[WN] Niet-Quarters/Paints/Appa's die in de Western(sport) lopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:08

Boktmarkt en marktplaats :+
Behalve mijn zadel dan. Mijn bitten zijn volgens mij het enige dat ik nieuw heb. Oh en een diamond wool pad met inlages. Die heb ik bij een online store gekocht. De rest is allemaal 2dehands :j

superpony: maar hóe zie je dat dan? Kwaliteit leer? Bepaalde afwerking? Ik ben daar wel nieuwsgierig naar.

Overigens is mijn zadel geen zadelmarktkwaliteit en ben ik ook niet van plan iets anders te kopen :))
Maar ben gewoon nieuw in dit wereldje en heb dit soort dingen altijd erg interessant gevonden.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:05

Amanda schreef:
Hoe zien jullie nu meteen dat het slechte kwaliteit is? Dat het niet past zie ik ook wel, maar verder heb ik geen idee waar ik op moet letten en ben wel nieuwsgierig hoe je dat nu kunt zien :j

Voorbeelden van zadels waarschuwingsbelletjes gaan rinkelen:

- verhoudingen die niet kloppen. Bv. de fork die te groot is in verhouding tot de rest van het zadel, of achtersingel die op rare wijze is bevestigd.
- flimsy bevestiging van fenders, bv met maar 2 draadnagels
- tiestrap van geverfd leer ipv latigo
- slechte kwaliteit van de tooling (volgt bv niet de vorm van het zadel)
- dezelfde tooling (één 'stempel') die overal (fenders, seatjockey, skirts etc) herhaald wordt
- opkrullend leer
- afwijkende kleur geverfd of gelakt leer
- scheef en op onlogische plekken geplaatste zilveren versieringen
- Slechte kwalititeit v/d rigging (vaak veel te licht)
- Niet-degelijke stijgbeugels.

superpony

Re: Niet-Quarters/Paints/Appa's die in de Western(sport) lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:05

Wat WB uitlegt. Als je naar veel kwaliteitszadels kijkt, zie je al snel het verschil. Je kan het goed vergelijken met als je goede leren schoenen, bankstel, jasje, tas etc gaat kopen. Dat voel je, dat zie je en dara is de prijs ook naar.

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:22

Wat een mooie paarden allemaal, met name de rood-bonte western Tinker, kruising Fjord, Schwarzwälder Fuchs en de bonte net onder het westernzadel.
ennuh het kleine Hafje met z'n stopfoto die moet nodig op wedstrijd uit gaan komen, dat wordt een leuk reinertje :)

in aanvulling op de tips van Wranglerbutt hoe de kwaliteit van het kartonleer te onderscheiden: ook goede zadelverkopers hebben tweedehandszadels (Arthurs's Western Store, Country Mill e.a.). Je kan deze dan door een professional op je paard laten passen. Zo weet je ook zeker dat het zadel goed ligt :) Ik zou in ieder geval voor goede merkzadels gaan zoals o.a. Continental, Billy Cook, Crates, Montana, Bob's, Westwood, Garland etc.. Country Mill heeft zelfs een lijst online op hun site staan hiervan

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:39

Tamaar88 schreef:
:~ mooie gave foto's zeg! <3

Inderdaad mooie foto's Amanda :)

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:42

REGINA76 schreef:
Ook ik heb wedstrijden gereden met mieke, pinto met ijslandsbloed.
allround meegereden. onze topprestatie's.
M dressuur, M springen, B SGW, Klasse 1 Endurance, en toen de westernsport.
Beginners, amateur, open.Daarna nog in L3.
Koeienwerk, TrailRides.
Ned Kampioen Barrelrace 2006.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ook met Black, New Forest rij nog af en toe wedstrijdjes, Trailrides,
koeienwerk, barrelrace.
Heel veel gewonnen in Barrelrace en All Round.
mijn vader showd hem ook nog, in de hand onderdelen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

maar ook mijn haflinger uitgebracht in de westernsport.
[ Afbeelding ]

Wat een leuke foto's Regina!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:45

Ik denk dat je mijn hafje bedoelt in de stop? Hij is zo'n 1.50 hoog, dus niet zo heel klein. Maar inderdaad, ik hoop wel ooit wedstrijden te gaan rijden. Reining dan. Maar daar moeten we nog aardig wat voor oefenen. We hebben goede begeleiding, dus dat komt goed :j Eerst maar eens proeven aan wedstrijden in de L4.
Jouw haffies vind ik echt waanzinnig. Heerlijk als je zo rond kan rijden met je paard!

Mijn zadel is overigens prima hoor. Gewoon gepast door een zadelpasser en goede kwaliteit. Het is meer nieuwsgierigheid hoe je dat nu van een foto kan zien. Lijstje van WB schept al wat meer duidelijkheid. Ik denk dat ik gewoon wat foto's moet gaan vergelijken :j

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:02

1.50m is inderdaad niet klein Amanda, dan is de foto waarschijnlijk staand genomen, waardoor je paardje kleiner lijkt dan hij is. Leuk dat je het in de L4 wilt gaan proberen :)
Bedankt voor het compliment Amanda. Het heeft me best wat tijd gekost om daar te komen met Spike waar we nu zijn (L2). Ik heb met hem echt een lot uit de loterij (gekocht n.a.v. een slechte foto op Marktplaats). Hij heeft een superfijn karakter, wil altijd voor je werken en is behoorlijk bomproof met buitenritten. M'n jonge paardje van inmiddels zes is een ander verhaal. Staat het liefst stil, is heel cool totdat de spanning hem te veel wordt een hele andere uitdaging dus ;)
Ik hoop je nog eens live te ontmoeten. Helaas geen het Haflinger Ermeloweekend dit jaar niet door, dus ook geen clinics om elkaar te ontmoeten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:29

