[WN] [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP update pagina 12

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:31

wat ik zo raar vind is dat training en wedstrijd foto's wel mogen, maar weide foto's niet
het is western in al zijn facetten

houdt western bij elkaar
het is een vaste groep gebruikers die geintresseerd is in elkaar

waarschijnlijk gaan dan bijvoorbeeld de endurance mensen zeggen dat dat voor hun ook geldt maar eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom het daar niet zou mogen
gewoon ITP zou een stuk kleiner en overzichtelijker worden en iedere afdeling met zijn eigen liefhebbers kunnen elkaars foto's bij elkaar plaatsen en bekijken

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:45

Sinds de nieuwe regels heb ik weinig tot niets meer gepost en al helemaal geen fotos meer, vind het helemaal niets om al die forums af te moeten zoeken naar western-fotos. Ik kijk zelfs nog maar weinig op het foto forum sinds de aanpassingen, het aantal fotos is imo ook enorm terug gelopen. Jammer maar het is niet anders, als ze het zo willen....

__Suzanne__

Re: [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:48

betekent die onderbouwde mail van TM aan Sonja ook dat de onderbouwing het resultaat van het overleg achter de schermen was, en dat het dus niet gaat veranderen? Of is die onderhandeling/overleg nog gaande? Ik ben heel benieuwd :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:52

Het lijkt me toch ook niet zo ingewikkeld om gewoon die western fotos op WN-ITP te plaatsen, waarop mensen bezig zijn met hun westernpaard.
Als dat als criterium aangehouden wordt zien we allerlei fotos van rijden, of dat nou wedstrijd, training of buitenrijden is en met of zonder zadel of optoming, maar ook longeren of grondwerk. Dan is ook duidelijk wat maatgevend is, namelijk werken/bezig zijn met je westernpaard. En het is een hele brede range die dan geplaatst kan worden. 'Westernpaard' is dan elk paard dat western gereden/getraind wordt en natuurlijk QPA.

Overigens vind ik uiteraard dat het iedereen zijn/haar eigen keuze is om wel of geen fotos op WN-ITP te plaatsen. Mensen die nu geen fotos plaatsen omdat ze 'het beleid' niet juist vinden staan daarmee natuurlijk volkomen in hun recht, maar dat is dan wel gewoon jammer. Op die manier worden er nog minder leuke westernfotos geplaatst!

Weidefoto's etc hoeven wat mij betreft trouwens niet op WN-ITP, die kunnen wel in een link (persoonlijke mening, he ;) ).
Ikzelf kijk nog steeds regelmatig op WN-ITP of er nieuwe topics zijn en kijk dan ook even bij de links om zodoende alsnog bij mooie weide- of veulenfotos terecht te komen. Een kleine moeite als je toch op bokt zit ... :D

Nog even off topic: het valt me altijd wel op hoe weinig reacties er komen op de fototopics hier, in verhouding tot het aantal mensen dat het topic dan wel bekeken heeft. Met name (op Bokt) 'bekende' westernruiters of heel spectaculaire (wedstrijd)fotos krijgen reacties, en mensen die gewone huis-tuin-en-keuken rijfotos plaatsen echt veel minder. Hoe komt dat eigenlijk?
Het verbaast me namelijk wel dat, gezien het toch redelijk geringe aantal westernruiters, er vaak niet de moeite wordt genomen om even een leuke reactie neer te zetten in een topic van een collega-westernruiter. Op die manier wordt het bestaande kluppie ook wat uitgebreid met nieuwelingen, wat me voor het westerngebeuren alleen maar leuk en goed lijkt ...

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:08

is er inmiddels al meer bekend...?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:35

Nu al, Vickelientje ;) :)) :x

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:49

haha, nu al ja :D
zal toch niet moeten gebeuren dat het verzoek hier 'verwaait' net als het hele WT-ITP deel van bokt..? :Y)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:01

Het probleem is niet WN-ITP
Het probleem zijn al die andere disciplines die dan ook willen.

Ook daar zie ik het probleem niet van, je plaatst foto's bij het ITP forum waar jij je thuis voelt. Dit regelt zich vanzelf.
Het team durft alleen niet van die regels af te stappen en bedenken van alles bedenken om ze te kunnen handhaven.
Dit is natuurlijk allemaal wel overwogen en doordacht, maar het levert het team extra werk op en de gebruikers frustratie.

Vaste regels als max 15 foto's per topic etc zijn nog wel logisch, maar wat er op die foto's staat? Maakt niks uit, want de mensen plaatsen ze daar waar ze ze willen laten zien. De juiste plek is dan ook daar waar ze ze plaatsen.

Het team kan zich veel frustraties en werk besparen door op alle fotofora de regels over wat er op de foto's staat los te laten.
En zeg eens eerlijk: wat is nu eigenlijk het bezwaar dat "iets" "ergens" niet "hoort"?

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:13

Helemaal mee eens Rom!! :j
ik sta nu met een topic bij ITP met mss wel iets meer reacties, maar terwijl ik liever gewoon op WN-ITP had gestaan met wat minder reacties maar van een bekend(er) clubje...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:22

@Rom : my sentiments exactly! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:52

Ach, die regels worden toch alleen maar toegepast zoals het blijkbaar op dat moment uitkomt. Mijn topics moeten verplaatst worden, maar dit is blijkbaar wel een westernrijtopic: [WN-ITP] Westernfjord.

