[WN] eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:31

lovesfacheux schreef:
Een negenjarige is wel een stukje ouder.

Hoe denk je dat die begonnen zijn om op die leeftijd zo hoog in de sport te komen?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:32

Moniek schreef:
Sugarfoot schreef:
Dat risico loop je altijd met iets plaatsen op Bokt ;)

Of je nou wil of niet, ieders mening wordt gegeven en ik denk dat iedereen wel weet hoe Bokt over het inrijden van jonge dieren denkt.

In elk geval veel plezier met het mooie paardje ;)

voor meningen sta ik open maar niet op de manier waarop ze gegeven worden.
inrijden op jonge leeftijd is bokt op tegen? ik geloof dat heel bokt op de eerste rang zit als op eurosport anky wint
of edward gal op een 9 jarige een wereldrecord zet,,dan word er nergens naar geroepen

Tsja het ene paard leert nou eenmaal sneller dan het andere, dat wil niet zeggen dat 'de 9-jarige van Edward Gal' al op zijn 2e werd ingereden omdat het de bedoeling was dat hij op deze leeftijd al zo hoog zou kunnen komen.

Mijn mening: Laat dat mooie paard nog een jaartje paard zijn en begin over minstens een jaar met het serieuzere werk, je hebt toch geen haast?
Laatst bijgewerkt door Posh op 14-09-09 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Elpharo

Hoi hoi....ook ik kwam hier aanwapperen omdat ik een leuke titel zag (da's nog steeds zo hoor!). En ook ik schrok door het filmpje. Dat paarden met 2 worden ingereden, dat is een keuze en niet aan mij of iemand anders...wordt hier ook niet naar gevraagd, zoals Moniek zelf al zegt, daar zijn al heel wat topics over (en ook duidelijk bekend bij Moniek gezien de reactie). Dus vind ik het ook niet nodig om daarop verder te gaan (dat doet de rest al :)) Ik snap ook dat dit een heel kort filmpje is en dat we een moment opname zien....maar wat ik niet snap (en ja ik heb ook western gereden, dus helemaal engels ben ik niet) is wat de functie van het rijden zoals het gebeurt? Het is al een aantal keren genoemd maar waarom het hele korte draaien en de houding van het paard?
Moniek- je geeft aan niet geïnteresseerd te zijn in wat we zeggen want we hebben er geen verstand van (ongeveer-tekst), maar waarom plaats je het dan?

Ik wil zo graag alleen maar reageren met- wat een knap paardje en heel veel plezier, maar ik kan amper zien hoe leuk je paardje is. En al helemaal niet of ze leuk kan lopen

Ik zou ook niets kunnen zeggen, maar dat kan ik niet, dus dan maar mijn my two cents....

Ik hoop wel nog een heleboel leuke foto's te vinden als ik terugblader (ik geef toe, ik heb niet alle blz gelezen) zodat ik het alsnog kan zeggen :) Of hierna alsnog zal zien, want ik ben echt heel nieuwsgierig....

Hoe dan ook hoop ik dat je veel plezier met je nieuwe aanwinst zal hebben!!!

MarJon

Moniek schreef:
lovesfacheux schreef:

ja word wakker hoelang denk je dat daar overheen gegaan is?

Ik denk dat hij hem niet zo heeft gereden als deze trainer nou doet.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:33

Moniek schreef:
nee is een mening opleggen is heel anders

Je met je neus op de feiten drukken bedoel je. Hier legt niemand je een mening op, men laat je juist zien (zelfs in een link, denk niet dat je er uberhaupt iets mee gedaan hebt, echt heel erg jammer) wat er kan gebeuren als je je paard te jong inrijd. Iedereen hier heeft het beste met het paard voor, jammer alleen dat jij je gedwongen voelt je te verdedigen, toen je op zoek was naar opfokadressen had ik echt het idee dat je het doorhad...

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:33

Zack schreef:
lovesfacheux schreef:

Hoe denk je dat die begonnen zijn om op die leeftijd zo hoog in de sport te komen?

