[WN] rijfotos spirit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Re: rijfotos spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 09:52

@ anneke; nee ze staat weer thuis!

ik ga zeker proberen met wat kortere teugels te rijden. ik heb a.s. zaterdag les, kan ik t gelijk vragen.
ik had al een paar keer aangegeven dat t een jong paard is, en dat ik net een handvol keer op dr heb gereden. ze staat nu net een week thuis, nadat ik r heb laten inrijden.
en die spanning; zoals uitgelegd, is een kwestie van tijd. ik moet nog aan dr wennen.gek genoeg op de buitenrit heb ik geen problemen, ben ik ontspannen.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:03

spicegirl schreef:
@ anneke; nee ze staat weer thuis!

ik ga zeker proberen met wat kortere teugels te rijden. ik heb a.s. zaterdag les, kan ik t gelijk vragen.
ik had al een paar keer aangegeven dat t een jong paard is, en dat ik net een handvol keer op dr heb gereden. ze staat nu net een week thuis, nadat ik r heb laten inrijden.
en die spanning; zoals uitgelegd, is een kwestie van tijd. ik moet nog aan dr wennen.gek genoeg op de buitenrit heb ik geen problemen, ben ik ontspannen.

Okee ik dacht al Tong uitsteken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:55

spicegirl schreef:

Zou je dat niet kunnen gebruiken als training?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 14:16

moeilijk...
ten 1e moet ik er dan op ijzers gaan zetten, en dat wil ik liever niet.
ten 2e woon ik aan een industrie terrein. dus de hele dag vrachtwagens, bouwverkeer, kranen e.d. ze is echt al heel verkeersmak, ze ziet meer spoken in een bak als buiten in t verkeer, maar toch, als er wat gebeurd, lig ik gehied onder een voertuig, dus ik kan voorlopig niet alleen buiten rijden, hubby gaat mee. s avonds is t hier stil, maar ik werk s avonds.en hubby overdag.dus blijft er alleen t weekend over.zaterdag les, dus dan word t alleen zondag.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:23

Tjah dillemma.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 15:48

valt wel mee.
morgen weer rijden in de bak.zaterdag les, zondag buiten.vertrouwen zal uiteindelijk vanzelf komen, ontspanning volgt....

sarah1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:35

spicegirl schreef:
teugels korter met western kan niet. je streeft ernaar om de teugels zo lang mogelijk te laten.

Hier wil ik wel graag op reageren om misverstanden te voorkomen. In de westernsport kun je wel degelijk met kortere teugels rijden. Het rijden met lange teugels is bij western juist het doel (zoals de TS wel aan probeert te geven), omdat je een paard pas met lange teugels kunt rijden als deze totaal aan de hulpen is/klaar is en dan nog... geen enkel paard is te trainen op 1 hand en een 3-jarige al helemaal niet. Zoals spicegirl zegt: je streeft ernaar om de teugels zo lang mogelijk te laten, oftwel: je traint het paard zodat je m kunt besturen op je zit en dat hij/zij op zijn eigen benen leert lopen, want dan heb je geen teugels nodig. Om hem dat te leren heb je wel teugels nodig.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 00:30

@Sarah, je hebt helemaal gelijk, maar de topicstarter is Spicegirl, dus ja... Ik snap wat er bedoeld wordt maar vind het een beetje lastig verwoord. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 00:54

Probeer je hand anders eerst naar voren en dan opzij te brengen. Ziet er wat vriendelijker uit zeg maa Lachen Werkte en werkt bij mijn paard (nu 5 jaartjes alweer) erg goed. Vergeet hierbij je beenhulpen niet.
Verder erg mooi paardje dat je daar hebt zeg Haha!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 10:03

na mn les verleden week, heb ik nu de juiste lengte te pakken. en kan je alleen maar naar voren en opzij....heel simpel, hoofd omhoog en handen omlaag. gaat nu goed!!
en ja (al ben ik bevooroordeeld) het is een plaatje!had ik ook niet gedacht, ik kocht r met 11 maanden, en als jaarling was ze niet echt knap. ze is dus mooi opgedroogd Pling

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:51

De lelijke eendjes worden vaak de mooiste paarden hoor, ik heb er ook zoeen, als veulentje maar heel matigjes maar nu een heel leuke 4 jarige.