Edit: laat ik het netjes houden en er van maken dat ik het idee heb 'genomen' te worden hier, ondanks vriendelijke en correcte woordjes van een mod via de PB.
Ik snap niks van die willekeur hier en heb er geen goed woord meer voor over.
Wie mij uit kan leggen waarom [RIJ-ITP] Ouwetje mee op stap (Milena) niet op western-ITP mag en [WN-ITP] Westernfjord. wel, en die persoon kan me met droge ogen vertellen dat dat niets met persoonlijke willekeur te maken heeft, is een knappe jongen.

*gaat nu zitten wachten op een zalvend pbtje dat modje dat topic niet gezien heeft, want we zien ook niet alles, "maar je bent aaaaaltijd welkom om te TeMmen hoor"...*
:(

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:04

Wil je het idee van willekeur weghalen, dan moet je alleen regels hebben die meetbaar zijn.
Zoals: 1 topic per dag, 15 foto's per topic, dat soort zaken.

Al het andere wordt een subjectieve beslissing. En welke je ook neemt, er is altijd wel 1 die het er niet mee eens is of 1 die tig voorbeelden aandraagt waarbij de mod anders heeft beslist.

Dit is erg slecht voor de sfeer. Niet alleen op WN, maar overal. Als je heel simpel die regels weg haalt, dan kan iedereen foto's plaatsen in de fora waar ze zich verwant mee voelen en gezien willen worden.
Dat is een win-win
- het team heeft minder werk en hoeft minder beslissingen te maken
- de gebruikers zijn blij dat ze kunnen plaatsen waar ze willen

@boktteam: wat is nu tegen het niet wn foto's plaatsen of wn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:08

Niet alleen voor de sfeer, uiteindelijk ook voor het forumdeel an sich want er zijn al genoeg mensen die hier gewoon helemaal niet meer posten en hun foto's alleen nog selectief in bv 'hun huiskamer' laten zien.
En dat is zonde, want dan ziet lang niet iedereen die geïnteresseerd is je plaatjes.
Jou kom ik bv nooit ergens tegen Rom, maar je weet dat ik graag naar jullie paarden kijk. Dus zonde als jij je foto's (als je die al plaatst) alleen in een huiskamer zet (als je daar al komt) want dan mis je 'kijkers'.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:23

Nee ik mis geen kijkers. De mensen aan wie ik ze wil laten zien, zien ze wel ;)
Ik ben zelf niet zo van het foto's plaatsen overigens :D
Dat je me niet veel ziet kan kloppen. Zowat alles is tegenwoordig of een rel, of saai. Een beetje prutsmuts wordt alweer weg gemod of wat dan ook. Ook een beetje pittige dialoog wordt naar mijn mening veel te snel met de vinger gewezen of reacties weg gehaald. Er heerst een apatische "blijf vooral vriendelijk want anders zwaait er wat" sfeer.
Misschien is dat op andere fora wel echte noodzaak, maar op WN zeker niet.
Naar mijn mening hoeft dat helemaal niet en kan er ook wel op een andere manier gemod worden, maar ik zit niet meer in het team dus bemoei me er niet mee.
Maar heeft wel tot gevolg dat ik (en anderen) gewoon niet meer zo aanwezig zijn. Jammer? Ja.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:39

Goh.....ik ben het dit keer helemaal met Rom eens := :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:06

En ik. :D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:20

Me too.... Scary!! :=

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:01

Rom for President!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:49

En weer een topic verplaatst naar ITP. Ik wil mijn paard niet laten zien aan het ITP-publiek. Ik kies toch niets voor niets voor WN ITP...... echt, ik vind het bijna niet meer leuk om topics te plaatsen. 8)7

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:38

TurdusMerula schreef:
Mits netjes onderbouwd, netjes gebracht wil ik juist heel erg graag tips/ideeën enz. ontvangen - ik sta daar heel erg voor open.

Volgens mij is hier best wel veel netjes gezegd, maar de mods Ods en TurdusMerula schitteren nu toch al 2 weken door afwezigheid.

Wij zouden graag een status update willen, niet perse een beslissing, maar wel wat jullie argumenten dan zijn.
Voor en tegen dan natuurlijk, want ik kan me niet voorstellen dat het team het hier allemaal over eens is.

Als dat zo zou zijn, zou de beslissing namelijk ook makkelijk zijn :)

So please mods: hou ons even op de hoogte :j

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:19

even getemd om wat aandacht hiervoor te vragen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:59

Heeft geen zin. Nu is het topic van Essiedepessie weer verplaatst waarin 2 prachtige quarters met dito tuig op het strand aan ons geshowd worden met foto's van Gera notabene :P maar een topic van een bloot paard met een cojgirl met strohoed staat er nog wel.
Bokt western sucks.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:01

*knikt* helemaal mee eens...

Maak er dan WN - horses at work van... ITP staat in mijn ogen nog altijd voor ITP

en alles wat met western te maken heeft zou daar op moeten mogen..

nonsens allemaal..

en dan ook nog een OW krijgen voor het verdedigen van een TS in een ander fototopic.. GEZELLUG!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:13

Beleid wordt echt totaal willekeurig toegepast. Heb nu op drie andere topics geTEMd met de vraag waarom DIE dan NIET verplaatst zijn.
Ik kan het antwoord wel voorspellen; fijn dat ik getemd heb, er wordt achter de schermen aan gewerkt/over gesproken, en deze zijn toevállig over het hoofd gezien. Maar DANK voor het temmen!!! Wedden?
:Z

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:24

Ik snap echt niet hoe die regels worden toegepast, maar consequent is het in ieder geval allemaal niet.. Misschien is een Western - horses at work niet zo'n slecht idee inderdaad.

*zucht*