[WN] [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP update pagina 12

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blanket

Re: [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:41

Winddancer schreef:
WN een splitsing maken tussen ITP en HAW bv.

Kijk dat zou nog eens een update zijn. Ja
Als we dan toch moeilijk gaan doen, kan je beter dit doen. Lachen

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:43

Iceprincess Maar toch blijft het verschil dat op WN het toch "hechter" is en op het gewone ITP en HAW val je dan heel snel weg naar beneden.
Ik heb eerlijk gezegd gewoon liever minder reacties maar dan wel van mensen die ook WN gericht zijn dan die wat op zo wat ieder topic op ITP en HAW reageren Bloos

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:47

Ooow, we moeten met z'n allen uit de kast komen. Haha!

Anya: van die enquete wist ik ook niets...

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:49

enquete? don't ask me.. Scheve mond

Laten we staken.. Vork Whoosh!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:49

Ik hoef helemaal niet zoveel reacties.
Bovendien wil ik ook niet uit de kast komen. Ik wil aardige foto's delen met een aantal aardige mensen.

Ik heb ook helemaal geen behoefte aan commentaar in de categorie "leuk paardjuh", zoals ik ook geen behoefte heb aan commentaar in de categorie: rij jij niet met cap, wat gevaarlijk. Wat heb jij een groot bit voor je paard en wat heb jij een grote sporen. Kortom: ik hoef niet uit de kast

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:50

Niels: de redenen voor het besluit staan in de openingspost, de tweede alinea. Het heeft niets te maken met 'makkelijker voor de mods', ik snap niet zo goed hoe je dat voor je zou zien. Misschien dat m'n antwoord hieronder op Anya één en ander ook iets verduidelijkt.

Anya: Je trekt nu een verkeerde conclusie: Er is een enquete op HAW geweest waarin onder andere de vraag is gesteld of mensen de fotofora 'los' onder de disciplinefor op informatief wilden zien of allemaal onder elkaar op HAW. De stemmen waren op dat punt ongeveer 50/50, WN-bezoekers hebben aangegeven WN-ITP gewoon onder WN te willen houden. Om beide partijen van dienst te kunnen zijn is er een verandering in de software geschreven waardoor de fotofora op dit moment vanaf twee plekken te bereiken zijn. Vanuit informatief, gewoon op de oude plek, en vanuit de kantine, als link onder HAW. Die enquete wordt enkel aangehaald om uit te leggen waarom er nu een link op HAW geplaatst is. Het topic is ook genoemd in een nieuwsbericht op de voorpagina van Bokt en op Forumzaken, maar eigenlijk doet dat verder niet terzake.

Daarnaast is er besloten, en dat is iets wat boven tafel kwam op het moment dat we eventuele veranderingen op de fotofora hebben besloten, om de regels op WN-ITP strikter te maken omdat het een in onze ogen ongewenste uitzonderingspositie had binnen de andere fotofora. Dat legt Berdien hierboven ook uit: "Het forum wordt niet alleen gebruikt om foto's van de westernsport te plaatsen en laten beoordelen, maar ook om foto's aan een specifieke groep gebruikers te laten zien. Dat is op Bokt niet gebruikelijk: in principe zijn de fora ingericht op onderwerp, niet op de gebruikers die er komen." Er is een flinke groep andere gebruikers die die mogelijkheid niet heeft of niet gebruikt. Dat geldt voor gebruikers van de andere disciplinefora, zoals bijvoorbeeld aangespannen rijden of SGW. Waar ook vaak een vrij vaste groep komt, maar waar op de fotofora alleen foto van de discipline zelf getoond mogen worden. Het is ook het geval bij bijvoorbeeld de rassenfora: ook daar komt vaak een vaste groep mensen die een passie voor een ras deelt, maar de foto's van hun dieren op het algemene deel plaatsen - en door middel van links zorgen dat hun vrienden en kennissen de foto's weten te vinden.