Ben benieuwd naar nieuwe foto's!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:53

ik denk niet dat ik nog fotos post hier Scheve mond

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:57

Waarom niet? Als het nu beter gaat...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 21:13

als ik alles al perfect kon, zou ik minimaal NL. kampioen zijn.helaas ben ik verre van perfect, en mn paardje nog erg jong, dus men vind altijd wel wat....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:30

Het gaat toch niet om perfekt zijn, dat is niemand. Commentaar is goed bedoeld hoor, dat van mij ook, ik heb je nooit willen afkraken.
Maar goed, je moet het zelf weten.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:39

Ook ik snap dat je niet alles perfekt kunt doen hoor. Dat verwacht ik dus ook niet. Het commentaar is echt alleen opbouwend bedoeld. Ik zelf heb ook nog zo enorm veel te verbeteren... en zelfs bij de 'top' is het allemaal nog niet perfect. Zelfs daar zijn opmerkingen over te maken. Dus voel je niet aangevallen bij commentaar. We hebben allemaal nog een heleboel te leren. Jij bent al een heel eind door te beseffen dat het zo is. Dat houd namelijk in dat je er aan werkt (iets dat ook duidelijk is als je zo jouw laatste berichten leest). Ik ben heel erg benieuwd naar nieuwe foto's. Maar of je die plaatst is natuurlijk helemaal an jou.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:06

Ik zie een jong paard dat al heel netjes loopt. Die handen zijn te hoog? Nou dat vind ik nogal meevallen. Ik zie de duidelijke hulpen die ze geeft en het paard reageert zoals het hoort.
Vergeet niet dat dit maar momentopnames zijn ook. Ik kan jullie een foto laten zien van mij en m'n jonge paard waarbij hij de teugel uit m'n handen wil trekken en z'n kont helemaal naar buiten valt. Een paar momenten later nog een foto waarop hij mooi nageeft, bit loslaat en mooi in de cirkel blijft. Owee de commentaar als ik die eerste foto zou posten, nietwaar?
@ Spicegirl: je bent goed bezig! Die spanning zal stilaan maar zeker verdwijnen, naarmate je haar meer en meer gaat vertrouwen. Echt leuk dat die buitenrit goed ging en blijkbaar nog eens goed voor je vertrouwen ook.

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:12

ik vind het er netjes en ontspannen uitzien! heel mooi paard!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 12:14

@ bolieke; dank je!! jij slaat de spijker eindelijk eens op zn kop.dat probeerde ik uit te leggen.zo rijd ik heus geen half uur.als ze geconcentreerd is, rijd ze lekker. helaas is ze daar wat gauw afgeleid( er staat een gillende jaarling naast). en moet ik wat meer vragen om haar aandacht te krijgen.zodra ze nageeft, wat gauw is, laat ik weer los.deze fotos zijn absoluut op de verkeerde momenten genomen(hubby is geen fotograaf)en ik had gewoon veel beter na moeten denken, voordat ik ze plaatste.gebeurd me geen 2e keer!

het valt mij wel op, dat bij veel rijfotos, veel mensen al dik commentaar op hun eigen geven.waarschijnlijk omdit soort discussies te voorkomen.best wel sneu. Nors opkijken

jorincka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:27

dat is bij mazzepa Tong uitsteken
ziet er leuk uit heb geen verstand er van zit namelijk in de boeken over western Knipoog
voor de rest ziet het er wel leuk uit

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 20:52

@ jorincka; dat heb jij ff goed gezien zeg!!! Knipoog

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:58

Mooi paardje zeg !
Verder vind ik foto 1&2 geen fijn beeld geven , maar dat kan ook gewoon door de foto's komen.

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:05

Malenka kan het zijn dat jij een dressuur ruiter bent? Bij westernrijden worden de handen over het algemeen hoger gehouden dan bij dressuur. Toch?

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:39

jorincka_ schreef:
dat is bij mazzepa Tong uitsteken
ziet er leuk uit heb geen verstand er van zit namelijk in de boeken over western Knipoog
voor de rest ziet het er wel leuk uit

Mazzepa ??? Bij Barendrecht toevallig ??

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 15:56

ja!
het is 1 Z en 2 PP s
mazeppa.