Ik durf haast wel te wedden dat hij of zij natuurlijk geen 2 was.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:34

Moniek schreef:
lovesfacheux schreef:

ja word wakker hoelang denk je dat daar overheen gegaan is?

Ik denk dat hij hem niet zo heeft gereden als deze trainer nou doet.[/quote]

ik denk dat jij eens goed om je heen moet kijken laat ik het daarbij houden

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:34

Misschien word er dan wel nergens naar geroepen omdat deze paarden dan al 9 zijn, en gelijk zijn begonnen met de sport nadat ze zijn ingereden en dat toch vaak niet op 2jarige leeftijd..

Ik ga me er verder ook niet mee bemoeien. Hoop dat je veel plezier aan je nieuwe paard beleefd en dat je er op de juiste manier mee omgaat straks ;)

Popstra

Roos_s schreef:
brrr hier gaan me de haren van overeind staan... ben jij en je trainer ookal aan het werk gezet toen je nog in de luiers zat.... daarnaast wordt het paard ook nog op een dusdanige manier aan het werk gezet waarvan me de haren nog meer overeind gaan staan...

dan kun je wel leuk een slotje aanvragen, maar had je positief nieuws vanuit hier verwacht? daarnaast staat hier een paar regels boven dat een thiedeman teugel niet dwingt?? uuuhm nee niet dwingt, maar ook geen vrijheid geeft...
zie je mij verder wat over de tiedeman schrijven dan >;)

ch_ntii123

euhm, heel bokt is niet waar...ik heb niets met anky, maar wel met het welzijn van deze dieren (lees; paarden)

Het kan zijn dat hun (de trainers) gewoon niet beter weten, en het op de ouderwetse manier doen (als dat vroeger al zo gebeurde(?))

Wij (of in iedergeval ik) kan jou niets kwalijk nemen met betrekking tot de training van dit paardje, wel is jou verantwoordelijkheid, om dit paardje een leuke jeugd te geven en ervoor te zorgen dat hij goed blijft. En niet op latere leeftijd last krijgt van ziektes omdat hij zo vroeg is ingereden.. Ik zou er nooit voor kiezen, of ik laat hem daarna dit 1,5 jaar staan en ga dan weer verder (als ik echt weg was van het beestje!!) maar dat is mijn mening...

Teksten op de pc komen heel anders over dan in real llife, houd daar rekening mensen.. je weet niet op welke toon het gezegd wordt en het valt al snel verkeerd :)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:35

Zack schreef:
lovesfacheux schreef:

Ik durf haast wel te wedden dat hij of zij natuurlijk geen 2 was.[/quote]

zijn ze met 3 heel voorzichtig mee begonnen.
net als de dekhengsten die op 2 jarige leeftijd worden geshowed

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:35

Veel plezier en wijsheid gewenst met je nieuwe paardje. :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:35

dit is weer typisch bokt.
Moniek, 99% hier zijn recreatieruiters die de echte wedstrijdsport niet snappen.
Je weet heel goed bij welke stallen je moet zijn als je serieus kans wilt maken in de futurity's, je hebt ze zelf al genoemt vooral die in belgie.
het is een leuk paardje, succes ermee en hopelijk zien we je (of iig je paardje) volgend jaar op de livestream terug op de grote futurity's!
wedden dat je dan ineens die goed presterende bokker bent en ze dit topic ineens helemaal vergeten? ;-)

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:36

mensen dit is allemaal zwaar zinloos!
niet meer reageren zou ik zeggen.
sommige weten nou eenmaal alles beter.... |(

we lezen het wel in memoriam.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:37

quarterH schreef:
Moniek, 99% hier zijn recreatieruiters die de echte wedstrijdsport niet snappen.
Je weet heel goed bij welke stallen je moet zijn als je serieus kans wilt maken in de futurity's, je hebt ze zelf al genoemt vooral die in belgie.
het is een leuk paardje, succes ermee en hopelijk zien we je (of iig je paardje) volgend jaar op de livestream terug op de grote futurity's!
wedden dat je dan ineens die goed presterende bokker bent en ze dit topic ineens helemaal vergeten? ;-)

