[WN] Crystal@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:40

melissa_b schreef:
Ik denk dat jullie les nodig hebben...

Dat denk ik inderdaad ook ja! Ziet dr niet echt super uit, en die stop is inderdaad niet vriendelijk.
Ik bedoel maar, ik ga jou ook niet zo hard in je mond trekken.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:52

Even een vraagje in het algemeen, waarom zo vroeg al met een stop beginnen? Zie eigenlijk niemand die zegt dat is al veel te snel in het stadium van africhting (of het wordt er wel mee bedoeld dan heb ik niet goed gelezen) Dit beestje is pas goed en wel 6 weken onder het zadel (klopt toch of niet?) Dan ben je toch met heel andere dingen bezig als een stop?

Ik ben een complete westernleek en vraag me af of dit bij het normale africhten hoort al in de eerste 2 (!) maanden. Persoonlijk vind ik zoiets schadelijk voor een pas net ingereden paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:06

Mensen hebben daar al commentaar op gegeven...

Even over je laatste vraag. Een echte sliding stop vraag je niet (en kan je eigenlijk niet) de eerste 2 maanden al vragen van een paard. Tenzij je een talent heb die zelf al wil stoppen, maar dan nog moet je imo geen echte stops willen maken. Eerst maar eens de basis.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:14

Niels schreef:
Mensen hebben daar al commentaar op gegeven...

Even over je laatste vraag. Een echte sliding stop vraag je niet (en kan je eigenlijk niet) de eerste 2 maanden al vragen van een paard. Tenzij je een talent heb die zelf al wil stoppen, maar dan nog moet je imo geen echte stops willen maken. Eerst maar eens de basis.

Bedankt :)

bentuu

Re: Crystal@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:20

leuk stel samen !!
zorg dat je wel contact houd met ze mond en zorg dat hij/zij
niet te veel op de voor hand loopt

miloujanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:24

Zeer leuke foto's
En erg mooi paard met dat witte over het been.

:D

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:17

Die holle rug valt best mee, je kunt nu eenmaal van naturen een hole rug hebben (heb ik ook). Belangrijker is dat je recht en onafhankelijk zit, daar zou ik eerder aan werken. Die 'bolle rug' is meer voor de stops waarbij je niet naar ahcterenleunt, maar een bowling bal in je maag krijgt en dus zo je rug bol maakt/ je schouders omkrult naar voren..

Galop ziet er nog wat ongecontroleerd uit, dat zal met het rechtrichten te maken hebben. Iets meer ondersteuning en teugelcontact kan geen kwaad bij ene jong dier. Ik vind overigens het 'hangen' in de teugels op de stop foto wel meevallen, volgens mij staat er niet veel spanning op de teugels, maar wordt de slechte indruk versterkt door het achteroverleunen, uit het zadel komen, hoofd oprichten en rug uitdrukken. Het is imo wel te vroeg in de training om zo een heftige stop te vragen. Een net halthouden, recht en vierkant, hesitate en weer recht weg stappen is al een heel mooi en moeilijk begin.
Zoek het dus iets meer in de basis dan al erg 'westerngericht' te trainen. Werk ook nog iets aan je houding, hier en daar zie ik een stoelzit neiging, maar op andere foto's netjes de schouder heup hiel lijn. Aan jezelf werken is ook aan je paard werken omdat je veel onbewuste signalen doorgeeft op je zit en houding.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:18

Ik denk dat het zadel zo ie zo te groot is (voor je zusje, ik weet niet hoe groot jij bent). De stop ziet er niet echt vriendelijk uit, bij de stop hoor je diep te zitten en naar achter te leunen, niet in je beugels te gaan staan.. En ze (je zusje) valt ook erg veel naar voren (misschien beugels iets korter?) Probeer diep te zitten, houd (zoals hier boven al gezegd wordt) wat teugeldruk..

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:33

ik vind dat er veels te veel op de handen word gereden,, en niet op de benen,, ik had dat probleem zelf ook dus ik weet dat het lastig is,,

GurbyCbig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:45

ik ben het eens met wat de andere bokkers zeggen, suc6!(: heeel leuk paardje.. :D

_Brittx3KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:46

ff vraagje over deze slechte commentaar.
Wrm is die nodig? Ze is 1.5maand onder zadel zegt ze,
Ze is niet vn plan de futurity te ryde wss dus dn moet t nog ni perfect zyn.
't paardje da ik rij, is 6 & denk je da hy zo perfect loopt? Dacht t niiet, (:

Ik vind ze al redelijk goed lope voor 1.5maand onder zadel ;)

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:07

_Brittx3KC schreef:

Als je met paardje op een verkeerde manier stops begint te maken, ben je verder van huis hoor. Paard leert op een niet al te beste manier stoppen. Voor zover je dit alles op een foto kan zien. Een paard opleren is vakmanschap. Als je nog niet zo ervaren bent, zou ik er vooral vanaf blijven en het paard door een bekwaam persoon laten inrijden. Hierna kan je zelf met het paardje aan de slag mits een goede lesgever.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:20

_Brittx3KC schreef:

Snap niks van je reactie. TS is gewoon niet slim bezig op dit moment. Niet voor haar toekomst, en al zeker niet voor dat van het paard.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:16

_Brittx3KC schreef:

Normaal ABN typen zou wel fijn zijn!
Zelfs als een paard 1,5 maand onder het zadel zit hoor je een paard gewoon netjes te rijden. Nou ken ik deze meisjes en weet ik dat ze het beste voor hebben met hun paardje, maar er zijn gewoon wat verbeter puntjes. En ze vraagt om kritiek/hulp.. nou dat krijgt ze op een nette manier toch? En dat jou paardje niet perfect loopt op 6 jarige leeftijd is niet erg, maar zegt meer over hoe je hem traint dan over wat hier wel en niet gezegd mag worden, toch?