[WN] Niet-Quarters/Paints/Appa's die in de Western(sport) lopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BloodElf

Re: Niet-Quarters/Paints/Appa's die in de Western(sport) lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:17

Ik bedoel dat je vindt dat er een verschil zit tussen westernruiters of ruiters met een paard waar een westernzadel op ligt. Bedoel je daar iets mee voor wat betreft dit topic? Geen aanval of iets hoor, maar ik snapte je opmerking niet of ging het over iets wat al eerder geschreven was? :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:25

Oh op die manier, nee was eigenlijk meer een opmerking. Geen vervelende bijbedoeling hoor :)
Meer in de trant dat ik het leukst vind om paarden te zien die ook western (gaan) lopen ipv alleen een westernzadel op hebben.

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:33

Oh zo, was ff het spoor bijster hihi. :p Rijd jij wedstrijden of wil je dat gaan doen? Wij uiteindelijk wel, maar eerst maar een goede basis opbouwen. :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:35

Ben met joker ook eerst bezig met alle knopjes erop te zetten, en als hij het leuk blijft vinden wil ik uiteindelijk wel wedstrijden gaan doen :)

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:42

Leuk!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:47

_Mondy_ schreef:
Telt een Nas Appie wel als appie of bedoelen jullie de amarikaanse ?

Ik vind niet dat een Nas appie onder de amerikaanse 'westernrassen' valt. Ze hebben wel hun kleur gemeenschappelijk, maar dat hebben paints en tinkers ook. In dit topic gaat het niet over de kleur maar vooral over de paarden die geen western-typische bouw hebben (of niet western werden ingereden) en toch in de westernsport lopen.

Showen maar je appie! Je heb me nieuwsgierig gemaakt!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:21

Dit is m dan : Jolly Joker

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben met hem reining lessen aan het nemen wat hij goed oppakt. We zijn er nog niet maar we hebben er veel plezier in samen :)

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:38

Hij is leuk!! Hoe groot is hij?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:43

Leuke foto's Mondy. Ik ben het wel met je eens. Er wordt gevraagd naar niet quarters etc die in de western(sport) lopen. Dan denk ik niet aan foto van een paard met een westernzadel erop, maar meer aan de voorbeelden van paarden die daadwerkelijk western gereden worden.

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:58

Maar wie zijn dat dan, dat kun je toch niet van een foto beoordelen? Mijn paard is nog niet officieel beleerd, heb er wel een paar keer opgezeten, maar wij gaan zeker western rijden en ook wedstrijden, mogen wij hier dan nu nog niet bij staan ofzo en over 2 maanden wel? %) Of als ik een foto had geplaatst dat ik er opzat was het ook goed geweest?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:14

BloodElf schreef:
Maar wie zijn dat dan, dat kun je toch niet van een foto beoordelen? Mijn paard is nog niet officieel beleerd, heb er wel een paar keer opgezeten, maar wij gaan zeker western rijden en ook wedstrijden, mogen wij hier dan nu nog niet bij staan ofzo en over 2 maanden wel? %) Of als ik een foto had geplaatst dat ik er opzat was het ook goed geweest?

Vaak merk je het verschil wel hoor ;) Bedoel dus niet net als jou dat je je paard nog gaat beleren maar even als voorbeeldje iemand die recreatief buitenritjes met een westernzadel de rondjes rijd. Niks mis mee natuurlijk, maar niet helemaal wat ik zelf versta onder de titel.
Hij is ong 1.63 volgens mij, heb hem nog niet zelf opgemeten.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:30

Met appies wordt de amerikaanse variant bedoeld :j Mijn Zuid-Amerikaanse Appie mocht ook in dit topic ;-)

Jolly is een leuke spikkel, groot zeg!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:48

Hoe is Jolly gefokt Mondy?
Ik vind hem echt heel leuk :D

Nog een foto van mij en Jim.
Hij doet het echt super goed! Had van de week ineens een super verzameld galopje :oo :D
Om op de cirkel weer te kunnen vertrekken. Heerlijk!
We zijn nu begonnen met voorbereiding op de spin. Had van de week echt super stukjes. Zomaar een kwart/halve spin in langzaam tempo, maar de techniek was wel goed. Gaaf :D
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:01

Zijn vader is Chewano van de langeniew, vader van moeders kant moet ik even opzoeken.

