Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Grit schreef:Sinds een paar maanden geswitcht naar de western kant met mijn tinker en mijn vriend met zijn kruising koudbloed. Zaterdag voor het eerst met koeien gewerkt.
[WN-ITP] Cutting, onze eerste ervaring
Ik heb niet dit hele topic gelezen, maar zijn er mensen die met hun paard reining- of horsemanship rijden?
Ik ben wel nieuwsgierig in hoeverre rassen (die er qua bouw niet voor gefokt zijn) zich ontwikkelen bij de spins en stops.
Wat dat betreft zijn mijn verwachtingen van hoever wij hiermee komen niet zo hoog en dat vind ik ook niet erg. Ik vind de lessen erg leuk en ik vermaak me tot nu toe prima met alle nieuwe dingen.
Amanda schreef:Wij trainen richting reining. Maar ben nog niet zolang bezig. Stops pakt hij goed op, schuift mooi onder.
Wat niet de bedoeling is nu, want hij heeft nog geen ijzers. Spins zijn we ook net mee begonnen, voorbereidende oefeningen. Dat gaat goed.
Hij staat nu even met een blessure, maar straks gaan we dat weer oppakken. Wedstrijden zitten er helaas niet in, vanwege een trailerprobleem
Dus vergelijk met andere paarden heb ik eigenlijk niet.
Grit schreef:Maar misschien was mijn vraag niet duidelijk, ik vroeg me gewoon af wat de ervaringen zijn bij niet western gefokte rassen, dus of bijvoorbeeld een werklustige haflinger met de goede technieken net zo snel zou kunnen spinnen als een quarter.