[WN] Morris eerste stapjes als Rijpaard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mehlika

Re: Morris eerste stapjes als Rijpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:10

Wat een megasprong in zijn ontwikkeling! heerlijk genieten is dat Knipoog

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:12

Ods: wat is Morris toch een geweldig paard! Lovers Super dat hij het allemaal zo lekker opppakt!
Complimenten voor Jeddah, die van de eerste keer onder het zadel voor ieder paard zo'n relaxte ervaring weet te maken OK dan!

@Jus: Morris is 5, jouw paard was 2,5 toen er voor het eerst mee gereden werd. Ik weet wel welke inrijmethode ik zou verkiezen Knipoog

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:30

jeeeeemig is het werkelijk zo dat er mensen zijn die commentaar hebben op d einrijmanier van jeddah?????
wat is bokt toch ene rare wereld
dit paard gaat tenminste gewoon los en rechtuit en wordt niet op de cirkel getrokken in zwaar zand omdat een longerlijnvasthouder het niet kan houden, wat zou er beter zijn denk je????
jemig wat een gezeik weer!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:32

Wow Jeddah je heb een knap staaltje geleverd super hoor!!!
Echt heeeeeeeel gaaaaaf!!!

Betreft het ruiter comentaar ik heb nou niet echt de indruk dat Morris last van Jeddah heeft...
Morris loopt lekker met zijn oortjes naar voren en heeft er echt plezier in!
Laatst bijgewerkt door Kido op 29-04-08 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:34

ik zie geen gezeur hoor, alleen dat mensen zeggen dat ze zelf een lichtere ruiter zouden kiezen, ik zie alleen maar complimenten voor jeddah hoor, want iedereen die hier gepost heeft wel volgens mijwel hoe heerlijk rustig en ontspannen jeddah dit doet, echt petje af, zo doen maar heel weinig haar dit na...

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:46

Super dat hij het zo braaf doet!
Maar uhh (slik) ik zou toch ook voor een wat veiligere omgeving gekozen hebben. Morris is gewoon een super knol maar een keertje flink schrikken en je ligt op de keien te kijken met alle gevolgen van dien. Lips are sealed Ziek
Dus niks mis met je manier van aanpakken Jeddah, maar voor jou eigen veiligheid zou ik toch voor een zand bodem kiezen.....

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:50

Super knap gedaan meiden! Morris ziet er heerlijk relaxed uit, mijn complimenten OK dan!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:08

Gaaf hoor!
Wees maar blij met zo'n super braaf paard!!!

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:15

GAAAAAF zeg echt hartsikke goed. zeker iets om heel trots op te zijn.
Maar hij is zeker best aan de grote kant [weet dat jeddah klein is]

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:18

Wauw!! Dat ziet er heerlijk relaxed uit!!! Morris doet het echt super!!! Ods en Jeddah allebei gefeliciteerd!! Super hoor!!! OK dan!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:25

susan schreef:
jeeeeemig is het werkelijk zo dat er mensen zijn die commentaar hebben op d einrijmanier van jeddah?????
wat is bokt toch ene rare wereld
dit paard gaat tenminste gewoon los en rechtuit en wordt niet op de cirkel getrokken in zwaar zand omdat een longerlijnvasthouder het niet kan houden, wat zou er beter zijn denk je????
jemig wat een gezeik weer!

Overdreven reageren is ook een vak...
Ik heb géén kritiek op wie dan ook zijn manier,persoon,paard etc etc maar ik vroeg me enkel wat af.
Mijn eigen ervaring is dat jonge paarden die ingereden worden vaak moeite hebben met het vinden van hun balans; daarom zet IK er altijd de eerste keren een lichte ruiter op.
Ik zeg niet dat mijn manier goed of fout is; ik vroeg me enkel af of de TS hier rekening mee gehouden heeft.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:26

Eerste keer meteen op straat vind ik minder, tis een echte kerel! Lachen
Echt een mooi braaf paard.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:31

Gaaf hoor Ods, kan me voorstellen dat je trots bent. Wat is't toch heerlijk als het gewoon in alle vertrouwen zo kan... zo zou het altijd moeten gaan. Top gedaan Jeddah!
En Morris heeft wel een wortel verdiend! Braaf paard...

Afbeelding

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:35

Ziet er top uit! Ik zou niet de eerste keer meteen de straat op gaan ,maar dat is mijn mening Lachen Vind het er verder super uit zien! veel plezier verder samen!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:51

Dank jullie wel allemaal voor de lieve complimenten! Ja

Ja, natuurlijk wou ik ook dat ik 20 kg lichter was Haha! Maar helaas is het nu niet anders en gelukkig heb ik dusdanig ervaring dat ik een jong paard niet in de weg zit. Lachen
Overigens denk ik dat een beetje kerel met boomzadel meer weegt, maar dat terzijde.

Wat betreft op straat, ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat griezelig vinden en het is ook niet iets wat ik aan zou raden aan iedereen. Voor mij werkt het super, Morris is de 4e die ik via deze "methode" inrij en IK vind het prettig (zoals jullie kunnen zien de paarden ook Knipoog ). Paard wil gelijk lopen ipv in de bak te staan, niet wetende welke kant ie op moet. Ook doen paarden op het harde gewoon minder snel "gek". Tevens lopen ze juist veel makkelijker in balans doordat ze op het harde lopen. Inmiddels vind ik het idee van de bak, waar ze alleen rond kunnen en er allerlei palen/hekwerk staan juist eng Clown

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 13:55

WAUW allemaal Lovers) voor jullie leuke reakties!! OK dan! Helemaal leuk te lezen Ja

En ja, ik wil best uitleg geven waarom ik hiervoor gekozen heb, maar voel er niet zoveel voor dat in dit topic te doen. Ik ben onwijs trots op Morris EN op Jeddah en dat wilde ik graag met jullie delen. Ik hoop dat jullie dit willen waarderen en het andere onderwerp hierbij willen laten rusten Knipoog Dat verdient Morris ook niet.

