[WN] eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:23

Adil18 schreef:
Moniek schreef:
ik kanj e uitleggen waarom ze ervoor hebben gekozen dit soort paarden vroeg te beleren.
omdat dit futurity paarden zijn die dit straks mogen en kunnen rijden.
verder moet je even googlen wat dit inhoud.
dit zijn paarden die niet gekocht worden om een leuk gag proefje te doen of amateur klasse te rijden( geen belediging voor die dat wel doen)
dit soort paarden van deze afstammng hebben aan dekgeld al een vermogen gekost en moeten dit ook gaan opleveren.
ik denk ik weet dat dit bijvoorbeeld in de dressuur ook voorkomt en eigelijk in alle takken wel

Zijn paarden hebben ook een beste afstamming hoor... :=

sorry snap hem niet?

Moniek

Re: eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:24

verder krijg ik nog steeds geen tips wie jullie wel aanraden als ze 3 jaar is?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:26

Adil18 schreef:
rapido schreef:
Lieve mensen snap het dan toch eens!! het is een paardje die voor de Futurity gefokt is en moet dus knallen op zeer jonge leeftijd! Die koop je natuurlijk niet om op de wei te laten lanterfanten!

oh, dus bij paarden die op futurity gefokt sluiten de laatste groeischijven in het lijf niet bij circa 5/5,5 jaar maar veel eerder! Ok, nu snap ik hem...!

En ik kan nergens beargumenteerd de keuze voor het rijden op 2-jarige leeftijd vinden, dus ik ga er ook maar van uit dat geld hier de hoofdrol speelt...
Ga er maar zeker van uit dat dit dus om veel geld gaat ja! ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:26

Moniek schreef:
Adil18 schreef:

sorry snap hem niet?

Nou ja, omdat je mijn voorbeeld weer afdoet met dekgeld en papier...Waarbij ik dus alleen aan wil geven dat zijn paarden ook prima papieren hebben en hij het alsnog niet nodig vindt er met 2 op te gaan zitten...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:27

Adil18 schreef:
rapido schreef:
Lieve mensen snap het dan toch eens!! het is een paardje die voor de Futurity gefokt is en moet dus knallen op zeer jonge leeftijd! Die koop je natuurlijk niet om op de wei te laten lanterfanten!

oh, dus bij paarden die op futurity gefokt sluiten de laatste groeischijven in het lijf niet bij circa 5/5,5 jaar maar veel eerder! Ok, nu snap ik hem...!

En ik kan nergens beargumenteerd de keuze voor het rijden op 2-jarige leeftijd vinden, dus ik ga er ook maar van uit dat geld hier de hoofdrol speelt...
Ga er maar zeker van uit dat dit dus om veel geld gaat ja! ;)[/quote]

dit paard is niet voor een appel en een ei gekocht dat klopt ja

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:27

gefeliciteerd met je mooie paard :D

heb het topic niet gelezen ,heb geen zin in al dat negatieve :n

heel veel plezier met je paard :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:27

rapido schreef:
Ga er maar zeker van uit dat dit dus om veel geld gaat ja! ;)

Hm, jammer, maar dat gebeurd inderdaad niet alleen in de westernsport....

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:28

Moniek schreef:
Breghje schreef:
Maar juist als die paarden te vroeg worden ingereden worden ze vernacheld nog voor ze echt kunnen gaan presteren. Op de een of andere manier schijnen mensen niet te willen inzien dat een paard geen robot is, geen geldmachine en niet alleen maar een afstamming maar nog steeds een dier, met bijbehorend skelet, persoonlijkheid etc.

Ik juich het toe dat je plannen hebt om dit paardje een gezond, fijn en lang leven samen met jou te gaan geven. Persoonlijk zou ik een opfokstal zoeken, daar het dier nog minimaal een jaar laten staan en dan weer rustig beginnen bij het begin.

Dat het "overal gedaan wordt" wil niet zeggen dat het dan maar goed is toch? Het is niet voor niets dat steeds meer mensen in opstand komen tegen dit soort praktijken. Sterker nog, dat er zelfs vanuit de regering (oké, de manier waarop is dan weer een ander topic waard) nu vragen gesteld gaan worden moet toch her en der wel eens iets laten doordringen?

hier een link van een 2jarige whimpy
http://www.youtube.com/watch?v=DIzT59LrPkk

maar toch is het dan raar dat juist dat soort paarden toch redelijk oud worden.
hoe kan dat dan?

Breghje schreef:
Ik probeer de hele tijd al te googlen op dat futurity, maar mijn pjoet doet moeilijk... :( Wat het precies inhoud weet ik dus helaas (nog) niet, maar het lijkt me verschrikkelijk sterk dat als al die paarden op 2 jarige leeftijd dit al moeten presteren er niet minstens de helft in de salami terecht komt, of al heel erg vroeg blessures heeft want hoe dan ook, die anatomie blíjft hetzelfde. Mocht iemand zich me geroepen voelen het futurity gebeuren (beknopt) uit te willen leggen via pb, mag! (ik worstel ondertussen gewoon door uiteraard)

Dat is dus net effe de ellende, ik kan niet linken, kan niet zoeken via Google etc... :(

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:28

Moniek schreef:
Adil18 schreef:

sorry snap hem niet?