Een jong paard beleren heeft niks met wedstrijdsport te maken ;)

daphneM

2 jaar !!!

tjonge jonge! hij zakt gewoon door zn achterbenen omdat hij het nog niet kan verdragen
weer een paardje die met 6 jaar naar de klote is!.

blokje

Ik zag halve wegen het topic dierenbeul staan.
Jij bent het NOG niet maar die trainer wel en als jij dat dier ook niet uit laat groeien ben jij het ook.

En zeg nou niet dat wij er allemaal geen verstand van hebben Bokt is normaal nogal snel over de zijk maar met dit geef ik ze groot gelijk.

Dat arme dier kan nou niet zeggen dat ik het een leuk filmpje vind en durf te wedden dat het paard denk "sterf" hij zal zijn ruiter vast niet zo leuk vinden :+

Ps. Sterf is bij mij het woord voor rot op of ik haat je.
KLaar dit is gewoon niet normaal. Arm beest.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:38

lovesfacheux schreef:

Hoe denk je dat die begonnen zijn om op die leeftijd zo hoog in de sport te komen?[/quote]

Ik durf haast wel te wedden dat hij of zij natuurlijk geen 2 was.[/quote]

zijn ze met 3 heel voorzichtig mee begonnen.
net als de dekhengsten die op 2 jarige leeftijd worden geshowed[/quote]

Ach oh als je me niet gelooft reageer dan niet. wel zo hjandig is het hier ook nog wel ezellig. Ik weet het ik zal nou wel weer een ruzie voor elkaar krijgen. Maar daar ben ik nou de beste in.

Dewii

En wat is er nou weer mis met recreatieruiters? >;) Ik ga verder niet in op het inrijden van zo'n jong paard, omdat ik daar verder geen verstand van heb, maar het is wel een leuk paard en ik wens je veel plezier! :)
Laatst bijgewerkt door Dewii op 14-09-09 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

drupke schreef:
sommige weten nou eenmaal alles beter.... |(

Das nu ook weer erg overdreven!

__Tetske__

Ik tem even. Dit gaat uit de hand lopen

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:39

blokje schreef:
Ik zag halve wegen het topic dierenbeul staan.
Jij bent het NOG niet maar die trainer wel en als jij dat dier ook niet uit laat groeien ben jij het ook.

En zeg nou niet dat wij er allemaal geen verstand van hebben Bokt is normaal nogal snel over de zijk maar met dit geef ik ze groot gelijk.

Dat arme dier kan nou niet zeggen dat ik het een leuk filmpje vind en durf te wedden dat het paard denk "sterf" hij zal zijn ruiter vast niet zo leuk vinden :+

Ps. Sterf is bij mij het woord voor rot op of ik haat je.
KLaar dit is gewoon niet normaal. Arm beest.

Ik geef je groot gelijk.

blokje

rapido schreef:
drupke schreef:
sommige weten nou eenmaal alles beter....
|(

Das nu ook weer erg overdreven!

Ben het eens wat Drupke zegt.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:39

winia4ever schreef:
2 jaar !!!

tjonge jonge! hij zakt gewoon door zn achterbenen omdat hij het nog niet kan verdragen
weer een paardje die met 6 jaar naar de klote is!.

hij zakt door zijn benen omdat dit hoort in een correcte spin.
paarden gaan zitten,,,dit bedoel ik dus weet de hele bedoeling niet van een spinn

Roos_s

quarterH schreef:

misschien snap ik idd de echte wedstrijdsport niet, wat ik misschien wel wat beter snap dan is dat een paard met 2 jaar nog volop in groei is en door dus nu al zo bereden te worden ontzettend in de knoei komt met alles en eerder versleten zal zijn... Die paarden lopen uiteindelijk echt niets voor op een paard wat op 3,5 jarige leeftijd is ingereden.