[WN] eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:05

Moniek, wat moeten we op het filmpje horen dan? Ik hoor volgens mij alleen op het einde een man met een zwaar brabants accent over een 3-jarige praten...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:05

dankjewel

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:07

Sorry, maar voor een 2 jarige vind ik dit echt heel erg zwaar, het paard wordt als het ware in de krul getrokken met een slof... ik vind dit best sneu

Wel een hardstikke mooi (rustig lief beestje:D)
(sorry als het al gezegd was, maar heb geen zin om 13 pagina's door te lezen..
Laatst bijgewerkt door ch_ntii123 op 14-09-09 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:07

Adil18 schreef:
Moniek, wat moeten we op het filmpje horen dan? Ik hoor volgens mij alleen op het einde een man met een zwaar brabants accent over een 3-jarige praten...

:D :D :D een brabants accent? kijken we echt naar hetzelfde filmpje
ik verwacht namelijk als mensen stallen en trainers aanbevelen ook weten waar die voor staan.
maar het blijkt dat bokt dat niet kan en heeft anders hadden ze gelijk gehoord wie er te horen was

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:10

Moniek schreef:
Adil18 schreef:

ik verwacht namelijk als mensen stallen en trainers aanbevelen ook weten waar die voor staan.
maar het blijkt dat bokt dat niet kan en heeft anders hadden ze gelijk gehoord wie er te horen was

ja, meidje, weet ik veel waar die bok staat? Ik hoor op het einde alleen maar: "Woarom? ...... 3-joarige......" en omdat je zei dat je in brabant woont en het accent best brabants klonk...Maar de akoestiek is zeer slecht om überhaupt iets duidelijk te horen...

Verwacht a.u.b. geen wonder bij zo"n slechte kwaliteit van geluid...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:10

rapido schreef:
Hier ook een western liefhebber. ik sta versteld van alle Engels rijdende ruiters die hier komen koekeloeren! toch best veel interesse voor western dus! is dat omdat Anky regelmatig in een western zadel kruipt?? Ik persoonlijk ben het ook niet eens met wat er op het filmpje gebeurt maar ieder zn keus! En lieve mensen jullie moesten eens weten wat er op die zogenaamd goede trainingsstallen gebeurt (engels en western) achter geloten deurtjes en op tijden dat er geen toeschouwers zijn! Van schade en schande ben ik zelf ook wijzer geworden. En dan nog iets; op de stal waar ik sta (engels en western) rijden 9 van de 10 dressuur ruiters met slof om het kwpnertje lekker rond te rijden en hem buiten in bedwang te houden! das heel gewoon hier in de omstreken hoor! Dus idd verbeter de wereld en begin bij jezelf!

Zoals ik al eerder uitgelegd heb, ik kwam hier KOEKELOEREN vanwege de titel en zo zullen er wel meerderen zijn die hier komen kijken, staat niet bij dat alleen westernruiters mogen kijken. Toevallig is dit een filmpje van een westernpaard maar had ook net zo goed een spring-of dressuurpaard kunnen zijn. Dan had ik net zo gereageerd, ik vind het trouwens wel knap dat je uit een bericht kunt opmaken of iemand Engels of Western rijdt .
Gelukkig hebben onze reacties ts tot denken gezet en daar kunnen we alleen maar blij om zijn.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:11

Mag ik vragen waarom je het paard zo vroeg laat inrijden ?
Omdat je er geld mee moet verdienen ?
Waarom moet dan ten koste van het dier gaan ?
Laat hem lekker eerst even opgroeien ?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:12

Moniek schreef:
Breghje schreef:

ja, en ik hoorde alleen hysterisch gekrijs.....

ooh dan kijk je een ander filmpje dan ik
weer jammer van je reactie

Ik keek het filmpje uit de link die je me gestuurd hebt, waar ik verder nog steeds geen antwoord op kreeg wat dan in feite die futurity echt inhoud. Ik hoop dat je mijn link wél hebt gelezen, die ene waarin aangegeven staat per peesplaat etc. wanneer wat sluit op welke leeftijd. En dat geldt nog steeds voor elk paard...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:12

Moniek schreef:
Adil18 schreef:

ja, meidje, weet ik veel waar die bok staat? Ik hoor op het einde alleen maar: "Woarom? ...... 3-joarige......" en omdat je zei dat je in brabant woont en het accent best brabants klonk...Maar de akoestiek is zeer slecht om überhaupt iets duidelijk te horen...

