hoe meoten ze dan worden voorgebracht? je wilt toch laten zien wat hij kan en het maximale? zo'n paard ga je toch niet een rondje longeren en dat was het?

kijk, of je dit soort foto's fimpljes op internet moet zetten 9weet nie tof het met goedkeuring is van cira) is een 2e. maar dat je een paard zo voorsteld aan kopers die een reining prospect willen vind ik heel normaal