[WN] Passion goes western!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Passion goes western!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:26

In dat geval vind ik dat ook prima, ik heb voor mijn paard ook een shankbit op buitenritten, gewoon voor de veiligheid, de teugels hangen constant los erbij.
Maar op deze foto's zie ik toch bij minstens de helft strakke teugels, bij de spaanse pas foto zie je de shanks zelfs helemaal inbuigen. Ik krijg daardoor het idee dat de TS niet goed weet waar ze mee bezig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:30

Maar als je d'r een shanks in hangt zonder dat die ooit inwerkt, kan je 'm ook net zo goed uitlaten Lachen

Ik denk dat de anti-shanksstandpunten nu wel duidelijk zijn bij TS...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:35

Blondie_ schreef:
Ik heb dit zadel geleend van Singlefooters. op http://www.boomloosrijden.nl staan heel veel bedrijven die deze zadels uitlenen.

stef: klopt ik was hier vroeger onder "boogiegirl"

Dat de rug van een paard kapot gaat door 1x zonder inlages t rijden is echt bullshit. en een keer iemand erop die niet kan rijden gaat ie ook niet dood van! moet erg lachen hiervan...

Klopt in zoverre dat jij en je vriend op een paard + je zgn. paardenkennis op zijn zachtst gezegd lachwekkend zijn Verward Frusty ROFL

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 17:58

Als jullie allemaal zoveel verstand ervan hebben zou je op de foto's ook kunnen zien dat ik er niet aan trek.
Als ik eraan zou trekken zou die niet zo'n houding hebben! logisch toch?
mijn teugels hangen los wanneer die doet wat ik vraagt, maar soms zoekt ie zelf aanleuning en dan hangen de teugels niet meer los, dus wat je op de foto's ziet. dit is super licht contact.
alleen op de spaanse pas foto "trok" ik eraan, dus, hoofds gaat omhoog, wat bij die andere foto's niet is.

achja waarom zou ik ook nog moeite doen om dit hierneer te typen, ik weet zelf wel beter... mijn paard heeft niks te klagen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:00

ik zie idd ook niet dat je ze verkeerd gebruikt; feit is wel dat als je zelf en je paard net begint met western je dit gewoon beter op een wat zachter bitje kunt doen.
Nogmaals mijn vraag, waarom rij je hem hierop?
Is hij anders niet te houden oid?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 18:07

Wildgirl schreef:
ik zie idd ook niet dat je ze verkeerd gebruikt; feit is wel dat als je zelf en je paard net begint met western je dit gewoon beter op een wat zachter bitje kunt doen.
Nogmaals mijn vraag, waarom rij je hem hierop?
Is hij anders niet te houden oid?

Nee hoor ik rijd mijn paard regelmatig zonder zadel en hoofdstel.
Buiten is ie ook wel braaf, maar soms komt het voor dat ie niet te houden is, daarom heb ik dit bit in eerste instantie gekocht, mijn hackamore vond ik niet veilig meer.

Waarom zou ik nog een snaffle erbij kopen als ik denk dat deze geen kwaad kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:11

Blondie: Ik snap je niet. Je kan geen reden geven voor dit bit en toch gebruik je het.
En ookal is het in jouw ogen superlicht contact een shank (en zeker die van jou) heeft een hefboomwerking waardoor het toch als veel meer voelt...

Jammer dat je alleen maar wil horen 'ziet er goed uit', blijkbaar sta je niet open voor commentaar van anderen.

Edit: Ookal loopt ie er braaf op (dat logisch is) betekent nog niet dat je ermee kan rijden. Je rijdt met contact, hoe wil je het gaan oplossen dan als hij door jou harder in zijn mond wordt. Nog een scherper bit?

Westernrijden betekent niet dat je meteen met een shank moet rijden...

Btw; je houdt de teugels ook verkeerd vast.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-08 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:12

ik weet natuurlijk niet wat je ambities zijn maar als je door wilt gaan met western rijden en je gaat starten dan kom je bij de moeilijkere oefeningen; dan is een verfijning van je hulpen handig.
Net zoals je sporen gebruikt voor verfijning, niet voor het drijven.
Omdat je nu in de beginfase al zo'n scherp bit erin hebt hangen is het straks bij de moeilijkere oefeningen harder werken.
Daarnaast hoort zo'n scherp bit imo niet in de handen van iemand die net is overgestapt net zomin dat een s&t niet in de handen van een b ruiter hoort.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:18

Tja, het staat natuurlijk wel heel stoer he, zo'n shank! Écht western! Clown
Misschien hangt ie er daarom wel in. Knipoog

Julie zijn een heel mooi koppeltje samen, maar ik moet zeggen dat ik het zadel en de manier waarop je er in zit nou niet echt je van het vind. Kan toch nooit lekker zitten?
Ik zou een grotere maat nemen of een ander merk, dan is alles weer netjes in proportie. Zoals al gezegd is gaat het niet alleen om de grootte van je achterwerk maar ook de lengte van je benen.