Verwacht a.u.b. geen wonder bij zo"n slechte kwaliteit van geluid...[/quote]

zal ik ook zeggen.
is heel duidelijk te horen ,,je bent een beetje op een flauwe toon bezig en dat doe je al de hele tijd,

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:12

Sabinee__ schreef:
Mag ik vragen waarom je het paard zo vroeg laat inrijden ?
Omdat je er geld mee moet verdienen ?
Waarom moet dan ten koste van het dier gaan ?
Laat hem lekker eerst even opgroeien ?

zijn al 100 reactie's opgegeven

josienJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:14

OMG!.. hier shrik ik echt van hoor!
Ik denk een leuk paarden filmpje te zien, van 2 jonge paardjes.
Maar nee hoor..

Je ziet nu al dat hij niet goed loopt!
Kijk, Dat hij op zijn 2de bereden word.. Is eigenlijk al niet goed! 3 jaar, dan pas inrijden.
Maar dat hij dan dat al moet doen! & Om hem dat te leren doe je geen mand.. Dus toen hij net 2 werd al ingereden?
Nouw Nouw.. Dit vind ik echt heel zielig! Jaa, Jij vind het Gezijk. Maar dan ben je je paardje gewoon niet waard.

Ik zal ook op passen, Mense kunne de dierenbescherming gaan inshakelen! :o
Die Trainer van jouw kan dan mischien weten wat hij doet.. Ja Ik weet ook wat ik doe! ANTWOOREN!
Maar, doe thij het wel goed?
Jullie Versoren de groei van het paardje, & Zijn benen. Ook zijn rug!
Als jullie zo door blijven gaan, En zijn rug blijft doorzakken. Kan hij op zijn 6de jaar door zijn benen heen gaan, en dan is het DagDag paardjee.

Echt waar, hier shrik ik van! Ik hoop dat er een steen op je kop valt, En dat je je dan laat beseffen wat je aan het doen bent.

Groetjes Josiene,

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:14

Moniek schreef:
Breghje schreef:

ja, en ik hoorde alleen hysterisch gekrijs.....

ooh dan kijk je een ander filmpje dan ik
weer jammer van je reactie

Ik keek het filmpje uit de link die je me gestuurd hebt, waar ik verder nog steeds geen antwoord op kreeg wat dan in feite die futurity echt inhoud. Ik hoop dat je mijn link wél hebt gelezen, die ene waarin aangegeven staat per peesplaat etc. wanneer wat sluit op welke leeftijd. En dat geldt nog steeds voor elk paard...[/quote]

dat geld ook als je een 3 jarige inrijd en als je het echt goed wilt doen wacht je tot ze 6 zijn.
maar dat doet niemand helemaal niemand.
ik vind eht allemaal een beetje flauw worden het is alleen maar afgekraak en met modder gooien .
ik ben aardig netjes gebleven maar ook bij mij is de maat een keer vol

prii_boy

Re: eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:16

Ik weet dat het al vaak genoeg gezegt is, maar god wat loopt dat paardje nu al de verdommenis in. Ik vind m ook verekte kort met rechts achter.

MiSsY_Me

Veel plezier met over een paar jaartjes je paard naar de slacht brengen omdat hij op en kapot is. >;) :n

Citaat:
dat geld ook als je een 3 jarige inrijd en als je het echt goed wilt doen wacht je tot ze 6 zijn.
maar dat doet niemand helemaal niemand.

Onee? Ik zou het er dubbel en dwars voor over hebben. Laat je paard eerst uitgroeien voordat je erop springt. Des te langer heb je er plezier van.

Popstra

ch_ntii123 schreef:
Sorry, maar voor een 2 jarige vind ik dit echt heel erg zwaar, het paard wordt als het ware in de krul getrokken met een slof... ik vind dit best sneu

Wel een hardstikke mooi (rustig lief beestje:D)
(sorry als het al gezegd was, maar heb geen zin om 13 pagina's door te lezen..
Als je goed kijkt zie je dat het paard niet met slof gereden word maar met een German reins/ martigaal oftewel Tiedeman teugel!
Laatst bijgewerkt door Popstra op 14-09-09 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:16

[quote="josienJ"]OMG!.. hier shrik ik echt van hoor!
Ik denk een leuk paarden filmpje te zien, van 2 jonge paardjes.
Maar nee hoor..

