[WN] Wiz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re: Wiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:11

Hee Wiz! Ik moest gisteren nog aan je denken... Dat je ook zo'n stresser was( misschien nog een beetje bent Knipoog ) en je baasje er af had gegooid. Die daarna met bibbers in d'r knieen weer op je kroop en nu weer vertrouwen in je heeft Ja
Nu loop je de sterren van de hemel en je kijkt beretrots!

Ik heb zo'n beetje dezelfde weg moeten doorlopen met mijn peerdje... vandaar dat ik gisteren aan je dacht toen ik een buitenritje in mijn eentje maakte met mijn kleutertje Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 13:21

Hetzelfde gevoel Vera. We hebben het wel gered.
En dat is een supergevoel! Ja

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:35

Ja he Haha!
Alhoewel we vandaag een inimienie klein dipje hadden; het waait Boos! En Bambi is geen fan van wind. Die ziet alles wapperen en hoort alles klapperen. Dus de bomen aan het eind van de bak waren M E G A eng Nagelbijten / Gniffelen
Toch ben ik blijven zitten, een paar rondjes halve bak gedaan, eventjes gedraafd en toen gaan longeren Haha!
better safe than sorry Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 15:40

Voorzichtig is helemaal niet erg. Als ik denk dat Wiz hopsig is, longeer ik hem van te voren. Ik wil niet weer zo smak maken. En je smakt van redelijk hoog dan. Dus ook voor mij geldt: better safe dan sorry. Ik rij zelfs geheel tegen mijn principes in met een cap Haha! Haha!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:56

Anya, het ziet er super uit!
Je mag trots zijn.

En toch - tegen mijn principes om offtopic te gaan in - even iets over dat WRAN en zijn houding. Je hebt helemaal gelijk om hem zo te laten lopen en niet tegen zijn natuur in lager in te stellen, met de gevolgen van dien. Dit staat hem ook het beste. En hoewel de WRAN is bedoeld voor alle rassen, ook paarden met een andere bouw, is het misschien nog zo dat er te weinig zulk gebouwde paarden meedoen om ze te beoordelen op hun waarde (in sommige onderdelen).
Bij de arabieren, die iets hoger ingesteld zijn en vaak minder krachtig in de achterhand zijn, heb je inmiddels al zoveel westernruiters dat de DAWRA er is. Dat is voor hen denk ik toch heel handig, want dan ontstaat er een gerechtvaardigde standaard voor het type paard.
De WRAN is er dus in theorie wel voor alle rassen, maar omdat er toch voor het grootste deel gebruik van wordt gemaakt door QPA's en Hafjes, die alleen laag ingesteld zijn, is een Wiz nog een uitzondering. In de praktijk verandert dat alleen maar als er dus veel meer mensen met hun warmbloed of ijslander of mengelmoesje western gaan rijden.
Erg sneu voor jullie en ik snap dat je er af en toe opstandig van wordt.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:48

Ziet er super goed uit zeg!Mag je trots op zijn!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:37

Blijft een leuk paard Lachen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:29

silvester schreef:
Anya, ik kan genieten van jouw foto's met Wiz.
Of hij nou western of engels gereden wordt (of voor mijn part Spaans of weetikveelwat) het maakt me helemaal niets uit.
Waar ik van geniet is het vertrouwen dat je weer in hem hebt.
Ik vind het zo ontzettend goed van je dat je hebt doorgezet en dat je nu weer zo heerlijk met hem kunt rijden en van hem kan genieten.

dit is precies hoe ik er tegen aan kijk dus maar even een quot Knipoog
wiz is gewoon gaaf Ja

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:04

Ziet er goed uit hoor!

Maarre ... wat zijn nou je principes om zonder cap te rijden (je schrijft dat je tegen je principes met cap rijdt)???
Juist in jouw geval (flink gevallen en bang geworden/geweest) lijkt een cap dragen me een heel goed principe hoor! Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 20:07

Haha, ik ben oude generatie.. ik heb nooit met cap gereden, vind het irritant zitten, ik krijg er erge hoofdpijn van en ik heb ook een aantal ongelukken van dichtbij gezien die juist door de cap erger werden.

