Heino schreef:Heino schreef:Moniek, wil je haar nu eerst nog een tijd op het land zetten of niet? Als dat zo is kunnen we je daar misschien ook mee helpen namelijk
ben ik nog niet overuit
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anneliees_ schreef:En ja, weer een reactie zoals alle voorgaande, maar waar ben je in 's hemelsnaam mee bezig als je een 2jarig paardje al opgeleerd hebt & zo'n oefeningen laat doen ?
Moniek schreef:ik kanj e uitleggen waarom ze ervoor hebben gekozen dit soort paarden vroeg te beleren.
omdat dit futurity paarden zijn die dit straks mogen en kunnen rijden.
verder moet je even googlen wat dit inhoud.
dit zijn paarden die niet gekocht worden om een leuk gag proefje te doen of amateur klasse te rijden( geen belediging voor die dat wel doen)
dit soort paarden van deze afstammng hebben aan dekgeld al een vermogen gekost en moeten dit ook gaan opleveren.
ik denk ik weet dat dit bijvoorbeeld in de dressuur ook voorkomt en eigelijk in alle takken wel
Moniek schreef:ben ik nog niet overuit
Larissa3 schreef:ponygekje21 schreef:mijn god meisje.. een 2 jarige hoort op het land te lopen, verschikkelijk om na te kijken ik heb het weggeklikt. Hoe mensen dit kunnen doen, zeer slecht voor het paardje.
Dat is al 11 pagina's lang in het rond geslingerd.
Breghje schreef:Moniek schreef:ik kanj e uitleggen waarom ze ervoor hebben gekozen dit soort paarden vroeg te beleren.
dit zijn paarden die niet gekocht worden om een leuk gag proefje te doen of amateur klasse te rijden( geen belediging voor die dat wel doen)
dit soort paarden van deze afstammng hebben aan dekgeld al een vermogen gekost en moeten dit ook gaan opleveren.
ik denk ik weet dat dit bijvoorbeeld in de dressuur ook voorkomt en eigelijk in alle takken wel
Maar juist als die paarden te vroeg worden ingereden worden ze vernacheld nog voor ze echt kunnen gaan presteren. Op de een of andere manier schijnen mensen niet te willen inzien dat een paard geen robot is, geen geldmachine en niet alleen maar een afstamming maar nog steeds een dier, met bijbehorend skelet, persoonlijkheid etc.
Ik juich het toe dat je plannen hebt om dit paardje een gezond, fijn en lang leven samen met jou te gaan geven. Persoonlijk zou ik een opfokstal zoeken, daar het dier nog minimaal een jaar laten staan en dan weer rustig beginnen bij het begin.
Dat het "overal gedaan wordt" wil niet zeggen dat het dan maar goed is toch? Het is niet voor niets dat steeds meer mensen in opstand komen tegen dit soort praktijken. Sterker nog, dat er zelfs vanuit de regering (oké, de manier waarop is dan weer een ander topic waard) nu vragen gesteld gaan worden moet toch her en der wel eens iets laten doordringen?
lovesfacheux schreef:Moniek schreef:er word verder ook niet met tips gekomen voor als ze ouder is en of jullie een goede stal kennen?
Neej maar dqat gebeurd ook niet zo snel dernk ik?! Want de meeste mensen hier wonen hier en niet in schotland.
caboclo schreef:pff dit is nou 100% bokt.
ken nou niemand iemand in zijn eigen waarde laten..
net als of dit alleen bij dit paard gebeurd
en waarom moet de nieuwe eigenaar daar voor boeten.
als jullie zo willen klagen vraag dan pleas via pb of wat dan ook t adres en of telefoon nummer
en klaag dan lekker bij die geenen ipv bij de toekomstige eigenaar.
ze zal vast en zeker t beste beentje met haar droompaardje voort zetten.
+ zij heb er toch ook niet voor gekozen dat hij/zij zo vroeg ohz kwam
net als of ze haar droompaardje daar voor moet laten vallen..!!??
TS erg leuk paardje hoop dat je er veel plezier aan mag beleven..