Je ziet nu al dat hij niet goed loopt!
Kijk, Dat hij op zijn 2de bereden word.. Is eigenlijk al niet goed! 3 jaar, dan pas inrijden.
Maar dat hij dan dat al moet doen! & Om hem dat te leren doe je geen mand.. Dus toen hij net 2 werd al ingereden?
Nouw Nouw.. Dit vind ik echt heel zielig! Jaa, Jij vind het Gezijk. Maar dan ben je je paardje gewoon niet waard.

Ik zal ook op passen, Mense kunne de dierenbescherming gaan inshakelen! :o
Die Trainer van jouw kan dan mischien weten wat hij doet.. Ja Ik weet ook wat ik doe! ANTWOOREN!
Maar, doe thij het wel goed?
Jullie Versoren de groei van het paardje, & Zijn benen. Ook zijn rug!
Als jullie zo door blijven gaan, En zijn rug blijft doorzakken. Kan hij op zijn 6de jaar door zijn benen heen gaan, en dan is het DagDag paardjee.

Echt waar, hier shrik ik van! Ik hoop dat er een steen op je kop valt, En dat je je dan laat beseffen wat je aan het doen bent.

Groetjes Josiene,[/quote

en ik moet hier normaal en met fatsoen op reageren?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:17

prii_boy schreef:
Ik weet dat het al vaak genoeg gezegt is, maar god wat loopt dat paardje nu al de verdommenis in. Ik vind m ook verekte kort met rechts achter.

nee joh nog maar een pagina of 11 :+

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:17

Leuk paard idd... tenminste nu nog wel.

Hoop dat je goed hebt nagedacht over deze aankoop en over wat je gaat doen met dit paardje.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:18

Ik heb zo'n gevoel dat hier straxs een slotje op komt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:18

Moniek schreef:
Adil18 schreef:

zal ik ook zeggen.
is heel duidelijk te horen ,,je bent een beetje op een flauwe toon bezig en dat doe je al de hele tijd,

och gut gut gut, een beetje gepikeerd? :D Ik schrijf op een hele normale manier, stel normale vragen (terwijl jij me dan weer met Google wegwuift...Ik had graag JOUW visie gehad en niet die van Google, maar alla...).

Het mag voor jou duidelijk zijn omdat jij er bij was, maar ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeggen dat niet of nauwelijks te horen is wat er gezegd wordt, dit o.a. door de sterke ruis en de muziek op de achtergrond. face it, de kwaliteit van het geluid is bagger...
Laatst bijgewerkt door Adil op 14-09-09 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:19

heb alles gelezen, maar wat moeten wij op het filmpje horen dan?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:19

Sugarfoot schreef:
Leuk paard idd... tenminste nu nog wel.

Hoop dat je goed hebt nagedacht over deze aankoop en over wat je gaat doen met dit paardje.

met alle respect weer ik denk dat dit paard beter gekeurd is op alle vlakken dan de meeste paarden hier op bokt.
omdat met wil bezuinigen op een paar 100 euro en als er iets blijkt te zijn lopen te mauwen over geld terug bij eigenaar end at ze het allemaal niet kunnen betalen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:19

Je kunt een paard inrijden als de Epiphysen-spleet is dichtgegroeid (die zit net onder het kniegewricht), dichtgegroeid is- Dat deel van het skelet zit in het begin nog niet vast aan het scheenbeen. Rond de leeftijd van 3 - 3,5 jaar is dat bot wel aan het scheenbeen gegroeid. Het risico op blessures neemt daarna aanzienlijk af. Je hoeft dus niet te wachten tot het hele skelet is volgroeid. Het gaat heel specifiek om dat stukje bot. Of dat is dichtgegroeid kun je op foto's heel goed zien trouwens.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:20

Moniek schreef:
Adil18 schreef:

zal ik ook zeggen.

och gut gut gut, een beetje gepikeerd? :D Ik schrijf op een hele normale manier, stel normale vragen (terwijl jij me dan weer met Google wegwuift...Ik had graag JOUW visie gehad en niet die van Google, maal alla...).

Het mag voor jou duidelijk zijn omdat jij er bij was, maar ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeggen dat niet of nauwelijks te horen is wat er gezegd wordt, dit o.a. door de sterke ruis en de muziek op de achtergrond. face it, de kwaliteit van het geluid is bagger...[/quote]

net als jou commetaar
is niet normaal hoe je dat vraagt op zo'n minachtige manier

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:20

Zal tijd worden!
Maar al was het de koningin die op het fimpje stond, ik denk dat veel bokkers reageren op het welzijn in het algemeen.

Maar, veel succes morgen en neem een goede beslissing.