We zijn ons ervan bewust dat in veel gevallen een westernruiter niet veel aan de algemene fora van Bokt heeft. Om die reden kan een WN ruiter vragen over een zadel kwijt op WN-TR en krijgt hij geen reacties van mensen die geen verstand van westerntuig hebben op het HAR, Harnachement forum. Hetzelfde geldt voor de fokkerij van bijvoorbeeld quarters op WN-FA of een fotoserie van een nog niet helemaal bevestigde spin op WN-ITP, waarbij je specifieke kennis nodig hebt om inhoudelijk te kunnen reageren. Deze verandering van de regels heeft ook absoluut niet als doel om die westernspecifieke topics naar het algemene deel van Bokt te verplaatsen, het gaat juist om de algemene topics. De fotoseries waarbij het (het wordt hierboven al door Niels aangehaald) niet uitmaakt of het om een WN of een 'engels' paard of veulen gaat. Daarvoor willen we de regels afstemmen met vrijwel alle andere fora op Bokt: gesorteerd op onderwerp, niet op gebruikers.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:51

Dat is precies wat ik probeer te zeggen Anya Ja

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:53

Anya: Ik denk dat Toekie het anders bedoelt(?)
Meer van.. 'Laten we onze mening geven' Knipoog

Ik vind het leuk om foto's te plaatsen ik vind het leuk als er iemand reageert.
Maar zulke opmerkingen "Waarom draag je geen cap?" vind ik ook vaak irritand.
Maarja. Slapen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:54

Ja dat snap ik wel Eline.
Ik vind het alleen een slecht besluit.
Dit soort pleidooien zijn al zo oud al bokt en er is altijd een groep geweest die vond dat de speciale positie van western ongewenst was en zoveel mogelijk gestandaardiseerd zou moeten worden.

En juist in een tijd waarin communities een steeds belangrijker rol gaan spelen op het net, vind ik het veralgemeniseren en standaardiseren dus een slechte zaak.

kirsten19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:54

Ik zit nog niet zo lang op bokt en ben eigenlijk alleen of vooral geïnteresseerd in western. Dus ook de western foto's. Omdat ik zelf geen paard heb, vind ik het juist extra leuk om de (trotse) foto's van de westernpaarden te zien, ook al staan ze in de wei, of hebben ze net een veulen. Ik geniet er gewoon van!
Ik zou het dus heel jammer vinden om tussen andere foto's te moeten zoeken. Ik zit ook nooit in de huiskamer op Bokt, misschien moet ik dat dan maar gaan doen. Is dat trouwens HAW?? Ik wist ook niet dat er een speciale western huiskamer is, of heb ik dat mis??
(zoals jullie kunnen lezen ben ik een echte boktbeet, ha ha!)
Laatst bijgewerkt door kirsten19 op 29-05-08 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:55

Eline: Mag ik je dan ook de vraag stellen wie er precies last van heeft als wij (de westernruiters) topics openen met grazende paarden etc op WN?

Plus, misschien kan je ook de naam aanpassen? WN-HAW oid?
En als wij een subforum aanvraag doen voor een WN-ITP, is er dan een kans dat dat erdoor komt?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:55

Ik reageerde niet op toekie, ik reageerde op degene waar toekie ook op reageerde.. Die zei dat we uit de kast moesten komen Knipoog

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:57

Haha en ik maakte eigenlijk een flauw grapje. Clown

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:59

Anya schreef:
Ja dat snap ik wel Eline.
Ik vind het alleen een slecht besluit.
Dit soort pleidooien zijn al zo oud al bokt en er is altijd een groep geweest die vond dat de speciale positie van western ongewenst was en zoveel mogelijk gestandaardiseerd zou moeten worden.

En juist in een tijd waarin communities een steeds belangrijker rol gaan spelen op het net, vind ik het veralgemeniseren en standaardiseren dus een slechte zaak.

Precies!

Daarbij kun je het één niet met het ander vergelijken...op HAW en ITP plaatseheel veel mensen alleen maar om zoveel gelijk reacties te krijgen en dat is op WN weer niet het geval. Oké dat het leuk is om reacties te krijgen, maar liever 10 leuke, oprechte reacties dan 100 van die je op de andere fora kunt verwachten.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:00

Winddancer schreef:
Maar Romkabouter waarom niet op WN een splitsing maken tussen ITP en HAW bv.