Veel succes ermee!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 18:19

Ik rij hem al jaren met pessoa bit met springen daarvan heeft ie ook geen hardere mond gekregen.
Juist mensen die er voor het eerst op zitten zeggen soms dat ze niks in de handen hebben, zo licht is hij in de mond.

Jammer dat mensen die aan een bustrensje trekken, plukken en constant "kneepjes geven" en daarbij bij elke pas met de spoor erin prikken geen commentaar krijgen omdat dat maar normaal wordt gevonden.
Maar owee als je fotos plaatst met een scherper bit en je hebt daar ligt contact op...........................

Ik blijf hier lekker mee rijden

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 18:21

Wildgirl: Ik heb totaal geen wedstrijdambities, ik doe dit gewoon voor naast mn dressuur en springen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:37

Leuk paardje heb je!

Ik ben eigenlijk benieuwd waarom je western gaat rijden, zeker nu je het naast dressuur en springen gaat doen ...? Want het is toch wel een heel andere manier van rijden.

Heb niet veel verstand van dit soort zadels, maar begrijp dat er een speciale pad onder hoort. Dan wel jammer dat je die, voor een fotoshoot, niet gebruikt. Het gaat toch om de rug van je paard. Natuurlijk gaat ie van 1x wat anders niet dood, maar het zal ongetwijfeld minder comfortabel liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:40

Blondie: Er is bij western bijna nooit gezeik over een scherp bitje oid. Heel veel mensen rijden er op, maar dat zijn dan wel ruiters met ervaring in de western Knipoog

En niet zo vreemd dat ie licht in de mond is met zo'n bit, zelfs onze ezel zou dat zijn Clown

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:02

Inderdaad Clown

Mensen die hier op bokt foto's met een bustrens plaatsen waar ze aan plukken en trekken krijgen ook flink wat commentaar over zich heen hoor. Het gaat hier niet om het soort bit, maar het gebruik ervan. Als je zo graag ermee door wil rijden, neem dan goede les.
Dat commentaar dat je van iedereen krijgt is trouwens niet gemeen tegen jou gericht. Je moet het opvatten als tips. Mensen willen jou en je paard verder helpen. Maar als jij daar niet voor open staat dan is dat heel jammer. Heel dom ook. Zo zul je nooit verder komen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:09

Waarom wordt er zo kritisch geroepen over het bit? Ik zie het paard op alle foto's met de oortjes naar voren lopen, dus blijkbaar heeft hij er geen last van?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:12

Oren zeggen niet alles.
En sowieso is mijn mening dat je eerst je pony op een trens goed moet hebben lopen. Ik kan al mijn paarden op een trens op 1 hand rijden, maar de shank is de verfijning.
Ik kan dat hiervan niet zeggen

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:38

nielsd schreef:
Blondie: Er is bij western bijna nooit gezeik over een scherp bitje oid. Heel veel mensen rijden er op, maar dat zijn dan wel ruiters met ervaring in de western Knipoog

En niet zo vreemd dat ie licht in de mond is met zo'n bit, zelfs onze ezel zou dat zijn Clown

je begrijpt het verkeerd, dat zeggen ze juist al wanneer ze hem met mijn zachtste bitje rijden dat er bestaat...

6 jaar geleden zei iedereen ook je moet geen hengst kopen als je zo jong bent! en zelf inrijden gaat al helemaal niet! wat heb ik toen commentaar gehad

nu 6 jaar later ik heb ALLES zelf gedaan wat betreft inrijden zadelmak maken en nooit een lesje gehad met hem... en wat is er van hem geworden, een fijn te rijden super brave pony. en een pony die altijd vrolijk is en nog nooit maar de oortjes naar achteren heeft gedaan tegen een mens.

moet ik mensen die mij en mijn pony kennen van internet nu serieus nemen?!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:45

Wel een beetje sneu dat je foto's plaatst voor mensen die je dus niet serieus neemt .... Huilen

Jammer, want zo heb ik wel naar je foto's gekeken ...

migo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:33

ik blijf even bij het zadel: ik heb er zelf ook 1 en ik wil geen anderen....net een bankstel .....heerlijk!
Het heeft voor ons wel wat voordelen: hij is licht....dat is mooi meegenomen voor een ex rugpatient, en hij past goed op de rug van mijn tinker....Er is ook een nadeel omdat hij geen boom heeft....moet je wel goed aansingelen anders hangt het zadel aan de zijkant.....is wel goed voor de omstanders.....
Veel plezier ermee

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 21:37

Ik vind het zadel niet meer zo super na een paar dagen testen, helaas, want dat flexibele en die zachte zit vind ik ideaal.
Maar je zit zo breed op zon zadel. er komt meer druk op mijn bovenbenen dan mijn kont zeg maar. Hoe langer en rechter ik mn beugels hou hoe meer, dus wordt gedwongen in de stoelzit.
Ik vind het ook best strak trekken over de schoft.