Enige wat ik er nog wel op zeggen wil is dat ik met mijn eigen haviksogen er dicht op stond en ik geen ENKEL moment gedacht of door mijn gedachte is gegaan het hij er 'last' van had. Mijn Goudenknul heeft alleen maar vooruit gekeken, de velden in, hij had er ZO'N zin in!! Hyper!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:58

Ik vindt die Morris maar een lieve en knappe vent ! gefeliciteerd hoor Ods en jeddah , superrelaxed die foto 's !
Trots zijn op z'on kanjer , ik vindt 'm supercool die Morris !!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:00

Jeddah schreef:

Ja, natuurlijk wou ik ook dat ik 20 kg lichter was Haha! Maar helaas is het nu niet anders en gelukkig heb ik dusdanig ervaring dat ik een jong paard niet in de weg zit. Lachen
Overigens denk ik dat een beetje kerel met boomzadel meer weegt, maar dat terzijde.

Wat betreft op straat, ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat griezelig vinden en het is ook niet iets wat ik aan zou raden aan iedereen. Voor mij werkt het super, Morris is de 4e die ik via deze "methode" inrij en IK vind het prettig (zoals jullie kunnen zien de paarden ook Knipoog ). Paard wil gelijk lopen ipv in de bak te staan, niet wetende welke kant ie op moet. Ook doen paarden op het harde gewoon minder snel "gek". Tevens lopen ze juist veel makkelijker in balans doordat ze op het harde lopen. Inmiddels vind ik het idee van de bak, waar ze alleen rond kunnen en er allerlei palen/hekwerk staan juist eng Clown

Zo had ik het nog niet bekeken, als jij het zo fijn vind, doen!
Ik vind het er echt super uitzien! Maar ik ga toch nog eventjes met mijn Leefje in de bak oefenen hoor, voordat ik de weg opga.
Heb respect voor jullie. Lachen

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:03

Ik zeg juist regelmatig tegen mensen dat paarden best buiten ingereden kunnen worden na de topics van Jeddah Haha! Ik ga op mijn al-9-jaar-ingereden-paard nog niet eens zo makkelijk de weg op Bloos Maar als Jeddah ze goed heeft voorbereid met wandelingen en fietsen zullen ze toch niet zo ineens schrikken? Niet meer dan in de bak denk ik?

Ik vind het dapper en erg gaaf Ja En als ik zo naar Morris kijk ziet hij er niet uit alsof hij elk moment kan wegrennen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:05

Wow meiden wat zullen jullie trots zijn op Morris! En terecht!Supergaaf zoals 'ie het oppakt, maar heel eerlijk gezegd had ik niet anders verwacht Knipoog

Wbt gewicht/jong paard: Ik ben ook niet de lichtste ruiter maar heb aardig wat jonge beestjes onder het zadel gehad. Ik vind rust, overwicht/vertrouwen en vooral een goede balans veel belangrijker dan 10 kilo meer of minder gewicht.
Wbt straat: mijn persoonlijke voorkeur ligt ook buiten de bak maar bij voorkeur in het bos of op een zandpad. Paard wordt niet onzeker over waar 'ie heen moet, paard wordt geprikkeld door nieuwsgierigheid en loopt daardoor veel makkelijker, én je hebt net elke 40 of 20 meter weer zo'n rotbocht die je uit evenwicht brengt.
Nee geef mij deze plaatjes maar ipv 1 man in het midden van de circel aan de lijn, ruiter op het paard geklemd of hangend aan een riem om de hals en paard in de stress door onbalans van circeltjes in het mulle zand en iemand die aan z'n hoofd trekt om 'm op een circel te houden. En ja ik weet dat ik nu 2 uitersten noem Haha!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:08

Jeddah schreef:

wil ik ook al jaaaaaren hihi Haha! Haha!
Daarnaast ben ik het met je eens wat betereft 'buiten' inrijden; mits er een veilige omgeving is(geen 80 km wegen etc) doe ik dit ook het liefste!
ben heel benieuwd naar foto's van de volgende keren! Knipoog

edit: die vosmerrie in jouw profiel...zoheeeee ods Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken
Laatst bijgewerkt door Wildgirl op 29-04-08 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:08

WAT EEN TOPPER Go jij! Go jij!

heerlijk voor een dier om zo ingereden te worden, echt helemaal toppie.
Hij is echt waanzinnig mooi hoor Cheese!

nog veel plezier met deze mooierd

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:23

Heerlijke foto's hoor Ods, van jouw kanjer samen met Jeddah.
En wat geweldig dat jij dit zo heb kunnen meemaken, de eerste keer dat er iemand op zijn rug gaat zitten (en de eerste keer dat er iemand van zijn rug af gaat).
Morris blijft één van mijn favorieten, dus vooral veel foto's blijven maken zodat we allemaal heerlijk mee kunnen genieten.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:34

geweldig!!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:41