[WN] Niet-Quarters/Paints/Appa's die in de Western(sport) lopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:34

Ja kan soms lastig zijn....heb een 5 ganger en dan vnl met spanning.
Thuis zitten de stap, draf en galop er alleen op....op wedstrijd ook de tolt en telgang...wonderpaard is het <3

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:38

Ja is ook geen "probleem" hoor.. IJslanders heb ik jaren gereden.. Ik vind het ook leuk!
Het komt nog voor in verzameling en dan moet ik hem inderdaad wat meer ruimte geven, die krijgt hij ook.

Haha heb een Tinker gereden die was ook altijd aan het tolten buiten

tjaakje

Re: Niet-Quarters/Paints/Appa's die in de Western(sport) lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:59

Ik rij een stoer western-trekpaard. Hij is een vijf-jarig Belgisch trekpaard die ik zelf onder het zadel beleerd heb. Vandaag een fotoshoot gehad.

Afbeelding

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:51

Wauw! Gaaf paard, gave uitrusting, gave foto!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:25

Coole teugels! Waar vandaan? :)

Prachtig paard ook!

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:15

Koper schreef:
Coole teugels! Waar vandaan? :)

Prachtig paard ook!

Silver Ranch in Oosterwolde Fr

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:51

Dank je wel :)

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:25

En bedankt voor het compliment! :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:30

Ik vind het echt prachtig, de kwasten zijn precies de kleur van z'n manen. Mijn vos heeft maar gewoon rosse/grijze manen, niet zo mooi blond. Ik denk dat ik maar eens wat plukken uit z'n manen ga knippen om ook zoiets te maken :)

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:07

gaaf zeg, wat een krachtig paard

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:55

Ik ben het ras hier in dit topic nog niet tegengekomen maar ik rijd sinds begin dit jaar western met, jawel, een PRE merrie, niet het meest voor de handliggende westernpaard maar daarom niet minder leuk :D

Afbeelding

Afbeelding

ManonnieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:23

Ik rij met mijn friesje western, pas sinds een maand *D we zijn hard aan het trainen en ik wil misschien ook wedstrijden gaan doen :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:13

Manonnie waarom heb jij op de eerste foto een achtersingel aan je zadel? :)

Prachtige paarden allebei!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:56

Meid doe je paard een lol en maak van dat zadel een barkruk.... echt de kwaliteit is om te huilen en het past voor geen meter. Weet ook niet hoe jij je singel vast heb (zit er een engelse singel aan???) maar dat is ook niet de juiste manier. En de achtersingel moet ook niet strak om de buik zitten. Die hoort losjes te hangen.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:02

crazycactus schreef:
Meid doe je paard een lol en maak van dat zadel een barkruk.... echt de kwaliteit is om te huilen en het past voor geen meter. Weet ook niet hoe jij je singel vast heb (zit er een engelse singel aan???) maar dat is ook niet de juiste manier. En de achtersingel moet ook niet strak om de buik zitten. Die hoort losjes te hangen.

precies.
Het andere zadeltje kan ik niet veel over zeggen maar het bruine zadel past totaal niet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:16

Hoe zien jullie nu meteen dat het slechte kwaliteit is? Dat het niet past zie ik ook wel, maar verder heb ik geen idee waar ik op moet letten en ben wel nieuwsgierig hoe je dat nu kunt zien :j

We kunnen spinnen *\o/*
Nog wel heel langzaam, maar wel mooi in balans en los. *genieten*
Afbeelding

En we hebben onze eerste demo in showoutfit gereden :))
Helaas bolt mijn showblouse wat op bij de rits onder mijn voorgevel. Maar dat schijnt een bekend probleem te zijn. Nu nog een mooie showblanket en alles is compleet :j
Oh en ik vraag hem hier net wat aan met inrijden, vandaar mijn rare handhouding ;)
Afbeelding

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:51

Het zadel ligt naar mijn smaak gewoon niet lekker op de rug van het paard. Ligt volgens mij ook te hoog, sluit niet goed aan en het zadel is volgens mij te smal. Ik heb ook een te smal zadel gehad, lag zelfs beter dan deze. Maar ik weet niet echt precies hoe ik het moet uitleggen. :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:55

Zoals ik al zei: ik kan wel zien dat het niet past.
Gaat mij om hoe je kwaliteit zo van een foto af ziet.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:59

Je ziet het aan de vorm van het zadel, het "leer", de rigging, de beugels enz enz. Ik zie in 1 oogopslag dat dat een zadel is wat uit bijv. India komt, waar ze gemaakt worden door mensen die nog nooit een paard van dichtbij gezien hebben (bij wijze van spreken natuurlijk). Vergelijk dat maar gewoon eens met een goed zadel en je ziet het er gewoon aan af (maar goed ik heb ook 22 jaar mogen oefenen ;) )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:03

Ik kom nog maar net een jaartje kijken in de westernwereld :D
Vandaar ook de vraag. Vind dat soort dingen altijd erg interessant, maar ik heb geen flauw idee waar ik bij zo'n zadel naar moet kijken. Leer ziet er inderdaad nogal kartonachtig uit, maar verder... :?

Maar goed, dat is wat offtopic in dit topic.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:32

crazycactus schreef:
En de achtersingel moet ook niet strak om de buik zitten. Die hoort losjes te hangen.

Maar je moet er nou ook weer niet tussendoor kunnen kijken. Hij moet tegen de vacht aan liggen maar je paard moet nog wel normaal kunnen ademen. Ik heb op mijn korte, rondbuikige paard (type muilezel really, qua buikvorm) ook een achtersingel en die zit daar met een reden. Ik zit namelijk precies op het stukje rug waar hij het meeste beweegt en aangezien hij erg kort en ook nog eens overbouwd is wil ik dat mijn zadel aan de achterkant ook nog enigszins vast zit. Alleen de voorste singel houdt de boel naar mijn idee onvoldoende op z'n plek.

En go Jim en Amanda *\o/*

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:37

@koper op zich is een achtersingel niet bedoelt om het zadel in normale situaties op zijn plek te houden, alleen bij koeienwerk of andere situaties waarbij je onmogelijke bewegingen maakt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:41

Eens met CC. Je ziet gewoon vrijwel meteen aan een zadel of het kwaliteit is. Het is al moeilijk genoeg om een goed zadel te vinden binnen de zgn A,B of C merken. IK bedoeld, zodra je over iets kwaliteit gaat praten, kan het nog beter en mooier.
En het is de gehele uitrusting die het prettig maakt. Zadel dat goed past, die juist wordt geplaatst op de rug, met singel op goede plek. Dan een goede pad, fijne singel etc.
Er veranderen ook wel dingen, men ontwikkelt door, dus je blijft bezig in principe.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:55

crazycactus schreef:
@koper op zich is een achtersingel niet bedoelt om het zadel in normale situaties op zijn plek te houden, alleen bij koeienwerk of andere situaties waarbij je onmogelijke bewegingen maakt.

Als ik op het meest beweeglijke stuk rug zit (vlak voor z'n lendenen), op een rond paard, vind ik het wel zo prettig als de achterkant van m'n zadel niet alle kanten op zwabbert eigenlijk. Die singel zit er niet om de boel vást te houden, wel om voor wat meer stabiliteit te zorgen.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:05

Ik heb het nooit over kwaliteit van het zadel gehad of het leer. Daar kan ik ook niets over zeggen. haha.

Overigens, waar halen jullie je tack vandaan? Ik heb het meeste bij Rene van Westernspul vandaan, ik ga tevens nog een keertje naar Arthur.