Moniek schreef:Breghje schreef:Maar juist als die paarden te vroeg worden ingereden worden ze vernacheld nog voor ze echt kunnen gaan presteren. Op de een of andere manier schijnen mensen niet te willen inzien dat een paard geen robot is, geen geldmachine en niet alleen maar een afstamming maar nog steeds een dier, met bijbehorend skelet, persoonlijkheid etc.
Ik juich het toe dat je plannen hebt om dit paardje een gezond, fijn en lang leven samen met jou te gaan geven. Persoonlijk zou ik een opfokstal zoeken, daar het dier nog minimaal een jaar laten staan en dan weer rustig beginnen bij het begin.
Dat het "overal gedaan wordt" wil niet zeggen dat het dan maar goed is toch? Het is niet voor niets dat steeds meer mensen in opstand komen tegen dit soort praktijken. Sterker nog, dat er zelfs vanuit de regering (oké, de manier waarop is dan weer een ander topic waard) nu vragen gesteld gaan worden moet toch her en der wel eens iets laten doordringen?
maar toch is het dan raar dat juist dat soort paarden toch redelijk oud worden.
hoe kan dat dan?
Moniek schreef:Anneliees_ schreef:En ja, weer een reactie zoals alle voorgaande, maar waar ben je in 's hemelsnaam mee bezig als je een 2jarig paardje al opgeleerd hebt & zo'n oefeningen laat doen ?
daarom heb ik al heel vaak gevraagd om goede trainers.
ik ga morgen eens naar ann poels werd hier ook gezegd dat ze goed is.
en er zijn al wat bokkers met ervaringen had ik hier en daar gelezen in andere topics
rapido schreef:Lieve mensen snap het dan toch eens!! het is een paardje die voor de Futurity gefokt is en moet dus knallen op zeer jonge leeftijd! Die koop je natuurlijk niet om op de wei te laten lanterfanten!
Moniek schreef:Breghje schreef:Maar juist als die paarden te vroeg worden ingereden worden ze vernacheld nog voor ze echt kunnen gaan presteren. Op de een of andere manier schijnen mensen niet te willen inzien dat een paard geen robot is, geen geldmachine en niet alleen maar een afstamming maar nog steeds een dier, met bijbehorend skelet, persoonlijkheid etc.
hier een link van een 2jarige whimpy
http://www.youtube.com/watch?v=DIzT59LrPkk
maar toch is het dan raar dat juist dat soort paarden toch redelijk oud worden.
hoe kan dat dan?
Adil18 schreef:rapido schreef:Lieve mensen snap het dan toch eens!! het is een paardje die voor de Futurity gefokt is en moet dus knallen op zeer jonge leeftijd! Die koop je natuurlijk niet om op de wei te laten lanterfanten!
oh, dus bij paarden die op futurity gefokt sluiten de laatste groeischijven in het lijf niet bij circa 5%5,5 jaar maar veel eerder! Ok, nu snap ik hem...!
En ik kan nergens beargumenteerd de keuze voor het rijden op 2-jarige leeftijd vinden, dus ik ga er ook maar van uit dat geld hier de hoofdrol speelt...
Adil18 schreef:rapido schreef:Lieve mensen snap het dan toch eens!! het is een paardje die voor de Futurity gefokt is en moet dus knallen op zeer jonge leeftijd! Die koop je natuurlijk niet om op de wei te laten lanterfanten!
oh, dus bij paarden die op futurity gefokt sluiten de laatste groeischijven in het lijf niet bij circa 5%5,5 jaar maar veel eerder! Ok, nu snap ik hem...!
En ik kan nergens beargumenteerd de keuze voor het rijden op 2-jarige leeftijd vinden, dus ik ga er ook maar van uit dat geld hier de hoofdrol speelt...
Moniek schreef:ik kanj e uitleggen waarom ze ervoor hebben gekozen dit soort paarden vroeg te beleren.
Moniek schreef:Adil18 schreef:
wacht even dat zeg ik niet maak jij ervan.
ik zeg enkel waarom