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:50

Mooie foto Amanda!!

Mooi aan de maat mondy. :) Ik zie het verschil daar natuurlijk ook wel tussen maar ik had het idee dat het over mijn foto ging en dat vond ik wat raar want wij zijn ook westernrijders en ik wil ook graag mijn westernhaffie showen, maar heb helaas nog geen rijfoto's van de keren dat ik er op zat. ;-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:57

Heb vaders even opgezocht, maar dat is maar een pony :D

Ik snap Mondy wel. Ik ken ook zat mensen die dressuur rijden, maar met een westernzadel lekker buiten hobbelen. Waar overigens niets mis mee is, want die zadels zitten nou eenmaal super lekker :D
Hier gaat het meer over mensen die gericht western trainen, op welk niveau dan ook. En beleren hoort daar gewoon bij :j

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:06

@ amanda dat bedoel ik idd. Jim gaat super he !!!
@BloodElf het was dus niet naar jou maar in het algemeen.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:06

Nou dan zal ik mij hier en in het andere topic maar niet meer melden.... :evaw:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:13

Omdat?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:15

Latruda schreef:

Waarom niet ? Jullie rijden toch western ?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 10:29

Iedereen is welkom in dit en het andere topic. Het leek me juist leuk om een laagdrempelig topic te openen, waar sport en recreatieruiters gezellig kunnen kletsen over vanalles en nog wat. Of het nu doorgetrainde of beginnende westernpaarden zijn, dat maakt niets uit.
Er zijn al HEUL veel topics over de definitie van westernsport. Dat was van dit topic dus niet de bedoeling :P Ik hoopte dat ik met de titel veel gecoverd had, maar toch niet alles :D
Iedereen die graag zijn paardje hier showt is wat mij betreft meer dan welkom.
Voor discussies graag een nieuw topic openen.

On topic: Mondy, erg leuke appa. Hij loopt lekker ontspannen!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:12

_Mondy_ schreef:
Latruda schreef:

Waarom niet ? Jullie rijden toch western ?

Nee dat doen we dus niet. ik rij alleen buiten en rijd met westernzadel ivm medische redenen.

En door dit bericht:
Amanda schreef:
Ik snap Mondy wel. Ik ken ook zat mensen die dressuur rijden, maar met een westernzadel lekker buiten hobbelen. Waar overigens niets mis mee is, want die zadels zitten nou eenmaal super lekker :D
Hier gaat het meer over mensen die gericht western trainen, op welk niveau dan ook. En beleren hoort daar gewoon bij :j

en

_Mondy_ schreef:
Vaak merk je het verschil wel hoor ;) Bedoel dus niet net als jou dat je je paard nog gaat beleren maar even als voorbeeldje iemand die recreatief buitenritjes met een westernzadel de rondjes rijd. Niks mis mee natuurlijk, maar niet helemaal wat ik zelf versta onder de titel.

Voelde ik mij dus niet meer welkom aangezien ik alleen maar "hobbel"

@shadow bedankt voor je bericht. Dan heb ik zelf de topictitel wel goed begrepen. Ik zal dus ook gewoon blijven.

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:15

Helemaal mee eens shadow!! Iedereen is tenslotte trots op zijn paard en zijn westernzadel neem ik aan, of je nu recreatief rijdt of wedstrijden.

Latruda gewoon blijven posten hoor, ben érg benieuwd naar jouw paard én tuig. :)

Wat voor zadel heb jij btw Amanda? Heeft jou haf een korte rug?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:18

Eens met Shadow :j
En persoonlijk vind ik het erg leuk om al die verschillende paarden en ruiters hier voorbij te zien komen :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:20

Ik rijd overigens ook gewoon recreatief omdat ik geen mogelijkheid heb om op shows te gaan .. :P