Ja zeker jammer. Dat stond dit jaar wel op de planning :j
Ik wil eerst wat onderling gaan doen denk ik. Eens kijken of we de spanning op vreemd terrein de baas kunnen. Met de dressuur was dat nog wel een probleem.
En dan eens aan plates gaan denken. Wanneer ga je die er onder zetten? Nu al, of later pas? Lastig :j
En dan de bodem. Die is bij ons ook niet geschikt. De basis kun je er best trainen, maar dan houdt het toch wel op. Waar moet je dan naartoe? In de buurt is er eigenlijk niets.
Maar goed, dat zijn dingen waar ik rustig eens over na kan denken. We hebben geen haast :D

babzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:28

Al doe paarden zijn zo mooi!! :) ik zou ook wel western willen rijden alleen is er geen manege of zo in de buurt doe western |( lessen geeft

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:18

Ik rij nu 2 jaar western mijn onze irishcob x drumhorse. Zou heel graag een keer een wedstrijd mee willen doen maar heb daar helemaal geen verstand van helaas -O-

Afbeelding

Afbeelding

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:41

Hier dan een foto van mij en mijn paardje! Foto is gisteren gemaakt tijdens een meeting
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:19

Hier dan mijn 3 jarige kruising KWPN x Arabier x Fjord. Sinds een paar maanden western onder het zadel. Hij vind tot nu toe alles altijd leuk en vind alles prima dus hij zal ook wel een paar keer mee op wedstrijd gaan. Nu mag die eerst weer lekker spelen tot volgend voorjaar :)

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 05:52

Leuk paardje! Ik ben gek op zijn kleur :)

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:34

Zo leuk om de andere rassen te zien. Ik ben ook net begonnen met mijn kwpn paard. Hij is 6 jaar oud en liep m 1 dressuur. We hebben ons eerste wedstrijd al gereden in zeist

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:28

stille meelezer, mijn merrie, vermoedelijke spaanse kruising, super werker, deed het in de lessen vaak beter dan de quarter van heel veel geld.
Al mooie momenten mee beleefd en veel van geleerd. Is drachtig van een dunskin quarter. _/-\o_

Afbeelding
dit was ooit op wedstrijd, mooie aanzet in galop toch <3 ? Wel nooit veel punten gehad hoor :o
Maar kom het belangrijkste is dat je plezier hebt aan wat je doet samen met je paard.
Heb ze nu 7 jaar en doe ze nooit meer weg.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:55

Leuk paardje Fotsy! Ben benieuwd wat daar dan voor iets moois uit gaat komen!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:00

dank je, kimvicious, jij hebt toch ook een bijzonder gekleurd paard, je moet hem eens showen in het topic over bijzondere kleurtje, gaan er allen zot van zijn

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:13

Fotsy schreef:
dank je, kimvicious, jij hebt toch ook een bijzonder gekleurd paard, je moet hem eens showen in het topic over bijzondere kleurtje, gaan er allen zot van zijn

Hij heeft er al eens in gestaan. Zk bijzonder is hij niet "gewoon" grullo bont :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:59

Aangezien ik nu eindelijk leuke foto's heb zal ik mijn hafje hier ook maar eens voorstellen. Naast de draver die ik eerder al heb geplaatst ben ik sinds november ook eigenaar van een nu 8 jarige haflinger ruin genaamd Las Vegas. Met hem rij ik ook recreatief western zonder wedstrijdambities. Hij is ooit reinig beleerd inclusief spins en stops maar dit doe ik niet met hem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's van Vegas staan in dit topic: [ITP] Na ruim 9 maanden toch maar even voorstellen: Las Vegas

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:02

Wat een gave kleur heeft je haf! Mooie pad er ook bij!

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:32

wat leuke foto's allemaal leuk om te zien:) hierbij stel ik mijn merens merrie voor net western begonnen heb al lesjes gehad de 27e weer ik rij zowel met bit als bitloos mn lesjes erg leuke sport hou het recreatief maar ze pakt super op. ook het sturen via de nek wauwie echt trots op mn pony:)

hierbij wat fotos hoop de 27e rij fotos te maken:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:01

Wat leuk om al die verschillende paarden te zien. Ik wordt als het goed is vandaag gebeld, voor een afspraak. Heb vroeger 1x eerder een westernlesje gereden met mijn verzorgpaard.
Met mijn eigen paard altijd recreatief gereden, en nog steeds. Maar we willen toch de western kant gaan ontdekken. Is een kruising tinker x shire (3/4 tinker en 1/4 shire)

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:55

Wauw, mooie haf Delaja! Bijzonder kleurtje inderdaad.

En wat een gave kruising sanne1992. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen in de western.

Hoe bevalt het tot nu toe Sheeltje?

Wij hebben de 28e onze eerste show :):)
Tussen de arabieren :D
Dit is onze showoutfit. Zelf heb ik een zwarte jeans en een zwart met witte showblouse.
Afbeelding

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:02

Bevalt echt super Amanda heb jasmine nu 11 jaar dressuur gereden nu western staat haar toch beter haha ben blij dat ik de stap gemaakt heb :):) mooie show outfit staat em goed:) leuk dekje ook