Nou ja, omdat je mijn voorbeeld weer afdoet met dekgeld en papier...Waarbij ik dus alleen aan wil geven dat zijn paarden ook prima papieren hebben en hij het alsnog niet nodig vindt er met 2 op te gaan zitten...[/quote]

dat wou ik helemaal niet zo afdoen en dat doe ik ook niet.
dat jullie dat niet doen is toch prima?
maar de meeste wel

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:29

Moniek schreef:
verder krijg ik nog steeds geen tips wie jullie wel aanraden als ze 3 jaar is?

Ik ben compleet niet thuis in de westernwereld, vandaar dat ik wat breder probeerde te kijken naar het nut van enkele maanden weidegang nu nog.
Enige die ik ken is het westerngebeuren bij mij op stal, manege het Goudse Hout. Is alleen heeeeel eind uit de buurt van je ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:30

Moniek schreef:
dat wou ik helemaal niet zo afdoen en dat doe ik ook niet.
dat jullie dat niet doen is toch prima?
maar de meeste wel

Oke, helemaal prima, het kwam alleen een beetje zo over alsof jij er van overtuigd was dat het zo moet, en met mijn voorbeeld wilde ik laten zien dat het niet per se zo moet...!

Popstra

dit paard is niet voor een appel en een ei gekocht dat klopt ja[/quote] Dat begrijp ik! maar wat is jou bedoeling om met het dier te gaan rijden dan? Neem aan dat je het niet koopt voor de heb en de leuk!

meggiemeg

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:32

rapido schreef:
dit paard is niet voor een appel en een ei gekocht dat klopt ja
Dat begrijp ik! maar wat is jou bedoeling om met het dier te gaan rijden dan? Neem aan dat je het niet koopt voor de heb en de leuk![/quote]

nee zoveel betaal je niet voor een leuke bosrit of om zo hier en daar eens een wedstrijd te rijden als het niet te ver rijden is.
klopt dit paard is gekocht om ver mee te komen om internationaal te gaan .
anders leg je dat er niet voor neer

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:33

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:36

Moniek schreef:
nee zoveel betaal je niet voor een leuke bosrit of om zo hier en daar eens een wedstrijd te rijden als het niet te ver rijden is.

Ga dan niet op deze manier van trainen verder met dit paardje anders haal je internationaal never nooit en kan je hem al op zn 6e naar de slager brengen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:37

Kell_87 schreef:
Moniek schreef:

Ga dan niet op deze manier van trainen verder met dit paardje anders haal je internationaal never nooit en kan je hem al op zn 6e naar de slager brengen.

ik denk dat je nu moet ophouden en eens je ogen moet opendoen en kijk eens rond voordat je met dit soort opmerkingen komt.
want die slaan nergens op

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:39

Ik kijk indd me ogen uit naar dat filmpje van jou. maar goed daar is genoeg over gediscuseerd.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:40

Kell_87 schreef:
Ik kijk indd me ogen uit naar dat filmpje van jou. maar goed daar is genoeg over gediscuseerd.

je weet niet waar je het over hebt als jij zegt dat ze met 6 kaopt zijn vraag ik me af hoe burny,tari en nog vele al zolang aan de top rijden.

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:43

Hou ten eerste eens op om jezelf met andere topruiters te vergelijken.
Onze meningen gaan er over dat het op een diervriendelijke manier moet gaan en helaas gaat dat niet overal.
Maar je kan mij niet vertellen dat deze paarden die zo jong al zo zwaar aangepakt worden over 5 jaar nog steeds vrolijk rond lopen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:44

Moniek schreef:
Kell_87 schreef:

je weet niet waar je het over hebt als jij zegt dat ze met 6 kaopt zijn vraag ik me af hoe burny,tari en nog vele al zolang aan de top rijden.

Ik ken ze niet, maar hoeveel zijn er die beginnen met die tak van sport en hoeveel zijn er die een hoge leeftijd halen? Geen idee of daar statistieken van zijn, dan zou ik ze graag zien. Net zoals er vele misstanden zijn met inrijden van dressuurpaarden is dit ook een misstand in mijn ogen.

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:46

Mooi paardje hoor! :+

maar met western worden ze toch altijd jong al bereden?
heb niet zo veel verstand van western :o

ik ga trouwens niet op de discussie in hoor. heb ik geen zin in ;)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:46

Kell_87 schreef:
Hou ten eerste eens op om jezelf met andere topruiters te vergelijken.
Onze meningen gaan er over dat het op een diervriendelijke manier moet gaan en helaas gaat dat niet overal.
Maar je kan mij niet vertellen dat deze paarden die zo jong al zo zwaar aangepakt worden over 5 jaar nog steeds vrolijk rond lopen.

ik gedeft net een paar voorbeelden lees eens goed en dan zie je dat ik mezelf niet vergelijk

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:47

Ik snap de redenatie niet. Er wordt gezegd dat het toppaarden zijn, met goede papieren, die een kapitaal aan dekkosten hebben gekost en dat ze veel geld op moeten brengen. Dan zou je met deze paarden toch juist extra voorzichtig moeten zijn, zodat ze inderdaad zo goed kunnen worden en lang mee kunnen gaan. Dit bereik je zeker niet door te vroeg te beginnen met trainen.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:48

Ik begrijp dat je ver met het paardje wil komen ed maar het is gewoon niet goed voor het dier. Je zet je twee jonge dochters toch ook niet op de universiteit wanneer ze normaal naar de basisschool zouden gaan? Als je een jaartje langer wacht met rijden dan denk ik dat je daar later de vruchten van plukt want dan kan hij een stuk langer doorwerken. Verder veel plezier ermee.