En op Lan/Sev/Tex is een cap ook niet nodig.
Wiz is wat hopsig gebleken en die kan dus meer dan gigantisch bokken. Een bokje of twee zit ik wel uit. Een ontploffend paard niet. En zolang hij nog niet geheel betrouwbaar voelt, blijf ik wel even met cap rijden. Om mijn man gerust te stellen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:52

Anya schreef:
Haha, ik ben oude generatie.. ik heb nooit met cap gereden, vind het irritant zitten, ik krijg er erge hoofdpijn van en ik heb ook een aantal ongelukken van dichtbij gezien die juist door de cap erger werden.

En op Lan/Sev/Tex is een cap ook niet nodig.
Wiz is wat hopsig gebleken en die kan dus meer dan gigantisch bokken. Een bokje of twee zit ik wel uit. Een ontploffend paard niet. En zolang hij nog niet geheel betrouwbaar voelt, blijf ik wel even met cap rijden. Om mijn man gerust te stellen.

Goed plan! Haha!

PS Ik weet niet hoe oud je cap is, maar als je een redelijk nieuw model hebt, dan kun je die ook heel goed helemaal op maat instellen en deze ventileren ook prima! Misschien is dat comfortabeler voor je?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 21:47

Ik heb er eentje moeten kopen Haha!
Dus dat is zo goed als mogelijk.. Het blijven rotdingen.
Maar eerlijk is eerlijk, heb op wedstrijden ook last van mijn hoed Ja

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:50

Ha..ha..dus je hebt speciaal een cap voor je grote Wiz Kid gekocht??
Bij Or reed ik ook altijd zonder maar sinds ik deze heb NOOIT meer zonder!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 21:53

Ja ik had nog een heel oud dopje uit het jaar 0. Leek me niet geheel veilig meer.
Maar bij mij gaat de cap z.s.m. toch weer af.
Maar goed, daar lopen al tig topics over van voor- en tegenstanders.. dus hoeven we hier niet nog een keertje over te doen Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:15

Anya schreef:
Haha, ik ben oude generatie.. ik heb nooit met cap gereden, vind het irritant zitten, ik krijg er erge hoofdpijn van.

Zo was ik ook altijd maar sinds de Casco Master cap heb ik nergens meer last van Haha!
Sterker nog.... voel me nu bijna kaal als ik hem niet op heb Ja

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:52

Vera schreef:
Zo was ik ook altijd maar sinds de Casco Master cap heb ik nergens meer last van Haha!
Sterker nog.... voel me nu bijna kaal als ik hem niet op heb Ja

Hetzelfde bij mij.
Ik heb ook de Casco Master en je voelt hem inderdaad amper zitten.
En ik rij dus tegenwoordig ook met cap, ik moet mijn kinderen toch ook het goede voorbeeld geven.

En nog even on-topic.
Ik blijf Wiz gewoon een gaaf paard vinden.
Hij maakt indruk op mij.
Sommige paarden zeggen je verder niets, anderen blijven je interesse trekken.
Wiz valt in die laatste categorie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 01:39

Zo zeg Anya, wat gaan jullie nu met sprongen vooruit samen. Je ziet Wiz echt ontwikkelen. Je zit er trots op, super!

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:33

Wat loopt hij mooi! Ziet er lekker relaxed uit Ja
De pick up foto is mooi, wat een leuk koppie heeft hij Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:42

Komt door die longeerlijn, groen staat 'm gewoon goed Knipoog
Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:43

Hij is mooi zeg! Ziet er gaaf uit allemaal *LOL*

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:48

Sonja Clown
Ik bedoelde die daarboven, met alleen het zweepje, waar je zijn hoofd goed op kunt zien Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:50

Oooooooooooooooooowwwww Party!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 11:55

Groen staat hem goed Ja
Maar de foto met alleen het zweepje aan zijn oor is zeker een stuk mooier.
Hij kijkt mee beetje dullig met de longeerlijn er nog bij ook.. zo van ja oke.. ik ben best braaf, maar is dit nu echt nodig Anya

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:25

Anya...............waarom sla je Wiz nou met je zweep op die 3e foto? Dat is toch veels te Engels! Je kan 'm toch beter met een pizza-spoor rammen...... ik begrijp die Westernruiters echt niet.....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 20:59

Nou eh.. ik had even geen pizzasnijders bij de hand, want ik rij niet met sporen Haha!
En de foto is om aan te tonen dat Wiz respect heeft voor de zweep. Want dat hoort zo. Respect muss (waar zit die ringel-s) sein Knipoog
Maar volgende keer, speciaal voor bokt, zoek ik heel feestelijke pizzasnijders op Ja