Omdat ITP niet westernspecifiek is en HAW wel Lachen
Een QH in de wei vind ik nog steeds gewoon een paard Knipoog

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:11

Het is echt niet zo dat je bij itp alleen maar pennymeisjes in je topic krijgt die oneliners plaatsen als owh wat een mooie poownie. Nee hoor, zitten gewoon hele leuke volwassen reacties bij. En ja, die paar kinderen die wel zo'n reactie plaatsen, wat maakt het uit? Ze vinden je paard leuk, is dat zo'n ramp. De mensen die op elk topic reageren zie ik er ook vrijwel nooit.

Voor naamsverandering naar WN-HAW ben ik dan weer wel, maakt het duidelijker.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:17

Nou Iceprincess, toevallig heeft mjn vriendin een vergissing gemaakt en foto's van mij op haar paard staan nu bij HAW. En ja hoor.. alleen maar reacties van bekenden. Gelukkig zou ik zeggen, want ik draag geen cap (ik kan me nog enkele draag jij geen cap topics herinneren).

Kortom: dit per ongeluk experiment levert wat mij betreft geen enkele meerwaarde.

Maar in essentie kunnen we concluderen dat jij het een goed idee vindt. En een flink aantal andere mensen in dit topic vinden het geen goed idee.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:24

Romkabouter schreef:
Winddancer schreef:
Maar Romkabouter waarom niet op WN een splitsing maken tussen ITP en HAW bv.

Omdat ITP niet westernspecifiek is en HAW wel Lachen
Een QH in de wei vind ik nog steeds gewoon een paard Knipoog

Ja oké, maar op WN is het gewoon "hechter/anders".
Bepaalde mensen en/of paarden volg je gewoon graag en de reacties zijn inderdaad anders dan op gewoon HAW en ITP.
Ik hoef niet zo nodig een kruising welsh/fries op de wei te zien (is maar een voorbeeld hoor Knipoog )...snap je?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:28

Ik vind dit een belachelijk idee

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:35

Ik zie nu verschillende reacties waarin gesproken wordt over wel/geen cap, vragen over bitten et cetera. Dit lijkt mij niet van toepassing: werkfoto's kunnen gewoon zoals nu op WN-ITP geplaatst worden.

Niels: Het is geen geval van 'last' hebben. Wat betreft een naamsverandering van WN-ITP / WN-HAW, denk je dat dat zou helpen? Op dit moment hebben ook de andere disciplinefora een 'ITP' forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:38

Nou, als je er toch alleen maar werkfoto's op mag zetten dan voorkomt de vervanging ITP/HAW wel verwarring Ja
Laatst bijgewerkt door Annash op 31-05-08 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: persoonlijke aanval verwijderd

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:39

Eline het belangrijkste argument is dat in een tijd van ontwikkeling naar communities bokt dus kiest voor een beleid dat daar tegenin gaat. Standaardisatie i.p.v. de hechte club die WD aanhaalt.

En een tweede argument is: if it ain't broken, don't fix it.
and it ain't broken Knipoog

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:39

Ik denk wel dat WN-ITP en WN-HAW zal werken, waarom opeens bij de rest gooien waarvan ik zeker weet dat IK daar echt niet tussen ga zoeken. Ik heb mijn fora op WN en daar ben ik tot nu toe echt tevreden mee....hangt een goede sfeer vind ik en dat kan ik van het "gewone" ITP en HAW niet echt zeggen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:45

Ik blijf t echt super jammer vinden! Juist op [discipline] zitten mensen waaraan ik mijn foto's wil laten zien. Waarom zou ik die dan in godsnaam op een plek zetten waar heel bokt komt. De lol is er voor mij dan snel vanaf... Misschien plaats ik maar geen foto's meer op bokt, doe ik dan wel in een ander forum...
Echt heel jammer!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:51

Helemaal met je eens Skippy Ja

Het gaat inderdaad om het delen van fot's met anderen en niet om maar te plaatsen om zoveel mogelijk reacties te krijgen.

Hoe vaak zie je niet in een titel: Huppeldepup de hengst @ work Gestoord en dan is het gewoon een ruintje van net niks (wederom voorbeeld voordat ik weer commentaar krijg Knipoog )